Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning
Medlem

Om jag inte misstar mig så kommer vi kunna spela kl 01:00 på natten. Så det är inte ens 3dagar kvar=)

Skägg.
10 Chambers

Ledsen att jag inte svarat något mer, är inte vid en dator. Mer svar på chatten ikväll!


signatur
Medlem

Varför är alla BF3 recensioner gjorda på PC? Jag förstår att det är där spelet verkligen glänser men vore intressant att se hur mkt som skiljer PC versioner från konsollversionen. Jag som inte spelar på PC nuförtiden blir lite skrämd av att det inte går att hitta nått om konsollversionen, har dom misslyckats så fatalt med den eller vad?

Medlem
Skrivet av pjkw:

Varför är alla BF3 recensioner gjorda på PC? Jag förstår att det är där spelet verkligen glänser men vore intressant att se hur mkt som skiljer PC versioner från konsollversionen. Jag som inte spelar på PC nuförtiden blir lite skrämd av att det inte går att hitta nått om konsollversionen, har dom misslyckats så fatalt med den eller vad?

http://n4g.com/news/871715/first-battlefield-3-review-trendy-...

Konsol versionen

Medlem
Medlem

Ohhh PC PC PC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GoGoGo Ohhhh har redan spelet preloadet genom origin Vill spela det nu!!!!!

Medlem

Snyggt jobbat Calle. Bra recension.

Medlem

Längtar som fan, kan knappt spela något annat spel >.<
Webhallen har tydligen redan behandlat (läs SKICKAT ) mitt BF3, så kommer det imorgon så kommer jag alltid att boka från webhallen i framtiden


signatur

Game long and prosper

Medlem

Så oväntat...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av Remus:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Webhallen har behandlat mitt limited edition till PC! Jag lär få det imorgon! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Tvivlar starkt på att dom skickar ut via post tidigare än deras nattöppna event kvällen den 27:e.

I övrigt är jag benägen att hålla med zauii89, och återigen bara bli besviken på 1-5 skalan.
4:a är väl för lite, 5 för mycket.
IGN.com gav det 9/10, ett betyg jag av vad jag läst, sett och betatestat själv kan vara benägen att hålla med om.

Problemet i min mening är att 5/5, = 100%, är perfektion. Vet inte om jag någonsin i mitt liv spelat ett enda spel som levt upp till 100% perfektion...

Betygssnack, igen? Vad är det för mening med en betyggskala om inget spel kan få full pott?

Va? Sa han att inget spel skulle kunna få full pott? BF3 verkar verkligen inte vara en perfektion.


signatur

B lup

Medlem

Jahapp så ser vi ett 5/5 betyg på fz igen.... inte utan att man undrar om det tas emot pengar för detta. 5 av 5 bör inte ges ut för något annat än absolut perfektion och det lär vi knappast se i BF3.

Recensionen tar inte ens upp de frågor de flesta vill ha svar på.

Hur är hitreg? Blir man fortfarande träffad 2 sekunder efter att man kommit i skydd och missar kulsprutor fortfarande 90% av skotten på mediumavstånd? Hitreg och nätkoden är antagligen fortfarande direkt från belsebubs rektum och detta tas inte ens upp i recensionen?

Squadleaderfunktioner (waypoints)/commorose/ingamekarta?

Möjligheten att bilda grupper i spelet/ingamesquads?

Kan man se ping i scoreboardlistan?

Joysticksupport?
Är flyget och helikoptrarna lika dåliga som i betan? Dvs flyger de med en hastighet av en stallande Cessna och svänger de som en gravid blåval? Kommer det fortfarande krävas upplåsning av allt som borde finnas från början? Vilket kommer att medföra att de som inte kan spela flyg från dag ett aldrig kommer att kunna göra det heller då de är chanslösa mot de som har låst upp allt redan.

O.s.v.

Gör om, gör rätt!

Medlem
Skrivet av Remus:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Webhallen har behandlat mitt limited edition till PC! Jag lär få det imorgon! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Ja du kan ju alltid hoppas, jag misstänker dock att du inte kommer kunna starta spelet förrän den 27e, ungefär som pre-load på origin, jag har spelet på datorn just nu men det går inte att starta

Medlem
Medlem
Skrivet av Hellpower:

Haha nej, det är Freddiew som gjort dom där filmerna.

Kolla in hans youtube filmer, ruskigt välgjorda.

Inaktiv

Så sjukt sugen på BF3 nu alltså!

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av PcKaffe:

Sist jag kollade så var det inte robotar utan känslor som slogs i krig, det var människor med känslor och ett jävla psyke, något varenda generiskt jävla FPS totalt missat. (fan bara RO2 som har med en löjlig ursäkt till psyke, men det är en början i alla fall)

Ja, alla spel ska vara en simulator för Posttraumatiskt stressyndrom. Annars är det inget att ha. *rolls eyes*

Alla, nej. De som utger sig från att vara realistiska, ja.

Kan inte minnas att det ens efterfrågas av Arma 2 fans, inte någon av de mods som gör det spelet "ultrarealistiskt" erbjuder några såna funktioner och det efterfrågas inte. Tror det är din bild som är skev vad som menas med realism.

