Dice: Svårt beslut att slopa befälhavaren i BF3

Medlem

Synd som fan att BF blir mer likt en generell shooter.

Medlem

Att jämföra commander med squad leader är bara okunnigt. Inga likheter öht. Ännu ett dåligt beslut för att noobs ska ha en mindre sak att tänka på.

Medlem

Att spela som commander var ju grymt kul Men jag tror/hoppas att Dice har hittat en minst lika bra lösning till 3an.

Inaktiv
Skrivet av Hittebarn:

Det var ju faktiskt jäkla nice med en commander när det väl var någon med IQ över 17.
Att sedan lyda ordern, lyckas med den och få ett "good job squad" så kändes det mer som ett krig man faktiskt utkämpade i LAG istället för den vanliga enmanshowen. Kanske låter rätt töntigt, men tyckte det var nice iaf. När det sköttes rätt (Kanske 1/10 omgångar om ens det)

Håller med dig där! Å andra sidan kan detta bli bättre om det fungerar bra med squads, men det man förlorar är ju en helhetsblick över slagfältet. Nu finns det ingen chans alls att alla squads kör mot samma mål. Missförstå mig inte nu kära forumiter visst finns det indikationer på kartan om "next objective" men det är långt ifrån samma sak som att få order av en allsmäktig spelare.

Tror fortfarande att detta kan bli hur bra som helst, men då gäller det att teamplayet funkar och att vi har de verktyg vi behöver för det, dvs inget COD utan massor av inspiration från BF2!

Medlem

Tycker det är bra att dom ändå gör det och lägger mer focus på squad leadern, tror det bidrar till lite mera team work. Det bidrar väl till att man kan ta mera aktuella beslut om taktik baserat på hur situationen ser ut just där din grupp är. Svårt för en commander att få den överblicken kan jag tycka, dock var det väl "fräck" feature i BF2 men kommer inte sakna den


signatur

Nämen!

Medlem

Nu vill jag spela commander i 2142 igen, har börjat spela 2142 igen och det håller än.


signatur

vaffödådå?.

Medlem
Skrivet av nobbelserad:

Nu vill jag spela commander i 2142 igen, har börjat spela 2142 igen och det håller än.

Oh! Är det många som spelar 2142 fortfarande? Jag tyckte faktiskt det var ett av de bättre spelen i BF serien!


signatur

Nämen!

Medlem

Ja lite synd men det här blir nog bra det också? Bara inte squadarna blir som i BFBC2 där alla hoppar rund i squadarna för att kunna spwana. Men och andra sidan så är ju squadsystemet BFBC2 inte bra.

Medlem

Men hur resonerar dem egentligen?Commandern i BF2 var ju key för att lyckas, det enda som var störande var väl "enemy spotted" spammet, men det måste vara busenkelt att fixa dessutom SKA commandern ha en passiv roll på slagfältet och sitta och ge order istället för att gå runt och skjuta folk, är grymt besviken på att dem valde att ta bort den, men dem hade väl sina anledningar osv...

Medlem
Skrivet av LordVaakos:

Men hur resonerar dem egentligen?Commandern i BF2 var ju key för att lyckas, det enda som var störande var väl "enemy spotted" spammet, men det måste vara busenkelt att fixa dessutom SKA commandern ha en passiv roll på slagfältet och sitta och ge order istället för att gå runt och skjuta folk, är grymt besviken på att dem valde att ta bort den, men dem hade väl sina anledningar osv...

Du ger svaret själv till din första fråga.

Om Commandern är så viktig att en person kan avgöra vilken sida som vinner i ett spel där det är upp till 32vs32 spelare så är den rollen lite väl avgörande, speciellt för public games.

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Ingen commander=ingen BF känsla.
Börjar bli mer och mer skräp detta

Så du dömer ett spel så fort en liten grej plockas bort? wow du hade verkligen inte mycket att säga om spelet. (å nej commander försvinner nu suger spelet!)

Som en annan sa läs noga igenom vad dom skrivit så kommer teamleader kunna göra i princip samma grejer som commander gjorde alltså be om bombning etc. för det lilla du skrev visar mer bara att du dömer dom flesta spel efter minsta lilla ändring. rent allmänt patetiskt

Medlem

commando rollen i bf2 blev oftast spelad av noobs som satt och spammade spotted eller så hjälper de bara sina clan-kompisar

Inaktiv
Skrivet av krqkan:

commando rollen i bf2 blev oftast spelad av noobs som satt och spammade spotted eller så hjälper de bara sina clan-kompisar

Håller med. Man blev rätt less då det spammades enemy tank etc. Vissa som var commander gjorde inget ens så blev många votekick på commandern. Tror dice lyckas göra detta bra hur allt ska funka

Medlem

Låter som ett bra beslut. Borde fungera bättre i clan matcher också.

