Dead Island-karaktär kallades "feministhora" av utvecklarna

Medlem
Skrivet av Braxhunter:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Braxhunter:

Seriöst?? nån som fått hem spelet idag? ja fick det av CDON och de går inte installera då pruduktnyckeln är felaktig, den är för kort! ...

Spelet släpps om två timmar och då det använder SteamWorks så du får testa imorgon ^^

Om det ej funkar kan du alltid skicka ett mail till CDON då det var de som försedde dig med CD nyckeln.
Har de problem med att skaffa en längre får du skicka iväg ett mail till utgivarna av spelet och alt. Steam.

Ahaa Tack, det kan förklara saken, så det inte står att nyckeln är felaktig utan att köpet ej är tillgängligt i ditt land.

Det var mer av en teori än fakta

Medlem

Tänk om detta hänt i PK sverige.. GUUUD VA HEMSKT!!


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Wow, är imponerad av kommentarerna här, dvs att alla tar detta med ro. Fortsätt så. PK tar död på samhällsklimatet.


signatur

Memento Mori

Medlem

Hade inte bangat på att lägga in en fuling i koden om jag var programmerare. Dock suger det att vara chef på företaget när det händer, särskilt på releasedagen.

Medlem

Vad har de att be om ursäkt för? Det är ju för bövelen deras kod och de får skriva precis vilka kommentarsrader som helst där. Folk måste väl få ha lite roligt på jobbet?

Inaktiv

Tycker Techland har prickat helt rätt. Feminister kan fara åt pipsvängen.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Alla som nån gång programmerat vet väl att man ibland skämtar till det med variabelnamn och funktionsnamn? Jeez, är väl inte värre än att dra ett icke-så-PK-skämt.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Människor sitter och letar efter saker att ta illa upp över hela dagarna.
När den dagen kommer då dom icke finner något, kommer dom att ta illa upp över avsaknaden av yttrandefriheten dom själva tog död på.

Inaktiv

Kommentarsfältet i den här artikeln börjar påminna om en Flashback-tråd

Medlem

Skitroligt ju

Medlem

Är väl iof inget ovanligt att kodare lägger in sina egna små roliga kommentarer, variabelnamn eller metodnamn i sin kod, jag gör det hela tiden, även om det då ska synas att man överdriver och gör sig lustig över vad kodsnutten gör, vilket ju är fallet här.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Om man har tillgång till filerna hade jag hellre spelat spelet än gått igenom koden Jaja, nu ligger spelet på skrivbordet, länge sedan klockan tickade så långsamt mot 16.00 som den gör idag.

Trevlig helg på er!

Medlem

Jag får erkänna att jag inte förstår det humoristiska i att kalla en karaktär i ett datorspel (i spelkoden) för feministhora. Nåväl, humor är subjektivt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Sjukt roligt spel. precis påbörjat kapitel 2, då man äntligen kommit in i staden... *spoilervarning* något techland kunde struntat i är "gäng-snubbarna med pistoler" vid vattenverket.. troligt att man skulle skjuta på andra överlevande, när världen blivit invanderad av "less-dead-peoples".. Och idioterna i tvångströja är nog dom fienderna jag hatar mest.

Medlem

Köpte spelet idag på webhallen. Activation coden är bara 15 siffror. två tomma rutor.
Fyllde i koden och fick detta medelande från steam:

Not available

Sorry, but the following items are not available for purchase in this country. Your purchase has been cancelled."

WTF! Vad är det för amatör företag som klantat till detta. Va fan gör jag nu? drar en ronk.

Medlem

Aye, att folk överreagerar är galet.. hur många gånger har man inte suttit och jobbat med något och i döpt filer till random osmakligt skit?

Medlem
Skrivet av Mykee:

... hur många gånger har man inte suttit och jobbat med något och i döpt filer till random osmakligt skit?

Aldrig? Tycker själv det vore oproffessionellt och visar på dåligt omdöme. (nu pratar jag inte om vad man gör privat) Såvida inte uppdragsgivaren vill att man skriver kod på det sättet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Aye, att folk överreagerar är galet.. hur många gånger har man inte suttit och jobbat med något och i döpt filer till random osmakligt skit?

Aldrig i något som kunder eller utomstående kan komma se då det är extremt oproffsigt och oseriöst.

Till de som skriver och klagar på att folk överreagerar, vilka har gjort det i den här tråden. Vi som tycker det är dåligt gjort av den som nu skrivit kommentaren, har i det närmaste uteslutande sagt att vi tycker det dåligt då det inte är speciellt roligt och att det är oproffsigt och oseriöst gjort. Är detta att överreagera?

Medlem
Skrivet av palmtree:
Skrivet av Ravenknight:

Ingen som har kommenterat i tråden har sagt sig hata kvinnor. Inte heller att de tycker att det är ok att kalla riktiga människor för fula ord. Jag förstår uppriktigt sagt inte varför du drar till med sådana påhopp eller varför du verkar kränkt över vad någon har benämnt en figur som inte existerar.

Jag är inte kränkt, bara jävligt trött på kvinnofientliga internetnördar. Alla skriker "Vem bryr sig. LOL!" och nivån på diskussionen närmar sig högstadieklass för ingen kan väl va så korkad/känslig/löjlig att han faktiskt bryr sig om vad folk säger.

Jag tycker att folk som använder uttryck som "feministhora" har hål i huvudet för det är jävligt nedsättande och ger uttryck för just kvinnofientliga värderingar. Även när det inte riktas mot någon viss person utan bara sägs rent allmänt, för alla feminister är ju horor. Om man hör sånt utan att reagera, då frågar jag mig varför.

Ingen här är kvinnofientlig och ingen har kallat någon för feministhora. Det var något som låg begravt i koden, som inte kan ses om man inte gräver efter det och som förmodligen var ett skämt (bra eller dåligt sådant kan diskuteras) från första början. Det är, som jag själv skrev tidigare, ett ickeproblem och därav alla "vem bryr sig"-kommentarer. Det finns alltså inget att bli upprörd över.

Skrivet av AHTF:

Till de som skriver och klagar på att folk överreagerar, vilka har gjort det i den här tråden. Vi som tycker det är dåligt gjort av den som nu skrivit kommentaren, har i det närmaste uteslutande sagt att vi tycker det dåligt då det inte är speciellt roligt och att det är oproffsigt och oseriöst gjort. Är detta att överreagera?

Att klaga på något helt trivialt som inte märks av överhuvudtaget såvida man inte specifikt letar efter det är att överreagera om du frågar mig.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av AHTF:

Till de som skriver och klagar på att folk överreagerar, vilka har gjort det i den här tråden. Vi som tycker det är dåligt gjort av den som nu skrivit kommentaren, har i det närmaste uteslutande sagt att vi tycker det dåligt då det inte är speciellt roligt och att det är oproffsigt och oseriöst gjort. Är detta att överreagera?

Att klaga på något helt trivialt som inte märks av överhuvudtaget såvida man inte specifikt letar efter det är att överreagera om du frågar mig.

Att lägga in sådana kommentarer i text som kunder har access till är oproffesionelt. Sen om man inte planerar att kunder går in i koden gör ingen skillnad. Du använder överreagerar väldigt liberalt. Jag bryr mig inte ett skit om texten, däremot förstår jag om bolaget reagerar och tar sig ett snack med personen. Om inte programmeraren är en superidiot vet han att företaget inte vill ha sådana kommentarer i sin kod. Att då ändå lägga in sådant är helt klart omoget.
Förstår inte hur du kan få det till att jag "överreagerar", när jag endast säger att jag förstår bolaget och rent allmänt bara tycker att det är en omogen sak att skriva. Inte så att jag står och hoppar och menar att jag blivit grovt förolämpad och inte kommer kunna sova på 1 månad.

Medlem
Medlem

Det är ett utvecklingsnamn, vem fan bryr sig?


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Jag tyckte det var lite roligt... Ingen som har humor?
Kanske finns det några män som var döpta till mans-svin någonstans...

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Är karaktären en feministisk prostituerad?

Det hade väl iof inte varit omöjligt att vara prostituerad och feminist?
Konstigare saker har säkert hänt.

Medlem

men vem fan bryr sig? det är väl inte så farligt ändå? palla gnälla över det

Medlem

Internskämt eller inte så är det rätt så oprofessionellt och smaklöst oavsett.

Skrivet av Fargo:
Skrivet av Tybalt:

Är karaktären en feministisk prostituerad?

Det hade väl iof inte varit omöjligt att vara prostituerad och feminist?
Konstigare saker har säkert hänt.

Verkligen inte omöjligt. Då står man troligtvis för manliga prostituerade också. Det är ett yrke, man är en hora i dagens samhälle oavsett vad man jobbar med ändå. (Du säljer din kropp och din tid i ett ex antal arbetstimmar mot pengar.) Så vad är skillnaden egentligen? Syftar då självklart på prostituerade som är det helt utav eget val, som tex författaren bakom Secret Diary of a Callgirl.

Medlem

Så otroligt harmlöst. Självklart måste chefen "reagera" utåt sett men jag tvivlar på att han egentligen bryr sig.

Medlem
Medlem

Dagens i-landsproblem.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

hmm. i ena vågskålen: Blod, slafs, sönderskjutna kroppar, kroppsdelar som skjuts/hackas av med mera, med mera..
I andra Vågskålen: En kvinnoföraktande formulering som du måste gräva fram i koden för att se.....

Det har verkligen hänt grejjer i Sverige.... För några år sedan så hade väl knappast detta spelet kunna släppts utan att Siewert Öholm skulle börja gläfsa och flämta. Nu skall det till en dold formulering i ett spel för att folk knappt skall höja på ögonbrynen...
Märkligt, märkligt...

Skriv svar