Dice: konsolerna huvudplattform för Battlefield 3

Medlem

Falsk marknadsföring! Fan så dåligt av dem!

Medlem

Sluta gråt!

Det är ett grymt spel hur man än vill se det! Det har visserligen problem, men det har alla nyfödda innan dem fixas i ordning!

Ni hade köpt spelet oavsett om det var konsol eller inte! Det är Battlefield 3, det har DX11, det tilltalar alla FPS-gamers.

Fjollor som klagar.

Skrivet av Fugge:

Ähh, tjafs:)
Finns inget spel efter qw som är värt att spela på dator istället för konsoll.
Nu när man närmar sig 30 ska spel avnjutas i soffan på 90" med surround och en kall.
Satsa alla pengar på konsoll-utvecklingen tycker jag.

Öla i soffan är hardcore gaming, ja. Bra att fler & fler spel utvecklas för det. Helst ska någon spela åt en också så man kan kolla matchen samtidigt...

Skrivet av Chokladkakan:

5 miljoner ex * 400kr = 2000 miljoner.... whow!! ta det lite lungt 400kr är retailpriset i butik, sen ska butiken ha en del , distrubitören, Ea och sen Dice... samma problem i folks uppfattningen om musik branchen..."artisten" ska va' glad om dom får 5 kr per såld CD http://www.informationisbeautiful.net/2010/how-much-do-music-... samma princip geller nog spelbranchen

Någonstans i storleksordningen 100 SEK per spel är mer rimligt.
Jag vet inte hur mycket pengar dom bränt på utveckling och marknadsföring, men jag har en känsla av att 5 miljoner ex inte ens räcker för break even...

Medlem

Jag tror tyvärr att det är kört för PC på sikt, människor är lata det är en medfödd åkomma!
Att langa in en CD skiva i en xbox eller PS3 är mycket lättare för casuall folk än att installera, fixa med patchar köpa PC rigg som ska uppdateras osv. Synd att folk inte inser skillnaden på PC och andra plattformar i ren spelar upplevelse.

Marknaden är inget vi kan styra med vilja eller drömmar, att DICE och EA överhuvudtaget utvecklar för PC fortfarande får vi tyvärr se som en ynnest.

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Enkel lösning... sluta pirat kopiera å köp spelen så kanske utvecklarna vill börja satsa på PC igen

...antar att folk kommer säga att det inte är piratkopieringens fel och i så fall så får vi väl acceptera att PC:n är en död plattform. För få användare för det ska vara värt och utveckla till.

Men det säljs ju fler PC-spel än någonsin, kolla valves kvartalsrapporter t.ex....
Det är så enkelt att bra spel säljs bra på PC. Dåliga spel säljs inte men blir ofta piratkopierade istället, väldigt ofta för att testas eller så.
För konsol är det nog också så att bra spel säljs bra, men dåliga spel säljs varken eller blir piratkopierade i någon större omfattning eftersom det är lite svårare att piratkopiera till konsol... Sen ser ju inte spelföretagen inte skillnad på en person som valt att inte köpa ett spel, eller en person som har valt att inte köpa ett spel men istället piratkopierat.

Jag tror också att spelföretagen har en väldigt felaktig bild av många av oss PC-spelare. Jag tror att väldigt få av oss vill ha dagens grafiktunga men gameplay-fattiga spel. Spel som är inte har alltför avancerad grafik, men med bra estestik och gameplay som t.ex. mount and blade, civilization, de flesta MMOn, team fortress, etc, säljs ju faktiskt rätt bra... Siktar fler utvecklare på att göra spel i den andan så kommer de nog att upptäcka att det finns en stark marknad på PC.

Medlem

Kul att folk äntligen börjar förstå hur mycket konsolerna förstör spelmarknaden.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

och tydligen är det förbjudet att sälja BF3 i tyskland längre pga att origin räknas som spyware där, då den loggar allt du gör på datorn tydligen


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Skrivet av jackpac:

och tydligen är det förbjudet att sälja BF3 i tyskland längre pga att origin räknas som spyware där, då den loggar allt du gör på datorn tydligen

FYFAN! Loggar ALLT man gör på datorn? Nej du... jag skaffar INTE BF3 till datorn förrens Origin är begravd med mamman

Medlem

Hade fullständigt klart för mig från dag 1 hur detta spelet skulle bli. Ett spel som tack vare konsolinblandning inte kommer bli lika bra som Battlefield 3 egentligen skulle ha blivit.

