Robot
Mass Effect 3

Kan ett Gears of War-influerat multiplayerläge utan berättelse passa in i spelvärldens största rymdsaga? Vi provspelar Mass Effect 3:s omtalade co-op.

#mass-effect-3, #bioware, #epic-games


Medlem
Mass Effect 3

Hade de skippat Co-op så kanske jag hade fått återse min Tali lite tidigare

Medlem

Tja, om där inte är någon story i mp-uppdragen så känns det ju att man inte missar något om man struntar i att spela dem

Medlem

Jag tycker faktiskt inte att det är så hemskt att de valt att skippa storyn i multiplayer delen. Jag är faktiskt inte sådär fruktansvärt intresserad av att ha en djup diskussion angående om hur vi ska hantera problem XYZ med en NPC samtidigt som jag sitter på Skype med mina polare.

Lite lamt känns det, ja, man kunde ju hoppas att Bioware skulle ha satt ribban lite högre och försökt innovera lite. Men tyvärr så är det nog så att EA och Bioware vill kunna "bocka av multiplayer" som en av spelens features. Multiplayerdelen utav spelet skapas ju inte ens utav Mass Effect teamet utan en annan studio som jag ärligt talat inte ens vet om tillhör Bioware.

Lite tråkigt är det, men jag tänker inte börja skrika "OMG DET HÄR SUGER" förän jag får chansen att prova det själv. Och ärligt talat, om singleplayer level upp till den standarden de satte upp i Mass Effect 1 och 2 så bryr jag mig inte om det följer med en halvhjärtad multiplayer. Det är bara extra strössel på kakan... äckligt strössel, sure, men fortfarande bara något extra.

Inaktiv

Har väl inga högre förväntningar på ME3 när det gäller multiplayer ändå.


signatur

You must construct additional pylons.

Moderator | Testpilot

Ingen köper ME3 för MP ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ingen köper ME3 för MP ändå.

Indeed.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ingen köper ME3 för MP ändå.

Precis, typ som BF3 och SP.

Medlem

Hoppas att det inte blir någon "Dragon Age 2" av detta... Blev lite besviken på ME2 för allt de hade gjort om, blev mer av en shooter än RPG... Men som sagt så var ju storyn bra!

Medlem

ME = SP.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Själv tyckte jag att förändringen skedde redan i 2:an. Ettan var riktigt bra story och RPG-spel. Sedan i 2:an så började de med Ammo, slutade med alla uppgraderingar i inventoryn och började med research istället vilket var bra. men alldeles för mycket action inspirerat. Får hoppas att SP i ME3 blir mer som ettan fast med vapen och inventory som tvåan

Medlem

Bioware blir bara sämre o sämre.

Medlem

Värdelöst att försöka få in MP i Mass Effect. Slår vad om att enda anledningen är mjölkning för att locka fler köpare, igent annat, då hade de satsat mer.

Jag gick upp 04:30 idag och är fortfarande grinig...


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Mass Effect 3 får nog bli slutet på min långa relation med Bioware som mästerrollspels skapare, får väl skylla det på det onda imperiets (EA) inflytande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av cinderella:

Bioware blir bara sämre o sämre.

Hur blir dem sämre? Släng inte all skit på X antal personer som jobbar på en grej. Bioware har tillräckligt med folk för att ha tid att göra ett MP utan problem.

Idiotiskt hur folk ska hålla på. Vi tar League of legends som exempel. Det spelet har sedan sin början haft massa problem med servers. Folk har då undrat men varför lägger alla inte ner allt dem gör och fixar sina servers? Well för alla inte kan? Vissa jobbar med att lägga till nya karaktärerr och vet inget om hur servers funkar.

Gällande Bioware och MP är det ju samma grej där fast ett annat syfte. Dom har samma gamla gäng (om inte större eftersom bioware har ju blivit ett större företag sedan ME 1) som jobbar på ME men ett ANNAT GÄNG inom Bioware som jobbar på MP.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tror hela anledningen till kritiken i artikeln är att de inte kunnat lägga in någon story etc. Kan ni tänka er hur detta forum och alla andra låtit om de lagt in en multiplayer del i mass effect, deras nu största singleplayer rpg titel, som hade en innehållsrik story.

