"Dåliga filmer är spelens fel"

Medlem

Tack Uwe Boll!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

religionen är spelens fel, alquaida är spelens fel, george bush, är spelens fel, kan folk bara ljuga och klaga nu för tiden ?
Bättre dom kniper igen truten och försöker göra bättre då istället för att klaga, gör bättre filmer ditt sunk huvud

Medlem

Billy Bob är ju en komplett idiot. Kolla den här intervjun till exempel.

Han blir intervjuad om hans band. Han vägrar att snacka om något som har med film eller något annat än musik... precis som om bandets framgångar inte har ett dugg med hans andra karriär att göra.

Stort ego, inte mycket annat. Skulle ta allting han säger med en gigantiskt nypa salt.

Medlem

Douchebag alert!

Medlem

Han har själv inte varit med i en enda bra film.
Enda egentliga storfilmen han varit med i är Armageddon.
Så blir han dumpad av Angelina Jolie.

mm.. skulle nog också vara lite grinig.

Medlem

Jag trodde att han skulle säga att det var för att alla kreativa genier gör spel nu för tiden istället för film.

Fast en viss poäng hade han ju med sitt uttalande (om man läser originalartikeln).

Medlem

Det var som attan, BillyBob jobbar exklusivt med Uwe Boll numera?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Baldur's Gate
Diablo
Warcraft
Starcraft
Knights of the old Republic
Dragon Age
Grim Fandango
Operation Flashpoint: Resistance
Fahrenheit
Heavy Rain
Half-Life
Mafia
Mass Effect
Portal
The Elder Scrolls
World in Conflict
Wait... wut? Hörde jag någon knysta om dålig/ingen story?

Medlem

Den här Billy verkar minst sagt helt lost. Dock känns det som detta kanske inte är allt som sagts från hans sida när det kommer till ämnet men han bör skaffa sig ett bredare perspektiv på hur saker och ting faktiskt fungerar och hör samman innan han börjar klanka ner på saker som "makes no sense".

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Baldur's Gate
Diablo
Warcraft
Starcraft
Knights of the old Republic
Dragon Age
Grim Fandango
Operation Flashpoint: Resistance
Fahrenheit
Heavy Rain
Half-Life
Mafia
Mass Effect
Portal
The Elder Scrolls
World in Conflict
Wait... wut? Hörde jag någon knysta om dålig/ingen story?

Visst har dessa bra storys för att vara spel, men karaktärsfördjupningen? Kom igen. Hur många timmar med Gordon Freeman har du egentligen spelat? Har man spelat alla spel hitttils så är det kanske 50-60 timmar. Vad vet man om karln egentligen? Inget i stort sett. Vad är sensmoralen av Half-Life spelen? Det finns ingen. Visst är det en utvecklad story, men så värst djup är den inte.

Mafia, Mass Effect och Heavy Rain utmanar faktiskt ens intellekt någorlunda moraliskt och vad gäller att sätta spelaren i dilemma. Kan inte säga så mycket om de flesta andra då jag inte spelat alla. Jag skulle hellre lägga till Deus Ex i så fall där man fick den del moraliskt tvivelaktiga val att välja mellan ibland. Men detta är creme de la creme vad gäller spel. Det görs oerhört många spel som är löjligt banala.

Medlem

Det finns moral lekioner i spel

Samarbete
veta hur man ska bete sig mot anndra på weben

Medlem

Tror inte det beror på att spelen handlar om våld etc
Men jag tror faktiskt att det är spelar-generationen som spelar en roll till varför filmerna suger numera. Kolla på Transformers-filmerna, världens värsta skräp och den kassar ändå in så otroligt fånigt mycket och det är ju ändå vårt fel, vi 80-talister som är uppvuxna med just Transformers

Medlem
Skrivet av Chrester:

Waka waka . . .

Waka waka waka *oooIIIooooIIIIIooooIIIIoooooIII* waka waka waka.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haha, vilken jävla dålig förlorare den där skitskådisen är haha xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Dagens filmer är dåliga för att dem är baserade på special effekter och inte riktig handling... Jag undrar fortfarande vad alla värdelösa matrix filmerna handlar om....


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

12
Skriv svar