Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Medlem

...texturerna får en att vilja kräkas. ^^

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag har inte haft några problem med Dead Island, och ingen jag känner har haft problem med det.. Senast jag kollade steams forum för RO2 var de första sex sidorna klagomål, längre än så gick jag inte.

Såg min bror påbörja Dead Island på Xbox, fanns två saker som jag störde mig på, inga av dem var buggar men det var ologik och slarv.. I början när man vaknar upp i hotellet, allt är öde och man förstår inte vad som hänt.... det första man börja göra är att rota igenom andras väskor (?!)

Den andra är i en cutscene i början då man vaknar upp hos några överlevande. Sen snackar man med "ledaren" och han tar kontakt med nån snubbe på radion och säger nåt i still av " We found him, the guy you were looking for in the hotell" Men min bror hade valt en kvinna!?

Störande ...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Väldigt mycket med "Fritz" och att döda tyskar till höger o vänster. Man skulle ju kunna vara lite objektiv och testa båda sidorna lika mycket, inte bara spela som den proletära horden.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Låter bra skrivet, då det stämmer överens med vad jag hört. Har inte hunnit spela själv dock. Fick hem den idag och kommer att försöka lira lite till helgen om jag hinner!

Jag spelar hellre som tysk och skjuter bolsjevikdrägg istället men det är bara jag


signatur
Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Blazing_Angel:

Fantastiskt kul i realism-mode. Fragsen kommer inte på löpande band som COD/Bf, så när man lyckas knäppa någon på 200 meters avstånd känns det fruktansvärt belönande. Hoppas TWI rullar ut sin första patch snart, lite bättre optimering ser jag gärna och att dom fixar så man kan ha högre FOV.

Jag har för mig att någon skrev att det kom ut en 2,5 gig patch i går, men det låter lite otroligt.

Den släpptes vid releasen och var alltså installerad under recensionsspelandet.

Nej det kom en patch igår också som tog död på endel buggar.

Enligt vad du skrev verkar detta vara toppen med sedan ger du bara en trea pga buggar? Det tycker jag är lite träligt, spelet är värt minst en fyra och när buggarna är borta en femma. Detta är utan tvekan det roligaste multiplayerlir jag spelat på många år!

Skitsamma. Det viktiga är väl att du gillar det.
Recensioner är i det stora hela subjektiva i alla fall.

Nej, det är ju inte riktigt skitsamma då små utvecklare som dessa har ett stort behov av att få positiva recensioner så det säljer mer, det finns ingen enorm hype kring detta spel som det finns runt CoD och Battlefield och då är recensionerna desto viktigare.. Och eftersom jag verkligen älskar detta spel vill jag gärna att det ska sälja bra så utvecklarna kan fortsätta göra toppenspel som detta.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av red_laces:

Enligt vad du skrev verkar detta vara toppen med sedan ger du bara en trea pga buggar? Det tycker jag är lite träligt, spelet är värt minst en fyra och när buggarna är borta en femma. Detta är utan tvekan det roligaste multiplayerlir jag spelat på många år!

Om spelet är så fyllt av buggar att det nästan blir ospelbart så är en trea ett ganska bra betyg. Kommer ihåg när Falcon 4 kom och många gav det ganska dåligt betyg tack vare alla buggar. Efter buggarna däremot kom det att bli ett av de bästa flygspelen som någonsin utvecklas. RO 2 verkar ha samma problem, oerhört ambitiöst men samtidigt väldigt problemfyllt. Kommer nog dröja ett tag tills jag själv kommer se dessa problem då jag kommer köra SP delen först men jag är väldigt sugen på att testa MP delen så kanske blir det lite MP först.

Spelet är inte så buggigt att det blir närmast ospelbart, för vissa människor har det varit en dock varit en ganska buggig upplevelse, men själv har jag bara fått erfara ett fåtal (men ack så störande) buggar varav flera av dessa blev omhändertagna i gårdagens patch. Så ja, spelet är buggigt men inte såpass att det förstör upplevelsen av detta underbara spel.

btw, är hos tjejen i helgen så jag kan dessvärre inte skriva mer här förrän på måndag vid ett eventuellt svar.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag spelar hellre som tysk och skjuter bolsjevikdrägg istället men det är bara jag

då är vi 2 :>

Skägg.
10 Chambers

Jag spelade såklart båda sidor... objektivt!


signatur
Medlem

Om jag inte var en sån fanboy skulle jag nog tycka att en 3a var ett rättvist betyg. Synd att de släppte spelet med så många buggar, för det är ju en stor turn off.

Medlem

Najs att man köpte spelet. Lätt värt pengarna.

Medlem

Ni som är sugna på att köpa spelet, kolla in greenmangaming.com. De har en ny rabattkod nu över helgen, "WORLD-ATWAR-20PEC", 20% off på alla krigsspel. Red Orchestra landar då på ca $32, eller $40 för deluxe edition, bra mycket billigare än Steam.

Medlem

Tyvärr måste jag hålla med skribenten, spelet känns väldigt oputsat. Grafiken är ful för sin tid, ändå laggar det mycket, spelet kraschar ständigt till skrivbordet och vissa banors upplägg är hemskt tråkiga (för många öppna ytor). Det känns helt ärligt mer som en mod än ett fullt spel.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av FZ:

Glöm allt fjanteri med att kunna skjuta från höften

Ursäkta, men det är ju exakt precis vad man kan göra i spelet, och dessutom betydligt bättre modellerat än i de flesta andra FPS som existerar? Det som jag i så fall saknar är modellering av en korrekt använd åtstramad vapenrem vid höftskott med t.ex. k-pist.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Blazing_Angel:

Fantastiskt kul i realism-mode. Fragsen kommer inte på löpande band som COD/Bf, så när man lyckas knäppa någon på 200 meters avstånd känns det fruktansvärt belönande. Hoppas TWI rullar ut sin första patch snart, lite bättre optimering ser jag gärna och att dom fixar så man kan ha högre FOV.

Jag har för mig att någon skrev att det kom ut en 2,5 gig patch i går, men det låter lite otroligt.

Den släpptes vid releasen och var alltså installerad under recensionsspelandet.

Nej det kom en patch igår också som tog död på endel buggar.

Enligt vad du skrev verkar detta vara toppen med sedan ger du bara en trea pga buggar? Det tycker jag är lite träligt, spelet är värt minst en fyra och när buggarna är borta en femma. Detta är utan tvekan det roligaste multiplayerlir jag spelat på många år!

Skitsamma. Det viktiga är väl att du gillar det.
Recensioner är i det stora hela subjektiva i alla fall.

Nej, det är ju inte riktigt skitsamma då små utvecklare som dessa har ett stort behov av att få positiva recensioner så det säljer mer, det finns ingen enorm hype kring detta spel som det finns runt CoD och Battlefield och då är recensionerna desto viktigare.. Och eftersom jag verkligen älskar detta spel vill jag gärna att det ska sälja bra så utvecklarna kan fortsätta göra toppenspel som detta.

Jag tycker att det är synd att många endast köper spel som får bra betyg, så det BORDE i alla fall vara skitsamma

Medlem

Det är alltid kreddigt att gilla spel som RO2, precis som det var med OP:Flashpoint.

Grejen med RO2 är att det ofta utmynnar i camping. Nu har jag inte ens nämnt alla buggar och problem med kartor, server browser etc etc.

Och ja, jag har köpt spelet(spelat sedan betan och blivit ganska bra på det). Det är inget dåligt spel, och jag kommer fortsätta att spela det då och då men det lär inte bli något favoritspel. Som sagt: 'realism' brukar ofta utmynna i campande och stela spelsessioner. Så även i detta fall(dock inte alltid, vissa kartor är relativt sköna).

Om man är seg med aimet och lite gammal så passar spelet väl. Behöver man en reell utmaning så finns svårare spel för den som vill ha ren skill och mindre camping.