Men men, vilket liv det blev bland fanboysen (som DICE blåser hit och dit som de vill) när man påpekade att det kommer bli en konsolhalvfjärsaktig klumpigt utformat spel.

"Vår ambition vid Dice är att utnyttja kraften hos varje individuell plattform för att få ut så mycket som möjligt av spelet" - Och i det skitsnacket (vem borde veta detta om inte de själva som är spelutvecklare) ligger problemet. Du kan inte tillfredställa BÅDE pc och konsolpubliken för PC vet vad dem kan få och borde få. Och vad dem fått är undermåligt, MEN ok.

MEN att gå ut att säga en sak innan och sedan säga att det var halvbaserat på konsol en vecka EFTER försäljningsdatum är väldigt dåligt och känns inte alls korrekt enligt marknadsföringslagen. Vilseledande MF? Någon borde ta tag i det.

Och vad berör själva konsolinverkan på spelet är det glasklart att se, inget vidare djup i grafiken, ser serietidningsaktigt ut nästan. Och praktiska saker som att patronbanden tuggas halvfjärs av maskingevär. Och allmänt förenklat/fördummat. Vidare kartor som är "stora" men med flaggor hopsmetade i mitten, nä fyfan vad jag saknar det gamla äkta Battlefield.

Skrivet av Emetic:

Kul att folk äntligen börjar förstå hur mycket konsolerna förstör spelmarknaden.

De senaste åren har jag blivit mer och mer irriterande på varför spelen blir dåliga... men då är det ju såklart att konsolerna jämt pajat. :/

Medlem

Jag förstår inte riktigt vikten av "huvud-plattform", så länge man drar nytta av PCns fördelar - Vettiga kontroller och inställningar t.ex. I övrigt kan ju ett spel vara bra på flera plattformar...

Jag har inte spelat BF3 än dock, men dom har ju utvecklat en engine som kan utnyttja modern hårdvara för en gångs skull, så på den punkten blev det inte "konsolifierat" iaf.

Jag ser fram emot fler spel som använder Frostbyte2!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Hur skall annars EA/Dice komma ikapp och ta marknadsandelar från Activision/IW och de inte prioriterar konsolerna?

Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Emetic:

Kul att folk äntligen börjar förstå hur mycket konsolerna förstör spelmarknaden.

De senaste åren har jag blivit mer och mer irriterande på varför spelen blir dåliga... men då är det ju såklart att konsolerna jämt pajat. :/

Som en familjekväll med tacos anpassad för den glutenintoleranta veganen som inte tål starka kryddor. Derp!

Medlem
Skrivet av Tiny:

"Vår ambition vid Dice är att utnyttja kraften hos varje individuell plattform för att få ut så mycket som möjligt av spelet" - Och i det skitsnacket (vem borde veta detta om inte de själva som är spelutvecklare) ligger problemet. Du kan inte tillfredställa BÅDE pc och konsolpubliken för PC vet vad dem kan få och borde få. Och vad dem fått är undermåligt, MEN ok.

De har redan sålt 5 miljoner ex på en vecka! Om EA/Dice säljer 10 miljoner ex av BF3 har de uppnått målet finansiellt och de skrattar hela vägen till banken

Detta är en spark i "##¤& för BF3 och EA/DICE fanboys och anhängare som trodde att EA/DICE är bättre än Activision/IW

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

har du inget vettigt att tillföra så kan du hålla käften.

Desamma hörru du. Säga till folk att "hålla käften", är ju verkligen att tillföra något eller hur?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av jackpac:

och tydligen är det förbjudet att sälja BF3 i tyskland längre pga att origin räknas som spyware där, då den loggar allt du gör på datorn tydligen

FYFAN! Loggar ALLT man gör på datorn? Nej du... jag skaffar INTE BF3 till datorn förrens Origin är begravd med mamman

Observera att jag inte har säkra källor till detta än, men jag har hört det. Googla och se efter:)


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Skrivet av Tiny:

Och vad berör själva konsolinverkan på spelet är det glasklart att se, inget vidare djup i grafiken, ser serietidningsaktigt ut nästan. Och praktiska saker som att patronbanden tuggas halvfjärs av maskingevär. Och allmänt förenklat/fördummat. Vidare kartor som är "stora" men med flaggor hopsmetade i mitten, nä fyfan vad jag saknar det gamla äkta Battlefield.

Men herregud, hur vet du att detta inte är medvetna designbeslut som inte har ett skit med konsollerna att göra?

