Battlefield 3 på två 360-skivor?

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av FelixenS:

Så vad gör du i en tråd om BF3 då? Förresten, det du gjort hela tiden är att kritisera BF3 för olika saker. Skivor, inga skivor, Origin...

Exakt VAD har jag kritiserat BF3 för? Citat, tack.

Skrivet av FelixenS:

Origin har community och BF3 har game invites, så vad är problemet? Klarar du inte av att ha fel? Gå och attackera något spel som faktiskt påverkas negativt på något sätt av Origin(vad jag vet existerar det inga sådana, men om du letar en stund kanske) istället för ett som fungerar precis som ett Steam-spel

Jag har inte spelat BF3 än för det är inte släppt, och jag har inte spelat betan. Jag pratar om de spel som är släppta och inget av de spel jag har på Origin fungerar på det sättet med invites.
Vart är communityn på Origin? Du påstår att det finns, beskriv exakt hur jag kommer till den (i klienten). Hur skapar man grupper i Origin? Hur skickar man meddelande till flera personer samtidigt (som är rätt fundamentalt om man ska kalla något för en community)? Hur hittar jag grupper relaterade till ett speciellt spel? Att bara ha en vänlista är ingen community.

Tryck på Shift + F1 när du är inne i spelet så kommer det upp. Där kan du välja att gå med och spela på samma server som dina vänner eller bjuda in dom till din. Det finns webbläsare och du kan chatta med dina vänner. Precis som på Steam.

Medlem

Och? Gick utmärkt med Forza, gick utmärkt med LA Noire

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av selle:
Skrivet av lang:
Skrivet av LoA.:

Dessa jävla flamewares.

Det är ganska självklart att PC är bättre, det är dyrare, men ändå lite mer komplicerat om man stöter på problem osv. Fattar inte varför ni på konsol skyller ifrån er på massa jävla skitsnack för att försvara era konsoler, acceptera bara att ni gillar det simpelt, köpa en konsol, stoppa i skivan och spela. Förutom då att om ni vill avsluta erat medlemskap på xbox live så har Micro$oft gjort det extra svårt bara för att få så många som möjligt att helt enkelt fortsätta betala för skiten.

Seriöst, man måste t.om. ringa support, bara för att avsluta medlemskapet. Giriga fanskap.

Man behöver inte ringa nånstanns.
Man går in i kontoprofilen o väljer remove creditcard eller paypal.
Sen behöver man inte ta löpande de är valfritt oxå.
Jättesvårt?
Pcspelare som försöker låta som han är nått och har bättre skills än konsolspelare men klarar inte och ta bort ett kredit kort. Lamer
Sen va gnäller du på vill man spela på konsol är de väl valfritt.
Vem bryr sig hur många skivor de är, installar allt på hddn iaf.
Som att de är komplicerat och spela pc spel? lägg av.
Jag gillar både och.

Nej det där är inte riktigt sant. Så här står det till och med inne på Mitt Xbox konto på xbox.com "Om du vill avbryta ditt Xbox LIVE-medlemskap eller ändra status för automatisk förnyelse kan du ringa Xbox-support." Det går ej att göra inne på konto hantering på internet sidan. Har gått in där och försökt men varje gång man väljer att ta bort sitt Kredit kort så blir det fel. Har alltid varit så. Man kunde ta bort det innan men det ändrade dom och man måste ringa in för att göra det.

Men om du går till din kontoprofil i xboxen meny och väljer REMOVE credit card. Så slutar det dras. Har jag gjort flera ggr är du handikappad eller.

Rolig människa du är då? Ser ju hur mogen du är. Och nej sa jag ju precis? Kan du inte läsa eller? Och skit snack heller att du gjort det flera gånger. Då gjorde du det för länge sen för microsoft ÄNDRADE det. Detta är ett taget stycke direct ifrån Microsoft xbox support. "Om du vill säga upp Xbox LIVE-guldmedlemskapet eller inaktivera automatisk förnyelse måste du kontakta Xbox-supporten."

Ska jag behöva lägga upp ett screenshot till dig eller?

Medlem

Skratta eller gråta på 90 % av alla inlägg ?

Skulle tro att de delar upp det så att MP är på en skiva och SP på den andra .. eller så är ena skiva installer och den andra en Play skiva ...
Aja känns som det kvittar då det blir BF3 på PC för min del : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Dessa artiklar är intressanta, passar in på de flesta som börjar slåss i olika trådar på forum.

"You may think you're defending your favorite platform because it's just that good. But, according to a recently published study out of the University of Illinois, you may instead be defending yourself because you view criticisms of your favorite brand as a threat to your self image"

http://arstechnica.com/science/news/2011/08/users-treat-criti...

http://www.zdnet.com/blog/igeneration/fanboy-science-how-bran...

Folk borde tagga ned lite egentligen...

