Spela Battlefield 3 i dag

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av saru:
Skrivet av Preed:
Skrivet av FUtech:

Jag kvävs!
Upptäckte att jag suttit och hållit andan sedan jag såg senaste Caspian Border gameplayet inatt...droool!!
Låt klockan bli 1500!!

http://www.youtube.com/watch?v=kwJK1KedEPs

Blir Caspian Border med i betan?

Den finns på vissa lösenordsskyddade servrar. Tror dock den kommer släppas åt allmänheten efter dom kanske har tweakat till banan lite. Vore ologiskt att bara låta folk testa infanteri men inga fordon, eller hur?

Nja, anledningen till att dom kör Operation Metro i betan är antagligen därför att dom redan har sålt spelet till folk som gillar fordon, nu måste dom sälja det till folk som gillar infanteri, CoD-crowden.

Det är ju förvisso sant. Men Caspian Border finns redan ute som sagt, så jag håller tummarna att allmänheten får tillgång till dem ändå, för då kommer ännu fler inse hur jävla episkt detta spel kommer bli hihihi


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Börjar spela på PS3 nu, återkommer med rapport om grafiska skillnaden och eventuella gameplay skillnader ^^


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

jaha så det är öppet för oss "alla" idag då? jag hittade det på ps3store igår men fick inte ladda ner det.

Medlem

Lösenordet till dom låsta servrarna är : Appletini (det var det igår)

Medlem
Skrivet av chiliboy:
Skrivet av Zibbit:

Följer denna http://bf3timer.com/ hoppas att den stämmer.

Verkar vara amerikansk timer :/

Åh fan :/
Hoppas kan man ju alltid men du har säkert rätt.

Origin fryser och krashar vid uppstart för mig, krävs det programmet för att spela? Är dåligt insatt känner jag nu :/

Medlem

Vad är det med EA egentligen? Jag förköpte Medal of Honor T1 LE på Steam och man skulle få prova betan i förväg.
Eller inbjudan till betan. Men inget mail har kommit överhuvudtaget.

Medlem

Caspian Border finns med i PC betan, men servrarna för den banan är lösenordslåst. Inte för att det har hindrat oss från att spela den, lösenorden har läckts ett antal gånger på Internet. Så det är inte svårt att komma in på Caspian Border.

Anyways, Operation Metro känns inte som Battlefield riktigt. Men anledningen till att dem valt den banan är nog för att DICE behöver testa alla attachments och sånt till vapnen. Det finns Tactical Light och Laser Pointer. Dessa två är inte så nödvändiga i Caspian Border om man säger så...

Caspian Border. Shit vilken bana. Det känns som att jag spelar BF2 igen! Svinstorbana med jets och hela köret, jag är fruktansvärt imponerad! Lite grafikbuggar här och där, men det spelar ingen roll eftersom det är en beta.

Kan nämna att T90A och M1 Abrams låter har ett BRUTALT ljud när man skjuter!

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av saru:
Skrivet av Preed:
Skrivet av FUtech:

Jag kvävs!
Upptäckte att jag suttit och hållit andan sedan jag såg senaste Caspian Border gameplayet inatt...droool!!
Låt klockan bli 1500!!

http://www.youtube.com/watch?v=kwJK1KedEPs

Blir Caspian Border med i betan?

Den finns på vissa lösenordsskyddade servrar. Tror dock den kommer släppas åt allmänheten efter dom kanske har tweakat till banan lite. Vore ologiskt att bara låta folk testa infanteri men inga fordon, eller hur?

Nja, anledningen till att dom kör Operation Metro i betan är antagligen därför att dom redan har sålt spelet till folk som gillar fordon, nu måste dom sälja det till folk som gillar infanteri, CoD-crowden.

Man behöver inte vara CoD-spelare för att gilla infanteri. I BF2 körde jag alltid infantry only när jag var själv (tyvärr behövde jag vika mig när jag spelade med mina polare).

Medlem

Glöm inte att rapportera buggarna och glitcharna ni ser. Just a friendly reminder.

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Vad är det med EA egentligen? Jag förköpte Medal of Honor T1 LE på Steam och man skulle få prova betan i förväg.
Eller inbjudan till betan. Men inget mail har kommit överhuvudtaget.

Du är inte ensam kan jag säga. Jag reggade spelet, körde single och multi så jag tycker de borde räknats som att jag har MoH. Jag hoppas bara inte att de sviker för open beta senare idag.
Suck it up!

Medlem

Spelet ser jävligt bra ut på PS3 effektmässigt och på alla sätt så. Det som verkligen stör mig dock är den dassiga upplösningen. Jag antar att det är 720p, jag har en 37" TV med 1080p och jag vet inte om det är dom långa avstånden i BF3 som gör att det ser sjukt pixligt och dassigt ut. 1080p behövs. Glad att jag bokade det till PC.

Av någon anledning har dom inte heller fixat den sjukt kassa killcamen ifrån Bad Company 2.

För utom detta. Tummen upp.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Går ju inte alls att ladda hem det, på http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta är de knapparna inaktiva. Sen ladda jag hem Origin och det finns inge BF3 beta under "Free Games" sektionen

Medlem

Såg Cynical Brits FTW om BF 3 betan och jag kan bara hålla med honom, Metro Station är inte BF 3, utan fordon är det som vilket annat Fps som helst. http://www.cynicalbrit.com/videos/%E2%96%BA-battlefield-3-bet..., nu snackar vi BF 3, förstår inte varför EA/Dice inte låter folk spela på den här istället.

Medlem

caspian border servrar e password protected
pw är: videokilledtheradiostar
hf

Medlem
Skrivet av kuzul:

Går ju inte alls att ladda hem det, på http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta är de knapparna inaktiva. Sen ladda jag hem Origin och det finns inge BF3 beta under "Free Games" sektionen

Samma problem här, men jag tror vi måste vänta till kl 2 eller 3 :c

Medlem

Loggade in på battlelog, installalerade någon plugin, o nu står det att spelet installeras.
Men ser ingenstans hur långt det kommit eller något :s

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Vad är det med EA egentligen? Jag förköpte Medal of Honor T1 LE på Steam och man skulle få prova betan i förväg.
Eller inbjudan till betan. Men inget mail har kommit överhuvudtaget.

"I BOUGHT MEDAL OF HONOR ON STEAM. HOW DO I GET EARLY ACCESS?
IF YOU PURCHASED MEDAL OF HONOR THROUGH STEAM PRIOR TO JULY 26TH, 2011 CUT-OFF, YOU ARE ELIGIBLE FOR EARLY ACCESS TO THE BATTLEFIELD 3 OPEN BETA.
TO VIEW YOUR KEY, GO TO MEDAL OF HONOR IN YOUR STEAM LIBRARY, AND CLICK THE "CD KEY" LINK. FIND THE "BATTLEFIELD 3 OPEN BETA EARLY ACCESS" KEY.
BATTLEFIELD 3 IS DELIVERED THROUGH ELECTRONIC ARTS' ORIGIN CLIENT. (DIRECT DOWNLOAD, 47MB: WWW.ORIGIN.COM/DOWNLOAD )
ONCE YOU HAVE ORIGIN INSTALLED, RUN IT AND LOG IN WITH YOUR ORIGIN ID. (THIS WILL BE THE SAME AS YOUR EA ACCOUNT ID USED IN METAL OF HONOR.). IN THE ORIGIN CLIENT, CLICK THE GEAR ICON IN THE TOP MENU BAR, AND THEN SELECT "REDEEM PRODUCT CODE"."

Om detta inte fungerar, your out of luck.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Extremt dåligt att man behöver Origin.
tänk hur mycket "köpare" dom har förlorat med den "Idén"... jävla puckon ;p

Men tänk hur många miljoner som tvingas använda origin pga bf3, så det jämnar ut sig för ea

Inaktiv

Ooooooooch där kraschade Origin


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Som jag trodde, BC3.
Alla som säger något annat är bara fanboys..

Medlem

Enligt Dice och EA kommer inte Caspian Border låsas upp för alla då det är en closed beta för att fixa och balansera fordon.

Den mest pinsamma buggen som jag märkte efter ca. 30 sekunder är att det bara går att editera vissa kontroller. Jag kör exempelvis hopp på höger musknapp och sikta på mellanslag men det går INTE att ändra i betan. Alla musinställningar kan man glömma, och dessutom om man ändrar en knapp för någon funktion och den knappen är upptagen tas den inte bort från den förra. Dvs. har man crouch (hold) på c innan man mappar om crouch(toggle) till c så kommer crouch(hold) vara kvar på c och den kommer gå före crouch(toggle). Rätt besviken med tanke på att det här skall vara ett pc spel. Sådana brutalt enkla och pinsamma missar skall inte få hända. Annars så är spelet jävligt kul, det är bra mycket mer tyngd i vapnen och mer rekyl för den delen också. Saknar bara hardcore, man får ju skjuta snipers 10-15 gånger i semi-auto med M16 för att de skall dö.

Inaktiv
Skrivet av oscarstegland:

Enligt Dice och EA kommer inte Caspian Border låsas upp för alla då det är en closed beta för att fixa och balansera fordon.