Det är så mycket "Det är bögarnas fel" över hela grejen att det blir skrämmande.

Medlem

Skulle vara kul att se statistik av alla som verkligen pissar på spelet här och som sen kommer ändå sätta sig att spela spelet ikväll efter jobbet/skolan för att det kliar för mycket i fingrarna. Dom som gör det borde ju då ändra sin uppfattning då DICE tydligen har släppt ett bra spel då man inte kan låta bli. Jag gissar på något sådär att 9 utav 10 spelar spelet ikväll.

Medlem

Jag älskar Battlefield-serien och har spelat alla spel i serien sen 1942.. BF3 är ett sjukt roligt spel, och mycket känsla finnes. Men det kommer ALDRIG att kunna bli ett e-sport-spel.
Spelet är för klumpigt.

Medlem

Heeey, här får man inget Tipstack utan all ära går till Idono :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

det märker man ju med vissa funktioner och så, när man ska byta vapen till exempel. på pc borde man kunna trycka på en knapp istället för att hålla inne R liksom

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av WarpGuN:

fps funka skit bra på konsol

Du kan inte ens stava "skitbra". Snälla fortsätt spela konsol.

har du inget vettigt att tillföra så kan du hålla käften.

Kan du inte bara försvinna istället? Det ända du kan snacka om är din jävla soffa och din öl. Dags att söka hjälp eller, låter som du har ett alkoholproblem?

Kommer ihåg att det föresten var nåt FPS lir till 360n där man mixade PC spelare och Xbox lirare på servrarna. Det gick inte så bra för Xbox spelarna. Det ser efterblivet ut med FPS på konsol, särskilt när det är kompetitiva FPS.

Du får gärna sitta med din öl och ditt uppskalade laggiga skit på TVn, men snälla håll det för dig själv?

OnT: Lönt att gälla för att de la resurser på konsolerna, de måste ju också bli klara och spelbara. Att utveckla två spel helt separat hade tagit för mycket tid skulle jag tro. Trots lite buggar och krashar så har jag inte haft så roligt med ett FPS på åratal. Sen att det ser fantastiskt ut på PCn är bonus nog

Medlem

Äää, fy fan, mina menyer är från en konsol dont want to live anymore!

Snälla, väx upp, om ni gnäller på att menyerna är från en konsol så vet jag inte vart pc spelandet är på väg om de faktiskt gnäller på något sådant.

Medlem
Skrivet av jackpac:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av jackpac:

och tydligen är det förbjudet att sälja BF3 i tyskland längre pga att origin räknas som spyware där, då den loggar allt du gör på datorn tydligen

FYFAN! Loggar ALLT man gör på datorn? Nej du... jag skaffar INTE BF3 till datorn förrens Origin är begravd med mamman

Observera att jag inte har säkra källor till detta än, men jag har hört det. Googla och se efter:)

Du kan ta av foliehatten.
Nä det är inte förbjudet i Tyskland, men går igenom det du har i din användarmapp. Ingen vet dock vad och OM den skickar något. Står för övrigt i EULAn. Tyskarna blev helt galna och började elda upp sina skivor etc och den "loggar" ingenting. Ingenting delas med tredjepart heller.

Medlem

Dåligt optimerat? Inte när man sitter på bra hårdvara iaf, glider långt över förväntningarna


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vem bryr sig?

Det är fortfarande totalt överlägset allt annat som hittils har släppts, både PC-exklusivt och inte...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

I love haters!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av WarpGuN:

fps funka skit bra på konsol

Du kan inte ens stava "skitbra". Snälla fortsätt spela konsol.

har du inget vettigt att tillföra så kan du hålla käften.

Kan du inte bara försvinna istället? Det ända du kan snacka om är din jävla soffa och din öl. Dags att söka hjälp eller, låter som du har ett alkoholproblem?

Kommer ihåg att det föresten var nåt FPS lir till 360n där man mixade PC spelare och Xbox lirare på servrarna. Det gick inte så bra för Xbox spelarna. Det ser efterblivet ut med FPS på konsol, särskilt när det är kompetitiva FPS.

Du får gärna sitta med din öl och ditt uppskalade laggiga skit på TVn, men snälla håll det för dig själv?

jävla nördrage där lille pojk


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Troedsson är ett jävla luder.
Att PC inte var huvudplattform var dock uppenbart från första alfan. Allt är anpassat för konsollens handkontroller, precis allt och spelet är fullt av konsollbegränsningar.

Skriv svar