Rykte: Dead Space blir "Uncharted i rymden"

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av mordsint:

EA är fan som ett virus som sprider sig överallt och lämnar död efter sig. Finns det inget botemedel?

Jo. Bobby Kotick.

Att bota EA med Bobby Kotick låter enligt mig lite som att göra Aids av HIV


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av mordsint:

EA är fan som ett virus som sprider sig överallt och lämnar död efter sig. Finns det inget botemedel?

Jo. Bobby Kotick.

Att bota EA med Bobby Kotick låter enligt mig lite som att göra Aids av HIV

Båda är lika jobbiga så det är inget problem att mota in dem i samma hörn.
Företagen har ju inte kommit med något nytt. De har bara tryckt ut fler och fler dåliga uppföljare.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Doh... fick spontana anti-vibbar av de där planerna.

Genomspelningen av tvåan på hardcore-nivån är bland det intensivaste och häftigaste kicken jag upplevt i ett spel, alla kategorier. Hade gärna sett en trea i samma anda. Isolerat, mörkt och rått ska det vara. Jag föredrar vanligtvis couch-coop men när det gäller Dead Space så ska man känna sig jäkligt ensam och utsatt, det är ju det som lyfter hela spelet.

Får väl vänta och se vad de hittar på. Så länge det är samma gäng som tidigare som gör nästa del så finns det ändå hyfsad chans att det kan bli något.

Medlem

Deadspace 1 var genialt och fräscht medan 2an var ett försök att casualisera, mainstreama det.
Tvåan var långt ifrån samma survival horror som man upplevde i ettan enligt min mening och 3an lär tyvärr bli ännu sämre. Precis som Capcom gjort med sin Resident Evil serie, så sabbar de nu verkligen allt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Deadspace 1 var genialt och fräscht medan 2an var ett försök att casualisera, mainstreama det.
Tvåan var långt ifrån samma survival horror som man upplevde i ettan enligt min mening och 3an lär tyvärr bli ännu sämre. Precis som Capcom gjort med sin Resident Evil serie, så sabbar de nu verkligen allt.

Tvåan var som två helt olika spel, jag antar att du menar nivåerna under hardcore. De kunde ibland kännas mera mainstream.

Men hardcore var episkt. 15 chapters, 3 saves, inga checkpoints. Så långt från casual man kan komma. Rekommenderas varmt.

Medlem

Ni postar tamefan samma jävla saker varje gång.

Oh, noes. Dom kommer att fortsätta göra Dead Space spel, för att det är populärt. Helt sjukt! Hur kan dom ens tänka så! Varför tjäna pengar? Det är ju helt meningslöst.

Spelen är fortfarande/kommer att vara underhållande, vilket är poängen, förstår inte varför ni ska grina om samma saker hela tiden.

Goddamn hipsters, varenda en av er.

Inaktiv

Ettan kändes stelt och storyn var förbannat tråkig, samt att Isaac var som en skyltdocka, verkligen ingen man brydde sig om. Samt att skräcken var obefintlig. Tvåan blev bättre med hjälp av bättre kontroller och att de försökta få Isaac mera tredimensionell. Sen att återigen skräcken är totalt obefintlig är en annan sak.
Bryr mig inte direkt vad de gör med spelserien, jag hade blivit glad om de hade gått till en mera silent hill liknande story där inte alls slängs framför dig 2min in i spelet. Utan mera psykologisk skräck. Silent Hill serien är också helt värdelöst sedan 3:an och frammåt. 1:an och 2:an är grymt.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Ni postar tamefan samma jävla saker varje gång.

Oh, noes. Dom kommer att fortsätta göra Dead Space spel, för att det är populärt. Helt sjukt! Hur kan dom ens tänka så! Varför tjäna pengar? Det är ju helt meningslöst.

Spelen är fortfarande/kommer att vara underhållande, vilket är poängen, förstår inte varför ni ska grina om samma saker hela tiden.

Goddamn hipsters, varenda en av er.

För att kvantitet över kvalitet aldrig har varit gynsamt, om man vill ha just det du säger underhållande spel?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av mordsint:

EA är fan som ett virus som sprider sig överallt och lämnar död efter sig. Finns det inget botemedel?

Jo. Bobby Kotick.

Att bota EA med Bobby Kotick låter enligt mig lite som att göra Aids av HIV

Precis min poäng!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Arkaith:

Ni postar tamefan samma jävla saker varje gång.

Oh, noes. Dom kommer att fortsätta göra Dead Space spel, för att det är populärt. Helt sjukt! Hur kan dom ens tänka så! Varför tjäna pengar? Det är ju helt meningslöst.

Spelen är fortfarande/kommer att vara underhållande, vilket är poängen, förstår inte varför ni ska grina om samma saker hela tiden.

Goddamn hipsters, varenda en av er.

För att kvantitet över kvalitet aldrig har varit gynsamt, om man vill ha just det du säger underhållande spel?

Förstår inte ens poängen med ditt inlägg.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Arkaith:

Ni postar tamefan samma jävla saker varje gång.

Oh, noes. Dom kommer att fortsätta göra Dead Space spel, för att det är populärt. Helt sjukt! Hur kan dom ens tänka så! Varför tjäna pengar? Det är ju helt meningslöst.

Spelen är fortfarande/kommer att vara underhållande, vilket är poängen, förstår inte varför ni ska grina om samma saker hela tiden.

Goddamn hipsters, varenda en av er.

För att kvantitet över kvalitet aldrig har varit gynsamt, om man vill ha just det du säger underhållande spel?

Förstår inte ens poängen med ditt inlägg.

Och jag förstår inte poängen med att kalla "varenda en av er" för hipsters bara för att vi inte vill att de ska förstöra en såpass bra spelserie.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Medlem

Co-op i Dead Space... Kan väl funka bra men jag hade mer hoppats på single-player och att de faktiskt hade gjort det läskigt för en gångs skull. Fortfarande för mycket action om ni frågar mig

12
Skriv svar