Är du bara dum eller vet du inte vad realism innebär?


signatur

// Bacon <3

Medlem

Känns som Calle har kollat bara på det positiva. Nog finns det fler nackdelar än det om man bara spelar och tänker efter. Även om det är ett bra spel. Men alla har väl olika tankar antar jag.

Medlem
Skrivet av henkka:

Jahapp så ser vi ett 5/5 betyg på fz igen.... inte utan att man undrar om det tas emot pengar för detta. 5 av 5 bör inte ges ut för något annat än absolut perfektion och det lär vi knappast se i BF3.

Recensionen tar inte ens upp de frågor de flesta vill ha svar på.

Hur är hitreg? Blir man fortfarande träffad 2 sekunder efter att man kommit i skydd och missar kulsprutor fortfarande 90% av skotten på mediumavstånd? Hitreg och nätkoden är antagligen fortfarande direkt från belsebubs rektum och detta tas inte ens upp i recensionen?

Squadleaderfunktioner (waypoints)/commorose/ingamekarta?

Möjligheten att bilda grupper i spelet/ingamesquads?

Kan man se ping i scoreboardlistan?

Joysticksupport?
Är flyget och helikoptrarna lika dåliga som i betan? Dvs flyger de med en hastighet av en stallande Cessna och svänger de som en gravid blåval? Kommer det fortfarande krävas upplåsning av allt som borde finnas från början? Vilket kommer att medföra att de som inte kan spela flyg från dag ett aldrig kommer att kunna göra det heller då de är chanslösa mot de som har låst upp allt redan.

O.s.v.

Gör om, gör rätt!

Snälla bara försvinn.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av henkka:

Jahapp så ser vi ett 5/5 betyg på fz igen.... inte utan att man undrar om det tas emot pengar för detta. 5 av 5 bör inte ges ut för något annat än absolut perfektion och det lär vi knappast se i BF3.

Recensionen tar inte ens upp de frågor de flesta vill ha svar på.

Hur är hitreg? Blir man fortfarande träffad 2 sekunder efter att man kommit i skydd och missar kulsprutor fortfarande 90% av skotten på mediumavstånd? Hitreg och nätkoden är antagligen fortfarande direkt från belsebubs rektum och detta tas inte ens upp i recensionen?

Squadleaderfunktioner (waypoints)/commorose/ingamekarta?

Möjligheten att bilda grupper i spelet/ingamesquads?

Kan man se ping i scoreboardlistan?

Joysticksupport?
Är flyget och helikoptrarna lika dåliga som i betan? Dvs flyger de med en hastighet av en stallande Cessna och svänger de som en gravid blåval? Kommer det fortfarande krävas upplåsning av allt som borde finnas från början? Vilket kommer att medföra att de som inte kan spela flyg från dag ett aldrig kommer att kunna göra det heller då de är chanslösa mot de som har låst upp allt redan.

O.s.v.

Gör om, gör rätt!

Snälla bara försvinn.

Var frågorna för jobbiga för dig?

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av henkka:

Jahapp så ser vi ett 5/5 betyg på fz igen.... inte utan att man undrar om det tas emot pengar för detta. 5 av 5 bör inte ges ut för något annat än absolut perfektion och det lär vi knappast se i BF3.

Recensionen tar inte ens upp de frågor de flesta vill ha svar på.

Hur är hitreg? Blir man fortfarande träffad 2 sekunder efter att man kommit i skydd och missar kulsprutor fortfarande 90% av skotten på mediumavstånd? Hitreg och nätkoden är antagligen fortfarande direkt från belsebubs rektum och detta tas inte ens upp i recensionen?

Squadleaderfunktioner (waypoints)/commorose/ingamekarta?

Möjligheten att bilda grupper i spelet/ingamesquads?

Kan man se ping i scoreboardlistan?

Joysticksupport?
Är flyget och helikoptrarna lika dåliga som i betan? Dvs flyger de med en hastighet av en stallande Cessna och svänger de som en gravid blåval? Kommer det fortfarande krävas upplåsning av allt som borde finnas från början? Vilket kommer att medföra att de som inte kan spela flyg från dag ett aldrig kommer att kunna göra det heller då de är chanslösa mot de som har låst upp allt redan.

O.s.v.

Gör om, gör rätt!

Snälla bara försvinn.

Var frågorna för jobbiga för dig?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111024/snacka-battlefield...

Fråga där.

Medlem
Skrivet av donhenri:

@Calle

Min tidigare misstanke att recensionen skulle bli såhär "positiv" var tydligen en rätt gissning MEN jag ska inte gå all in negativt på dig utan ge dig kredit för en 4 sidor lång recension som för övrigt var riktigt bra. Nu vet jag inte hur länge du hann testa spelet och med vilka grafikinställningar du lirade med och du har skrivit att du inte trivs som pilot utan körde hellre på marken.