Medlem
Skrivet av Hagman:

Dessa artiklar är intressanta, passar in på de flesta som börjar slåss i olika trådar på forum.

"You may think you're defending your favorite platform because it's just that good. But, according to a recently published study out of the University of Illinois, you may instead be defending yourself because you view criticisms of your favorite brand as a threat to your self image"

http://arstechnica.com/science/news/2011/08/users-treat-criti...

http://www.zdnet.com/blog/igeneration/fanboy-science-how-bran...

Folk borde tagga ned lite egentligen...

Håller med. Jag kan också vara lite lätt irriterad ibland. Men fattar inte varför det ska bråkas om olika saker. Som tex. Steam vs Origin eller PC vs Konsol osv. Alla gillar olika saker. Gillar du inte konsol så spela inte konsol då. Svårare än så är det inte. Sen så kan man ju tycka olika om dom olika plattformarna. Tex jag tycker spel som Assassin's Creed och bil spel är bättre på konsol än PC. Men gillar FPS spel bättre på PC än konsol. Är en smaksak

Medlem

SSDD. De flesta trådar slutar numera i "krig" om vilken plattform som är bäst, steam vs origin osv.
Varför inte bara spela på det man själv föredrar och skita i andra?

*suck*


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av zaphiren:

Fattig är jag absolut inte , dock prioriterar jag annat framför tv och datorspel. Alla bor inte hemma hos mamma och pappa längre förstår du , gosse lilla.

Behöver du prioritera för att köpa en dator för 10-15 papp så är du fattig, tyvärr.

Kan jag inte hålla med om redigt. Vet inte vad som är den genomsnittliga lönen i Sverige men vi säger att du får ut 18000 i månaden efter skatt. Bor man inte hemma hos sina föräldrar så har man hyra,mat,el och andra kostnader som kanske bensin pengar för att ta dig till jobb? Mobil räkningar och massa annat. Inte alla som kan lägga ut 10-15k bara så där på en dator. Måste spara lite pengar till sånt

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hannu:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha vad detta är roligt!

Tänk så här.. Datorn är kraftigare men mer komplicerad. Tvärtom på konsollsidan.

Why get so maD?

Ja, det krävs ju en datortekniker till att spela med en PC. *suck*

Det jag inte menade heller, jag menade själva DATORN inte att navigera och använda operativsystemet i säg. Med komplicerat menade jag också att det är drygare för utvecklare att tillverka spel till en dator än en konsoll. *suck*


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av zaphiren:

Fattig är jag absolut inte , dock prioriterar jag annat framför tv och datorspel. Alla bor inte hemma hos mamma och pappa längre förstår du , gosse lilla.

Behöver du prioritera för att köpa en dator för 10-15 papp så är du fattig, tyvärr.

Så om jag prioriterar en Corvette, stort hus med pool, armanikostym och att resa till USA framför en dator så är jag fattig?

(har inget av ovanstående förutom hus)

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha vad detta är roligt!

Tänk så här.. Datorn är kraftigare men mer komplicerad. Tvärtom på konsollsidan.

Why get so maD?

Ja, det krävs ju en datortekniker till att spela med en PC. *suck*

Det jag inte menade heller, jag menade själva DATORN inte att navigera och använda operativsystemet i säg. Med komplicerat menade jag också att det är drygare för utvecklare att tillverka spel till en dator än en konsoll. *suck*

Aha, källa?

Skägg.
10 Chambers

Inlägg raderade, varningar skickade. Skärp er.


signatur
Medlem
Skrivet av zaphiren:

Mycket bekvämare att lira på konsol sen så har jag ingen lust att lägga ut pengar på hårdvara i tid och otid. Är det några som är slavar så är det ju ni PC-spelare som blir "totalägda" av piratskydd , DRM , Spelklienter och annat otyg. På konsol är det bara att stoppa i skivan och köra

DRM finns även på konsol numera så nu är det inte bara pc ägare som blir "totalägda" utan även konsolspelare ;).

Skrivet av LoA.:

Dessa jävla flamewares.

Det är ganska självklart att PC är bättre, det är dyrare, men ändå lite mer komplicerat om man stöter på problem osv. Fattar inte varför ni på konsol skyller ifrån er på massa jävla skitsnack för att försvara era konsoler, acceptera bara att ni gillar det simpelt, köpa en konsol, stoppa i skivan och spela. Förutom då att om ni vill avsluta erat medlemskap på xbox live så har Micro$oft gjort det extra svårt bara för att få så många som möjligt att helt enkelt fortsätta betala för skiten.

Seriöst, man måste t.om. ringa support, bara för att avsluta medlemskapet. Giriga fanskap.

