Star Wars: The Old Republic
1 - 0 Massively vs FZ
http://massively.joystiq.com/2010/12/15/hands-on-with-swtors-...
Måste (tyvärr)säga att det där var en bättre förhandstitt. Kändes som jag fick en bättre/större bild av det hela där.
1 - 0 Massively vs FZ
http://massively.joystiq.com/2010/12/15/hands-on-with-swtors-...
Måste (tyvärr)säga att det där var en bättre förhandstitt. Kändes som jag fick en bättre/större bild av det hela där.
Jo, det var i princip två saker som man fick inbultat i sig i fragzones förhandstitt. Dels är questsen generiska, "döda 15 apor", men av någon anledning så ska det ändå vara revolutionerande för det finns en röd tråd. Detta upprepades ungefär tio gånger och var det enda man fick ut av förhandstitten.
För mig är storyn helt avgörande. Jag hade enorma förväntingar först och har sedan skruvat ner dem till ungefär "spelet blir mediokert".
Precis som du säger så är det omöjligt att veta hur spelet blir på 6 timmar. Man måste ha minst 6 dagar med ett MMO, helst 6 veckor. Men, men. For what's it's worth(and it's not a lot).
En rolig sak är att nästan all kritik i den här artikelns kommentarer är att "Gameplayet ser förskräckligt tråkigt ut".
Av vad det jag sett utav WoW så ser gameplayet förskräckligt tråkigt ut. Det har 12 miljoner spelare.
Är det något som lockar mig så är det kombinationen Star Wars+BioWare. Och av allt jag har sett så ser TOR väldigt episkt ut, och fullproppat med ny Star Wars-lore. Längtar till våren 2011.
PC gamer 'til I die.
För att det är Star Wars och Bioware kommer det att sälja som fan, som i sin tur kommer locka flera spelare, viral marknadsföring följer. Varför göra något nytt å spela på osäkra kort? Allt som behövs är en ny kostym på samma gamla skit som redan sålt.
WoW tror jag inte dör för det, men det här kan lätt bli mycket större. Kul för dom som är intresserade! Mig går det dock undan vad som lockar.
6 timmar ger en vag recension av ett MMO, som beskrivs lite lätt av skribenten själv.
T.ex så var jag fast i Star Trek Online i en vecka innan jag tröttna.
I början är det alltid "wahw", allt är nytt och intressant, men desto längre tiden går och desto längre du spelar så börjar du märka mönstret hur spelet är uppbyggt och du kan se framför dig vad du kommer göra fram till max leveln. Gillar man inte mönstret som spelet är uppbyggt på så slutar man.
Star Wars The Old Republic kommer bli en enorm försäljarsuccé när det släpps, som dom flesta MMO (WAR, AoC osv).
MEN! är det ett spel som vi kan tänkas lägga ner mycket tid på?
Det kan ingen förhandstitt säga i min mening, det kan bara vi själva, spelarna avgöra när vi har installerat spelet.
Förhandstitten förändra inte mitt perspektiv på spelet, men å andra sidan så har jag bestämt mig sen långt tillbaka att jag ska köpa det och låta tiden avgöra resten.
Bra skrivet i vilket fall :).
Den "sanna" andan av Star Wars lever kvar i böckerna, inte i spelen, inte i TV-serien...
kul att det värkar bra för star wars fan och därför komemr jag itne spela detta spel heller.
det posetivaste för mig komemr vara att det komemr ett spel till som jag komemr hata i värden
verkar, kommer, inte, positivaste(mest positiv), kommer, kommer, världen.
Sluta hata och börja gå i skola pöjk.
Väldigt bra recension! Tror att detta kommer helt klart vara något som kan konkurera mot regerande WoW.
Jag har även väldigt stora förhoppningar med Bioware då de inte är helt oerfarna, har man lyckats skapa Mass Effect 1, 2, och Kotor 1 & 2 som har vunnit så pass mycket så har man mycket kött på benen!
Och inte bara de, vi har ju inte ens nämnt Baldurs Gate, eller WAR som de också har skapat. Jag tror och hoppas på de här liret. Och det är något jag definitivt kommer lägga lite tid på
Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/