Zelda-chefen: Jag har aldrig klarat det första Zelda

Robot
Zelda-chefen: Jag har aldrig klarat det första Zelda

Eiji Aonuma: Efter att jag spelade Zelda för första gången så tänkte jag att jag aldrig någonsin skulle vilja göra ett spel som det.

#nintendo, #the-legend-of-zelda-a-link-to-the-past, #the-legend-of-zelda-skyward-sword


Medlem
Zelda-chefen: Jag har aldrig klarat det första Zelda

Jag har aldrig spelat någon version av Zelda.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Planescape Torment... Men det ska ändras!

Medlem

ÅÅ Plancescape Torment har jag aldrig ens spelat! skammen T_T
Inte Deus Ex heller för den delen.

Men ett klassiskt jag aldrig har klarat är Super Mario World till SNES

Medlem

Inte konstigt då första zelda var i princip omöjligt

Medlem

gick in till ganon utan silverpilen, sen dess ha ja inte stött i ett zeldaspel.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

w00t! Zelda 1, 2 och tre är ju hur bra som helst. Smaksak såklart, men hade mer skoj med dom än senare spelen i serien

Medlem

Kan stolt säga att jag klarat första Zelda på hederligt sätt, långt innan emulatorer med quick save/load fanns. Zelda II tyckte jag var otroligt mycket svårare. En del bossar där var ju nästan omöjliga!

Inaktiv

Håller med om att zelda II är svårare. Jag har bara klarat det 2 ggr och aldrig på emulator (fast jag har försökt) bara till original nes som en liten grabb.

Zelda I klarade man ju till och med på andra genomspelningen.

Medlem

Har aldrig klarat första zelda heller, tyckte inte om det
Jag hatade 2an också


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Inte konstigt att det gick utför med Zelda efter att Eiji tog över.

Medlem
Skrivet av jesperme:

Planescape Torment... Men det ska ändras!

Se till att hitta någon gammal patch om du ska göra det, för det krashar alldeles i slutet annars. Bara en heads-up


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Enda Zeldat som jag klarat mer än en gång... ligger nog på ett tiotal genomspelningar till dags dato.

Kul att experimentera lite... Klara spelet utan att hämta det vita svärdet, eller klara spelet utan röda ringen bara för att få se prinsessan Zelda i blå klänning.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Inte ovanligt, många ja känner som började med att spela link to the past.

Ninja Gaiden, men nån gång så!

Medlem

Jag har inte klarat ett enda Zelda-spel.

Inaktiv

Tror ni verkligen att blizzard chefen har tid att raida och döda lich king / deathwing?

Medlem

Aldrig spelat igenom ett Zelda eller Metroid.

Medlem

Har inte klarat Ninja Gaiden 1,2 och 3 till NES. Förbannat svåra spel.

Inaktiv

Zelda var aldrig jättesvårt, det tog bara en jävla tid

Medlem

har aldrig blivett lvl 60 (högsta lvl) i ett enda mmo =P men det ska bli endring på =D

Medlem

Jag klarade både Zelda 1 och II ganska enkelt. Det svåra är inte fienderna utan att man kör fast. Och Links skugga är svår, och vissa passager mot slutet av Zelda II. Zelda I är mer utmanande än svårt. Visst är en del fiender tuffa men samtidigt är det ett ganska enkelt rörelseschema så det är ganska lätt att bli bra på att slåss mot alla fiender. Sen ska man väl helst ha det magiska svärdet också.

Medlem

Skulle Zelda 1 vara bland de svåraste spelen någonsin? Pfft!

Testa Rygar säger jag då.

Medlem

Orkade aldrig avsluta Half-life på min trötta Pentium 3:a.

Medlem

hua, första Zelda har jag aldrig klarat, stöp alltid i rummet med spökena, de bollsprutande indianerna och med de dära bollarna i lvl 9. Har skämts länge för det men kanske inte nu längre då
Zelda 2 var mycket lättare och det varvades ett antal gånger ^^


signatur

Kul info om Japan ^^ http://www.lqua.net/

1
Skriv svar