Dice om BF3-betan: "stora förbättringar till releasen"

Medlem

Folk borde sluta gnälla, det är beta, och för er som inte fattar vad det menas, wikipedia..... Dice vet vad dem håller på med gubbar!!!!!!!!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av bjosarn:

De bör fixa till det här innan release... Det finns ingenting som är mer irriterande.

Zh1nt0 (Daniel Matros) som är community manager på DICE har bekrävtat att dom är medvetna om detta felet och att det kommer fixas. Problemet verkar var att clienten av någon anledning bundlar ihop flera träffar och skickar till servern samtidigt vilket gör att man verkar dö på en träff, och det är inte så det är tänkt att fungera.

Vart hittade du den posten? Skulle du kunna länka den, tnx!

Det va i fredags eller lördags i en tråd på Bugs/Issues forumet där precis den buggen raporterades, tyvärr fungerar inte sökfunktionen i Battlelog i betan så jag kan inte hitta den igen. :-/

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av bjosarn:

De bör fixa till det här innan release... Det finns ingenting som är mer irriterande.

Zh1nt0 (Daniel Matros) som är community manager på DICE har bekrävtat att dom är medvetna om detta felet och att det kommer fixas. Problemet verkar var att clienten av någon anledning bundlar ihop flera träffar och skickar till servern samtidigt vilket gör att man verkar dö på en träff, och det är inte så det är tänkt att fungera.

Vart hittade du den posten? Skulle du kunna länka den, tnx!

Det va i fredags eller lördags i en tråd på Bugs/Issues forumet där precis den buggen raporterades, tyvärr fungerar inte sökfunktionen i Battlelog i betan så jag kan inte hitta den igen. :-/

Medlem
Skrivet av jackpac:

Folk borde sluta gnälla, det är beta, och för er som inte fattar vad det menas, wikipedia..... Dice vet vad dem håller på med gubbar!!!!!!!!

Ja, jag vet att det är beta.. men i helvete, Battlelog är ju en gigantisk bugg ju ;p... "host".. origin också tbh


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Alusion:
Skrivet av showerguy:

Battlelog och Origin kan försvinna.. steam kom tillbaka och rädda spelet!

Jag har inga problem med Battlelog eller origin..

Inte jag heller. Haters gonna hate.
http://dudelol.com/DO-NOT-HOTLINK-IMAGES/Kramer-knows-that-ha...

Yep, haters gonna hate.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Var med om en så rolig sak nu, hade precis kommit in som defender i den fina parken och var på väg emot bron som leder till [A] då jag märkte att det kryllade av lagkamrater som satt och väntade bakom skydd vid vårt camp. Okej tänkte jag det blir i alla fall ett sjujäkla liv när någon fiende rushar den lilla plats alla täcker. Plötsligt gick larmet vid [B] och jag vänder som vanligt på klacken för att springa iväg och blir helt paff när inte en enda kotte i vårt lag verkar notera vad som hänt. Jag står och tvekar någon sekund innan jag skiter i allt och kutar iväg helt själv, lyckas plocka en soldat och får sedan deaktivera i lugn och ro utan några tecken på aktivitet. Det andra laget körde på samma kort och det var tydligen bara jag och den jag skjöt som försökte spela på servern ^^ Lämnade faktiskt matchen där

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det låter ju bra att de verkar ta åt sig av vad vanligt folk påpekar. Men frågan är hur mycket och inom vilka områden. Personligen hoppas jag de lyssnat på vad BFveteraner på det officiella BF3/PC forumet har att säga vilket skulle göra spelet mer likt sina föregångare vilket jag skulle föredra.

Varit på forumet ett tag och det är snarare åsikten att det är veteranerna det är fel på och de ska bara lära sig att "get with the times" för spelet är som det ska och borde vara.

Sen är det ju en ohelig mängd fanbois på forumen också som tycker att allt är helt felfritt och perfekt.

Dock som server admin kan jag tycka att BF3 skulle må bra av en "redig" killcam då det redan finns fusk ute och man har ju sprungit på en jävla massa som helt enkelt varit för "speciella" för sitt eget bästa. Problemet som kan finns med killcam är ju dock att de kan se var man är efter man dödat dem men så är det ju redan.

Som det är nu så lär det nog bli jävligt mycket MW2 Server Admin Tool är det hela där man helt enkelt får kicken från servrar för att man är "för bra" och de har ju inget annat sätt förutom Failbuster för att kunna se om man fuskar..

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av bjosarn:

De bör fixa till det här innan release... Det finns ingenting som är mer irriterande.

Zh1nt0 (Daniel Matros) som är community manager på DICE har bekrävtat att dom är medvetna om detta felet och att det kommer fixas. Problemet verkar var att clienten av någon anledning bundlar ihop flera träffar och skickar till servern samtidigt vilket gör att man verkar dö på en träff, och det är inte så det är tänkt att fungera.

