Robot
Rage

Jakob provspelar Ids första storsatsning på alldeles för många år. Har de forna stormästarna hittat formen igen?

#id-software, #doom-3-2, #rage, #fallout-3, #fallout-new-vegas, #borderlands, #bioshock


Medlem
Rage

Kanske ingen grand slam men verkar ju ändå kul

Medlem

Tror det kommer vara rättt kul för oss som gillar borderlands osv , hoppas dock deras nästa doom kommer köra över allt

Medlem

Bra förhandstitt. Tackar!

Medlem

Riktigt bra skrivet!

Ganska nyfiken på detta spel trots allt. Men vi får se om det blir ett köp.

Medlem

<3 detta kommer bli fett! Älskar trailers med gameplay! Fick lite borderlands känsla fast lite mörkare! Fett nice! You go girls!

Medlem

Tack för en bra förhandstitt. Hade trott att Rage inte kunde bli något annat än ett kvalitetsspel, men nu börjar jag tveka...


signatur

Imperator

Medlem

Hoppades på lite mer Boarderlands frihet där man kan åka vart man vill när man vill men de verkar det inte som

Medlem

SKITBRA SKRIVIT! en av de absolut bästa artiklarna på den här sidan någonsin! mycket intressant. Jag har inte riktigt brytt mig om Id sen doom3 och det här ser ju inte ut att ändra på det...tyvärr...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Detta kan nog bli riktigt nice, skönt med ett linjärt spel(börjar tröttna på alla sandbox spel) och lite gammalt hederligt pang pang. Gillar blandningen med inventory(?), kan göra det än mer intressant.

Medlem

Förstår kanske inte detta riktigt, men vad menas med detta: "Deras enda någorlunda nya storsatsning – det gladpacksinlindade Doom 3 – visade att resten av branschen både sprungit ikapp och förbi dem." Doom 3 var väl ändå väldigt imponerande på sin tid?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nja, doom 3 hade sjukt dåliga skuggor, man såg ingenting i dem. Spel som Deus Ex invisible war gjorde det bättre - faktiskt.
Tyckte även Far Cry var klart mer imponerande än Doom 3.

Medlem

Jag tycker Doom 3 var sjukt imponerande för sin tid speciellt med tanke på när de visade upp det 2002 fullt fungerande. Det var en bit före sin tid. Angående artikeln verkar det mer som att skribenten har lite förutfattade meningar vad gäller Rage och Id Software vilket visar sig här och var.Speciellt vad gäller multiplayern, lite paradoxalt med tanke på att skribenten tycker den är onödig speciellt med tanke på att Id software sagt att de velat göra något som är unikt för Rage, alltså inte klassisk on foot combat vilket i sin tur resulterat i vehicle combat racing som kanske kan ses som mer passande. Sedan så måste väl inta alla spel vara sandbox spel eller? Det är ju fortfarande ett fps med racing element och med lite free roaming. Man måste ju inte följa trenden alltid ^^

Medlem

Ännu ett teknikdemo i form av ett spel, brukar ju bli så här när företag utvecklar en ny grafik/fysikmotor. Plockar upp det ur reabacken 3 månader efter release ^^


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Id har haft sin storhetstid, tror inte alla har varit med från början och sett vilka nyskapande spel de har gjort genom tiderna. Ta en titt på http://www.rakaka.se/index.php?newsID=16576 så förstår ni att Doom3 inte är något speciellt och inte heller Rage, säger inte att de är dåliga spel men däremot har Id (för oss äldre) något väldigt stort att nå upp till vilket de inte lyckats med sedan Quake..


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Doom 3 tycker jag var riktigt nice när det kom, var rätt många som gillade det också sedan var det ju meningen du inte skulle se i mörkret. Kan dock hålla med om rage kanske inte blir big slam spelet men kommer nog vara kul ändå förhoppningsvis i väntan på nya doom som jag hoppas kommer slå stort.

