EA: Mirror's Edge, Dead Space motsvarade inte förväntningarna
Tyckte Mirror's Edge var coolt, men tråkigt.
Dead Space var de bästa av den genren jag spelat på länge...
Absolut ska inte alla spel ha MP.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Är det bara jag som inte tycker att alla spel ska ha MP? En del spel, såsom Dead Space, Ratchet & Clank, Assassins Creed osv, förlorar känslan när det ska finnas MP och COOP...
Håller med dig helt. Har spelat igenom både Mirror's Edge och Dead Space och jag älskade dem. Jävla skitsnack att det måste ha något online-läge. Kan man göra det på ett bra och hållbart sätt, så ja, varför inte, men på hans uttalanden lät det som att spelen var medelmåttiga på grund av avsaknaden av onlineläge. Det är bara inte ett rejält jävla hån mot spelen i sig, det är fullständigt obefogat.
Jag håller med om att alla spel inte behöver ha multiplayer, men sen kan jag iofs tänka mig att ett parkour-spel skulle kunna vara riktigt kul i multiplayer. Tänk t ex kapplöppning över hustak där man kan sabba för motståndaren genom att välta tunnor, klippa vajrar, sparka bort plankor och dylikt - det vore nyskapande i alla fall.
Har tyvärr missnöjet att jag köpte båda spelen, vilket jag ångrar dyrt.
Mirror's Edge var bra, men utan mod verktyg så är spelet verkligen enformigt.
Dead Space var ett riktigt dåligt skräck spel, helt okej annars men spelet var inte ett dugg läskigt för mig.
Samt båda spelen har limited installs och flera problem (Dead Space har slö aim även när man har på högsta sensivitet, var tvungen att stänga av V-sync och köra windowed för han skulle vara acceptabel.)
Orkar inte köpa fler EA spel, har minst 5 av dem som jag inte vågar köra pga jag redan har förlorat 1 install för min gamla dator gick sönder.
Mirror's Edge börjar riktigt bra men går ner sig, tyvärr. Man får lagom motstånd och man kan fokusera på parkour-delen men sen blir det mest frustrerande med en massa trial & error för att fienden dödar en hela tiden. Det blir först kul när man har lärt sig banan. Miljöerna är dock fantastiska.
Dead Space har jag aldrig förstått mig på och tycker det är ren arselsås. Fast sen är jag väl inget större fan av tredjepersonsperspektiv
Skrev just 15 rader men nä det skulle försvinna då FZ anser att jag inte skrivit något. Hur som, Mirror's Edge var något utöver det vanliga dvs parkour delen därav tyckte jag det var underhållande. 15 rows compressed into 4.
Dead Space var ett riktigt dåligt skräck spel, helt okej annars men spelet var inte ett dugg läskigt för mig.
Samt båda spelen har limited installs och flera problem (Dead Space har slö aim även när man har på högsta sensivitet, var tvungen att stänga av V-sync och köra windowed för han skulle vara acceptabel.)
Jag tyckte inte heller Dead space var läskigt, men stämningen var riktigt mysig ändå. Jag hade stor behållning av spelet!
Jag ser dock att ditt problem med det spelet nog beror på att du lirade det på pc. Jag försökte göra det men gav upp, när jag sedan testade det på konsol: vilken skillnad! Aimet fungerade som det skulle, segheten var som bortblåst. Det led verkligen av en dålig portning till pc.
- Vad jag lärde mig från Mirror's Edge är att du måste leverera, du måste spendera mer tid på ett spel för att säkerställa att det är finslipat
Vad i HELVETE?!
Är det inte EA som är en av de större utgivarna som ständigt stressar ut spel för tidigt så att vi spelare mer eller mindre luras köpa beta-produkter och tvingas vänta på flertalet patchar innan spelen kan kallas en "färdig" produkt.
Antingen har gubben dålig självinsikt eller noll koll hur illa de bedömer statusen på spel som gått "guld".
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Jag har spelat många spel i mina dagar, men Mirror's Edge är nog tamefan det som ligger mig varmast om hjärtat. Visst, jag håller med om att det spelet har en del defekter, men definitivt inte det som han nämner... Det positiva med Mirror's Edge väger ju upp det negativa så pass mycket att spelet ändå är totalt underbart!
Problem med inlärningskurvan?
Jag ägde ingen konsol när spelet var nytt, så jag väntade snällt i flera månader tills spelet släpptes till PC, och under tiden fick jag nöja mig med att kolla på trailers och gameplay videos på Youtube. När spelet väl släpptes var det fan inga problem att lära sig spela det, jag kom in i det på en gång och det kändes underbart!
Svårighetsgrad?
Okej, spelet kan vara riktigt frustrerande när man spelar på hard och försöker klara det utan att skjuta en enda fiende, men kör man med vapen är det väl för fasen ändå inte svårt? Eller tillhör jag eliten bland Mirror's Edge spelarna?
Sen vad det gäller multiplayer läge tycker jag inte det behövs, men det får gärna finnas där. Fast jag ser hellre att utvecklarna lägger ner mer tid på att göra ett grymt singleplayer läge, om möjligt!
Mirror's Edge behöver verkligen inget multiplayer.
Jag hoppas däremot att det kommer fler spel i serien/genren.
Mirrors edge hade behövt mer gameplay/större variation på banorna, snabbfunktion för reset när man dör (dryg dödssekvens), en vettig story som berättas på ett någorlunda bra sätt och gärna lite co-op. Spring och tävla mot 3-4 andra online, eller pressa tider.
Dead Space behövde absolut co-op till kampanjen, den var bra men en aning seg och aldrig riktigt läskig efter de första mötena med fienderna. Största felet här var bristen på AI samt att alla fiender var 1:1 kloner av varandra, lite variation tack!
Sen skulle vi gärna se fler vapen, co-op för oss som har vänner (och gillar dem ) samt möjligtvis lite snabbare/smidigare kontroll. Multiplayer kan jag se ett horde-mode eller liknande, iaf inte deathmatch :/
Uttalanden som dessa får en att misstänka att EA är på väg att återigen ta på sig "Evil Assholes"-stämpeln i allt och allas ögon.
Att pracka på alla spel de släpper MP, även de där konceptet uppenbart inte egentligen passar in (som Dead Space, alltså), kan inte annat än gå ut över kvaliteten, alternativt livslängden (folk som fattar att spelet aldrig borde haft MP kommer inte ens bry sig om att spela det läget), på spelen ifråga.
Vilket suger! Duh.
In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth