Battlefield 3 inget för Steam?

Medlem

Idiotiskt, Steam är ju den perfekta platformen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Då blir det inget köp för mig.

Medlem

Jag vill helst inte ha 10 stycken olika Steam-liknande program installerade om 2-3 år för att alla "Vill göra eget". Acceptera det och gå igenom ett fungerande koncept som Steam. Gessh. -.-

Medlem
Skrivet av best_jeppe:
Skrivet av darkthunder:

Jag ser det som positivt om EA enbart kör sina titlar via 'Origin'.

Då kanske man slipper Valve's "ocker" priser på spel,

*snip*

Sen så är det nog inte Steam som sätter priserna direkt utan det är utgivarna själva som sätter priserna. Hade Valve satt priserna så hade nog inte MW2 och Black Ops kostat 60 euro istället för 50 euro som är standard. Det är med andra ord Activision (och de andra utgivarna) som sätter priserna på sina spel så det kan man inte beskylla Steam för.

*snip*

Priset kan man inte klandra Steam för. Sen så har de ju sjukt bra deals.

*snip*.

Visst för att steam ej sätter priserna men självklart påverkar det faktum att steam tar betalt av utvecklarna priset.

Har inget emot att EA försöker konkurrera med steam. Då kanske ens rättigheter och priserna blir bättre i längden. Sen allt tjafs om att folk ej orkar e ju oftast bara dynga. I det närmaste alla jag känner som lirar har i snitt 2-3 olika chatt program är medlemmar på typ 10 forum, kör med 15 webbläsar fönster uppe etc etc. Att en till digital retailer skulle vara så jobbigt är bara något som folk valt intalat sig själva.

Inaktiv

Fan håller dom på med? Släpp skiten på Steam och det kommer sälja.

Medlem

Tycker det är väldigt bra. Steam är, enligt mig, helt värdelöst. Framförallt pga. deras extremt höga priser. Många nya spel har du kunnat köpt för 300-400kr på release datum hos i stort sett vilken spelbutik som helst - det gäller både fysiska kopior som download. Detta medan Steam tar 500-700kr för samma spel.
Jag förstår inte er som skriver "Jag köper inte detta spel om det inte kommer på Steam". Förklara gärna för mig hur det kan vara avgörande?

Medlem

Tycker steam funkar bra, dock suger det att man måste förboka spelet för att få det till butikspris..

Inaktiv

Bra gjort EA! Stå på er

Inaktiv
Skrivet av Flaxe:

Tycker det är väldigt bra. Steam är, enligt mig, helt värdelöst. Framförallt pga. deras extremt höga priser. Många nya spel har du kunnat köpt för 300-400kr på release datum hos i stort sett vilken spelbutik som helst - det gäller både fysiska kopior som download. Detta medan Steam tar 500-700kr för samma spel.
Jag förstår inte er som skriver "Jag köper inte detta spel om det inte kommer på Steam". Förklara gärna för mig hur det kan vara avgörande?

Ja, jag blev rätt stum när jag kollade vad Sims 3 paketet skulle kostat i handeln. Sänkt från 2500 kr till 700 kr under REAn, vilket lät extremt bra. Men enligt prisjakt skulle alla de spelen (ink. prylpaket) kostat 900 kr. Oj, en rea från 900 kr till 700 kr, där man måste köpa alla spel i serien.

Skrivet av Flaxe:

Jag förstår inte er som skriver "Jag köper inte detta spel om det inte kommer på Steam". Förklara gärna för mig hur det kan vara avgörande?

Människor är praktiska av sig.. Själv kör jag med Steam, ids inte börja jonglera konton på flera siter för att spela spel. Då kan man likaså hålla sig till Steam och casual gamea 360 och PS3 imellan. Tycker det är synd dom ska ha krig, för jag tror inte det gör mer än att skada digitala försäljningen för PC när dom börjar dissa varandra. Jag är inte så jävla brydd om BF3, kan jag inte köpa det på Steam så ids jag inte börja gorma med konton, då köper jag det hellre till PS3 eller 360n.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Tobblish:

Förstår inte hatet mot att EA fixar sin egna butik.
Ni sitter ju själva med Valves egna som bara hade Valve spel från början.

