Medlem
PC monitor

Har riggat en ny dator som ska klara av Battlefield 3. korta drag, i72600k processor och nvidia 570 grafikkort. kör nu med en jätte gammal dell 19" skärm och funderar på vilken ny skärm man ska investera i. Använde mig förut av de gammla Samsung syncmaster skärmarna (tjocka) de hade jätte bra responstid som jag tycker är bland de viktigaste eftersom jag spelar Fps spel för det mesta. Jag har absolut ingen pejl på hur det där med skärmar funkar. Har kollat runt lite och hittat en 24" skärm från Benq med 2ms och 120 hz!.. Frågan är om man tappar mycket prestande med en 24" eller dvs större skärm? vad rekomenderar ni?


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

alltså det som gör att du tappar prestanda har ju indirekt med skärmens storlek att göra.
Exempel sitter ja atm på en 22" med 1650x1050 i upplössning.
Jag har även en 32" som stödjer HDMI (tror det är 1366x766 iaf ngnstans runt 13**x7**)
Och min 22" kräver ju då mer prestanda. så kolla Upplösningen ist för Tummen


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

alltså det som gör att du tappar prestanda har ju indirekt med skärmens storlek att göra.
Exempel sitter ja atm på en 22" med 1650x1050 i upplössning.
Jag har även en 32" som stödjer HDMI (tror det är 1366x766 iaf ngnstans runt 13**x7**)
Och min 22" kräver ju då mer prestanda. så kolla Upplösningen ist för Tummen

Ahhh okey i se i se.. upplösningen på den jag vill ha dvs en 23-24 tummare har upplösningen 1920x1080. skulle du rekomendera en 22" som du själv har pga den lite mindre upplösningen?


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

Jag rekommenderar en 22-24" 1920x1080 Full HD skärm med 2-5ms respondstid.

LG eller HP skärmar brukar jag skaffa. Fungerar bra.

Medlem
Skrivet av wafet:
Skrivet av Annanaz:

alltså det som gör att du tappar prestanda har ju indirekt med skärmens storlek att göra.
Exempel sitter ja atm på en 22" med 1650x1050 i upplössning.
Jag har även en 32" som stödjer HDMI (tror det är 1366x766 iaf ngnstans runt 13**x7**)
Och min 22" kräver ju då mer prestanda. så kolla Upplösningen ist för Tummen

Ahhh okey i se i se.. upplösningen på den jag vill ha dvs en 23-24 tummare har upplösningen 1920x1080. skulle du rekomendera en 22" som du själv har pga den lite mindre upplösningen?

Bror på, på min skärm ser allt riktigt fint upplöst ut, jämfört med brorsans full HD, och ser ingen större skillnad.
Men dessutom är inte prestanda skillnaden jätte stor heller.

här är en liten benchmark http://games.on.net/forums/viewtopic.php?f=280&t=188457
Dem körde med 1920*1080, och som du ser är minsta fps 48.

Så en skärm med 1650*1050 skulle nog kunna höja minsta fps:en en bit.

Sen ska du ta detta med en nypa salt.
spelet är nog bättre optimerat till realese, dessutom använde dem inte samma processor.


signatur

Rwa?

Medlem

Platt-TV jag spelar på har "input lag" jämfört med monitorn. Detta trots att TV kör i lägre upplösning (1920x1080). Om man spelar FPS kan man titta på responstiden på monitorn.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har max storlek (30" PC Skärm) och den börjar kännas för liten, mitt tips är att satsa stort.

Jag brukade vara nöjd med 14 tum i början av 90-talet men nu vill jag ha en http://www.sony.se/product/head-mounted-display/hmz-t1 som fz skrev om


signatur

vaffödådå?.

Medlem

Man bör ju ha ett lämpligt avstånd till skärmen med,

För spel så fungerar 22" utmärkt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är svårt att sitta för nära en skärm.
Man kan aldrig ha en för stor skärm!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar