Ny Xbox 360-kontroll snart här

Robot
Ny Xbox 360-kontroll snart här

Se den nya Microsoft-paddan - vi har film, bilder och pris.


Inaktiv
Ny Xbox 360-kontroll snart här

men de var då ett jäkla snurrande. nästan så att man blev yr.

Medlem

tycker inte om att knapparna inte har någon färg. Sen använder jag inte D-padden så mycket så att det är värt att köpa en ny kontroll. Nä, min halo-gröna kontroll duger för mig

Medlem

Finns redan på Webhallen för 575 kr.
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/126966-microsoft-xbox_...

Dessutom ingår ju Play & Charge Kit!
Jag ska ha en!

Medlem

Gillar den första mycket bättre...

Medlem

Så microsoft har äntligen försökt att göra en vettig D-pad?

Medlem

Den första var trasig, D-pad var oanvändbar. Härligt att dom fixar detta! Givet köp!

Medlem

Vad var felet med att ha knapparna i färg?
Och vad klagade folk om på +knappen?

Det jag stör mig på när jag spelar är att jag måste sikta med höger tumme, men samtidigt släppa styrningen för att kunna trycka på någon av A,B,X,Y-knapparna för att ducka, ladda om, etc etc..
Antar att ingenjörerna på Microsoft och Sony har tre händer så de kan komma åt alla knapparna samtidigt, för hade de varit normala människor som många av oss här så hade de nog gett oss tangentbord och mus till alla FPS spel

Moderator | Testpilot

Flera år försent


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

kommer alltid gilla ps3 dosan mer

Skrivet av zyrax123:

Den första var trasig, D-pad var oanvändbar. Härligt att dom fixar detta! Givet köp!

Se till att få känna på den först. Jag anser att den nya D-paden är ännu trasigare. (riktningarna är inte "knappar" som du trycker ner, utan snarare en yoystick med rotationscentrum djupt inne i handkontrollen så att du måste dra hela styrkorset åt det håll du vill trycka)

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Vad var felet med att ha knapparna i färg?
Och vad klagade folk om på +knappen?

Färgerna på Knapparna kan jag hålla med om, inte för att jag själv behöver dom utan för att det e lätt att säga "tryck den gröna för o hoppa och den blåa för o slå" istället för att säga hoppa på A och slå på X till nån som inte e van med xboxdosan.

Angående krysset, seriöst? Har du inte spelat något spel som använder den eller?
På alla mina kontroller (3 st.) som alla är olika revisioner* av paddan så är styrkorset mer eller mindre fuxxat, man får vara glad om det reagerar som det ska 80% av gångerna. (oftast verkar det vara att den registrerar tryck bra på 3 av 4 riktningar och den 4:e får man trycka mycket hårdare på)

Och göra Hadoukens och Shoruyreppas ska vi inte ens tala om *ryys*

*En vit o silver launchmodell, en svart o grå som följde med Eliten, en vit o grå play n' charge bundlad med wireless receiver till PC.

Edit: Slartibartfast: urk, det låter ju inte bra, det e ju så det känns redan på dom gamla


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Svarta slimkontrollen > denna.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Att ta bort färgen från knapparna är kognitivt idiotiskt imo.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Hur mycket kommer den kosta då? 1000:-?

Medlem

Toomsie, du kanske inte har lärt dig siffror och matte än men det står klart och tydligt att priset kommer hamna runt 600 kr

Spajdah:
Mjo, den var väldigt snygg.

Medlem

Tycker det var ett smått stolpskott att ta bort färgerna på knapparna. Var lättare att urskilja en färg snabbt för ett QTE än att behöva titta noggrannare på om det är ett A,B, X eller Y.

Medlem

Jaha? Det enda nya var D-Paden... Som visades tre gånger om efter ett jävla snurrande. man blir ju yr.

Naeh, OM man ska köpa en ny kontroll är det Razer Onza som gäller. Jävligt mkt mer prisvärd.

Medlem

D-padden är ju så jävla sladdrig. Det är ett under hur den kan vara så dålig, är rätt sugen på denna om den nu faktiskt har bättre precision än de vanliga.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Lotzym:

kommer alltid gilla ps3 dosan mer

You sir, speak the truth, indeed you do.

Inaktiv
Skrivet av Hammer:

Att ta bort färgen från knapparna är kognitivt idiotiskt imo.

Håller med, fattar inte vad Microsoft har för anledning att ta bort färgerna.

Medlem

Bland det fulaste jag någonsin sett.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kontrollen har jag haft sedan release 2011-01-17.
Och ja, det är betydligt bättre än originalet.
Så mycket lättare med olika rörelser med nya krysset.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Remus:

Bland det fulaste jag någonsin sett.

Precis öppnat ögonen för första gången då antar jag ?

Medlem

Som Seejay sade. Galet med spel som har QTE.

Men måste dock säga att den är ändå ruskigt snygg.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Ny kontroll? Kanske bör tänka på en ny konsol?

Nä haha, det rimmar, vad trevligt :/

Även om det har kommit en ny nyligen så tycker jag att en helt ny krysslåda skulle sitta fint, men det är väl inte rätt tid för det ännu tror jag? Eller vad vet jag?

Rolig film förresten...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har aldrig haft problem med mina kontroller, har två Halo: Reach varianter som följde med mitt Halo: Reach slim. Styrkorset fungerar perfekt. Sen har jag inte kört sådär jättemycket än, men ändå.

Inaktiv

låter dyrt tycker jag...

12
Skriv svar