Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

EA planerar Battlefield: Elite?

Robot
EA planerar Battlefield: Elite?

EA Games-chefen dementerar inte att Battlefield-spelen kan börja kosta extra i framtiden, som Call of Duty: Elite.

#activision-blizzard, #electronic-arts, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
EA planerar Battlefield: Elite?

Beroende på hur spelet blir kan det kanske funka.

Medlem

Nej Frank! Stygg! Gör inte så nu!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Nja, kommer aldrig betala för att få extra till ett FPS. Hoppas att Bf-serien håller sig borta från det.

Härmapor! Härma inte TreyArch nu då!

Medlem

COD är för kids *springer*

Medlem

Så länge de inte tar ut extra avgifter kommer det kännas som att de är med spelarna och för e-sport. Annars kommer de bara förstöra och tappa förtroende för det som de förstökt bygga upp.

Activision, far och flyg. Käka nederlag...

Medlem

Med andra ord... om CoD tjänsten blir populär så följer EA efter. Bara att hoppas CoD spelarna har vett nog att inte betala för det där alltså.

Inaktiv

haha när det var Cod så klagade alla.. nu är det helt okej eller? Fan för extra betalning, DLC och allt skit. Vad har hänt med dom gamla hederliga expansionerna ?

Medlem
Skrivet av Posuic:

Nja, kommer aldrig betala för att få extra till ett FPS. Hoppas att Bf-serien håller sig borta från det.

+1. Jag har aldrig betalat extra för ett spel och kommer heller aldrig att göra det. Har jag en gång köpt det så skall det inte behövas mer.

Vart själv sugen på lite mjölk nu faktiskt, brb.

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrpeters:

Beroende på hur spelet blir kan det kanske funka.

Gäller detsamma inte cod?
Tydligen så verkar denna tjänst vara mer okej då det gäller battlefield, när det är svenskt och "Beronde på hur spelet blir"

BF3 är en bit frammåt, cod ännu längre. Mycket hinner dom göra under tiden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Putta ner cod från fps-tronen? I kvalitet, nyskapande, spelkänsla, realism och på många andra sätt definitivt. I antal sålda spel? Tragiskt nog, tyvärr inte.

Medlem

Så länge majoriteten av kunderna är beredda at betala kan dom väl göra vad dom vill. Tråkigt för oss med principer och heder som får stå bredvid när dom andra äter av tårtan.

Medlem

Nej. Sluta. SLUTA. DÖ I EN ELD.

Medlem

Konstigt när Activision sa att det inte gick att göra tjänsten gratis så säger EA att deras blir gratis! Rätt roligt XD


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

YOU GOT TO HELL! YOU GO TO HELL AND YOU DIE!

Nej men ärligt talat, jag kommer aldrig betala någon månadsavgift i ett spel för några extra funktioner.
Det är bara bisarrt.

Spelutvecklare verkar ta oss för givet och inbilla sig att vi betalar för vad som helst.

Medlem
Skrivet av Fargo:

YOU GOT TO HELL! YOU GO TO HELL AND YOU DIE!

Nej men ärligt talat, jag kommer aldrig betala någon månadsavgift i ett spel för några extra funktioner.
Det är bara bisarrt.

Spelutvecklare verkar ta oss för givet och inbilla sig att vi betalar för vad som helst.

Vi betalar vad som helst typ ju.
Se bara Apple.. Dom har sånna jävla priser för skit o ändå går folk o köper det.. Blizzard då? Första mountet man kunde köpa för pengar köpte typ 60% av alla spelare... (inte jag)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv
Skrivet av Blazing_Angel:

Så länge majoriteten av kunderna är beredda at betala kan dom väl göra vad dom vill. Tråkigt för oss med principer och heder som får stå bredvid när dom andra äter av tårtan.

aaa, så jäkla tråkigt o se att så många människor accepterar att bli lurade. tragiskt!

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Fargo:

YOU GOT TO HELL! YOU GO TO HELL AND YOU DIE!

Nej men ärligt talat, jag kommer aldrig betala någon månadsavgift i ett spel för några extra funktioner.
Det är bara bisarrt.

Spelutvecklare verkar ta oss för givet och inbilla sig att vi betalar för vad som helst.

