Gearbox snackar Duke Nukem Forever

Robot
Gearbox snackar Duke Nukem Forever

I en lång intervju ger Gearbox Steve Gibson dig ytterligare skäl till varför Duke Nukem Forever blir universums bästa spel.

#duke-nukem-forever


Medlem
Gearbox snackar Duke Nukem Forever

Balls of steel.

Medlem
Medlem
Medlem

men tänk om dom gjort ett konsolspel o sen en port till pc, jag tycker det ser ut lite som det när man ser hur dom styr vapnet, jag fattar inte hur man kan sälja duke nukam till konsol? utanför mitt förstånd

Medlem

Fan vad jag längtar... ÄLSKAR än idag Duke Nukem 3D.. är liksom ett av dom roligaste som finns.

Medlem
Skrivet av hidayat:

men tänk om dom gjort ett konsolspel o sen en port till pc, jag tycker det ser ut lite som det när man ser hur dom styr vapnet, jag fattar inte hur man kan sälja duke nukam till konsol? utanför mitt förstånd

Finns ju redan Duke Nukem 64.

Whoah, kommenteringsmojängen just went 2.0 on me.

Medlem

Sweet


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Vackert! Jag kan knappt bärga mig!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Jag vet inte jag. Å ena sidan känns det smått overkligt att det spel man gått och längtat efter i 10 år äntligen snart släpps. Samtidigt känns det väl i ärlighetens namn som att den gode hertigen spelat ut sin roll lite. Humorn känns en aning krystad för mig idag, den var roligare när man var 12-13.

Medlem

"Time for my reward" lol

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av hidayat:

men tänk om dom gjort ett konsolspel o sen en port till pc, jag tycker det ser ut lite som det när man ser hur dom styr vapnet, jag fattar inte hur man kan sälja duke nukam till konsol? utanför mitt förstånd

Finns ju redan Duke Nukem 64.

Whoah, kommenteringsmojängen just went 2.0 on me.

Duke Nukem 64 var nog det mest spelade spelet i min 64 samling (Ja mer än Golden eye )
Grymt många timmar Co-op i det : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Humorn känns en aning krystad för mig idag, den var roligare när man var 12-13.

Så sant som det var sagt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Minns första trailern på DNF och kan bara hålla med, fick mig att bli riktigt sugen på spelet och trailern visade upp en grafik som inget annat spel var i närheten av. Hade det kommit ut då så hade det nog varit ett av de mest grafiskt avancerade spelen på den tiden.

Medlem

Tror snarare att det blir universums ROLIGASTE spel.

allvarligt, fjorton år har gått och nu är det endast ett fåtal månader kvar innan släpp, men fortfarande finns d inte en gnutta information om det absolut viktigaste; multiplayern!!! eller är det jag som har missat någonting?

det var ju liksom det mest fantastiska med 3d, hur jävla awesome det var å skratta tarmarna av sig när man krympte kompisarna på fotbollsarenan eller släppte musen å pekade på sin upprörda vän när man förvandlat dom till frysblock! för är det NÅGONTING som i dagsläget behövs, är det väl ett riktigt fps-spel med den goda spelglädjen och gudomlig spelkänsla, som duke/quake/hexen å blood lyckades förmedla en gång i tiden, å ingen själlös sörja som cod/bf å övriga spel som i nuläget förstör dagens ungdomar :/

Medlem

Verkar så sjukt klockrent, kommer känna mig som en tonåring igen när man sitter och garvar åt Dukes suveräna oneliners. Can't wait!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Steve borde kanske nyktra till innan han ställer upp på en intervju...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Visst är det konsolstyrning i filmen...
Suck... Gråter en smula inombords.

det bästa introt med Duke vore om han satt och spelade sitt spel och sedan kastade handkontrollen på marken, stampat sönder den och gick fram till sin PC istället, satt igång sitt spel där och sagt "Lets kick som ass" och börjat spela...

Medlem
Skrivet av SHUb-MEGAWRATH:

men fortfarande finns d inte en gnutta information om det absolut viktigaste; multiplayern!!! eller är det jag som har missat någonting?

Nej du har inte missat något då det verkar som Gearbox medvetet valt att inte prata om det utan kommer göra det vid ett senare tillfälle enligt deras vd (såg detta på videon Return of the Duke Interview på GT). I senaste avsnittet av GTTV så besöker de Gearbox och pratar om Duke Nukem Forever.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Visst är det konsolstyrning i filmen...
Suck... Gråter en smula inombords.

det bästa introt med Duke vore om han satt och spelade sitt spel och sedan kastade handkontrollen på marken, stampat sönder den och gick fram till sin PC istället, satt igång sitt spel där och sagt "Lets kick som ass" och börjat spela...

Inte direkt, Duke Nukem är en äkta man, inte en PC-anboy och p12a av stora mått
Om något borde han ha krossat en PC och sagt "FU Pirates, you ruined Pc gaming" sen slagit på sin konsol och njutit av spelet
This is the future, be a part of it or be extinct

1
Skriv svar