Inaktiv

doom 3 är fortfarande snyggare än 90% av alla konsollportar på pc

Rage och MP verkar ointressant, men SP-kampanjen är säkrt OK.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Linjära spel kan vara mycket bättre än sandbox, ifall de görs på rätt sätt.

Medlem

Doom 3 var så tekniskt på sin tid när det kom att jag minns vissa grafikkort pallade inte spelet för det använde visa funktioner i ett grafikkort som inget spel tidigare gjort.

Medlem

Har sett fram emot Rage så länge och nu börjar de närma sig:) Ja tyckte videon såg bra och lovande ut ivf.
De enda jag blir så less över är att jag måste köpa en ny dator;( Min klarar knappt av Borderlands med allt på lägsta.. Men på nått vänster lyckades jag klara igenom det + alla små ex-pack xP

Medlem

Minns bilderna på Doom 3 i en gammal PCG tidning, tyckte det såg ut som en animerad film då!
Låter som att Rage kommer bli något för mig


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Propy:

SKITBRA SKRIVIT! en av de absolut bästa artiklarna på den här sidan någonsin! mycket intressant. Jag har inte riktigt brytt mig om Id sen doom3 och det här ser ju inte ut att ändra på det...tyvärr...

Oj. Tack! Det där var en av de absolut bästa kommentarerna på den här sidan någonsin.

Flera ovan: Visst var Doom 3 en teknisk uppvisning och milstolpe, men särskilt kul att spela? Nja. Redan 2003 var det ju en föråldrad korridorsshooter.

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Propy:

SKITBRA SKRIVIT! en av de absolut bästa artiklarna på den här sidan någonsin! mycket intressant. Jag har inte riktigt brytt mig om Id sen doom3 och det här ser ju inte ut att ändra på det...tyvärr...

Oj. Tack! Det där var en av de absolut bästa kommentarerna på den här sidan någonsin.

Flera ovan: Visst var Doom 3 en teknisk uppvisning och milstolpe, men särskilt kul att spela? Nja. Redan 2003 var det ju en föråldrad korridorsshooter.

Tyckte doom 3 var riktigt bra och tillsammans med HL2 slog det många rekord för tekniken. Ang. uttjatade koncept, se istället Modern Warfare, Battlefield *host host* kommer recensenterna nämna det med BF3 recensionen mån tro?

Om rage, doom osv kan tecknas som uttjatade versioner av tidigare spel, vad är inte Cod,BF osv då...

Medlem

Inge fel på det linjära. CoD är extremt. I detta spelet verkar det helt ok. Detta är dock inte imponerande 2011 :/, 2007 var det häftigt. Nog bäst för dom att dom överaskar oss med att säga att de har arbetat på Quake5arena eller doom4 samtidigt :P. Vad har dom annars haft tiden till? I en intervju på youtube säger ID att det är ett par speltimmar i rage, borde väl vara minst 1 månads spel glädje isf?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Propy:

SKITBRA SKRIVIT! en av de absolut bästa artiklarna på den här sidan någonsin! mycket intressant. Jag har inte riktigt brytt mig om Id sen doom3 och det här ser ju inte ut att ändra på det...tyvärr...

Oj. Tack! Det där var en av de absolut bästa kommentarerna på den här sidan någonsin.

Flera ovan: Visst var Doom 3 en teknisk uppvisning och milstolpe, men särskilt kul att spela? Nja. Redan 2003 var det ju en föråldrad korridorsshooter.

Tyckte doom 3 var riktigt bra och tillsammans med HL2 slog det många rekord för tekniken. Ang. uttjatade koncept, se istället Modern Warfare, Battlefield *host host* kommer recensenterna nämna det med BF3 recensionen mån tro?

Om rage, doom osv kan tecknas som uttjatade versioner av tidigare spel, vad är inte Cod,BF osv då...

Jag tittade på Battlefield 3 för Svenska PC Gamer, och om det var någonting jag anmärkte på så var det hur spelet inte överraskade. Visst ser det estetiskt och intensivt ut, men jag gissar att vi har spelat samma spel förut.

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Propy:

SKITBRA SKRIVIT! en av de absolut bästa artiklarna på den här sidan någonsin! mycket intressant. Jag har inte riktigt brytt mig om Id sen doom3 och det här ser ju inte ut att ändra på det...tyvärr...

Oj. Tack! Det där var en av de absolut bästa kommentarerna på den här sidan någonsin.

Flera ovan: Visst var Doom 3 en teknisk uppvisning och milstolpe, men särskilt kul att spela? Nja. Redan 2003 var det ju en föråldrad korridorsshooter.

Tyckte doom 3 var riktigt bra och tillsammans med HL2 slog det många rekord för tekniken. Ang. uttjatade koncept, se istället Modern Warfare, Battlefield *host host* kommer recensenterna nämna det med BF3 recensionen mån tro?

Om rage, doom osv kan tecknas som uttjatade versioner av tidigare spel, vad är inte Cod,BF osv då...

Jag tittade på Battlefield 3 för Svenska PC Gamer, och om det var någonting jag anmärkte på så var det hur spelet inte överraskade. Visst ser det estetiskt och intensivt ut, men jag gissar att vi har spelat samma spel förut.

Ja battlefield 3 singleplayer lär ju bli ungefär lika linjärt som dom flesta andra spel, och således inte särskilt kul.

Men Battlefield 3 ÄR multiplayer. Inte singleplayer.

Recensionen av Battlefield 3 måste handla om multiplayer-delen till största del, annars är det en fullkomligt meningslös recension.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Propy:

SKITBRA SKRIVIT! en av de absolut bästa artiklarna på den här sidan någonsin! mycket intressant. Jag har inte riktigt brytt mig om Id sen doom3 och det här ser ju inte ut att ändra på det...tyvärr...

Oj. Tack! Det där var en av de absolut bästa kommentarerna på den här sidan någonsin.

Flera ovan: Visst var Doom 3 en teknisk uppvisning och milstolpe, men särskilt kul att spela? Nja. Redan 2003 var det ju en föråldrad korridorsshooter.

Tyckte doom 3 var riktigt bra och tillsammans med HL2 slog det många rekord för tekniken. Ang. uttjatade koncept, se istället Modern Warfare, Battlefield *host host* kommer recensenterna nämna det med BF3 recensionen mån tro?

Om rage, doom osv kan tecknas som uttjatade versioner av tidigare spel, vad är inte Cod,BF osv då...

Jag tittade på Battlefield 3 för Svenska PC Gamer, och om det var någonting jag anmärkte på så var det hur spelet inte överraskade. Visst ser det estetiskt och intensivt ut, men jag gissar att vi har spelat samma spel förut.

Ja battlefield 3 singleplayer lär ju bli ungefär lika linjärt som dom flesta andra spel, och således inte särskilt kul.

Men Battlefield 3 ÄR multiplayer. Inte singleplayer.

Recensionen av Battlefield 3 måste handla om multiplayer-delen till största del, annars är det en fullkomligt meningslös recension.

Att recensionen bör behandla multiplayer-delen tror jag inte att någon motsätter sig eller inte förstår.

Medlem

Asch, jag hoppades på ett mindre linjärt spel ifrån ID, men blir kul att i alla fall ha ett underhållande spel man kommer att kunna spela under Linux också, så att säga vägra Windows för en stund.


signatur

I don't feed trolls, I eat them.

Medlem

Det var ju tråkigt att höra. Jag är svag för väl genomförda "open world"-spel. Hade hoppats på att Rage skulle vara mer av det. Men det verkar ju tyvärr inte så. Blir ingen förbokning nu i alla fall. Får se vad recensionerna säger. Annars köper jag det när det blir billigare.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

12
Skriv svar