Vi betalar vad som helst typ ju.
Se bara Apple.. Dom har sånna jävla priser för skit o ändå går folk o köper det.. Blizzard då? Första mountet man kunde köpa för pengar köpte typ 60% av alla spelare... (inte jag)

1. Hatar Apple. Har inte rört en enda apple-produkt i hela mitt liv.
2. Aldrig spelat WOW eller andra "pay as you play" - spel.
Vissa är möjligtvis dumma nog att betala för vad som helst, men kan ju hoppas det ändrar sig.

Jag betalar gärna för spel, t.om gärna för dlc. Men där drar jag min gräns.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Vi betalar vad som helst typ ju.
Se bara Apple.. Dom har sånna jävla priser för skit o ändå går folk o köper det..

mm, fast det där stämmer ju ändå inte riktigt...

OnT: Spela roll om extra-tjänster kostar pengar, det viktigaste kommer ju ändå alltid vara gratis. Om det betyder att dem får mer pengar till att göra spel för så ser jag det bara som något positivt!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av mrpeters:

Beroende på hur spelet blir kan det kanske funka.

Gäller detsamma inte cod?
Tydligen så verkar denna tjänst vara mer okej då det gäller battlefield, när det är svenskt och "Beronde på hur spelet blir"

BF3 är en bit frammåt, cod ännu längre. Mycket hinner dom göra under tiden.

Jag är inte speciellt negativ mot CoD (Elite), det kan vara en ganska bra tjänst för de som känner att de vill betala för den.

Visst bryter detta lite av en norm med inga extra kostnader för FPS spel men sen när har stora steg tagits av att man inte vågar satsa?

Detta är visserligen kanske bäst för de som gillar att spela in och jämföra sin statistik med andra spelare men vem vet, någon som inte känner att de är en sån person kanske verkligen är så långt inne i själen

Medlem

Var tog alla haters vägen?????????????

Medlem

Så länge BF3 får det gratis så skiter jag i resten. Lär sitta ett bra tag med BF3.

Spelar fortfarande BC2 dagligen.

Medlem

Och nedladdning ökade med 70%
Vist det kanske är en online sak men vad fan, sluta kolla på mmo spel. Frank din gamla gubbe.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Fargo:

YOU GOT TO HELL! YOU GO TO HELL AND YOU DIE!

Nej men ärligt talat, jag kommer aldrig betala någon månadsavgift i ett spel för några extra funktioner.
Det är bara bisarrt.

Spelutvecklare verkar ta oss för givet och inbilla sig att vi betalar för vad som helst.

Vi betalar vad som helst typ ju.
Se bara Apple.. Dom har sånna jävla priser för skit o ändå går folk o köper det.. Blizzard då? Första mountet man kunde köpa för pengar köpte typ 60% av alla spelare... (inte jag)

1. Hatar Apple. Har inte rört en enda apple-produkt i hela mitt liv.
2. Aldrig spelat WOW eller andra "pay as you play" - spel.
Vissa är möjligtvis dumma nog att betala för vad som helst, men kan ju hoppas det ändrar sig.

Jag betalar gärna för spel, t.om gärna för dlc. Men där drar jag min gräns.

nej inte du... Men alla andra gör...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Härliga skit trender som verkar vara på G inom branchen: Tjäna mera pengar, mot 0 i merprestation.

dzl
Medlem
Skrivet av Hannu87:

Så länge BF3 får det gratis så skiter jag i resten. Lär sitta ett bra tag med BF3.

Spelar fortfarande BC2 dagligen.

Du tog orden ur mina fingrar!

Medlem
Skrivet av Fargo:

1. Hatar Apple. Har inte rört en enda apple-produkt i hela mitt liv.
2. Aldrig spelat WOW eller andra "pay as you play" - spel.
Vissa är möjligtvis dumma nog att betala för vad som helst, men kan ju hoppas det ändrar sig.

Jag betalar gärna för spel, t.om gärna för dlc. Men där drar jag min gräns.

Hur kan du hata något du aldrig rört/använt?
Apple <3
MMORPG spel utan månadsavgifter är oftast helt kassa, och har andra sätt att tjäna sina pengar genom t.ex. att man kan köpa gear etc vilket leder till obalans. Dock är GuildWars ett undantag.
(Gissar på att du inte spelar MMO's när du säger att du aldrig spelat pay as u play spel)

Man betalar för att man anser tjänsten/produkten vara värd de pengarna.

On Topic - Varför all denna vrede, ingen blir tvingad att köpa skiten och det är ingenting som påverkar spelet in game.

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJ!!! :'(

12
Skriv svar