Ish
Medlem

Squads har ju alltid(?) funnits där, så det känns logiskt att bara omfördela.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Dom kunde ju gjort commandern inte var synlig i spelet, alltså att man inte fanns med på kartan överhuvudtaget.
Tråkigt detta, för commandern var en taktiskt element i Bf2 som gjorde spelet roligare.

Medlem

Gissa hur förbannad jag blev när man blev utslängd från varje server med motivering "playing while beeing a commander" eller någon annan korkad text. Bara för att jag inte är en grönsak utan klarar av att vara en spelande commander ... eller som någon annan sak "enemy spotted"... jävligt irriterande att höra hela tiden.. NOT!

Skrivet av Luciphear:

Jag är glad att det är väck och ersatt med bättre Squad Leaders. Störde mig något så enormt på att commandern låg och tryckte i ett hörn eller buske någonstans. Gillade bara inte det. Tyckte aldrig det tillförde något särskilt till spelet. Kunde vara bra, men tror det blir bättre såhär.


signatur

Det är bara rövhål som fuskar.. nuff said!

Medlem

Skulle vara mycket roligare med en squad på tex 8-12 st som det brukar vara i verkligheten! Och sen att man kunde ha en mindre squad 4st tex för spec ops gubbar! Kanske vad vet jag!

Medlem

Sammanfattning av missarna med Battlefield 3:

- EA's Origin
- Ingen befälhavare
- Inget modstöd
- Inget LAN-stöd
- DLC-fest
- Ingen server-browser in-game
- mfl.

Nej tack. Kan verkligen inget bolag göra någonting vettigt alls, längre?

Medlem

Känns som dom tagits förnuft till fånga, O inte blir det mindre bf känsla för det imo.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Borka:

Sammanfattning av missarna med Battlefield 3:

- EA's Origin
- Ingen befälhavare
- Inget modstöd
- Inget LAN-stöd
- DLC-fest
- Ingen server-browser in-game
- mfl.

Nej tack. Kan verkligen inget bolag göra någonting vettigt alls, längre?

Vad fan kommer det vara för server-browser då?


signatur

B lup

Medlem

Man får köra spelet ett tag och sedan utvärdera om det var bra eller dåligt att skrota commandern. Som sagt så hade den både sina för och nackdelar så en ny vinkel på det hela kanske inte MÅSTE vara dåligt.
Men dock så var det en "feature" som skilde spelet från den stora mainstream/casual strömmen.

Tror dock att detta kan leda till ett effektivare gameplay då commanderns roll har flyttats ned i leden och breddat sig tll fler att använda.

Ska bli kul att testa iaf, 27:e!!!

Medlem

PÅ vilket sätt gynnas teamplayet om det inte finns någon ledare?! Det här är fan det dummaste DICE
har gjort på länge.


signatur

B lup

Medlem

Men snälla! teamplay funkar tycker jag alldeles utmärkt i bfbc2 om man kör med vettigt folk och där finns ju ingen commander!

Medlem

Man kan ju fortfarande leda folk, jag menar, hur många skulle följa orders på public av commandern?
Dom som kör äkta grupp/lagspel pratar säkert med varandra, har en bra kommunikation, och klarar sig fint fint utan commander ^^

Medlem

Ja eftersom det kommer till konsol med få spelare så är det ju ingen större mening att ha en commander.

press start

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:

Men snälla! teamplay funkar tycker jag alldeles utmärkt i bfbc2 om man kör med vettigt folk och där finns ju ingen commander!

Ursäkta men va i helv*te pratar du om??


signatur

B lup

Medlem

I Rush skulle dessutom commandern var helt värdelös iomed den lilla skalan på de striderna och att man alltid måste ta 2 av 2 objektiv (idiotisk design, borde vara 2 av 3 eller dylikt). Men tror inte commandern kommer saknas speciellt mycket om de lyckas få till squadsen på rätt sätt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Borka:

Sammanfattning av missarna med Battlefield 3:

- EA's Origin
- Ingen befälhavare
- Inget modstöd
- Inget LAN-stöd
- DLC-fest
- Ingen server-browser in-game
- mfl.

Nej tack. Kan verkligen inget bolag göra någonting vettigt alls, längre?

Mycket bra sammanfattat. Lägg till att man inte kan driva egna servrar heller.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Ytterligare ett snedsteg i det kära Battlefail 3: Modern Warfare
Älskar detta spel och dess fanboys (se ovan/nedan). De tar bort allt fler features, gör spelet mindre och mindre och folk försvarar det ändå och påstår att det är guds gåva till mänskligheten, löjligt. Minns den tiden uppföljare betydde att man fick mer spel och fler/nya features, inte bara mindre och simplare.
Dagens spelare, inte konstigt att CoD säljer som smör...

Det kan du tacka konsolerna och dess anhängare för.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

123
Skriv svar