Battlefield 3 nyttjar inte DirectX 11 fullt ut – aprilskämt
Pc-versionen får mindre resurser eftersom konsolversionerna av Bad Company 2 sålde bäst. Tillägg: observera, detta är ett aprilskämt.
#dice, #ea, #battlefield-3, #battlefield-bad-company-2, #crysis-2
Fick känslan direkt av 1a april, att fumla bort PC av den anledningen kändes lite väl långsökt
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Tror inte riktigt att detta är något april skämt då jag själv skulle förstå denna om-prioritering.
Och tbh så vore detta inte något speciellt bra april skämt
Grafiken på bf3 är något jag inte bryr mig så väldans mycket om när det gäller det spelet ^^
Å andra sidan så finns det inga andra ställen jag kunde hitta någon liknande nyhet så lite april skämt luktar det ju
Jobbigt bara om det skulle visa sig att det inte är ett aprilskämt....
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Spelet lär inte utnyttja DX11 speciellt bra, trots att det sägs den första april. Att gå från DX9 till DX11 är ett STORT steg om man vill utnyttja allt krut i DX11. Tror inte det är värt mantimmarna och förseningarna för dem att göra ett fantastiskt jobb på den biten. Har det inte kodats för DX11 från grunden så blir det som bäst en halvdan implementering av det.
Jag måste bara säga att hela grejen med 1:a April är något jag hatar över allting annat. Det förstör hela dagen, och inte på något sätt roligt.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Ah.. första april. Däremot är det sant, det spelar ju väldigt liten roll om spelet körs i DX11 om spelet är optimerat för DX9(kantiga modeller p.g.a. brist av tessellation osv). Väntar fortfarande på ett spel som är utvecklat med DX11 i åtanke - från grunden, inte bara lite extraeffekter.
Ah.. första april. Däremot är det sant, det spelar ju väldigt liten roll om spelet körs i DX11 om spelet är optimerat för DX9(kantiga modeller p.g.a. brist av tessellation osv). Väntar fortfarande på ett spel som är utvecklat med DX11 i åtanke - från grunden, inte bara lite extraeffekter.
ledsen att göra dig besviken, men BF3 är utvecklat till DX11 och STÖDER DX10, inte DX9.
Det här skämtet höll på att kosta mig ett tangentbord.
¯\_(ツ)_/¯
Ah.. första april. Däremot är det sant, det spelar ju väldigt liten roll om spelet körs i DX11 om spelet är optimerat för DX9(kantiga modeller p.g.a. brist av tessellation osv). Väntar fortfarande på ett spel som är utvecklat med DX11 i åtanke - från grunden, inte bara lite extraeffekter.
ledsen att göra dig besviken, men BF3 är utvecklat till DX11 och STÖDER DX10, inte DX9.
Du missar poängen.. konsollerna har inte stöd för DX11, eller hur?