Och ni kommer bara behöva använda det en gång sen kan ni stänga av programmet då det inte behöver vara igång för att spela spelen. (Bara det gör det bättre än Steam)

Sen att folk klagar att alla vänner sitter på Steam.. kom igen nu, då får ni ju bara använda Origin som har ett liknande system som Steam.

Så sluta gnälla, snälla har inte läst ett ända argument som varit bra för att INTE använda Origin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Origin_%28digital_distribution_p...

"When Origin retires a game, it can no longer be downloaded. As of June 2011, Origin has retired "around 10 games".[9] According to EA's terms of service,[10] an account may be canceled after 24 months of non-use"

Det är det jag hatar mest, mitt konto kan stängas av och mina spel tas bort om jag inte använder de.

Jag har flera EA titlar som jag inte spelar längre då det har att man bara kan installera 3-4 gånger, samt flera har jag inte ens fått o funka och EA's tech support är en av de sämsta jag haft.

Steams spel har alltid funkat för mig, inga problem ect.

Jag säger inte att att jag tycker DRM lösningen är bra som Steam har, men med tanke på så få problem jag haft med Steam så föredrar jag de.

Och vad har Steam för garanti att du alltid har tillgång till deras tjänst/nedladdningar?
Det enda jag hittar:
VALVE DOES NOT GUARANTEE CONTINUOUS, ERROR-FREE, VIRUS-FREE OR SECURE OPERATION AND ACCESS TO STEAM, THE SOFTWARE, YOUR ACCOUNT AND/OR YOUR SUBSCRIPTIONS(S).

Medlem

Roligare att ha "stora spelen" fysikskt och inte bara digitalt, sedan är steam mkt dyrare också.

Medlem

jag fattar inte varför man vill köpa en digital kopia?, jag köper bara boxar med mina spel.

Inaktiv
Skrivet av cyax:

Och vad har Steam för garanti att du alltid har tillgång till deras tjänst/nedladdningar?
Det enda jag hittar:
VALVE DOES NOT GUARANTEE CONTINUOUS, ERROR-FREE, VIRUS-FREE OR SECURE OPERATION AND ACCESS TO STEAM, THE SOFTWARE, YOUR ACCOUNT AND/OR YOUR SUBSCRIPTIONS(S).

Jag försöker hitta citeringen från Gabe att Steam har fixat så du kan köra dina spel ifall Steam någonsin skulle gå ner.

Annars så har jag inget att komma med, Valve är iallfall tusen gånger bättre än EA i min bok.

Edit: Tydligen är citeringen så gammal att den har blivit borttagen, men den gick så här iallafall.

"Unless there was some situation I don't understand, we would presumably disable authentication before any event that would preclude the authentication servers from being available.

We've tested disabling authentication and it works."

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:
Skrivet av Flaxe:

Jag förstår inte er som skriver "Jag köper inte detta spel om det inte kommer på Steam". Förklara gärna för mig hur det kan vara avgörande?

Människor är praktiska av sig.. Själv kör jag med Steam, ids inte börja jonglera konton på flera siter för att spela spel. Då kan man likaså hålla sig till Steam och casual gamea 360 och PS3 imellan. Tycker det är synd dom ska ha krig, för jag tror inte det gör mer än att skada digitala försäljningen för PC när dom börjar dissa varandra. Jag är inte så jävla brydd om BF3, kan jag inte köpa det på Steam så ids jag inte börja gorma med konton, då köper jag det hellre till PS3 eller 360n.

Dock så kommer man ju använda samma konto för BF3 som i Origin....