Vart hittade du den posten? Skulle du kunna länka den, tnx!

Det va i fredags eller lördags i en tråd på Bugs/Issues forumet där precis den buggen raporterades, tyvärr fungerar inte sökfunktionen i Battlelog i betan så jag kan inte hitta den igen. :-/

Så någonstans i denna tråd. http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551...


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Alusion:
Skrivet av showerguy:

Battlelog och Origin kan försvinna.. steam kom tillbaka och rädda spelet!

Jag har inga problem med Battlelog eller origin..

Inte jag heller. Haters gonna hate.
http://dudelol.com/DO-NOT-HOTLINK-IMAGES/Kramer-knows-that-ha...

Problemet är att skiten suger.. Facebook+Steam+Skype+Battlefield = Nej

Medlem

Testat betan .. Och är väldigt nöjd vad de gjort .
Synd bara att man inte kan testa storbanan .
Men om man jämför direkt mot BC2 så tycker jag spelet borde ser bättre ut och flyter bättre .
Och att det dessutom känns bra med muskontrollen osv .. iaf för min del .

Har inte stött på några större buggar som att spelet lägger av eller liknande . Verkar dock bugga te lite när man startar upp själv spelet . .Men efter det så går de bra .. Kör med Intel och GF .

Har stött på en bugg som varade i ca 30 sekunder efter en återupplivade mig. Kunde inte sikta runt eller gå men hoppa och avfyra vapnet gick bra men efter ca 30 sekunder kunde jag röra mig helt normalt . .
Lite synd att man inte kan binda mus då jag ofta har både ligg och sitt där : / ..
Men än så länge ligger detta spel iaf på inköps listan ..

Enda jag tyckte var ett irritations sak var när ens Team bländade en med ficklampor nere i tunnelbanan ,,
Grymt bra effekt, Dock ! ..

Squad systemet var lite bökig att lära sig . Dock tror jag det släpper med tiden, bara man vänjer sig ..

Än så länge är man iaf inte besviken .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av RaXha:

Zh1nt0 (Daniel Matros) som är community manager på DICE har bekrävtat att dom är medvetna om detta felet och att det kommer fixas. Problemet verkar var att clienten av någon anledning bundlar ihop flera träffar och skickar till servern samtidigt vilket gör att man verkar dö på en träff, och det är inte så det är tänkt att fungera.

Låter lovande. Men fixar det problemen med att man dör flera sekunder efter att man är ur skottlinje?

Som jag förstod hans förklaring så är det ett annat symptom på mer eller mindre samma problem, men jag tar inte gift på det!

Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av bjosarn:

De bör fixa till det här innan release... Det finns ingenting som är mer irriterande.

Zh1nt0 (Daniel Matros) som är community manager på DICE har bekrävtat att dom är medvetna om detta felet och att det kommer fixas. Problemet verkar var att clienten av någon anledning bundlar ihop flera träffar och skickar till servern samtidigt vilket gör att man verkar dö på en träff, och det är inte så det är tänkt att fungera.

Vart hittade du den posten? Skulle du kunna länka den, tnx!

Det va i fredags eller lördags i en tråd på Bugs/Issues forumet där precis den buggen raporterades, tyvärr fungerar inte sökfunktionen i Battlelog i betan så jag kan inte hitta den igen. :-/

Så någonstans i denna tråd. http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551...

Möjligt, men jag har för mig att det va en mindre tråd som försvann ganska snabbt i listan, hans svar va på första sidan i tråden

Medlem

Hoppas bara på ett hardcore-läge. Vore väl iofs väldigt konstigt om det inte fanns med.

Medlem

FIXA SKITEN OCH GE OSS STEAM

Inaktiv

Origin är ju buggigare än battlelog och battlefield 3 tillsammans... Dom hade gärna fått vänta med att göra Origin exklusiva spel innan dom fixat sitt jävla gajmingfacebook skräp.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av jackpac:

Folk borde sluta gnälla, det är beta, och för er som inte fattar vad det menas, wikipedia..... Dice vet vad dem håller på med gubbar!!!!!!!!

Ja, jag vet att det är beta.. men i helvete, Battlelog är ju en gigantisk bugg ju ;p... "host".. origin också tbh

Jovisst, men det buggade att joina servrar den första dagen för mig (acceptabelt för att mkt folk vill joina) men ja jag håller med dig att det är buggigt, men folk borde sluta gnälla endån, för det är fortfarande beta haha DET KOMMER!!!!!!!!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Längtar som fan!

