Battlefield 3
Såg att Speilberg fick ett demo också.
"Efter en dryg timmes spelande är det svårt att inte dra slutsatsen att Battlefield 3 känns väldigt mycket som den av många älskade tvåan."
Jag antar att det menas Battlefield 2 och inte Bad Company 2, vad är det som förmedlar känslan av bf2 här? Klass-systemet? Från BC2. Rush-läget? Från BC2.
Frågan lyder alltså, vad är det som skriker BF2 och inte BC2 i spelet hittills? Lite otydligt i artikeln. Och: Är detta "fråga Dice"-reportaget? Annars har jag missat det på nåt sätt. Det verkar mest som ett test av multiplayer och inte "Ställ en fråga, få ett svar".
Givetvis klagar jag inte, allt är av intresse, särskilt multiplayer-nyheter.
Har rekommenderade dator speccs släppts för detta än?
http://www.gamersmint.com/battlefield-3-system-requirements-r...
Regenativ hälsa på fordon?
fakefakefake
Life is short , play more
"Efter en dryg timmes spelande är det svårt att inte dra slutsatsen att Battlefield 3 känns väldigt mycket som den av många älskade tvåan."
Jag antar att det menas Battlefield 2 och inte Bad Company 2, vad är det som förmedlar känslan av bf2 här? Klass-systemet? Från BC2. Rush-läget? Från BC2.
Frågan lyder alltså, vad är det som skriker BF2 och inte BC2 i spelet hittills? Lite otydligt i artikeln. Och: Är detta "fråga Dice"-reportaget? Annars har jag missat det på nåt sätt. Det verkar mest som ett test av multiplayer och inte "Ställ en fråga, få ett svar".
Givetvis klagar jag inte, allt är av intresse, särskilt multiplayer-nyheter.
"Fråga Dice" kommer inom 24 timmar, stay tuned
Videomupp
orka klaga på ett spel i alpha, känns meningslöst imo
Meningslöst? Om man inte säger vad man tycker har ju inte utvecklarna någon aning om vad de ska ändra på för att göra det bättre.
OnT så verkar det bra med en del saker jag inte gillar t.ex hp regen på soldater och fordon. Men förhoppningsvis så släpper de mod tools så att moddarna kan göra det lite mer "hardcore". Kanske till och med Project Reality till BF3?
Har en liten fundering:
Om man blev nerskjuten eller nerhuggen i Bf2 fick man se i förstaperson ett tag till, liksom uppleva dödsögonblicket. I BC2 var det inte så utan kameran hoppade ur gubben direkt, vilket inte kändes lika dramatiskt. Hur är det i Bf3?
Man ligger kvar i förstaperson.
Edit: Har ett starkt minne av att man hoppade in i viechles på direkten och bytte platser instant.
Videomupp
Har en liten fundering:
Om man blev nerskjuten eller nerhuggen i Bf2 fick man se i förstaperson ett tag till, liksom uppleva dödsögonblicket. I BC2 var det inte så utan kameran hoppade ur gubben direkt, vilket inte kändes lika dramatiskt. Hur är det i Bf3?
Man ligger kvar i förstaperson.
Yes!
Tack för svaret
En till liten fundering, dock vet jag inte om ni kan svara på denna än.
Vissa multiplayerbanor kommer alltså att utspela sig i städer, med både små och stora hus. Kommer man kunna springa omkring i alla hus? I alla tusentals rum som finns i en skyskrapa?
I BF2, t.ex. på Strike at Karkand, fanns det också hus, stora hus, men då fanns det ingen destruction, så då var det enkelt att begränsa spelarna till bara några få rum.
Jag har svårt att se hur man ska kunna ha stora banor i städer utan att göra oförstörbara väggar, vilka spräcker illusionen. Hur har DICE löst det här?