Star Wars: The Old Republic

Medlem

Välskrivet.. låter klart intressant men somsagt det kanske bara är nu ibörjan av liret som det är sidospår o grejjer. Hoppas innerligen man slipper grinda


signatur

Godspeed

Medlem

Måste (tyvärr)säga att det där var en bättre förhandstitt. Kändes som jag fick en bättre/större bild av det hela där.

Medlem

Är det någon utvecklare som jag ger tillit åt så är det Bioware. Kommer inte bli ett Star Wars Gallaxies, men hoppas att det blir högt underhållsvärde i spelet.

Medlem

Är fortfarande skeptisk. Vi får se recensionerna när spelet är färdigt.

Medlem

oavsett hur bra spelet är, så håller jag mig till guild wars 2

Medlem

Inte sett en enda starwars film? Vet du vad du missat?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Måste (tyvärr)säga att det där var en bättre förhandstitt. Kändes som jag fick en bättre/större bild av det hela där.

Jo, det var i princip två saker som man fick inbultat i sig i fragzones förhandstitt. Dels är questsen generiska, "döda 15 apor", men av någon anledning så ska det ändå vara revolutionerande för det finns en röd tråd. Detta upprepades ungefär tio gånger och var det enda man fick ut av förhandstitten.

Medlem

För mig är storyn helt avgörande. Jag hade enorma förväntingar först och har sedan skruvat ner dem till ungefär "spelet blir mediokert".

Precis som du säger så är det omöjligt att veta hur spelet blir på 6 timmar. Man måste ha minst 6 dagar med ett MMO, helst 6 veckor. Men, men. For what's it's worth(and it's not a lot).

AW8
Medlem

En rolig sak är att nästan all kritik i den här artikelns kommentarer är att "Gameplayet ser förskräckligt tråkigt ut".
Av vad det jag sett utav WoW så ser gameplayet förskräckligt tråkigt ut. Det har 12 miljoner spelare.

Är det något som lockar mig så är det kombinationen Star Wars+BioWare. Och av allt jag har sett så ser TOR väldigt episkt ut, och fullproppat med ny Star Wars-lore. Längtar till våren 2011.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Låter ju kul , förtjänar en test, recension är inget som avgör ifall jag köper ett spel .
När jag har testat ett spel kan man göra en mer rättvis bedömning


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Naajs! varit sjukt pepp på detta!! hoppas verkligen det inte blir flopp!
Diggar bioware, älskar Star Wars! wehoo

Medlem

För att det är Star Wars och Bioware kommer det att sälja som fan, som i sin tur kommer locka flera spelare, viral marknadsföring följer. Varför göra något nytt å spela på osäkra kort? Allt som behövs är en ny kostym på samma gamla skit som redan sålt.

WoW tror jag inte dör för det, men det här kan lätt bli mycket större. Kul för dom som är intresserade! Mig går det dock undan vad som lockar.

Medlem

A New Hope är vad jag får efter att läst detta+Massively. Vilket dock bekymrar mig med tanke på hur lite tid jag har att lägga på spel nu för tiden. Argh!

Medlem

6 timmar ger en vag recension av ett MMO, som beskrivs lite lätt av skribenten själv.
T.ex så var jag fast i Star Trek Online i en vecka innan jag tröttna.
I början är det alltid "wahw", allt är nytt och intressant, men desto längre tiden går och desto längre du spelar så börjar du märka mönstret hur spelet är uppbyggt och du kan se framför dig vad du kommer göra fram till max leveln. Gillar man inte mönstret som spelet är uppbyggt på så slutar man.

Star Wars The Old Republic kommer bli en enorm försäljarsuccé när det släpps, som dom flesta MMO (WAR, AoC osv).
MEN! är det ett spel som vi kan tänkas lägga ner mycket tid på?
Det kan ingen förhandstitt säga i min mening, det kan bara vi själva, spelarna avgöra när vi har installerat spelet.

Förhandstitten förändra inte mitt perspektiv på spelet, men å andra sidan så har jag bestämt mig sen långt tillbaka att jag ska köpa det och låta tiden avgöra resten.
Bra skrivet i vilket fall :).

Den "sanna" andan av Star Wars lever kvar i böckerna, inte i spelen, inte i TV-serien...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av morfin91:

kul att det värkar bra för star wars fan och därför komemr jag itne spela detta spel heller.
det posetivaste för mig komemr vara att det komemr ett spel till som jag komemr hata i värden

verkar, kommer, inte, positivaste(mest positiv), kommer, kommer, världen.

Sluta hata och börja gå i skola pöjk.

Medlem

Väldigt bra recension! Tror att detta kommer helt klart vara något som kan konkurera mot regerande WoW.
Jag har även väldigt stora förhoppningar med Bioware då de inte är helt oerfarna, har man lyckats skapa Mass Effect 1, 2, och Kotor 1 & 2 som har vunnit så pass mycket så har man mycket kött på benen!
Och inte bara de, vi har ju inte ens nämnt Baldurs Gate, eller WAR som de också har skapat. Jag tror och hoppas på de här liret. Och det är något jag definitivt kommer lägga lite tid på


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

12
Skriv svar