Medlem

Appropå fuskare, jag stötte på nån jävla lamer idag som hade nått rapidfire macro på pistolen, brraaapp,brrraaapp, vi snackar typ 10 skott i sekunden som med dom dära jävla moddade handkontrollerna som CODkidsen har på Xbox/ps3. Trodde det fanns en max firerate på vapnen, tydligen inte på pistolerna :/ hoppas dom fixat till release.

Och nej, det var inget lagg eller så, jag såg det i killcamen mer än en gång.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Så länge som de dumpar hela webläsar-fiaskot och implementerar saker o ting ingame samt givetvis buggstädar och åter introducerar Squads (som är en av bas-pelarna i Battlefield) så kanske BF3 blir nåt att hänga i julgranen.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

Stora förbättringar till releasen (men inte för att jag ska köra)
Men för er som ska köra de, g4it!

Medlem

Aldrig upplevt att jag dör på 1 skott såvida det inte är av en sniper som sätter en kula i huvudet på mig, which makes sense. Har förstås upplevt att jag blir träffad efter ha tagit skydd, särskilt när någon börjar skjuta på mig och jag slänger mig ner på marken för att ta skydd bakom något mer än bara skottsäkert. Ändå blir jag träffad 2~3 sekunder efteråt och jag dör. Trodde först det var din karaktärs modell som inte hängde med det du ser, dvs att den måste gå igenom animationen att lägga sig ner, men nu förstår jag.. hoppas VERKLIGEN de får det ordnat. Så oerhört frustrerande att dö på det viset.

Och jäklar vad folk klagar på Battlelog. Själv har jag inga som helst problem med det. Kommer oftast in på servrar, kan lägga till och ta bort vänner, prata med dom, skapa parties, joina servrar med mitt party. Det enda problemet är väl en sak ingame, självaste Squad systemet, men det är fixat till release, utan tvekan.

Visst finns det buggar osv, men att ta bort battlelog? Nej. Förbättra det? Absolut.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Alusion:
Skrivet av showerguy:

Battlelog och Origin kan försvinna.. steam kom tillbaka och rädda spelet!

Jag har inga problem med Battlelog eller origin..

Inte jag heller. Haters gonna hate.
http://dudelol.com/DO-NOT-HOTLINK-IMAGES/Kramer-knows-that-ha...

Problemet är att skiten suger.. Facebook+Steam+Skype+Battlefield = Nej

om du inte gilla det köp det inte då. och det är en beta FORTFARANDE. battlelog är ju inte ens klart det finns buggar i battlelog. steam både dom ha som andra alternative och origin där med. vf inte köra med båda för?? konstigt faktist.

Medlem

det enda riktigt jobbiga med betan är att löv blockerar nades och en riktig jävla delay när man dör

Medlem

Hur mycket kan de ändra egentligen...


signatur

Imperator

Medlem

Buggigt, riktigt amatörmässiga kontrollbindsbuggar duktigt för mycket Posteffects för att dölja lågpolygongrafiken, men värst av allt förhållandet mellan träffljud och skottljud. gör om gör rätt, lysnna på hur ljudmästarna treyarch gör.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Problemet är att skiten suger.. Facebook+Steam+Skype+Battlefield = Nej

Vad är det som suger? Att man kan följa sina vänners progress? "Drop zone" som är ett snabbt alternativ för att spela med sina vänner? Att man kan prata med varandra via mic?
Självklart finns det buggar (matchmaking, att man inte får samma lag/squad som sina vänner, osv), och vissa svårigheter, men jag tycker det har mycket potential. Det är som sagt bara en beta.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Blir nog bra när allt fått mogna. Steam va ingen dans på rosor heller i början.

Medlem

Hoppas bara Gefroce 560TI kort fungerar utan krasch :/
Det enda jag är orolig över i dagens läge


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Zymac:

Appropå fuskare, jag stötte på nån jävla lamer idag som hade nått rapidfire macro på pistolen, brraaapp,brrraaapp, vi snackar typ 10 skott i sekunden som med dom dära jävla moddade handkontrollerna som CODkidsen har på Xbox/ps3. Trodde det fanns en max firerate på vapnen, tydligen inte på pistolerna :/ hoppas dom fixat till release.

Och nej, det var inget lagg eller så, jag såg det i killcamen mer än en gång.

Det var inte G18 då? Full-auto.
http://www.battlefield.com/battlefield3/images/weapons-g18

F.ö. är ljudet helt makalöst, outstanding!
Kan knappt vänta tills release...

Origin märks inte mer än när man puttar igång spelet från Battlelog, som faktiskt är riktigt bra.
Så här långt.

Medlem
Skrivet av Javas:

Hoppas bara Gefroce 560TI kort fungerar utan krasch :/
Det enda jag är orolig över i dagens läge

Sitter på ett Asus GTX 560 Ti DirectCU II och so far inga problem alls, faktiskt!

Skriv svar