Dock så tycker jag bar det är bra att alla Steam fanboys inte bryr sig att köpa spelet, bara bättre community då enligt mig

F off fanboys....

Medlem

om inte bf3 finns på steam så kommer jag köpa det i affär istället.

Medlem

Bryr mig inte så hårt, har börjat beställa från amazon.co.uk lix, ca 300 kr för special edition blir bra för mig

Medlem

Detta gjorde mig mindre taggad inför BF3. Lirar allt via steam, får jag inte bf3 där vet jag inte om jag kommer att lira det

Medlem
Skrivet av Flaxe:

Tycker det är väldigt bra. Steam är, enligt mig, helt värdelöst. Framförallt pga. deras extremt höga priser. Många nya spel har du kunnat köpt för 300-400kr på release datum hos i stort sett vilken spelbutik som helst - det gäller både fysiska kopior som download. Detta medan Steam tar 500-700kr för samma spel.
Jag förstår inte er som skriver "Jag köper inte detta spel om det inte kommer på Steam". Förklara gärna för mig hur det kan vara avgörande?

För min del undviker jag allt vad Steam heter. Är spelet Steam excluisive så skiter jag hellre i spelet.
Idiotiskt att man ska behöva ha igång skiten för att ens kunna spela det man har köpt.

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av Improved:

Till alla er som prisar Steam, vafan händer när man ibland ska lira tex, CS, TF2, CoD matcher och skitet vill inte ens starta?!

Alla dess trådar på Steam forumet där de skriver "Ta bort .blob samt vissa.dll filer", "Öppna den och den porten". Kom inte hit o säg att miljoner pc spelare inte kan hantera skit programmet. Steam lever sitt egna lilla liv, det funkar när den vill. Funkar det ofta?, japp, men ofta så vill det sig inte heller! Hur många guides man än följer, hur många portar man än öppnar, man kör t.o.m utan brandväggar, installerar om skitet, formaterar om datorn i hopp om att det ska fungera vid viktiga tillfällen, men nej. Vet inte hur många gånger man suttit på vent och fått skjuta fram matcher över nätet, just pga av skit programmet! Och vad som är roligt är att oftas när det skiter sig, så skiter det sig för flera åt gången. Vad betyder det må tro? Jo, deras AUTH server strular konstant! Man betalar för bra och snabb bredband samt nya datorer i hopp om att att det ska hjälpa, icke.

När Sierra hanterade online delen och man lirade över WON så existerade inte detta fenomen. Om det nu var nere så var det pga av maintenance som varade en kort stund, och då var det nere för alla, men var uppe lika fort. Dock, så fort Valve tog över, då redan vid Steams början, var det skit. Har det blivit en aningen bättre på senare tid? Japp, men det strular ändå oehört mycket för det.

"Viktiga" spel som BF3 ska aldrig blanda sig med Valve, aldrig! Låt de behålla sina Bejewled aka telefon spel, ge mig en stand alone version utav BF3 samt inbyggd server browser, det räcker! Prata med vänner man kan göra genom ventrilo/skype eller varför inte skriva till varandra ingame med endast knapptryckning? Allt lull lull som de valde att lägga in i deras "paket", det skapades enbart för att locka fjuniga fjortisar som ser bling bling överallt. Men är det inte så det ser ut överallt nuförtiden?

NEJ TACK, bra som fan om EA väljer att släppa det som stand alone, vill inte heller veta av deras Origin btw, luktar Steam från långt håll!

Mer stand alone åt folket!

Jag har använt Steam sen samma månad dom lanserade tjänsten. Jag har haft problem med den max 3 gånger och då har det varit handhavande ifrån min sida (Free to use brandvägg eller virusprogram som jävlats).

Så har du mycket problem så bör du kolla din egen utrustning, generellt fungerar steam jävligt bra för folk

Låt mig skratta.

Typiskt utav folk att skylla på andras datorer samt påstå att man var där sedan programmets begynning, hopplöst att få fanboys att förstå. Är man del utav en spel community och dagligen får man höra klagomål att Steam är skit (och då är vi ändå hundratals medlemmar som är kunniga inom ämnet), då ligger det nånting bakom det lilla du. Men enligt dig så om det funkar för dig, så ska det magisk fungera för alla i hela världen.

Fanboys är lika smarta som det nya internet meme kallad "planking"... Go figure.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av TotalCraptastic:
Skrivet av Flaxe:

Jag förstår inte er som skriver "Jag köper inte detta spel om det inte kommer på Steam". Förklara gärna för mig hur det kan vara avgörande?

Människor är praktiska av sig.. Själv kör jag med Steam, ids inte börja jonglera konton på flera siter för att spela spel. Då kan man likaså hålla sig till Steam och casual gamea 360 och PS3 imellan. Tycker det är synd dom ska ha krig, för jag tror inte det gör mer än att skada digitala försäljningen för PC när dom börjar dissa varandra. Jag är inte så jävla brydd om BF3, kan jag inte köpa det på Steam så ids jag inte börja gorma med konton, då köper jag det hellre till PS3 eller 360n.

Dock så kommer man ju använda samma konto för BF3 som i Origin....

Dock så tycker jag bar det är bra att alla Steam fanboys inte bryr sig att köpa spelet, bara bättre community då enligt mig

F off fanboys....

Nog har Steam pippat diverse spel communityn i bakändan, det håller jag fullständigt med om.

Kommer ihåg CS cirka år 2000, var en fröjd att lira, inget tjafs, inget jidder, ren njutning. Tack vare Steam ser det sjukt dyster ut när man sätter en fot i deras forum för att försöka få hjälp eller diskutera ett ämne. Satans fanboys och deras låga ålder, så jävla avsmakande.

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Flaxe:

Tycker det är väldigt bra. Steam är, enligt mig, helt värdelöst. Framförallt pga. deras extremt höga priser. Många nya spel har du kunnat köpt för 300-400kr på release datum hos i stort sett vilken spelbutik som helst - det gäller både fysiska kopior som download. Detta medan Steam tar 500-700kr för samma spel.
Jag förstår inte er som skriver "Jag köper inte detta spel om det inte kommer på Steam". Förklara gärna för mig hur det kan vara avgörande?

För min del undviker jag allt vad Steam heter. Är spelet Steam excluisive så skiter jag hellre i spelet.
Idiotiskt att man ska behöva ha igång skiten för att ens kunna spela det man har köpt.

Det är en annan sak, varför i hela friden ska man ha ett extra program som körs? Vafan hände med stand alone server browsers alá BF2? Visst, vissa spel kör med det men långt ifrån alla.

Kommer ni ihåg när Steam tog över, CS funkade prima på äldre datorer, Steam la vantarna på CS och vips så laggade det som in i helvete och man var tvungen att fixa en bättre dator. Det är fortfarande så i dagsläget, onödigt skit som drar kraft i bakgrunden. Visst, med dagens datorer märks det kanske inte så mycket, men skitet ligger fortfarande där och suger kraft som att det våre Photoshop ffs.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Idiotiskt, Steam är ju den perfekta platformen.

Idiotiskt är att tro att alla vill ha ett skitprogram konstant körandes i bakgrunden, när man äger fysiska spel mediet.

BURN STEAM ON A POLE!

Medlem

Röstade dåligt; ser inget positivt i detta.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Seriöst, är det Alex Schulman de har använt som modell på den där bilden?

**Blev lite tokigt där. Hur fasiken raderar man inlägg nu för tin'?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Förstår inte varför inte EA kopierar Steams koncept. EADM eller Origin suger juh fortfarande. Steam har sett ungefär likadant ut i snart 8år..