Inaktiv

Buggigt ja.Potential: absolut. Saknar främst vagnkartor ala RO samt fler vagnar. Finns heller ingen dedikerad Linux server vilket är mega-fail. Jag skulle nog vänta med köp till om 6-12 mån och utvärdera då. Tripwire har ju inte samma budget som de stora husen, så det kommer nog ta ett tag att få det hela på banan. Heder åt dem ändå för att ta fram en realistisk strids FPS som inte har konsol-itis.

Medlem

Förvånar mig inte att FZ väljer att lira som ryssen.

Medlem

Jag håller inte alls med om betyget, spelet är nog ett av det bästa FPS genom tiderna! Efter all buggsanering kommer det iaf bli det!

Medlem

Jag har haft stort tålamod med detta spel. "Det är nysläppt, det kommer säkert en patch väldigt snart"

Idag tog det tålamodet slut.

Medlem

Är det bara jag som tappar kontakt med servern efter en stunds spelande, så måste starta om datorn får att kunna nå ut på internet igen. Borde ha med dett spel o göra för att jag får får inte detta med andra spel.

Medlem

Tankade ner detta från Steam häromdagen av ren nyfikenhet. Har inte spelat RO:Ostfront tidigare så jag är inte bekant med serien, men är en sucker för "realism" (eller snarare autensitet kanske?) vilket föranledde mig att testa RO:HoS. Hade även läst tidigare recensioner och communities, där "buggigt" och "opolerat" var epiteten som lyste starkast, men tänkte -"äh, jag har ju alltid älskar OFP, trots alla buggar, och RO kan knappast vara värre..."

Nu, efter att ha kört en bit in på den tyska kampanjen (ca 4 timmar) så kan jag inte påstå att jag hittat eller drabbats av några buggar av spelförstörande karaktär. Jag har inte haft några krascher, inga försvunna texturer eller märkliga animationer. Visst, AI´n i SP (speciellt i egna laget) lider av damp, ADHD och myror i brallan, men det är ingen bugg. Fienden är obönhörlig när han väl fått korn på dig (även om han [fienden] inte verkar samarbeta nämvärt) och kontrollerna av den egna gubben är något begränsade och inte helt klockrena i stridens hetta (öva?), men som gammal OFP-spelare så är det ändå himmelriket i jämförelse.

För mig så känns detta som DET spelet, inom genren givetvis, som visar på störst potential. En stor del av den slutsatsen baseras på Tripwires engagemang att underhålla sina släpp under en lång tid framöver, att lyssna på en aktiv community och att de i grunden har en habil produkt.

Väl värt pengarna, kommer ha många roliga timmar framför detta.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av raefzm88:

Förvånar mig inte att FZ väljer att lira som ryssen.

Haha, the what now?

Att jag drev med Fritz i bildtexterna var ju såklart medvetet när jag hittade de sköna skärmdumparna. Hade Fraps på att plåta var 30:e sekund så jag vadade igenom säkert 500 bilder.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

...och bristen att inte kunna gå från liggande till skydd eller kunna göra det hukandes längs en vägg blir efterhand frustrerande. Det går heller inte att titta ut snabbt från hörn, det krävs att du lägger an vilket inte alltid är optimalt.

Ett snabbt titt ut går alldeles utmärkt antingen från coverläget genom att använda sig av lean-knapparna. Sen kan man släppa för att akta på huvudet igen eller trycka på anläggningsknappen för att...göra anläggning. Det många gör fel dock är att förlita sig för mycket på coversystemet. Det kan vara användbart i flera situationer men oftast är det bättre att luta sig med lean-knapparna från stående, hukande eller liggande position utan att klistra fast sig vid väggen med coversystemet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av raefzm88:

Förvånar mig inte att FZ väljer att lira som ryssen.

Haha, the what now?

Att jag drev med Fritz i bildtexterna var ju såklart medvetet när jag hittade de sköna skärmdumparna. Hade Fraps på att plåta var 30:e sekund så jag vadade igenom säkert 500 bilder.

