Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Permanent sparfil i ResiEvil: The Mercenaries 3D

Robot
Permanent sparfil i ResiEvil: The Mercenaries 3D

Försöker Capcom stävja begagnathandeln i och med att inte möjliggöra att man kan börja om i senaste 3DS-Resident Evil?

#resident-evil-the-mercenaries-3d, #capcom


Medlem
Permanent sparfil i ResiEvil: The Mercenaries 3D

antalet sålda kopior vid release kommer vara 10, 5 av de tio kopiorna kommer användas för att göra ett crack som går runt sparskiten

Medlem

Total galenskap. Jag hoppas verkligen inte att fler tar efter, det vore katastrof.

Medlem

hahaha då finns det ju inte ens anledning att köpa spelet!! Det är ju bara ladda hem crackade versionen och börja om hur många gånger man fan vill.

Medlem

Istället för att hela tiden arbeta mot spelare och pöbeln borde spelföretag jobba på att arbeta med. Paradox Interactive är de bästa på detta i mitt tycke. OMG a fanboy.

Medlem

Är det här ett skämt? Man kan bara spela igenom spelet en gång?

Det här kan inte vara sant? Vilken idiot kom på den iden?

Medlem

Tänk så många gånger man spelat igenom sina favoriter, super Mario, hitman etc. Tänk om man bara tillåtits spela igenom dom en gång. Underhållningsvärdet gick just i botten.

Medlem

Hoppas det sitter en varningskylt på förpackningen i sånt fall.

Medlem

skulle funka men då måste priset på spelet börja på typ 50-100kr (vid relese)


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Fatta vad enkelt för dom. Inga sido äventyr som dom behöver lägga energi på. Kan ju vara hur linjärt som helst eftersom du ändå aldrig kan få reda på vad som hade hänt om du valt nåt annat.
Tänk om dom gjorde likadant med Skyrim. Vilken smash hit ! Vill du spela alla klasser så får du köpa spelet igen... Grym ide detta ! =p

Medlem

Vilka jävla dumheter...
Är inte intresserad av Mercenaries men Revelations och jag gissar väl på att dom gör någonting liknande där. I sådant fall kan dom fara dit svavelpetter sitter med eldgaffeln.

Medlem

Så fruktansvärt tröttsamt. Lär göra mer skada än nytta för deras försäljning.

Idag är det ganska ofta smidigare att ladda ner en olaglig kopia av ett spel, bara för att slippa krångel. Vet inte hur många gånger jag har förbannat Securom när det har hindrat mig från att få spela min köpta fullt lagliga kopia av ett spel. Det kostar på att vara laglig idag. Kommer ihåg en tid när det var tvärtom. Jag köpte ett flertal spel som liten efter att ha laddat ner en krånglande piratkopia, bara för att få spelet att fungera.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Och jag som tyckte att DRM är dåligt... Det här är ju bara vansinne.

Medlem

Eh har inte detta blivit lite fel? Alltså Mercenaries är ju ett high score spel, finns ett gäng banor som man spelar om och om igen för att slå sin high score. Inte så att när man kört alla banorna så går det inte å spela igen.

I vilket fall är detta spelet ganska ointressant eftersom det bara är ett high score spel och dom har bara buntat i hop RE4 och RE5 Mercenaries i ny förpackning.

Medlem

Det låter skitskumt. De måste ju mena att man inte kan ta bort achivementsliknande saker. Man måste ju kunna spela om spelet :S Låter som en ordentligt dum idé. Såklart måste de i såna fall prissätta efter det.

Medlem

Haha... HAHAHAHA.... MUHAHAHAHA!

Usel idé! Totalt urusel, ungefär så kan man väl sammanfatta det hela.

Medlem

Är ju som RE5. Finns ju bara New Game+ med alla ens upplåsta vapen osv. lite dåligt när man ska köra coop med nån ny. Visst på PC kan man ju ta bort hela sin save fil men fortfarande lite ass.

Medlem

Tänk om filmbranschen gjort såhär, eller musikbranschen...det hade aldrig tillåtits.
Jag har väl för f-n köpt spelet och ska få göra vad jag vill!
Dessutom förekommer det att man vill köra om ett spel ett par gånger, speciellt om man börjar på en normal svårighetsgrad, vill jobba sig upp på hard och sen brutal.
Dessutom om det finns coop-möjligheter i spelen...

Må Capcom ruttna i helvetet och jag ska minnas deras namn för evigt att aldrig köpa något de utvecklar.
Jag säljer lir begagnat ja, men inte fan är det så att jag tjänar pengar på det, jag går back nästan jämt så klart, men det gör ngn liten knatte glad vars föräldrar inte har råd att köpa det senaste på hans födelsedag (väldigt vanligt) eller ngt kid som har en minimal månadspeng som ändå vill köpa sig nåt skoj...tycker de e så jävla illa att försöka sätta dit "den lilla människan". De får jaga stora spelföretag som tjänar massvis med stålar på detta, på andra vis...

