Might & Magic: Heroes VI

Medlem

5an sög apballe så mina förhoppningar om detta spel är minimala.

Medlem
Skrivet av Zvante:

Alla som klagar på det inte är som 3:an sluta skriv och kör 3:an istället och var tyst. Det här är Heroes VI eller har ni missat det.

Varför kan man inte få skriva att man hellre kör trean och tycker att sexan suger? Hur skall folk kunna skaffa sig en balanserad uppfattning om de skall skaffa spelet eller ej om inte gamla HOMM-veteraner ärligt kan få skriva vad de tycker om spelet? När det handlar om en spelserie som funnits i 21 år (King's Bounty och framåt) så är det väl synnerligen viktigt att låta de som spelat den från första början komma fram och säga vad som är bra och dåligt jämfört med tidigare spel. Det är imho den allra bästa sortens konsumentinformation.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Varför kan man inte få skriva att man hellre kör trean och tycker att sexan suger? Hur skall folk kunna skaffa sig en balanserad uppfattning om de skall skaffa spelet eller ej om inte gamla HOMM-veteraner ärligt kan få skriva vad de tycker om spelet? När det handlar om en spelserie som funnits i 21 år (King's Bounty och framåt) så är det väl synnerligen viktigt att låta de som spelat den från första början komma fram och säga vad som är bra och dåligt jämfört med tidigare spel. Det är imho den allra bästa sortens konsumentinformation.

Jag kan inte hålla med dig. Har spelat dessa spelen sen början, gillat vissa och ogillat andra. Alla vet att Ubisoft tänkt göra något nytt med Heroes 6 från första början. Ta det i nya riktningar. Så de gamla spelen betyder inte ett skit för mig i detta avseendet. Detta är något nytt, och jag ser det som något nytt.

Jag väntar med spänning på den färdiga produkten för att se vad de fått ihop.

Nostalgi = Ofta missvisande minnen från en svunnen tid.

Medlem

Ja gud förbjude att man jämför en uppföljares kvalitet med tidigare spel som har samma namn om utvecklarna antyder att de vill ta spelet i en ny riktning... vilken lol-inställning.

Medlem

Håller mig ännu till trean när jag vill spela heroes.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Zvante:

Alla som klagar på det inte är som 3:an sluta skriv och kör 3:an istället och var tyst ...

Du är ute på svag is här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Ja gud förbjude att man jämför en uppföljares kvalitet med tidigare spel som har samma namn om utvecklarna antyder att de vill ta spelet i en ny riktning... vilken lol-inställning.

Jag gav min syn på det, precis som du sa att jag, som veteran, hade rätt att göra. Jag tror inte att någon skulle uppskatta att spela HOMM 3 en gång till i ny skepnad. Uppföljare blir aldrig (eller extremt sällan) bra när det är precis som föregångaren.

Nej, förändring är bra. Det är iaf min livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Nej, förändring är bra. Det är iaf min livsfilosofi.

Menar du att förändring i sig alltid är bra? Kan förändring aldrig göra någonting sämre?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Menar du att förändring i sig alltid är bra? Kan förändring aldrig göra någonting sämre?

Jag tror att i det långa loppet är förändring alltid bättre. Jag tror att man lär sig mer av förändring. Och jag är inte bara gamer just nu, jag är gamer för alltid. Så ja, förändring är bättre. Även om Heroes 6 suger så tror jag förändring blir bättre för serien än återanvändning av samma saker om och om igen.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Cane:

Väldigt dålig förhandstitt, ni berättar verkligen långt ifrån allt ni borde berätta om, vi som spelat betan är medveten om detta.

Jag tyckte du gav mig ett utförligt svar tidigare. Jag klistrar in det nedan.

Skrivet av Cane:
Skrivet av Tybalt:

Ni som är negativa samt har spelat tidigare spelen. Varför verkar detta vara så dåligt?

Funderar nämligen på ett köp, men jag kanske skall plocka upp ett av de äldre spelen?

Kan bara säga vad jag själv tycker suger med HoMM6 än så länge efter att spelat betan.

1. Ingen Town screen som i tidigare spel. Alltså du kan inte se din stad och hur den byggs upp när du bygger nu byggnader.

2. Du har 3 olika tiers av units nu, core, elite och champion. Problemet är att core är absolut överlägsna och det finns liten anledning att använda sig av champion. 10 champions klarar inte av en 150 stack utav core units ( tänk om t.ex. 150 peasents skulle döda 10 angels).

3. Du har en massa core units som kan heala OCH ressurecta vilket gör att striderna blir fruktansvärt utdragna och du förlorar sällan några units av att döda neutrals

4. Man levlar nu genom ett talent tree liknande system där du även lär dig alla magierna så det finns ingen mage tower att bygga. Detta leder till att du mer eller mindre alltid kör på samma skills då det finns en optimal build och du bestämmer precis vad du vill bli bättre på så det blir lätt repetivt.

5. Få factions, finns bara 5 factions och de har skurit ner på en hel del lore viktiga factions/units. Räkna inte med några Drakar eller Titans.

6. Möjlighet att teleportera mellan alla dina städer samt möjligheten att köpa alla dina units från samma stad vilket gör att det finns ingen anledning att ha mer än en hero och splittra upp dina units.

7. Möjligheten att konvertera en viss faction town till din egen alltså om du tar över en fiende nectro stad så kan du konvertera den till din egen faction t.ex. inferno

Finns mycket mer att klaga på men vart ett tag sen jag spelade betan så har glömt en del men hur som så i nu läget ser det ut att bli ett fruktansvärt dåligt HoMM spel.

Cane har rätt i alla avseenden. Så jäkla synd att man inte kan bygga och "se" sin stad växa fram. En av de roligare sakerna. Att de gjort att man kan köpa alla creatures från andra slott i sin egen är väl både + och -. + för att det underlättar. - för att det gör spelet så jäkla mkt enklare. Tyckte det gick gott o väl o skicka caravans mellan slotten istälelt som i 4an. Har lirat sen HOMM 1 och tycker fortfarande 2an + 3an äger alla. 4an går an fast många hatade det. Men 5an avskydde jag som pesten och jag hoppas att 6an kan vända på det men det ser mörkt ut.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Tybalt:

Menar du att förändring i sig alltid är bra? Kan förändring aldrig göra någonting sämre?

Jag tror att i det långa loppet är förändring alltid bättre. Jag tror att man lär sig mer av förändring. Och jag är inte bara gamer just nu, jag är gamer för alltid. Så ja, förändring är bättre. Även om Heroes 6 suger så tror jag förändring blir bättre för serien än återanvändning av samma saker om och om igen.

OK, "långa loppet"-argumentet. Då förstår jag. Tack, min nyfikenhet är stillad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar