Graphical Comparison: Battlefield 3 vs Crysis 1&2

Medlem
Graphical Comparison: Battlefield 3 vs Crysis 1&2

Lekte lite för att jämföra grafiken och miljöerna mellan Battlefield 3 (Dx11), Crysis (Dx10) och Crysis 2 (Dx11) och ladda sedan upp på tuben. Allt i 1080p och spelat med ett styck värstingkortet Nvidia GTX 590. Alla inställningar på Extream eller Ultra.

Vad tycker ni, vilket ser bäst ut? Jag får bättre flyt i de nya spelen än i gamla Crysis. Det kan bero på att spelen är bättre optimerade nu eller kanske beror det på hänsyn till konsolerna?

Efter några timmars spelande så ligger min rös på gamla Crysis. Kanske blir jag påverkad av att Crysis 2 och Battlefield 3 är korridor-skjutare medan man i Crysis kampanj kan röra sig mycket fritt i miljöerna.


signatur

Det var detta...

Medlem

Svårt att säga men Crysis är sjukt snyggt var att vara så gamalt. Tänk vilken grafik vi hade haft idag om inte konsollerna hade varit så stenålders.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

står mellan crysis 2 och BF3. Även om crysis ett är svinsnyggt för å vara gammalt osv så är det ändå daterat med tanke på hur de andra två spelen ser ut. Dock tilltalar den kalla grafiken mig mer i BF3 än den i Crysis 2 så det blir mitt svar. Men det är min smak som säger så..

Edit: jag rösta på Battlefield 2.... ??


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

1. Du kan ju inte använda ny hårdvara till gammal mjukvara, det vet vi ju alla hur det blir.
Säkerligen så har du även patchat crysis, vilket jag har för mig drog ner antalet detaljer i världen för att folk klagade på för låg framerate.
Med detta i beaktande så är 5 år gamla crysis så jävla mycket snyggast.
2. Battlefield är smockat med ljus och shit för att dölja de fyrkantiga objekten i världen... eller flåt, för att snygga till världen.

Medlem

WOW lika många tycker att BF2 är lika snyggt som crysis1


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

1. Du kan ju inte använda ny hårdvara till gammal mjukvara, det vet vi ju alla hur det blir.
Säkerligen så har du även patchat crysis, vilket jag har för mig drog ner antalet detaljer i världen för att folk klagade på för låg framerate.
Med detta i beaktande så är 5 år gamla crysis så jävla mycket snyggast.
2. Battlefield är smockat med ljus och shit för att dölja de fyrkantiga objekten i världen... eller flåt, för att snygga till världen.

Ja, Crysis- patchen installeras automatiskt med Steam. Kanske man skulle köra dubbelt med en opatchad ful-version som gjorde i GTA 4 för att bibehålla grafiken.

Det blir nästa test, en opatchad Crysis.

Och på tal om GTA 4, fortfarande lite liv i multiplayer som jag roade mig med halva eftermiddagen.


signatur

Det var detta...

Medlem

Körde ful-versionen av Crysis utan uppdateringen och märkbar skillnad i grafiken. Fast grafikkortsfläkten fick köra för fulla muggar. Strosade runt i 2 timmar bland öar och sanddyner och det slog mig hur fritt Crysis är.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Körde ful-versionen av Crysis utan uppdateringen och märkbar skillnad i grafiken. Fast grafikkortsfläkten fick köra för fulla muggar. Strosade runt i 2 timmar bland öar och sanddyner och det slog mig hur fritt Crysis är.

Om du har möjlighet skulle du kunna ta en bild från en plats du redan filmat i den patchade versionen?
så man får se skillnad mellan patchad och opatchad


signatur

Rwa?

Medlem

Jag röstade på BAttlefield 2 som jag antar att du menar Battlefield 3


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Oj, fixat ny Milky..

Den där rösten i Multiplayer kan man ju spy galla över: Objektet är taget, objektet är neturlasierat, kommer jag drömma om i natt. Men trottnat fort på MP. Lite roligt att köra fordon i början men kommer nog aldrig ge mig ut igen.


signatur

Det var detta...

Medlem

Heh, det är så Battlefield är och kommer i princip alltid vara, ett intenstivt upprepande spel med snygg grafik som är underhållande ett tag. Det var därför jag inte köpte BF3 för jag har redan spelat alla Battlefield spel innan, samma spel fast annan grafik. Men iaf back to topic så måste jag säga Battlefield 3, men första Crysis är inte långt ifrån, kanske skiljer 2 mm?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av stormense:

Körde ful-versionen av Crysis utan uppdateringen och märkbar skillnad i grafiken. Fast grafikkortsfläkten fick köra för fulla muggar. Strosade runt i 2 timmar bland öar och sanddyner och det slog mig hur fritt Crysis är.

Om du har möjlighet skulle du kunna ta en bild från en plats du redan filmat i den patchade versionen?
så man får se skillnad mellan patchad och opatchad

Här har vi korta klipp från den opatchade versionen och så lade jag in en Battlefield 3 multiplayer-skola för den helt oinsatta på slutet. På något vis tycker jag Crysis ofta ser bättre ut än Battlefield 3 även om BF3 ser skitigt verkligare ut överlag. Crysis har fått ett nytt spelvärde med mitt Nvida GTX 590 men om det är värt kostnaden på 6700 kr... tyckte inte det i början men börjat tycka det ju mer jag spelar olika spel.


signatur

Det var detta...

Medlem

Parkera snyggt är ju viktigt

Kör du med konsolkontroll i spelen eller? Eller är det så det faktiskt är konsol filmerna kommer ifrån? Dina rörelser när du siktar omkring glider så konsolaktigt istället för att vara ryckigt och precist som det bruakr vara när man kör med mus.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Xbox 360 kontroll för PC

Eller så spelar jag med Xscorch och Razor Mamba-mus. Jo jag har inga tekniska problem med att köra med tangentbord men får då kramp i fingrarna efter 3 minuter.

I Battlefield 3 klippet körde jag med kontrollen och granaten slängde jag iväg av misstag när jag skulle trycka på springa. Xscorch och Razor Mamba-mus gäller när jag spela BF3 MP på riktigt. Fast rätt skönt att byta till kontroll när man kör fordon. Styrningen av landfordon med kontroll är riktigt läcker. Undra om man kan koppla in sin G25 ratt? Måste prova.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Xbox 360 kontroll för PC

Eller så spelar jag med Xscorch och Razor Mamba-mus. Jo jag har inga tekniska problem med att köra med tangentbord men får då kramp i fingrarna efter 3 minuter.

I Battlefield 3 klippet körde jag med kontrollen och granaten slängde jag iväg av misstag när jag skulle trycka på springa. Xscorch och Razor Mamba-mus gäller när jag spela BF3 MP på riktigt. Fast rätt skönt att byta till kontroll när man kör fordon. Styrningen av landfordon med kontroll är riktigt läcker. Undra om man kan koppla in sin G25 ratt? Måste prova.

Ang föra post. så håller jag med att Crysis såg snyggare ut på vissa ställen.

Testade ratt i BF2, sluttade med att min gubbe okontrollerbart sprang omkring i sidled


signatur

Rwa?

Medlem

Det var ett roligt klipp :). Jag ska komma ihåg att pakera snyggt och titta bakåt! 6700 kr för ett grafikort är rätt dyrt :/.

Medlem

Jo, 6700 kr ihop-sparade pengar är dyrt och hade ångest i tre dagar men nu har jag glömt. 10 kr/dag blir det om jag använder kortet i 2 år. Spelar jag säg 12 timmar i veckan i snitt blir det 5 kr / timma. Plus att jag fick köpa nytt 1000 kr chassi för att få plats med grafik kortet men det var ändå på gång för gillade inte mitt gamla av aluminium. Rejäl plåt ska det vara. http://www.fractal-design.com/?view=product&category=2&prod=6... rekomenderar jag varmt. Är mer än nöjd.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Jag var bara tvungen att testa
Installerade Crysis på min gamla PC, 8800. Jag körde i 1280x1024 (var tvungen lol) med alla inställningar på high, utom post processing som jag körde på very high. Jag tycker att det var snyggare men det kanske beror på vad du använde för program och tuben?
Den fyrkantiga hönan måste bero på grafikkortet iaf =P
Hajen var lika vidrig som vanligt, kanske ska spela igenom crysis en gång till med bättre dator, fast det flyter fortfarande dåligt sa du?

Medlem

Det flyter på bra för mig om jag inte installerar första och efterkommande uppdateringar. Rätt skönt eftersom man svettats med lagg i speltet många år om man kört på absolut högsta. Mitt förra kort, Radeon 5850 Black Edition = 6?70 så fick jag spela med betydligt lägre inställningar och det gällde också det något fulare Crysis Warhead.

Hur gammalt är spelet? Fyller 4 år 16 november 2011 och först nu finns 2 st spelbara kort
Skulle vara kul vilket år GTA 4 är spelbart på högsta utan lagg men misstänker att en svindyr processor fixar biffen.

Som jag sagt innan. Jag tycker BF 3 och 4 år gamla Crysis har bra grafik på olika sätt. Kan våga påstå att det inte hänt jättemycket upplevelse-mässigt med spelen under tiden sedan Crysis. I Crysis har man också mer frihet än i Crysis 2 och stundtals rälsskjutaren Battlefield 3 men har fått den förklaringen att det beror på att de ska kunna köras på konsol.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar