Ny maffig film från Rage

Medlem

Hur kan man hype:a något som varken verkar ha snygg setting (HL2/BioShock) eller nydanande spelmekanik? Det här såg ut som ett standardiserat FPS med en helvetes massa smink. Det känns som om de portat Borderlands design över till en FPS motor och snyggat till det.
Synd att man ska behöva bli besviken över något som i början verkade asballt.
Fantasilösa motståndare, vapen, setting och tråkigt palettval.

Medlem

Ska givetvis TESTA spelet iallafall... INNAN man har gjort det så kan man ju inte säga så mycket om spelet. Innan jag själv provade Minecraft t.ex. så hade jag en helt annan uppfattning... jag menar "Vad kan vara kul med att hacka sönder några block och bygga lite där borta?"... spelar det ganska mycket nu.

Men RAGE verkar inte vara speciellt innovativt... ännu en DOOM-klon ifrån ID Software... gäsp.

Medlem

zZzz... Hade id gjort klart spelet för nåt år sen hade det nog varit intressant, men nu känns det som "Been there, done that".

Och givetvis kommer det säkerligen optimeras till konsol och slarvigt portas till PC, som alla andra spel idag.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

HAHAHAHAHAHA!
Epic Pc fanboy Fail x10 to the Xtreme XD
Kul att se att de gamla sanningarna "alla utvecklare suger på att spela" och att "bara för att du spelar på Pc behöver du inte vara bra trots enkel kontroll, tvärt om" stämmer gott. Fördommar och dagens fail lämnar jag utan avseende

Ta det där igen, och gärna på svenska.
Kom ihåg att bifoga lite Grammatik också!
Tack.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Muhammed:

Jävlar va dåligt han siktade.

Så går det när man spelar med handkontroll.

Tror någon sagt det tidigare men jag säger det igen.

Nå är det illa när en PC-spel utvecklare kör konsol på deras demo filmer.

an*s.

När han öppnade dörrar så stog det man skulle trycka på knappen "E" så det verkar som det var PC-versionen... (?)

Men det är fortfarande väldigt tydligt att spelaren kör med handkontroll så det skulle kunna vara konsollversionen fast de inte ändrat knapp-infon.

Medlem

Samma sorts spel ID har gjort sen tidigt 90ta..fast då var det en nyhet.
ser ut som en blandning av borderlands och doom.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Grumbledock:

HAHAHAHAHAHA!
Epic Pc fanboy Fail x10 to the Xtreme XD
Kul att se att de gamla sanningarna "alla utvecklare suger på att spela" och att "bara för att du spelar på Pc behöver du inte vara bra trots enkel kontroll, tvärt om" stämmer gott. Fördommar och dagens fail lämnar jag utan avseende

Ta det där igen, och gärna på svenska.
Kom ihåg att bifoga lite Grammatik också!
Tack.

Ge dig, det du skrev var lika grammatiskt inkorrekt som det citerade inlägget.

Inaktiv
Skrivet av timpa:
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Grumbledock:

HAHAHAHAHAHA!
Epic Pc fanboy Fail x10 to the Xtreme XD
Kul att se att de gamla sanningarna "alla utvecklare suger på att spela" och att "bara för att du spelar på Pc behöver du inte vara bra trots enkel kontroll, tvärt om" stämmer gott. Fördommar och dagens fail lämnar jag utan avseende

Ta det där igen, och gärna på svenska.
Kom ihåg att bifoga lite Grammatik också!
Tack.

Ge dig, det du skrev var lika grammatiskt inkorrekt som det citerade inlägget.

Nej.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Irriterade mig också på styrningen... men jag är nu sugen på detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

känns som att Borderlands gör detta bra utan nyutvecklade spelmotorer och 4 år av hype.. ett onödigt spel helt enkelt..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av nicbex:

Jag diggar också Borderlands Men jag har aldrig gillat det här med tråkiga döda landskap, möta en miljon likadana fiender, samla på sig en massa skrot, göra meningslösa uppdrag, allt enligt Bethesdas Fallout-modell. Jag vet att jag antagligen är ganska ensam om den åsikten dock. Bethesda gör ju dessutom Brink som ser riktigt hett ut

Nej, Bethesda publicerar Brink. Splash Damage utvecklar spelet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Splash_Damage#Release_history

Medlem

Tidigare hade jag gett upp hoppet om att detta skulle bli nåt kul, men detta såg ändå lite skoj ut. Så att det kan nog vara värt att kollas upp lite närmare trots allt. Är inte helt övertygad än men ska nog ge det en chans när det kommer.

Medlem
Skrivet av Idono:

Klart det är PC versions. Det är först och främst menat som gamplay video, Dvs. visa folk hur det ser ut och utspelar sig. Kan lika gärna dumförklara allt folk som genast gnäller över att det är console spel bara för att siktandet är ner tonat så vi kan se vad som händer.

Det är riktigt mysig o äntligen se ett FPS spel som inte fokuserar enbart på modern krigsföring. Hela konceptet med modern warfare har kommit till samma sketna vändpunkt som WW2 va för några år sen.

Helt rätt. En jäkla massa vacumförpackade hjärnor på den här sajten. Hur ska det annars gå till att få en bild av vad ett spel har att erbjuda. Rage kommer att bli riktigt bra.

12
Skriv svar