Har du dator nog för Battlefield 3?

Medlem
Skrivet av Zymac:

i7 2600k 3.4 OC@ 4.5GHz, Asus Geforce GTX580 Direct CUII, 8 Gig minne, Corsair Force 3 120Gig SSD som speldisk, ska väl funka rätt ok hoppas jag

Det borde flyta på rätt fint

För övrigt kan jag inte klaga! Tycker det är bra med spel som pressar på lite och kräver lite mer. Bort med begränsningar pga konsolanpassningar!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Fattar inte varför vissa går helt overkill när de uppgraderar, även om du köper the best of the best så finns det inga spel som kan utnyttja dess fulla potential på ett par år, och har du otur så hinner det komma nya finesser tills dess som du inte kjommer kunna utnyttja utan köpa nytt, känner själv att det är nog att köpa ett grafikkort vart tredje år för att kunna spela allt på det högsta, sen ny processor och allt som hör till räcker det med vart sjätte år eller mer om man har koll på hur man överklockar.

Varje gång jag köper ny dator köper jag bra delar, för en 10k ungefär har det blivit varje gång. Om man ska köpa best of the best så skulle det väl kosta en 30k varje gång.
Men jag köper mycket bra delar var 4:e år ungefär för då kan jag spela alla spel på max under dom åren, uppgraderade för 2 månader sen för att nu i sommar började det lagga lite på minimumgrafik i The Witcher 2 till exempel så då var det dags.

Medlem

Undrar hur 2 st 6970 med en 950 på 4.2ghz kommer stå sig i Ultra settings.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Zymac:

i7 2600k 3.4 OC@ 4.5GHz, Asus Geforce GTX580 Direct CUII, 8 Gig minne, Corsair Force 3 120Gig SSD som speldisk, ska väl funka rätt ok hoppas jag

Det borde flyta på rätt fint

För övrigt kan jag inte klaga! Tycker det är bra med spel som pressar på lite och kräver lite mer. Bort med begränsningar pga konsolanpassningar!

Joo, alphan funkade bra, men då var det ju o-optimerat och gimpad grafik, så man vet aldrig så noga.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

p0k
Medlem

Om spelet hade varit intressant så hade jag varit tvungen att kirra nytt grafikkort. Synd bara att spelet inte är intressant.

Medlem
Skrivet av Rydike:

Har ett ATI HD6850 1024mb (klockad till 850/1200) , intel E8500 duo-core klockad till 3.8GHz, 4 gig ram. Kör BC2 på max inställningar, kantutjämning, HBAO, Vsync och får runt 70 fps. Runt 50 fps med Crysis 2 maxat. Varför skulle den inte klara BF3 finfint?

Datorn är snart 4 år gammal, förutom grafikkortet som är relativt nytt.

Har svårt att tro att dessa krav stämmer till 100%, rekommenderat är säkert vad som krävs för rumpmjukt spelande på 60 fps. Men återstår att se...

Runt 70 fps i BC2? Tittar du in i en vägg då eller? Eller spelar du helt ensam? Tja du kan ju visserligen spela SP..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av donhenri:

Undrar hur 2 st 6970 med en 950 på 4.2ghz kommer stå sig i Ultra settings.

Förmodligen nästan dubbelt så bra som med ett kort, funderar själv på att beställa ett till och köpa ett nytt nätagg just för detta (A)
Maxade ju alphan med ett kort och jag är ganska kräsen fpsmässigt, lär ju visserligen bli en jävla skillnad i den färdiga versionen!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Rydike:

Har ett ATI HD6850 1024mb (klockad till 850/1200) , intel E8500 duo-core klockad till 3.8GHz, 4 gig ram. Kör BC2 på max inställningar, kantutjämning, HBAO, Vsync och får runt 70 fps. Runt 50 fps med Crysis 2 maxat. Varför skulle den inte klara BF3 finfint?

Datorn är snart 4 år gammal, förutom grafikkortet som är relativt nytt.

Har svårt att tro att dessa krav stämmer till 100%, rekommenderat är säkert vad som krävs för rumpmjukt spelande på 60 fps. Men återstår att se...

Runt 70 fps i BC2? Tittar du in i en vägg då eller? Eller spelar du helt ensam? Tja du kan ju visserligen spela SP..

Full strid med 32 spelare:) 80fps+ i vietnam

Medlem

http://i.imgur.com/aocjx.gif

Två av tre PC-gamers måste uppgradera sin hårdvara.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Rydike:

Har ett ATI HD6850 1024mb (klockad till 850/1200) , intel E8500 duo-core klockad till 3.8GHz, 4 gig ram. Kör BC2 på max inställningar, kantutjämning, HBAO, Vsync och får runt 70 fps. Runt 50 fps med Crysis 2 maxat. Varför skulle den inte klara BF3 finfint?

Datorn är snart 4 år gammal, förutom grafikkortet som är relativt nytt.

Har svårt att tro att dessa krav stämmer till 100%, rekommenderat är säkert vad som krävs för rumpmjukt spelande på 60 fps. Men återstår att se...

Runt 70 fps i BC2? Tittar du in i en vägg då eller? Eller spelar du helt ensam? Tja du kan ju visserligen spela SP..

Tror han kör med lägre skärmupplösning än 1920x1080.

Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av donhenri:

Undrar hur 2 st 6970 med en 950 på 4.2ghz kommer stå sig i Ultra settings.

Förmodligen nästan dubbelt så bra som med ett kort, funderar själv på att beställa ett till och köpa ett nytt nätagg just för detta (A)
Maxade ju alphan med ett kort och jag är ganska kräsen fpsmässigt, lär ju visserligen bli en jävla skillnad i den färdiga versionen!

Alphan var väl låst till low? Men 2 st 6970 är riktigt bra och skalar fint men får hoppas på en ny drivrutin med crossfire profil som förbättrar allt. Tror nog att 2st 6970 kommer att klara spelet på ultra.

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Rydike:

Har ett ATI HD6850 1024mb (klockad till 850/1200) , intel E8500 duo-core klockad till 3.8GHz, 4 gig ram. Kör BC2 på max inställningar, kantutjämning, HBAO, Vsync och får runt 70 fps. Runt 50 fps med Crysis 2 maxat. Varför skulle den inte klara BF3 finfint?

Datorn är snart 4 år gammal, förutom grafikkortet som är relativt nytt.

Har svårt att tro att dessa krav stämmer till 100%, rekommenderat är säkert vad som krävs för rumpmjukt spelande på 60 fps. Men återstår att se...

Runt 70 fps i BC2? Tittar du in i en vägg då eller? Eller spelar du helt ensam? Tja du kan ju visserligen spela SP..

Tror han kör med lägre skärmupplösning än 1920x1080.

Glömde nämna att jag kör 1680x1050.

Medlem

Vem röstade "Det blir konsolversionen", man blir lite små arg ändå

Medlem

Skönt att man nyligen uppgraderade till ett GTX 560Ti, min dators konfiguration är precis likadan som den rekommenderade datorn.

Medlem

blir att kira ett nytt grafik kort sitter på 5770 .....

Medlem

Alpha flöt på riktigt bra.. dock inte på high. då jag lirar på 30" skärm med Geforce GT470


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Ingen som tänkt på att det är rätt ovanligt att någon rekommenderar att man kör 64-bitars? Det var inte så länge sen som speltillverkare skrattade åt en när man sa man körde 64-bitars vista eller XP

Det är ju intressant att kraven säger inget om upplösning, det vore ju kul att veta vad man behöver för burk för att kunna köra 2560 exempelvis. Jag hade inga problem med alpha och högsta med mina två 5770 och 16G ram med 16 cores

Medlem
Skrivet av studiox2:

Ingen som tänkt på att det är rätt ovanligt att någon rekommenderar att man kör 64-bitars? Det var inte så länge sen som speltillverkare skrattade åt en när man sa man körde 64-bitars vista eller XP

Har man 4GB minne har man antagligen 64-bitars, så det är antagligen därför.

Medlem

Sparade jobbpengar i ett år för att ha en dator redo för skyrim och annat denna höst. Jag kommer kunna spela det på max.^^

Medlem

ska jag trolla lite och flexa me.. : Kommer 2 st 580 GTX i sli som jag har i min burk att klara detta på Max

Medlem

Haha hade jag inte bytt grafikkort i min sprillans nya dator så hade jag inte klarat Rekommenderade settings. Det känns lite som att spelutvecklarna håller på att springa ifrån komponentsgörarna.

Medlem
Skrivet av ToJa92:
Skrivet av studiox2:

Ingen som tänkt på att det är rätt ovanligt att någon rekommenderar att man kör 64-bitars? Det var inte så länge sen som speltillverkare skrattade åt en när man sa man körde 64-bitars vista eller XP

Har man 4GB minne har man antagligen 64-bitars, så det är antagligen därför.

Du har inte hört talas om EAP va..

Medlem

5970 + 5850 borde räcka för 1920x1080
maxa maybe?

Medlem

Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor (6 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 16384MB RAM
Hard Drive: 500 GB
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 560 (2GB)
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
Motherboard: ASUS M4A78T-E

Tror jag sitter bra till på denna (:


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Hoppas mitt 5850 orkar driva detta. Processorn när det inte vara något problem med dock, Phenom II x6 @ 4GHz.

Medlem

Lägre än förväntat, inga problem.

Medlem

Win 7 64, check. Quad, check. Hd 6950, check.
Nu återstår bara att se om det blir medium, high eller ultra


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av studiox2:

Du har inte hört talas om EAP va..

Ingen aning, men om du skriver något mer än tre bokstäver så kanske jag förstår. Såvitt jag vet är väll en av anledningarna till att köra 64-bitars just att man får stöd för över 3,2GB minne eller vad nu gränsen är.

Medlem

Skall bli intressant att se hur mycket man kan få ut av ett 5770

Medlem

Rekommenderat:
Operativsystem: Windows 7 (64-bit)
Processor: Quad Core
Minne: 4 GB
Grafik: DirectX 11-kompatibel med 1 GB RAM (Geforce GTX 560 / Radeon 6950)

Jag har ett 560 ti oc kort, i5 2500k processor, 4 g

vad innebär "rekommenderat" ?

Kommer jag att kunna lira spelet på Hight / max eller typ low medium ????!!!!!

IM BRAINFUCKED !

Medlem

i5-2500k, 8gb minne och HD 6950 2GB clockat till 6970 borde ju funka på de högre inställningarna

Skriv svar