Eller så har man tröttnat på att hela tiden behöva uppgradera sin dator, det handlar nog lika mycket om pengar som att man skulle vara "lat". Jag förstår de som köper en konsol för enkelheten, slipper skaffa nya Windows, slipper uppdatera all sabla hårdvara, detta är något jag själv gillar med konsol samtidigt som de också är dess svaghet.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Var det ens någon som funderade på att köpa detta till konsol?

Självklart är det det men det är svårt att förstå, vem vill springa runt i världen med hjälpmedel så att det överhuvudtaget är möjligt att träffa fienden med sitt vapen?

Förstår mig inte på fps och konsol, det hänger liksom inte ihop..


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Lolflakes:

Var det ens någon som funderade på att köpa detta till konsol?

Självklart är det det men det är svårt att förstå, vem vill springa runt i världen med hjälpmedel så att det överhuvudtaget är möjligt att träffa fienden med sitt vapen?

Förstår mig inte på fps och konsol, det hänger liksom inte ihop..

Det går alldeles utmärkt, och att sitta och vara dryg mot en annan plattform tjänar inget till.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Lolflakes:

Var det ens någon som funderade på att köpa detta till konsol?

Självklart är det det men det är svårt att förstå, vem vill springa runt i världen med hjälpmedel så att det överhuvudtaget är möjligt att träffa fienden med sitt vapen?

Förstår mig inte på fps och konsol, det hänger liksom inte ihop..

Det går alldeles utmärkt, och att sitta och vara dryg mot en annan plattform tjänar inget till.

Härligt att se redaktören sätta ner foten! Mer av det, Carl.
Sen att jag inte håller med dig är en helt annan sak som jag låter vara här.

Därför FZ är en väldigt trevlig sida för det mesta.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Lolflakes:

Var det ens någon som funderade på att köpa detta till konsol?

Självklart är det det men det är svårt att förstå, vem vill springa runt i världen med hjälpmedel så att det överhuvudtaget är möjligt att träffa fienden med sitt vapen?

Förstår mig inte på fps och konsol, det hänger liksom inte ihop..

Det går alldeles utmärkt, och att sitta och vara dryg mot en annan plattform tjänar inget till.

Härligt att se redaktören sätta ner foten! Mer av det, Carl.
Sen att jag inte håller med dig är en helt annan sak som jag låter vara här.

Därför FZ är en väldigt trevlig sida för det mesta.

Tack, vi försöker att vara så aktiva som möjligt i alla diskussioner, särskilt när de spårar ur.


signatur
Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av zaphiren:

Microsoft får ju släppa en ny konsol snart Börjar bli trött på att byta skiva. Ett redigt felsteg att inte implementera bluray.

Eller så lirar man på PC och inte behöver vara en slav åt konsolerna

Mycket bekvämare att lira på konsol sen så har jag ingen lust att lägga ut pengar på hårdvara i tid och otid. Är det några som är slavar så är det ju ni PC-spelare som blir "totalägda" av piratskydd , DRM , Spelklienter och annat otyg. På konsol är det bara att stoppa i skivan och köra

Stoppa i skivan och köra!? I helvete heller! Förnya onlinemedlemskapet, Installera dyngan och patcha skiten hundra år för att sen få värdelös gameplay, grafik, halverad upplevelse etc. allt detta för 200 spänn dyrare spel! Gaaaaah! Värdelösa konsoll!

PCfanboy Much, troll eller träffade han bara en mycket öm tå? ^^
Förnya/skaffa medlemskap på steam/EA/origins och alla annan dynga. Uppdatera drivrutiner, spelet och självklart DRM-klienten, bli dränkt i reklam och "erbjudanden". Tyvärr var servern nere, kan inte spela alls. Väntar drygt hundra år och får sedan en väredelös konsolport utan GUI eller ens inställningar för PC, hälften av en redan halverad upplevelse. Sen går det inte ens att byta in eller sälja spelet, fail....

Jag vill inte försvara något här, och ja du trampade på ett dåligt humör den dagen :).

Man kan inte jämföra konsol och pc, båda är helt skilda plattformar.
Båda har sina up and downs, vilket jag tycker pc har mycket mer up, därför ratar jag konsoll.
The cynical brit tar upp hela ämnet på ett bra sätt:

http://www.youtube.com/user/TotalHalibut#p/u/1/PL1_vas0BZg


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:

The cynical brit tar upp hela ämnet på ett bra sätt:

http://www.youtube.com/user/TotalHalibut#p/u/1/PL1_vas0BZg

Har har så rätt så, pc och konsoler är egentligen två helt skilda saker, den ena används nästan uteslutande till spel medan den andra köps för avsevärt fler anledningar.

Medlem

Sjukt löjligt och tjafsa om antalet skivor... Bara till och byta juh... två meters motion på x antalet timmar mellan skivbytet är mer än vad Sony spelarna kommer till att göra... Microsoft satsar alltså på motion och hälsa medans Sony satsar på diabetes, soffliggande sjukdomar... =P

123
Skriv svar