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Flaxe:

Tycker det är väldigt bra. Steam är, enligt mig, helt värdelöst. Framförallt pga. deras extremt höga priser. Många nya spel har du kunnat köpt för 300-400kr på release datum hos i stort sett vilken spelbutik som helst - det gäller både fysiska kopior som download. Detta medan Steam tar 500-700kr för samma spel.
Jag förstår inte er som skriver "Jag köper inte detta spel om det inte kommer på Steam". Förklara gärna för mig hur det kan vara avgörande?

För min del undviker jag allt vad Steam heter. Är spelet Steam excluisive så skiter jag hellre i spelet.
Idiotiskt att man ska behöva ha igång skiten för att ens kunna spela det man har köpt.

Ja precis.

Ni som klagar på att man måste ha flera olika konton för allt etc. DET BEHÖVER MAN JU INTE! Ni loggar ju in till BF3 och Origin med samma konto, dvs. ert EA-konto, och det måste ni ju ha vare sig ni köper spelet via Steam eller inte. Då kan ni ju lika gärna dissa ALLA spel som kräver en inloggning och bara hålla er till singleplayer.

Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av trasen:
Skrivet av Improved:

Till alla er som prisar Steam, vafan händer när man ibland ska lira tex, CS, TF2, CoD matcher och skitet vill inte ens starta?!

Alla dess trådar på Steam forumet där de skriver "Ta bort .blob samt vissa.dll filer", "Öppna den och den porten". Kom inte hit o säg att miljoner pc spelare inte kan hantera skit programmet. Steam lever sitt egna lilla liv, det funkar när den vill. Funkar det ofta?, japp, men ofta så vill det sig inte heller! Hur många guides man än följer, hur många portar man än öppnar, man kör t.o.m utan brandväggar, installerar om skitet, formaterar om datorn i hopp om att det ska fungera vid viktiga tillfällen, men nej. Vet inte hur många gånger man suttit på vent och fått skjuta fram matcher över nätet, just pga av skit programmet! Och vad som är roligt är att oftas när det skiter sig, så skiter det sig för flera åt gången. Vad betyder det må tro? Jo, deras AUTH server strular konstant! Man betalar för bra och snabb bredband samt nya datorer i hopp om att att det ska hjälpa, icke.

När Sierra hanterade online delen och man lirade över WON så existerade inte detta fenomen. Om det nu var nere så var det pga av maintenance som varade en kort stund, och då var det nere för alla, men var uppe lika fort. Dock, så fort Valve tog över, då redan vid Steams början, var det skit. Har det blivit en aningen bättre på senare tid? Japp, men det strular ändå oehört mycket för det.

"Viktiga" spel som BF3 ska aldrig blanda sig med Valve, aldrig! Låt de behålla sina Bejewled aka telefon spel, ge mig en stand alone version utav BF3 samt inbyggd server browser, det räcker! Prata med vänner man kan göra genom ventrilo/skype eller varför inte skriva till varandra ingame med endast knapptryckning? Allt lull lull som de valde att lägga in i deras "paket", det skapades enbart för att locka fjuniga fjortisar som ser bling bling överallt. Men är det inte så det ser ut överallt nuförtiden?

NEJ TACK, bra som fan om EA väljer att släppa det som stand alone, vill inte heller veta av deras Origin btw, luktar Steam från långt håll!

Mer stand alone åt folket!

Jag har använt Steam sen samma månad dom lanserade tjänsten. Jag har haft problem med den max 3 gånger och då har det varit handhavande ifrån min sida (Free to use brandvägg eller virusprogram som jävlats).

Så har du mycket problem så bör du kolla din egen utrustning, generellt fungerar steam jävligt bra för folk

Låt mig skratta.

Typiskt utav folk att skylla på andras datorer samt påstå att man var där sedan programmets begynning, hopplöst att få fanboys att förstå. Är man del utav en spel community och dagligen får man höra klagomål att Steam är skit (och då är vi ändå hundratals medlemmar som är kunniga inom ämnet), då ligger det nånting bakom det lilla du. Men enligt dig så om det funkar för dig, så ska det magisk fungera för alla i hela världen.