Den mest pinsamma buggen som jag märkte efter ca. 30 sekunder är att det bara går att editera vissa kontroller. Jag kör exempelvis hopp på höger musknapp och sikta på mellanslag men det går INTE att ändra i betan. Alla musinställningar kan man glömma, och dessutom om man ändrar en knapp för någon funktion och den knappen är upptagen tas den inte bort från den förra. Dvs. har man crouch (hold) på c innan man mappar om crouch(toggle) till c så kommer crouch(hold) vara kvar på c och den kommer gå före crouch(toggle). Rätt besviken med tanke på att det här skall vara ett pc spel. Sådana brutalt enkla och pinsamma missar skall inte få hända. Annars så är spelet jävligt kul, det är bra mycket mer tyngd i vapnen och mer rekyl för den delen också. Saknar bara hardcore, man får ju skjuta snipers 10-15 gånger i semi-auto med M16 för att de skall dö.

Men sen är ju det här också en beta och inte på något sett den färdiga produkten.
Man brukar väl säga att en beta är ca 70-80 procent färdigt, och mycket kan göras på de sista 20-30 %.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Som jag trodde, BC3.
Alla som säger något annat är bara fanboys..

...

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Enligt Dice och EA kommer inte Caspian Border låsas upp för alla då det är en closed beta för att fixa och balansera fordon.

Hade jag själv fått tillgång till betan och fått spela bara Metro hade jag nog varit grymt besviken, BF har alltid handlat om fordon, när första BF kom var det framför allt fordonen som de skrev om eftersom det var detta som skiljde BF från alla andra spel. Att släppa en beta utan att få testa fordonen är i mitt tycke korkat. Om de har problem med balansen mellan fordonen i ett så här sent skede (spelet släpps ju ganska snart) så tyder det på att de borde vänta, jag vet varför de inte väntar men det kan komma att kosta mer än det smakar.

Medlem

xbox funkar att ladda ner redan nu för er som vill testa det innan pc kommer ut

Medlem
Skrivet av mangethegamer:
Skrivet av oscarstegland:

Enligt Dice och EA kommer inte Caspian Border låsas upp för alla då det är en closed beta för att fixa och balansera fordon.

Den mest pinsamma buggen som jag märkte efter ca. 30 sekunder är att det bara går att editera vissa kontroller. Jag kör exempelvis hopp på höger musknapp och sikta på mellanslag men det går INTE att ändra i betan. Alla musinställningar kan man glömma, och dessutom om man ändrar en knapp för någon funktion och den knappen är upptagen tas den inte bort från den förra. Dvs. har man crouch (hold) på c innan man mappar om crouch(toggle) till c så kommer crouch(hold) vara kvar på c och den kommer gå före crouch(toggle). Rätt besviken med tanke på att det här skall vara ett pc spel. Sådana brutalt enkla och pinsamma missar skall inte få hända. Annars så är spelet jävligt kul, det är bra mycket mer tyngd i vapnen och mer rekyl för den delen också. Saknar bara hardcore, man får ju skjuta snipers 10-15 gånger i semi-auto med M16 för att de skall dö.

Men sen är ju det här också en beta och inte på något sett den färdiga produkten.
Man brukar väl säga att en beta är ca 70-80 procent färdigt, och mycket kan göras på de sista 20-30 %.

Absolut, jag köper det, och att det är grafikbuggar och att man faller genom kartan och att vapnen har lite skum balansering är helt okej. Men jag skall väl för fan kunna ändra knapparna så att jag kan spela spelet. Jag har kört de här inställningarna sedan jag började köra shooters på allvar för 11-12 år sedan och stör mig enormt om jag inte får ha dessa. Det är verkligen pinsamt. Som sagt, annars så njuter jag av varenda minut men sånt här får inte förekomma. Speciellt inte med tanke på att de redan har haft en stor Alpha. Sådant skall vara eliminerat innan Alphan och är det inte det så skall det elimineras under Alphans gång men det skall och får absolut inte förekomma 2 dagar in i en beta när spelet släpps inom en månad.

Däremot är jag imponerad över hur stabilt servrarna funkar. Jämfört med BC2 launch och Black Ops är detta som att köra en brinnand machete genom smältande smör.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Sleazarn:

Som jag trodde, BC3.
Alla som säger något annat är bara fanboys..

...

Jag tycker också att detta liknar mer Bad Company serien.
BF3 borde egentligen heta Bad Company 3

Medlem

Har inte lust att spela ännu en beta väntar tills spelet släpps Finns gott om folk att testa som det ser ut.

Medlem

Finns inte o ladda ner på origin än iaf

Skriv svar