The Old Republic, är du Jedi Consular eller Imperial Agent?

Robot
The Old Republic, är du Jedi Consular eller Imperial Agent?

Filmnytt från Star Wars: The Old Republic introducerar Jedi Consular- och Imperial Agent-klasserna. Vilken klass passar dig?

#electronic-arts, #bioware, #star-wars-the-old-republic


Medlem
The Old Republic, är du Jedi Consular eller Imperial Agent?

Jag prövade Consular i betan...Ska köra den i retail också

Medlem

Gillade Imperial Agent Sniper men det blev tråkigt i längden att bara stå stilla och skjuta. Det får bli en Trooper Vanguard när spelet släpps.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag prövade Consular i betan...Ska köra den i retail också

då är vi två:)

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Gillade Imperial Agent Sniper men det blev tråkigt i längden att bara stå stilla och skjuta. Det får bli en Trooper Vanguard när spelet släpps.

Jag gillade agents story väldigt mycket och vill se hur den ter sig så tänkte därför köra den som min main, men är det så hemskt på höglevel? Lyckades du testa deras andra inriktning? Är den kanske mer dynamisk?


signatur

Videomupp

Medlem

Jag lirade upp en Jedi Knight, Bounty Hunter och Sith Warrior till level 10 på stress test. Det gör ont att säga det (då jag gick in i ett mindset där Sith Empire var det enda rätta), men questupplägget och storyn för Jedi Knights var underbart.

Tackar FZ för nyckeln, det blir nog ett köp vid release.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag prövade Consular i betan...Ska köra den i retail också

Spelade också Consular i betan. Tyckte dock inte om healingen i pvp på låg level, så jag re-rollade.
Dock kanske det har tweakats en aning, var ju trots allt 4-5 månader sedan jag spelade.

Medlem
Skrivet av Keza:

Jag lirade upp en Jedi Knight, Bounty Hunter och Sith Warrior till level 10 på stress test. Det gör ont att säga det (då jag gick in i ett mindset där Sith Empire var det enda rätta), men questupplägget och storyn för Jedi Knights var underbart.

Tackar FZ för nyckeln, det blir nog ett köp vid release.

Vad var roligast att spela Bounty hunter eller Sith warrior?, har svårt att välja
Skulle vara snällt med en liten kommentar

Medlem

Jag spelade både Bounty hunter och Sith warrior, beror nog lite på vad man föredrar. Personligen gillade jag Sith warrior story line mer och stå och kötta med 2 light sabres istället för att köra ranged med Bounty hunter.

Det svåra valet är dock om jag ska välja Empire eller Republic, beslutsångest deluxe tills den 20e >.<

Medlem
Skrivet av Onomonom:
Skrivet av Keza:

Jag lirade upp en Jedi Knight, Bounty Hunter och Sith Warrior till level 10 på stress test. Det gör ont att säga det (då jag gick in i ett mindset där Sith Empire var det enda rätta), men questupplägget och storyn för Jedi Knights var underbart.

Tackar FZ för nyckeln, det blir nog ett köp vid release.

Vad var roligast att spela Bounty hunter eller Sith warrior?, har svårt att välja
Skulle vara snällt med en liten kommentar

Personligen så skulle jag välja Bounty Hunter, då det känns något annorlunda från vad andra mmorpg's har givit oss förut. Tyckte också att Bounty Hunter som klass känns mer interaktiv, i jämförelse med Jedi Knight/Sith Warrior (baserat på de få levlar jag tog, vill säga).

Vad jag menar med interaktiv, är att redan efter några levlar så fann jag mig med ett flin på trynet av ren spelglädje, tack vare de spells/abilities klassen gav mig. Attityden på Bounty Hunters som karaktär är också fruktansvärt kul att styra.

Så om något, så skulle Jag välja Bounty Hunter om jag valde Sith Empire.

Medlem

Agent.


signatur

Meep!

Medlem

Sith Assassin ska jag spela iaf.

Medlem

Damn you drew karpyshyn! Damn you!

Obsidian plz ge oss KotOR 3 ist

Medlem

Är det bara jag eller känns det som att det populära valet är Empire? Har lirat betan nu i 2 helger och får även känslan där, så risken är att det blir längre vänte tid på att få spela pvp till exempel som Empire kontra Republic?