Fanboys är lika smarta som det nya internet meme kallad "planking"... Go figure.

hahaha grabben med noll koll. WON var knappast bättre än steam i dagsläget. Och nej, Valve är inte felfria, långt ifrån. Men att påstå att WON var bättre......

Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av trasen:
Skrivet av Improved:

Till alla er som prisar Steam, vafan händer när man ibland ska lira tex, CS, TF2, CoD matcher och skitet vill inte ens starta?!

Alla dess trådar på Steam forumet där de skriver "Ta bort .blob samt vissa.dll filer", "Öppna den och den porten". Kom inte hit o säg att miljoner pc spelare inte kan hantera skit programmet. Steam lever sitt egna lilla liv, det funkar när den vill. Funkar det ofta?, japp, men ofta så vill det sig inte heller! Hur många guides man än följer, hur många portar man än öppnar, man kör t.o.m utan brandväggar, installerar om skitet, formaterar om datorn i hopp om att det ska fungera vid viktiga tillfällen, men nej. Vet inte hur många gånger man suttit på vent och fått skjuta fram matcher över nätet, just pga av skit programmet! Och vad som är roligt är att oftas när det skiter sig, så skiter det sig för flera åt gången. Vad betyder det må tro? Jo, deras AUTH server strular konstant! Man betalar för bra och snabb bredband samt nya datorer i hopp om att att det ska hjälpa, icke.

När Sierra hanterade online delen och man lirade över WON så existerade inte detta fenomen. Om det nu var nere så var det pga av maintenance som varade en kort stund, och då var det nere för alla, men var uppe lika fort. Dock, så fort Valve tog över, då redan vid Steams början, var det skit. Har det blivit en aningen bättre på senare tid? Japp, men det strular ändå oehört mycket för det.

"Viktiga" spel som BF3 ska aldrig blanda sig med Valve, aldrig! Låt de behålla sina Bejewled aka telefon spel, ge mig en stand alone version utav BF3 samt inbyggd server browser, det räcker! Prata med vänner man kan göra genom ventrilo/skype eller varför inte skriva till varandra ingame med endast knapptryckning? Allt lull lull som de valde att lägga in i deras "paket", det skapades enbart för att locka fjuniga fjortisar som ser bling bling överallt. Men är det inte så det ser ut överallt nuförtiden?

NEJ TACK, bra som fan om EA väljer att släppa det som stand alone, vill inte heller veta av deras Origin btw, luktar Steam från långt håll!

Mer stand alone åt folket!

Jag har använt Steam sen samma månad dom lanserade tjänsten. Jag har haft problem med den max 3 gånger och då har det varit handhavande ifrån min sida (Free to use brandvägg eller virusprogram som jävlats).

Så har du mycket problem så bör du kolla din egen utrustning, generellt fungerar steam jävligt bra för folk

Låt mig skratta.

Typiskt utav folk att skylla på andras datorer samt påstå att man var där sedan programmets begynning, hopplöst att få fanboys att förstå. Är man del utav en spel community och dagligen får man höra klagomål att Steam är skit (och då är vi ändå hundratals medlemmar som är kunniga inom ämnet), då ligger det nånting bakom det lilla du. Men enligt dig så om det funkar för dig, så ska det magisk fungera för alla i hela världen.

Fanboys är lika smarta som det nya internet meme kallad "planking"... Go figure.

ojojoj, här blev man arg va Ja det är klart att det finns folk som har problem. Okej, du är en av dessa hundratals medlemmar som är KUNNIGA och har kollat ALLA ( och då menar jag verkligen ALLA) möjliga vägar för att få steam att fungera men inte har lyckats, följdfrågan är, har du hört av dig till dom och försökt fått hjälp? Har du testat steam direkt efter en ny formatering?

För att vara en civvare så är du förvånadsvärt dum.

Och nej jag är ingen fanboy, jag har bara aldrig haft några problem med steam, förutom just då jag själv orsakat det, så jag har verkligen ingenting att klaga på

Ingen gillar ett angry rus kid, l2p.

edit : Woops, läste inte hela ditt inlägg tidigare. Sorry bout that, men har du så mycket problem så bör du verkligen höra av dig till dom, bör ju vara värt komp.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Improved:
Skrivet av trasen:
Skrivet av Improved:

Till alla er som prisar Steam, vafan händer när man ibland ska lira tex, CS, TF2, CoD matcher och skitet vill inte ens starta?!

Alla dess trådar på Steam forumet där de skriver "Ta bort .blob samt vissa.dll filer", "Öppna den och den porten". Kom inte hit o säg att miljoner pc spelare inte kan hantera skit programmet. Steam lever sitt egna lilla liv, det funkar när den vill. Funkar det ofta?, japp, men ofta så vill det sig inte heller! Hur många guides man än följer, hur många portar man än öppnar, man kör t.o.m utan brandväggar, installerar om skitet, formaterar om datorn i hopp om att det ska fungera vid viktiga tillfällen, men nej. Vet inte hur många gånger man suttit på vent och fått skjuta fram matcher över nätet, just pga av skit programmet! Och vad som är roligt är att oftas när det skiter sig, så skiter det sig för flera åt gången. Vad betyder det må tro? Jo, deras AUTH server strular konstant! Man betalar för bra och snabb bredband samt nya datorer i hopp om att att det ska hjälpa, icke.

När Sierra hanterade online delen och man lirade över WON så existerade inte detta fenomen. Om det nu var nere så var det pga av maintenance som varade en kort stund, och då var det nere för alla, men var uppe lika fort. Dock, så fort Valve tog över, då redan vid Steams början, var det skit. Har det blivit en aningen bättre på senare tid? Japp, men det strular ändå oehört mycket för det.

"Viktiga" spel som BF3 ska aldrig blanda sig med Valve, aldrig! Låt de behålla sina Bejewled aka telefon spel, ge mig en stand alone version utav BF3 samt inbyggd server browser, det räcker! Prata med vänner man kan göra genom ventrilo/skype eller varför inte skriva till varandra ingame med endast knapptryckning? Allt lull lull som de valde att lägga in i deras "paket", det skapades enbart för att locka fjuniga fjortisar som ser bling bling överallt. Men är det inte så det ser ut överallt nuförtiden?

NEJ TACK, bra som fan om EA väljer att släppa det som stand alone, vill inte heller veta av deras Origin btw, luktar Steam från långt håll!

Mer stand alone åt folket!

Jag har använt Steam sen samma månad dom lanserade tjänsten. Jag har haft problem med den max 3 gånger och då har det varit handhavande ifrån min sida (Free to use brandvägg eller virusprogram som jävlats).

Så har du mycket problem så bör du kolla din egen utrustning, generellt fungerar steam jävligt bra för folk

Låt mig skratta.

Typiskt utav folk att skylla på andras datorer samt påstå att man var där sedan programmets begynning, hopplöst att få fanboys att förstå. Är man del utav en spel community och dagligen får man höra klagomål att Steam är skit (och då är vi ändå hundratals medlemmar som är kunniga inom ämnet), då ligger det nånting bakom det lilla du. Men enligt dig så om det funkar för dig, så ska det magisk fungera för alla i hela världen.

Fanboys är lika smarta som det nya internet meme kallad "planking"... Go figure.

hahaha grabben med noll koll. WON var knappast bättre än steam i dagsläget. Och nej, Valve är inte felfria, långt ifrån. Men att påstå att WON var bättre......

A, noll koll. Var med från början och när WON las ner. WON var bättre, /connect ip var allt som behövdes. Seså tillbaks till ditt ång bastu.

Skriv svar