Battlefield 3 nyttjar inte DirectX 11 fullt ut – aprilskämt

Robot
Battlefield 3 nyttjar inte DirectX 11 fullt ut – aprilskämt

Pc-versionen får mindre resurser eftersom konsolversionerna av Bad Company 2 sålde bäst. Tillägg: observera, detta är ett aprilskämt.

#dice, #ea, #battlefield-3, #battlefield-bad-company-2, #crysis-2


Medlem
Battlefield 3 nyttjar inte DirectX 11 fullt ut – aprilskämt

Ja, det är ju första april idag så.

Medlem

"Snyggt, men det hade kunnat vara snyggare." lol

Medlem

jag blev livrädd när jag läste detta tills jag läste första kommentaren

Medlem

Fick känslan direkt av 1a april, att fumla bort PC av den anledningen kändes lite väl långsökt


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

P.g.a. datumet så kan jag inte ta något seriöst....

Medlem

Shit jag gick verkligen på denna. Tänkte faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan konsoll hat tills jag såg kommentarerna om första april.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

p0k
Medlem

Även fast det är första april, Så kommer dom inte maxa skiten ur DX11. Det förstår ni själva. Så mycket outforskat territorie.

Men det kommer vara snyggt for sure.

Medlem

"Karl Magnus Troedsson, general manager hos Dice, säger till FZ att spelet ändå kommer ge pc-spelarnas datorer en rejäl match."

BRING IT!

Medlem
Medlem

April april


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Skulle ju kunna vara sanning, men som Zarsky sa, det går inte att ta något seriöst idag.

Iofs är väl BF3 hetaste ämnet här på FZ atm, så lite troll luktar det allt

Medlem

Tror inte riktigt att detta är något april skämt då jag själv skulle förstå denna om-prioritering.

Och tbh så vore detta inte något speciellt bra april skämt
Grafiken på bf3 är något jag inte bryr mig så väldans mycket om när det gäller det spelet ^^

Å andra sidan så finns det inga andra ställen jag kunde hitta någon liknande nyhet så lite april skämt luktar det ju

Medlem

Har inte sett den här nyheten någon annanstans och med tanke på dagens datum får jag nog ansluta mig till April April-gänget.

Medlem

haha april:)?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Spelet behöver väl inte`använda DX11 för att utnyttja dom nya grafikkortens prestanda? Det kändes lite för subtilt för att vara ett aprilskämt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jobbigt bara om det skulle visa sig att det inte är ett aprilskämt....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Om det stämmer så går dom imot sig själv när dom sa att det skulle läggas mycket krut på PC.
Fast det är första april så vem vet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

FZ kombinerar de två hetaste snackisarna just nu, BF3 och DX11 för Crysis 2, för att skaka om lite i getingboet. gg


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Spelet lär inte utnyttja DX11 speciellt bra, trots att det sägs den första april. Att gå från DX9 till DX11 är ett STORT steg om man vill utnyttja allt krut i DX11. Tror inte det är värt mantimmarna och förseningarna för dem att göra ett fantastiskt jobb på den biten. Har det inte kodats för DX11 från grunden så blir det som bäst en halvdan implementering av det.

Medlem

Jag måste bara säga att hela grejen med 1:a April är något jag hatar över allting annat. Det förstör hela dagen, och inte på något sätt roligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Ah.. första april. Däremot är det sant, det spelar ju väldigt liten roll om spelet körs i DX11 om spelet är optimerat för DX9(kantiga modeller p.g.a. brist av tessellation osv). Väntar fortfarande på ett spel som är utvecklat med DX11 i åtanke - från grunden, inte bara lite extraeffekter.

Medlem

Ja, det är ju första april idag så: Skulle inte tro det !!

Medlem
Skrivet av aspunk:

Ah.. första april. Däremot är det sant, det spelar ju väldigt liten roll om spelet körs i DX11 om spelet är optimerat för DX9(kantiga modeller p.g.a. brist av tessellation osv). Väntar fortfarande på ett spel som är utvecklat med DX11 i åtanke - från grunden, inte bara lite extraeffekter.

ledsen att göra dig besviken, men BF3 är utvecklat till DX11 och STÖDER DX10, inte DX9.

Medlem

"Funny because it's true"? Lite som en light-version av att skratta åt handikappade.

Medlem

Det här skämtet höll på att kosta mig ett tangentbord.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem

hoppas de är första april nyhet


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Snejbelsax:
Skrivet av aspunk:

Ah.. första april. Däremot är det sant, det spelar ju väldigt liten roll om spelet körs i DX11 om spelet är optimerat för DX9(kantiga modeller p.g.a. brist av tessellation osv). Väntar fortfarande på ett spel som är utvecklat med DX11 i åtanke - från grunden, inte bara lite extraeffekter.

ledsen att göra dig besviken, men BF3 är utvecklat till DX11 och STÖDER DX10, inte DX9.

Du missar poängen.. konsollerna har inte stöd för DX11, eller hur?

123
Skriv svar