Medlem
Skrivet av DredZor:

Är det bara jag eller känns det som att det populära valet är Empire? Har lirat betan nu i 2 helger och får även känslan där, så risken är att det blir längre vänte tid på att få spela pvp till exempel som Empire kontra Republic?

Jag tycker iallafall att det är mycket coolare att skjuta blixtar än att kasta sten!

Medlem

Körde Bounty Hunter och Tropper i betan. Ser fram emot att start en Consular Sage som main


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av Typhor:

Damn you drew karpyshyn! Damn you!

Obsidian plz ge oss KotOR 3 ist

Det här är ju bättre än KotoR och Mass Effect tillsammans och har mer story (med voiceover) än dem och Dragon Age tillsammans. På vilket sätt är inte SWTOR (som utspelar sig efter KotoR2) inte "KotoR 3".

Inte menat att trolla.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av Power_Metal:
Skrivet av Raid25:

Jag prövade Consular i betan...Ska köra den i retail också

då är vi två:)

Vi är till och med tre Det var riktigt svårt att välja mellan Consular Sage och Trooper Vanguard, men eventuellt blev det Consular till sist. Trooper kör jag som alt i framtiden utan tvekan

Consular är riktigt kul att spela, jag valde Sage inriktningen för jag vill kunna använda kraften och heala. Det är en riktigt skön blandning mellan caster dps och healer

Agent var inte riktigt min grej, den påminner om smuggler och kräver att man sitter bakom skydd för att kunna använda en del attacker, inte min grej som sagt.

Skrivet av the_cru:
Skrivet av Typhor:

Damn you drew karpyshyn! Damn you!

Obsidian plz ge oss KotOR 3 ist

Det här är ju bättre än KotoR och Mass Effect tillsammans och har mer story (med voiceover) än dem och Dragon Age tillsammans. På vilket sätt är inte SWTOR (som utspelar sig efter KotoR2) inte "KotoR 3".

Inte menat att trolla.

Så sant som det är sagt, fast han menar nog att han hellre vill ha Kotor 3 som ett vanligt Single Player spel, skulle jag tro.

Om Bioware skulle göra ett till sp kotor så kanske det t om skulle kunna utspela sig under kriget innan swtor börjar? Om personerna jag pratat med i general chat under betan inte trollar i hatten så utspelar sig introfilmerna till TOR hela 30 år innan spelet börjar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Feisty:
Skrivet av DredZor:

Är det bara jag eller känns det som att det populära valet är Empire? Har lirat betan nu i 2 helger och får även känslan där, så risken är att det blir längre vänte tid på att få spela pvp till exempel som Empire kontra Republic?

Jag tycker iallafall att det är mycket coolare att skjuta blixtar än att kasta sten!

Haha, ja det är det ju... Är bara lite rädd att det kommer vara betydligt fler på Empire så att vänte tiderna blir skeva.

Medlem

Förväntade mig en nyhet så är det deras fredags uppdatering

I vilket fall är det Imperial Agent för mig.

Medlem
Skrivet av the_cru:
Skrivet av Typhor:

Damn you drew karpyshyn! Damn you!

Obsidian plz ge oss KotOR 3 ist

Det här är ju bättre än KotoR och Mass Effect tillsammans och har mer story (med voiceover) än dem och Dragon Age tillsammans. På vilket sätt är inte SWTOR (som utspelar sig efter KotoR2) inte "KotoR 3".

Inte menat att trolla.

Efter att ha läst boken Star Wars The Old Republic: Revan av drew karpyshyn där författaren fullständigt skriver om Revans motiv/fall, så som det berättades i KotOR2, så vägrar jag se TOR som en uppföljare till KotOR.

Revan var förut en intressant, viljestark karaktär, den tragiske-hjälten som valde en ondska för att rädda Republiken från en större ondska.
Men det skrevs om helt och numer är Revan inget annat en vår typiske "Jedi-som-föll". En sådan historia är fullständigt ointressant.