Alla deras singeplayer fans som inte spelar multiplayer hade blivit tokiga över om de blivit "tvungna" att lira multiplayer.

Av denna anledning tror jag de valde att bara göra mp röj, hoppas bara det blir bra röj. Vilket artikeln inte riktigt svarade på. Om de nu verkligen måste lägga in multiplayer så tror jag detta är den bästa lösningen.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Tror hela anledningen till kritiken i artikeln är att de inte kunnat lägga in någon story etc. Kan ni tänka er hur detta forum och alla andra låtit om de lagt in en multiplayer del i mass effect, deras nu största singleplayer rpg titel, som hade en innehållsrik story.

Alla deras singeplayer fans som inte spelar multiplayer hade blivit tokiga över om de blivit "tvungna" att lira multiplayer.

Av denna anledning tror jag de valde att bara göra mp röj, hoppas bara det blir bra röj. Vilket artikeln inte riktigt svarade på. Om de nu verkligen måste lägga in multiplayer så tror jag detta är den bästa lösningen.

Håller helt med! Tror faktiskt med att det är helt så dom tänkt.
Så länge Sp delen innhåller en bra story så är jag nöjd.. Struntar faktiskt helt i Mp läget i ME och hade blivit ganska sur om dom tvingat mig lira mp för att inte missa saker.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av Manna:

Själv tyckte jag att förändringen skedde redan i 2:an. Ettan var riktigt bra story och RPG-spel. Sedan i 2:an så började de med Ammo, slutade med alla uppgraderingar i inventoryn och började med research istället vilket var bra. men alldeles för mycket action inspirerat. Får hoppas att SP i ME3 blir mer som ettan fast med vapen och inventory som tvåan

Tycker för min del att det var lika mycket action i ettan som tvåan, men tvåan har väldigt mycket bättre gameplay (att spelet räknar ut om man träffar eller ej i ett TPS är inte bra). Håller med dig om att "inventoryt" är bättre i tvåan, mer verklighetstroget för vem springer runt med 86 vapen ute på uppdrag. Det ända jag tycker man kunde behållit och utvecklat mer är modifikationerna till vapnen men har för mig att de kommer tillbaka i trean.

MP blir det nog inte så mycket för min del, men kan vara kul att testa dock.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur blir dem sämre? Släng inte all skit på X antal personer som jobbar på en grej. Bioware har tillräckligt med folk för att ha tid att göra ett MP utan problem.

Visst! Ju djupare man går desto större blir skillnaderna. Men inte ska jag lägga ner energi (snacka på djupet) om Bioware. Namnet Bioware får stå för deras produkter o deras senaste fiasko (produkt) DA2 var så skit att det drog ner Biowares rykte som kvalitetsutvecklare. Gilla du Biow#ore, så fortsätter jag ogilla de.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Mass Effect 3 får nog bli slutet på min långa relation med Bioware som mästerrollspels skapare, får väl skylla det på det onda imperiets (EA) inflytande.

Samma här Tur att vi har CPR

Inaktiv

Om man inte måste spela co-op för att spela storyn så nöjer jag mig,
annars blir det nog inget köp för mig, om EA åter förstört ännu en speltitel, efter BFBC3, aka "battlefield 3".


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av skogsvilden:

Mass Effect 3 får nog bli slutet på min långa relation med Bioware som mästerrollspels skapare, får väl skylla det på det onda imperiets (EA) inflytande.

Samma här Tur att vi har CPR

Synd bara att The Witcher 2 inte gick att spela utan att bli förbannad på gameplayet (PC).

Medlem
Skrivet av Typhor:

Hade de skippat Co-op så kanske jag hade fått återse min Tali lite tidigare

Exakt!!

1
Skriv svar