Datorbutiken.com avvecklar verksamheten

Inaktiv

Samma här mLs...
Men förövrigt vet ju alla att webhallen är bäst

Medlem

Jag handlar bara från Dustin eller i undantagsfall Komplett. Kanske borde prova Inet efter alla positiva kommentarer i tråden.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Oj, jag har aldrig hört talas om Inet förut.
Antar att det är en av de dyrare sidorna, jag brukar bara kolla på de tre första billigaste butikerna på pricerunner när jag söker efter varor där.

Medlem

Inet är oftast billigast på datorkomponenter, komplett där emot, 1000kr dyrare för en hel dator med samma delar brukar det kunna bli.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Oj, jag har aldrig hört talas om Inet förut.
Antar att det är en av de dyrare sidorna, jag brukar bara kolla på de tre första billigaste butikerna på pricerunner när jag söker efter varor där.

Ja jo det stämmer nog det du säger:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=662910

Medlem

Hur kan ni inte ha hört talas om inet..?

Dem har överlägsen support och ligger oftast i toppen vad gäller priser. Sen har dem gratis frakt och skickar med godis och diverse andra småprylar som goodwill, usb-minnen etc...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Oj, jag har aldrig hört talas om Inet förut.
Antar att det är en av de dyrare sidorna, jag brukar bara kolla på de tre första billigaste butikerna på pricerunner när jag söker efter varor där.

Verkligen inte, tvärtom snarare


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Datorbutiken var som bäst för några år sedan när de hade välfyllda lager och alltid skickade med sjukt goda godisar i sina leveranser. Var alltid en fröjd att bygga datorer från datorbutiken och snaska kott... Eeh godis samtidigt.
Sen började de få dålig lagerhållning och en konkurs som verkligen satte spiken i kistan. Inet har nu tagit över tronen som alla hårdvarunördars favorit.
The king is dead. Long live the king!

Medlem

Minns på den gamla goda tiden, då var Datorbutiken givna stället när man skulle bygga sig en ny gamer-PC.
Tyvärr så förlorade butiken både kvalité och prisvärdhet de sista åren, i kombination med för stort och spretigt sortiment.
DB = Datorbutiken, inte "dator och övrigt". Får hoppas Inet kan förvalta namnet väl och kanske återskapa en renodlad "datorbutik" för oss gamers som vill ha prestanda och inte elgigantens restlager

Medlem
Skrivet av V1per:

Hur kan ni inte ha hört talas om inet..?

Dem har överlägsen support och ligger oftast i toppen vad gäller priser. Sen har dem gratis frakt och skickar med godis och diverse andra småprylar som goodwill, usb-minnen etc...

Fri frakt är väl om man är medlem på sweclockers.com och handlar för >500 kr.

Men det är ju inte för inte som Inet.se blivit årets nätbutik senaste två åren om jag inte har fel?!

Ringde supporten på dustin för ett tag sen, som ju "ska ha så jävla bra kundsupport", fick snacka med nån jävla surkärring med pms som fetdissade mig, fan va sur jag vart.

Aldrig mer Dustin efter det.

Inet's support vill ju iaf hjälpa till vid eventuella problem. Alltid trevliga.

<3 Inet :DdDD


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Fri frakt är väl om man är medlem på sweclockers.com och handlar för >500 kr.

Men det är ju inte för inte som Inet.se blivit årets nätbutik senaste två åren om jag inte har fel?!

Man behöver inte vara medlem på sweclockers, det är bara att lägga till fraktfritt i kundvagnen, och när man köper datordelar så brukar man ändå handla för mer än 500kr.

Jopp, 2 år i rad, kommer mest troligt att bli 3 år i rad också.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Datorbutiken.com var faktiskt en utav de bättre butikerna att handla ifrån. De var snabba och billiga. Bemötandet och supporten var riktigt bra.

Det som är synd är att dem aldrig gjorde tillräckligt med reklam för sej själva så det är väl därför folk inte vet av dem.

Det är synd att se dem försvinna nu.

Medlem

Det folk verkar glömma är att Inet också konkade en gång i tiden. Tror det var 2002-2003 nån gång.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Det folk verkar glömma är att Inet också konkade en gång i tiden. Tror det var 2002-2003 nån gång.

Dock så lärde dem sig utav erfarenheten och blev till den bästa IT-shoppen idag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Inet i mitt hjärta.. Bäst service, bästa anställda! Må kanske inte vara billigast men skulle aldrig få för mig att beställa från någon annan datorbutik..

Medlem
Skrivet av mLs:

aldrig hört talas om inet...

Man behöver inte känna till Inet för att kunna köpa konsolspel och 12 månader XBL Guld.

Medlem

Riktigt härligt att se att de värnar om sina kunder ända in i det bittra slutet - trots att just deras kundbas verkar svika dem. Att faktiskt ta hand om de kunder de har (skicka dem till Inet MED garantierna gällande) istället för att sura ihop och bara lägga ned skiten.

All heder åt Prodat/Niklas Sandgren för detta.


signatur

Det bekommer mig inte att världen är orättvis, så länge den är orättvis till min fördel.

12
Skriv svar