Skägg.
10 Chambers

Jag försökte få klarhet i hur exakt detta fungerar men den svenska distributören kunde ge något konkret svar.


signatur
Medlem

Men vad i hel***e...

Alltså tanken med spel är att man ska kunna spela om när som. Mer spelglädje. Nu försvinner den totalt.
Bara för att stoppa begagnat marknaden. Varför? Jag tycker det låter helt idiotiskt. Skärpning Capcom. Om alla skulle tänka så här skulle man inte kunna spela ngt spel mer än en gång. Tänk dig Fable 3 om man bara kan spela det en gång. Jag vill vara god i början sen vill jag vara ond. Hur tråkigt är det att inte få agera efter vad man vill. Detta är att begränsa spelarna.

Jaja hoppas bara det gäller det här spelet.

Medlem

Wow, vad idiotiskt. Hur tänker dom? Som att köpa en film man bara kan se en gång.. många filmer man inte fått förstå fullt ut då

Medlem

Håller helt klart med om att begagnade spel är ett problem för utvecklare. Det enda dom får pengar för är ju då spelet säljs första gången. Om det sedan säljs vidare som begagnat så är det ju tredje parten, dvs försäljaren, som får pengarna. Och jag tycker det är fan helt vidrigt hur folk här sitter och gnäller på att utvecklarna inte tänker på spelaren. Varför skulle dom göra det när folk uppenbarligen inte bryr sig om utvecklaren om dom köper begagnade spel.

Med det sagt tycker jag att detta är en förbannad kass lösning. Det finns många spel jag gillar att köra om från början för att försöka låsa upp så mycket som möjligt, ta andra vägar osv. 3e-handsförsäljning är ett problem, utan tvekan, men detta är inte lösningen.

EDIT: Och folk kan väl för fan inte på allvar jämföra detta med film och musik?

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Hoppas det sitter en varningskylt på förpackningen i sånt fall.

det gör det, dock en väldigt liten sådan

Medlem

Ingen som sagt att man inte kan spela igenom spelet två gånger? Bara att allt du låser upp är konstant sparat, är väl inte så farligt. Tvivlar på att du bara KAN spela spelet en gång sen så är det slut, som många verkar tro.

De som vet hur mercenaries faktiskt fungerar borde väl heller inte direkt klaga? Handlar mer om att slå sina egna rekord och att låsa upp saker. Om det jag låser upp sparas permanent spelar ingen roll för min del, sålänge jag kan förska spela bättre.

Medlem
Skrivet av NURGLEPROBE:

Ingen som sagt att man inte kan spela igenom spelet två gånger? Bara att allt du låser upp är konstant sparat, är väl inte så farligt. Tvivlar på att du bara KAN spela spelet en gång sen så är det slut, som många verkar tro.

De som vet hur mercenaries faktiskt fungerar borde väl heller inte direkt klaga? Handlar mer om att slå sina egna rekord och att låsa upp saker. Om det jag låser upp sparas permanent spelar ingen roll för min del, sålänge jag kan förska spela bättre.

+1

Medlem

Jaja, de får väll göra så om de vill. Jag tänker inte köpa något sånt skit i alla fall!

Medlem

Ibland förstår jag inte hur de tänker. Ser de inte risken sånt här agerandet har på deras existerande försäljningssiffror?
Har f.ö. svårt att tänka mig att begagnathandeln är så utbredd att den ens behöver åtgärdas, fast det kanske ser väldigt annorlunda ut i andra delar av världen.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Håller helt klart med om att begagnade spel är ett problem för utvecklare. Det enda dom får pengar för är ju då spelet säljs första gången. Om det sedan säljs vidare som begagnat så är det ju tredje parten, dvs försäljaren, som får pengarna. Och jag tycker det är fan helt vidrigt hur folk här sitter och gnäller på att utvecklarna inte tänker på spelaren. Varför skulle dom göra det när folk uppenbarligen inte bryr sig om utvecklaren om dom köper begagnade spel.

Med det sagt tycker jag att detta är en förbannad kass lösning. Det finns många spel jag gillar att köra om från början för att försöka låsa upp så mycket som möjligt, ta andra vägar osv. 3e-handsförsäljning är ett problem, utan tvekan, men detta är inte lösningen.

EDIT: Och folk kan väl för fan inte på allvar jämföra detta med film och musik?

Jag håller inte med. Att jag är beredd att lägga ner 400 kr på ett nytt spel, inkluderar att jag får spela spelet hur många gånger jag vill och eventuell andrahandsförsäljning. Om en tillverkare begränsar min rätt gällande vad jag får göra med spelet, så får de även matcha denna begränsning prismässigt. Marknaden idag är anpassad för andrahandsförsäljning och omspel av spel. Att då smyga in begränsningar och ändå kräva samma summa för spelet är att luras.

Självklart tycker investerarna (utgivarna) att det är ett problem med andrahandsförsäljning, för de bryr sig enbart om maximal avkastning på sin investering. Det betyder inte att det är ett problem för utvecklarna eller spelindustrin.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Haha! Och så undrar industrin varför piratkopiering är så utbrett. Idioti.


signatur

Jaha.

12
Skriv svar