Valve gör ett free-to-play-spel

Robot
Valve gör ett free-to-play-spel

Kanske utannonseras titeln på Gamescom i augusti?

#valve


Medlem
Valve gör ett free-to-play-spel

Långt kvar. De får ju in mycket kosing via deras mikro* spel så det verkar ju som ett logiskt steg för Valve att satsa mer på sådana sorts spel. Kanske ett spel där man kastar runt hattar som frisbee? Visa upp HL3, Dota2 och mer Portal 2 istället

Medlem

Nu måste det snart vara dags för Freeman att äventyra igen. HL3! Men man kan fan inte vara bara neggo, de kan nog koka ihop ett fett spel

PS, satt på SFI avdelningen på komvux för några veckor sen och kommenterade min kompis suckande och svärande med "You damn neggo! Det var inte lyckat, försök uttala "Neggo" på engelska. Gissa om jag fick blickar från SFI kursens deltagare.

Inaktiv

Går rykten om att det är TF2 som ska få en gratis version, där man köper vapnen istället för de droppas ect.

Medlem

Vet inte varför men "spiller bönorna och smäller i kastrullerna" var så roligt att jag fick ont i magen såhär vid 4 tiden.

Medlem

Free to play, som de flesta spel som Valve gjort;)

Medlem

Skulle gissa på att det är Dota 2 som blir free2play. Känns nästan som ett måste om man vill vara med och konkurrera då LoL är gratis och även HoN är på väg åt det hållet enligt nyliga intervjuer med S2Games. Men å andra sidan ser jag gärna att det kostar en slant då det filtrerar bort en hel del mindre mogna spelare

Medlem

Om DoTa2 blir f2p blir jag galet glad O.o

Medlem
Skrivet av Posuic:

Om DoTa2 blir f2p blir jag galet glad O.o

Nej!
Inga mikrotransaktioner i Dota2 tack!

Medlem

"Det är marknadsföringschefen Doug Lombardi som spiller bönorna och smäller i kastrullerna." - Hahhahahah xD

Medlem
Skrivet av Dvudd:
Skrivet av Posuic:

Om DoTa2 blir f2p blir jag galet glad O.o

Nej!
Inga mikrotransaktioner i Dota2 tack!

Om de gör mikrotransaktioner som i LoL så inte mig emot (med andra ord skins, rune pages, ip/exp-boost etc). Saker som inte påverkar själa gameplayet med andra ord förutom utseendemässigt.

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Dvudd:
Skrivet av Posuic:

Om DoTa2 blir f2p blir jag galet glad O.o

Nej!
Inga mikrotransaktioner i Dota2 tack!

Om de gör mikrotransaktioner som i LoL så inte mig emot (med andra ord skins, rune pages, ip/exp-boost etc). Saker som inte påverkar själa gameplayet med andra ord förutom utseendemässigt.

Är du trög på riktigt? bara undrar ..... . Du kan inte välja vilken hero du vill såvida du inte grindar som en liten hamster och köper dom för coins om inte det är att påverka spelet så vet jag inte vad det är.


signatur

Godspeed

Medlem
Skrivet av jyggen:

Skulle gissa på att det är Dota 2 som blir free2play. Känns nästan som ett måste om man vill vara med och konkurrera då LoL är gratis och även HoN är på väg åt det hållet enligt nyliga intervjuer med S2Games. Men å andra sidan ser jag gärna att det kostar en slant då det filtrerar bort en hel del mindre mogna spelare

inte bra mindre mogna det hindrar även folk att föröka betesig skit för att dom har lagt pengar på det.
även mogna personer kan bli väldigt omogna i bland ;P


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av flashkan:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Dvudd:
Skrivet av Posuic:

Om DoTa2 blir f2p blir jag galet glad O.o

Nej!
Inga mikrotransaktioner i Dota2 tack!

Om de gör mikrotransaktioner som i LoL så inte mig emot (med andra ord skins, rune pages, ip/exp-boost etc). Saker som inte påverkar själa gameplayet med andra ord förutom utseendemässigt.

Är du trög på riktigt? bara undrar ..... . Du kan inte välja vilken hero du vill såvida du inte grindar som en liten hamster och köper dom för coins om inte det är att påverka spelet så vet jag inte vad det är.

Ehh... Känns mer som att du knappt har spelat LoL... Tar inte precis vidare lång tid att få ihop till en champion förutom de dyraste.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av jyggen:

Skulle gissa på att det är Dota 2 som blir free2play. Känns nästan som ett måste om man vill vara med och konkurrera då LoL är gratis och även HoN är på väg åt det hållet enligt nyliga intervjuer med S2Games. Men å andra sidan ser jag gärna att det kostar en slant då det filtrerar bort en hel del mindre mogna spelare

inte bra mindre mogna det hindrar även folk att föröka betesig skit för att dom har lagt pengar på det.
även mogna personer kan bli väldigt omogna i bland ;P

Nu vet jag inte om jag misstolkade dig, men om jag tolkade dig rätt så skulle det vara mer omogna om det är gratis än om det kostar? För isåfall är det väldigt lätt att jämföra med LoL och HoN. Ena har en community som är OTROLIGT nybörjareovänlig och en som man kan vara en nybörjare utan problem. Varav det är HoN som har en väldigt dålig community.

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av jyggen:

Skulle gissa på att det är Dota 2 som blir free2play. Känns nästan som ett måste om man vill vara med och konkurrera då LoL är gratis och även HoN är på väg åt det hållet enligt nyliga intervjuer med S2Games. Men å andra sidan ser jag gärna att det kostar en slant då det filtrerar bort en hel del mindre mogna spelare

inte bra mindre mogna det hindrar även folk att föröka betesig skit för att dom har lagt pengar på det.
även mogna personer kan bli väldigt omogna i bland ;P

Nu vet jag inte om jag misstolkade dig, men om jag tolkade dig rätt så skulle det vara mer omogna om det är gratis än om det kostar? För isåfall är det väldigt lätt att jämföra med LoL och HoN. Ena har en community som är OTROLIGT nybörjareovänlig och en som man kan vara en nybörjare utan problem. Varav det är HoN som har en väldigt dålig community.

av min egen efarenhet mellan båda är att igen är nybörjar vänlgit lol ingen skriver nått i chatten alls elelr flamar, i hon är det massor av flamers och där vet jag att s2 inte bryr sig om dom så man "får" flama och vara rasist om man vill.
det handlar ju mycket om gm's ochså men ser det framör allt att dom man betalar för nått så är man mer rädd att förlora det en om det är gratis där du bara kan få det igen utan att "riktigt" förlora nått.
och som jag sa så bryr sig inte s2 så mycket vilket inte riktigt triggar detta. (tuvär)


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Dvudd:
Skrivet av Posuic:

Om DoTa2 blir f2p blir jag galet glad O.o

Nej!
Inga mikrotransaktioner i Dota2 tack!

Om de gör mikrotransaktioner som i LoL så inte mig emot (med andra ord skins, rune pages, ip/exp-boost etc). Saker som inte påverkar själa gameplayet med andra ord förutom utseendemässigt.

det handlar inte riktigt om att det tar lång tid att få en ny eller inte utan att en som har just börjat mot en som har spelat spelet längre har stats mäsigt bättre gubbe en den andra
och möjligheten att spela en gubbe som för tillfället kan vara obalancerad eller buggad som den andra inte kan spela för att han just har börjat.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Jag tror att det är TF2. Hela grunden för att släppa spelet fritt och sedan ta betalt för hattar etc finns där.

Medlem

Codename Gordon 2!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av aesdana:

Jag tror att det är TF2. Hela grunden för att släppa spelet fritt och sedan ta betalt för hattar etc finns där.

Jag hoppas verkligen du har fel.

Dels därför att man såklart hellre ser nånting nytt presenteras och dels därför att hela TF2-konceptet är klockrent just nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Dvudd:
Skrivet av Posuic:

Om DoTa2 blir f2p blir jag galet glad O.o

Nej!
Inga mikrotransaktioner i Dota2 tack!

Om de gör mikrotransaktioner som i LoL så inte mig emot (med andra ord skins, rune pages, ip/exp-boost etc). Saker som inte påverkar själa gameplayet med andra ord förutom utseendemässigt.

det handlar inte riktigt om att det tar lång tid att få en ny eller inte utan att en som har just börjat mot en som har spelat spelet längre har stats mäsigt bättre gubbe en den andra
och möjligheten att spela en gubbe som för tillfället kan vara obalancerad eller buggad som den andra inte kan spela för att han just har börjat.

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Hatar alla spel även CoD och BFBC2 där man måste grinda till sig vapen.. varför kan inte alla bara ha samma förutsättningar direkt alltid. det är inte kul o möta någon som har den fetaste raketbössan och man själv sitter med en ärtfjonk. Samma gäller LoL det är inte kul o börja lira ett spel när dom som spelat i 100år har en miljard runes och har en mana/hp reg på 4999919% medans man själv har 0.000000000001 %.... har inget med skill att göra utan bara de som spelat längst blir belönade.

*drömmer sig tillbaka till Q2 tiden


signatur

Godspeed

1
Skriv svar