Diablo 3 även till konsol?

Medlem

Intressant vad stor okunskapen är bland p12-or och PC-fanboys idag. Folk som hyllar Diablo tycks helt ha missat att spelet redan från början var multiplattform, såväl PC som konsol. Alltså är det bara naturligt att Blizzard fortsätter, speciellt då konsolmarknaden har över 80 miljoner trogna kunder...
(läsare med lite ålder/kunskap/diablo-erfarenhet behöver inte ta åt sig).

Dessutom skulle jag vilja påstå att ett bra kontrollschema gör att A-RPG blir minst lika bra på konsol som PC, om inte bättre (Sacred 2). Bytte genast till att spela med 360-dosa när jag upptäckte hur överlägsen den var i liknande spel.
Snabbare tillgång till spells/vapen m.m.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Bytte genast till att spela med 360-dosa när jag upptäckte hur överlägsen den var i liknande spel. Snabbare tillgång till spells/vapen m.m.

Provat använda hotkeys istället för klicka på spells när du spelar? Kan inte se att man skulle få snabbare tillgång till spells/vapen på en konsol-kontroll.

Medlem

LOL, vad folk var snabba på whina. Spelet kommer ju inte förstöras om det släpps till konsol också. De har ju redan jobbat med det hur länge som helst till PC, tror folk verkligen att de kommer slänga mus och tagentbord åt sidan och be PC-spelare att köpa handkontroller?
Jag har ingetting emot att de släpper det till konsol också

Medlem

Diablo ett på PS one funkade riktigt bra. Skulle bli ett givet köp till PS3 om det kommer. Man kunde ju spela 2 spelare på Ps one.

Medlem

Klart vill dem göra det så får dom väl det, men släpp det först på pc isåfall.

Medlem

Fan vad najs att sitta i soffan och lira Diablo3 på Ps3an. Bra!

De lär ju dock ta god tid på sig att få battle.net att funka bra både på xb live och ps network.

Medlem

Satte.. ni bör kanske läsa mer än bara titeln på nyheten innan ni börjar tjaffsa om att det kommer göra PC versionen sämre, skjuta upp release etc?

Medlem

WAKING SHIT eller?

123
Skriv svar