Så pga det väntar jag på att en kompetent studio, tex Obsidian, ska göra KotOR 3 (något som givetvis aldrig kommer att ske)

Medlem

Det är verkligen inte lätt att bestämma vilken class man ska spela.... men det blir nog nån DPS.

Medlem
Medlem

Jag hade hellre spelat ett KotOR Ill Singleplayer än TOR, men man får väl ta det man får helt enkelt... Fanns ett par erfarna personer som kunde göra nya maps till KotOR, men det var sinnesjukt svårt och det blev aldrig särskilt bra. De kunde ju släppt några bra mod tools

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Fleshcutter:

Gillade Imperial Agent Sniper men det blev tråkigt i längden att bara stå stilla och skjuta. Det får bli en Trooper Vanguard när spelet släpps.

Jag gillade agents story väldigt mycket och vill se hur den ter sig så tänkte därför köra den som min main, men är det så hemskt på höglevel? Lyckades du testa deras andra inriktning? Är den kanske mer dynamisk?

Operative är mycket mer dynamisk. Då har du både range och melee attacker plus heals. Sniper gör grym damage och bössorna ser riktigt tuffa ut. Men det är bara samma sak hela tiden. Sätta upp sitt camp sen bara stå och snipa.

Medlem

Jag facepalmar åt animationerna.

Medlem
Skrivet av Keza:

Jag lirade upp en Jedi Knight, Bounty Hunter och Sith Warrior till level 10 på stress test. Det gör ont att säga det (då jag gick in i ett mindset där Sith Empire var det enda rätta), men questupplägget och storyn för Jedi Knights var underbart.

Tackar FZ för nyckeln, det blir nog ett köp vid release.

Sith Warrior storyn blev så mycket bättre senare när man blir lite högre (12-16), hann spela upp en Jedi och en Warrior till 16, kul att döda andra Sith bara för att dem är irriterande :). Fast båda var riktigt rolig, Jedi starten är helt klart bättre dock de första 10 levlarna helt klart!

Blev ett köp för mig igen iaf (hade avbokat sedan ett tag tillbaka), tänkte vänta tills jag läst recensioner eller fått tillfälle att spela det lite själv efter release men betan var ruggigt rolig så bokade direkt efter att den tog slut :). Blir en Sith Warrior för mig skulle jag tro, eller en Jedi Knight beroende på vart vissa som köpt spelet spelar, provade Bounty Hunter till lvl 11, helt klart en intressant klass.. Provade bara Smuggler en snabbis och den var väl sådär första levlarna, skulle anta att Smuggler blir bättre senare när man får välja lite mer saker och specc. Hann också prova Inquisitor till lvl 11, men föredrar Warrior med charge även om jag sett en del gameplay från högre level och Inquisitor förutom sin knockback får en sprint!

May the evil guide me, and crush my foes where they stand!

Medlem

Körde stresstestet när det begav sig, tyckte det var ganska roligt, men jag anar att jag tycker det för att det är bioware samt att det ändå är någon form av uppföljare på dom två singleplayer Kotor. Två spel jag förövrigt ser som topp tre spel tillsammans med Fallout 2.

I en bra värld, så hade jag gärna sett dom lägga krutet på ett riktigt Kotor 3 singleplayer spel,med säg en rimlig grafikmotor, kanske den från mass effect serien? Det vore det mest ultimata.
Nu kommer jag få försöka leva med den lite primitiva och serietidningslika grafiken istället, samt massa xp grindande, men men ..jag hoppas fortfarande att Bioware eller Obsidian förstår att dom måste släppa ett Kotor i singleplayer igen!

Medlem

Bounty Hunter!

Medlem

Det trevliga som jag ser det är att alla tycker olika, var lite rädd för att det skulle vara 90% som spelar Jedi Knight/Consular eller Sith Warrior/Inquisitor, men det verkar ju vara en ganska bra balans i vad folk spelar, man såg minst lika många Bounty Hunters och Agents som man såg Sith. Tycker det känns väldigt bra och ser man vad folk sagt i tråden verkar det ju vara i princip samma här, kanske det kommer vara 60% Jedi/Sith och 40% resten, men det är ju fortfarande bra och kul då jag trodde det skulle vara värre!

12
Skriv svar