Ett par saker som borde ha tagits upp:
- Helikopter styrningen, den var usel nej värre än usel den var världsunik i sämsta styrningen i spelhistorien. Har de fixat den sen betan?
- Helikopterns raketer/gun, raketerna var riktigt slöa och gjorde knappt någon skada och gunnen var riktigt svag och krävde 2 magasin för att ta en liten bil.
- Fordonens UI kändes riktigt fult och irriterande med den ljusa grön gula färgen
- I betan så tyckte jag att grafiken på riktigt höga inställningar var riktigt jobbiga för ögonen. Alla färger kändes riktigt överdrivna och i skuggorna syns man inte för det var kolsvart.

EDIT:
Glömde tillägga, hur var menyerna? fortfarande otillgängliga(död) och fula?

Grafiken kunde du endast(?!) ändra skuggor i betan, men jag håller absolut med om att det var riktigt jobbigt att kolla på i utomhusmiljöerna och man såg inte ett skit i skuggorna! Kanske blir annat när man ställer upp resten av alternativen..

Menyerna är väl gjorde så för att motverka Ragequiting, inget jag läst dock utan något jag tänkt på. Funkar iaf


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

wiieee, see you all on the battlefield! tycker det borde skapas en FZ klan !!

Medlem
Skrivet av mondo:
Skrivet av Hymer:

Fick spelet idag. Fan va elakt att det säkert inte går att lira innan 27é ändå

Det går att trixa lite med sitt IP-nummer så att man iaf kan lira singelplayer redan idag.

http://youtu.be/KAOJmPioZOg

Kan ju vara skoj att ha lirat färdigt kampanjen innan MP-helvetet brakar lös..

OBS: Antar att det är ok att länka videon då det inte rör sig om något piratsnack utan bara om hur man får igång SP lite tidigare på sitt redan köpta spel?
Tycker ni på FZ att det inte är en OK länk så ta bort inlägget bara...

så ja, varför vänta när man inte behöver

Medlem

Varför klagar folk på spel som får topp-betyg för att de själva inte håller med? Good for you, då vet du vad du själv tycker istället. Är inte det den enda anledningen du behöver för att veta vad du tycker om spelet, eller måste du samtidigt läsa recensioner för att se om de gör rätt eller fel? Jag förstår verkligen inte mig på det.

Om ett spel inte kan få topp-betyg utan att vara absolut perfekt så kan vi skrota betygsystemet helt och hållet, för ett perfekt spel är ganska svårt att skapa när folk tycker olika. Jag tycker BF3 är näst intill perfekt för mig personligen, precis som vissa tycker CoD är perfekt för dom. Eller att PacMan är perfekt, medan andra inte tycker det. I detta fallet är Calle den som recenserar spelet och han tyckte en femma passade rätt bra in på betyget från vad han upplevt, så självklart ska han då också ge spelet just det betyget.

Oroa er inte, ingen köper spelet åt er. Om ni inte gillar det är det fritt fram att skippa det.

Medlem

"Jag har alltid haft medic som favoritklass och älskade därför förändringen mot en mer slagkraftig soldat som inleddes redan i det första Bad Company..."

Som inleddes redan i Battlefield 2142 faktiskt. Systemet med 4a klasser och assault som medic började de använda redan där. /nerd flex

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av Remus:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Webhallen har behandlat mitt limited edition till PC! Jag lär få det imorgon! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Tvivlar starkt på att dom skickar ut via post tidigare än deras nattöppna event kvällen den 27:e.

I övrigt är jag benägen att hålla med zauii89, och återigen bara bli besviken på 1-5 skalan.
4:a är väl för lite, 5 för mycket.
IGN.com gav det 9/10, ett betyg jag av vad jag läst, sett och betatestat själv kan vara benägen att hålla med om.

Problemet i min mening är att 5/5, = 100%, är perfektion. Vet inte om jag någonsin i mitt liv spelat ett enda spel som levt upp till 100% perfektion...

Betygssnack, igen? Vad är det för mening med en betyggskala om inget spel kan få full pott?

Herr recensent, kan du säga hur commorose ser ut?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Gabe:

"Jag har alltid haft medic som favoritklass och älskade därför förändringen mot en mer slagkraftig soldat som inleddes redan i det första Bad Company..."

Som inleddes redan i Battlefield 2142 faktiskt. Systemet med 4a klasser och assault som medic började de använda redan där. /nerd flex

Var ju fem klasser i Bad Company 1. Kanske han tänker på ett annat vis..

Medlem

Gött med recensionen...nu fattas bara spelet!

För er som har svårt att acceptera betyget så har spelet fått genrellt lika höga betyg på alla spelsidor. Fast MP och SP kanske skulle haft separata betyg för rättvisans skull,

Medlem

La nyss märke till en till sak... folk som påstår att 5/5 inte bör ges då det är ett spel som är "PERFEKT", så har ni fel. Inget tyder på att full pott betyder att spelet inte har några brister. På FZ betyder det "MÄSTERLIGT", inte perfekt.

Medlem

Nepp! Blir rabbatlådan för mig (eller begagnat). Hade sett fram mot en fetare SP-kampanj. Men men! Såklart skitkul att DICE levererar vad de lovar!


signatur

Jag vill ha page...

Skriv svar