Right. Right.

Medlem

Verkar vara ett mycket lovande spel, stor mig nog endast pa att man maste spela som tyskar for axelmakterna och inte kan valja att vara Italienare eller Ungersk samt Rumansk soldat da dessa lander utgjorde den norra flanken for axelmakterna i stalingrad. Dock antar jag att man inte kan gora allt perfekt sa det blir nog ett bra spel anda.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Det är alltid kreddigt att gilla spel som RO2, precis som det var med OP:Flashpoint.

Grejen med RO2 är att det ofta utmynnar i camping. Nu har jag inte ens nämnt alla buggar och problem med kartor, server browser etc etc.

Och ja, jag har köpt spelet(spelat sedan betan och blivit ganska bra på det). Det är inget dåligt spel, och jag kommer fortsätta att spela det då och då men det lär inte bli något favoritspel. Som sagt: 'realism' brukar ofta utmynna i campande och stela spelsessioner. Så även i detta fall(dock inte alltid, vissa kartor är relativt sköna).

Om man är seg med aimet och lite gammal så passar spelet väl. Behöver man en reell utmaning så finns svårare spel för den som vill ha ren skill och mindre camping.

Kan det vara så att det du kallar camping faktiskt är realistiskt? Du verkar vara en cs snubbe som inte har fattat att man inte behöver springa runt som en huvudlös höna för att spela. Man kan sitta uppe i ett hus och kolla ut genom fönstret och skjuta fiender som kommer ibland. Tycker dock att betyget är bra då spelet är såpass buggigt, har själv haft svårt att spela då det krashat hyfsat ofta. När spelet fungerar så är det dock riktigt roligt, härlig känsla när man knäpper en motståndare efter att bara sätt en hjälm titta fram i ett fönster en bra bit bort.

Bra recension som vanligt, jag väntar dock ett par månder så att ett par buggar till är fixade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av raefzm88:

Förvånar mig inte att FZ väljer att lira som ryssen.

Haha, the what now?

Att jag drev med Fritz i bildtexterna var ju såklart medvetet när jag hittade de sköna skärmdumparna. Hade Fraps på att plåta var 30:e sekund så jag vadade igenom säkert 500 bilder.

Right. Right.

Men kom igen, ska ni börja svamla om att nationalism/nazism/germanism/svenskhet är smutskastat på...FRAGZONE?! Lägg ner. Skribenten som recenserade har ju sagt exakt hur det ligger till, sluta ta politisktinkorrekt-stilen till FZ. Det hör inte hemma här, tycker jag iallafall.

Medlem
Skrivet av Falckiee:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av raefzm88:

Förvånar mig inte att FZ väljer att lira som ryssen.

Haha, the what now?

Att jag drev med Fritz i bildtexterna var ju såklart medvetet när jag hittade de sköna skärmdumparna. Hade Fraps på att plåta var 30:e sekund så jag vadade igenom säkert 500 bilder.

Right. Right.

Men kom igen, ska ni börja svamla om att nationalism/nazism/germanism/svenskhet är smutskastat på...FRAGZONE?! Lägg ner. Skribenten som recenserade har ju sagt exakt hur det ligger till, sluta ta politisktinkorrekt-stilen till FZ. Det hör inte hemma här, tycker jag iallafall.

Ingen var seriös, så gråt någon annanstans.

Medlem

Håller med om betyget och hoppas att spelet kan få en "andra titt" längre fram, då buggarna fixats till. Underbar känsla i spelet (skulle nog ha satt 4 själv), men naturligtvis får man sätta betyg efter hur spelet faktiskt är just nu, inte hur det förmodligen kommer att bli när det är patchat. Att skjuta någon på långt håll (utan något kikarsikte) känns skönt och ärofullt, inte fegt och osportsligt som det annars lätt gör i sådana här spel. Någon nämnde DoD känsla och det håller jag helt med om. Bajonett och gevär med enkelskott, det är så man ska slåss.

123
Skriv svar