Nytt svenskt spelrekord

Robot
Nytt svenskt spelrekord

999 spelare drabbade samman på samma slagfält.


Medlem
Nytt svenskt spelrekord

Var det tekniken/motorn som satte stopp vid 999, eller varför tog dem inte bara in en spelare till..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Så det gamla rekordet på 499 spelare slogs av det nya på 999 spelare.

Vem är denna bangare som sabbar rekorden?

Tycker de skulle försökt på 1024 spelare, lite mer dator-nördigt.

Medlem

Det är ju inte direkt svårt att programmera ett litet spel som kan ta över tusen spelare. Vad är orsaken till att ingen har gjort det? Brist på spelare?


signatur

Have a good time!

Medlem

Hörde att det kraschade efter 3 minuter. Antar att de klarade rekordet men det skulle ju inte vara ett bra spel direkt...

Medlem

Fan, Missade det!
Dom skrev ju att jag skulle få mer info när det väl gällde :'(

Inaktiv
Skrivet av Brain:

Det är ju inte direkt svårt att programmera ett litet spel som kan ta över tusen spelare. Vad är orsaken till att ingen har gjort det? Brist på spelare?

Som jag förstått det från deras hemsida är det ett FPS med ett slagfält. De verkar använda Unity Engine som spelmotor.

Medlem

Det var nog inte brist på spelare för så fort dom öppnade servrarna för "the public" så fylldes platserna snabbt! "man" laget låg på 500 pers konstant. Sen så fastnade "machine" laget på 499 ;o Sedan krashade spelet.. (I was there )

EDIT: Servern krashade inte pga spelarna, utan alla andra som försökte komma in när alla plaster var tagna

Medlem

Jag hänger inte riktigt med här. Har inte EVE Online haft bra mycket större slag?

Inaktiv
Skrivet av Boerje:

Jag hänger inte riktigt med här. Har inte EVE Online haft bra mycket större slag?

Jo. Strax över 3000 spelare har varit inne i samma system samtidigt. Och strider med 500+ pers per sida är inte helt ovanligt. Så jag är lite förvirrad själv. Är det nått kriterie EVE inte uppnår för rekordet eller?

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Boerje:

Jag hänger inte riktigt med här. Har inte EVE Online haft bra mycket större slag?

Jo. Strax över 3000 spelare har varit inne i samma system samtidigt. Och strider med 500+ pers per sida är inte helt ovanligt. Så jag är lite förvirrad själv. Är det nått kriterie EVE inte uppnår för rekordet eller?

Ingen kontrollant från Guinness World Records vid dessa slag.

Medlem

Exakt, det var över 1400 pers on grid i en fight jag var med om i helgen i Eve-online. Innebär det att jag har rekordet då?

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Boerje:

Jag hänger inte riktigt med här. Har inte EVE Online haft bra mycket större slag?

Jo. Strax över 3000 spelare har varit inne i samma system samtidigt. Och strider med 500+ pers per sida är inte helt ovanligt. Så jag är lite förvirrad själv. Är det nått kriterie EVE inte uppnår för rekordet eller?

Tror det hade att göra med att alla spelare befann sig i en enda zon eller något i den stilen. Det man egentligen ville göra var att testa deras nya serverteknik och bevisa att den kunde klara av 1000pers samtidigt. Tror typ att de delade upp slagfältet på något sätt så att flera servrar kunde arbeta samtidigt med samma zon...typ...

För övrigt fungerade det faktiskt över förväntan bra Det var inget lag alls och allt flöt på helt ok. Det krachade några gånger i början, men från ca 16.20 - 17.00 hade jag en stabil anslutning utan lagg och kunde spela järnet Sen var det ju dock synd att spelet var helt otroligt obalanserat och "Machine" inte kunde göra någonting. "Man" var jäkligt OP. Tror det stod ca 60 000 - 6000 till "Man" i kills innan det krachade runt kl 17.00.

Medlem

EVE är inget fps spel! Rekordet var väl att ha 1000 pers som spelade ett FPS spel?

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

För övrigt fungerade det faktiskt över förväntan bra Det var inget lag alls och allt flöt på helt ok. Det krachade några gånger i början, men från ca 16.20 - 17.00 hade jag en stabil anslutning utan lagg och kunde spela järnet Sen var det ju dock synd att spelet var helt otroligt obalanserat och "Machine" inte kunde göra någonting. "Man" var jäkligt OP. Tror det stod ca 60 000 - 6000 till "Man" i kills innan det krachade runt kl 17.00.

Jamen såklart.. Var ju ojämna lag. "Man" hade 500 medans "machine" bara hade 499

Medlem

jag försökte komma in men jag fick inte för att servern var full sa dom


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem

500vs500 i battlefield 3 vore nått, då snackar vi krig

Medlem
Skrivet av Xnetium:

500vs500 i battlefield 3 vore nått, då snackar vi krig

Med BF3s usla mapdesign så hade det varit hemskt

Medlem

Jaa metro 1000 players!!!!!!!


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Haha ett skott med M320 vid rulltrappan och man får 30 kills i ett svep

Man kanske kommer kunna vara 128 spelare i nästa BF4

Medlem

Ett MOBA på 1000 spelare i en match...
Dear god! THOSE TEAMFIGHTS!


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

lol jag avstod att vara med för att köra go-kart och gå ut, ägda är dem xD

Medlem
Skrivet av Call of tuty:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Boerje:

Jag hänger inte riktigt med här. Har inte EVE Online haft bra mycket större slag?

Jo. Strax över 3000 spelare har varit inne i samma system samtidigt. Och strider med 500+ pers per sida är inte helt ovanligt. Så jag är lite förvirrad själv. Är det nått kriterie EVE inte uppnår för rekordet eller?

Tror det hade att göra med att alla spelare befann sig i en enda zon eller något i den stilen. Det man egentligen ville göra var att testa deras nya serverteknik och bevisa att den kunde klara av 1000pers samtidigt. Tror typ att de delade upp slagfältet på något sätt så att flera servrar kunde arbeta samtidigt med samma zon...typ...

I EVE så är alla spelare i samma zon, eller solsystem i EVE. Det finns en teknisk gräns som begränsar hur många som kan befinna sig i samma system, vilket är på grund av att EVE servern är enkeltrådad. Den kan enbart köra på en kärna i en server.
Trots det så ligger rekordet på ca 3-3500 pers i samma system, på en dedikerad servernod. Rekordet för en strid tror jag ligger på över 2000 totalt.

Men som redan nämnts så gäller detta rekordet FPS, vilket EVE inte är.

Medlem

Varför hamnar då inte EVE Online på top listan? Jag menar över 3000 spelare på samma server samtidigt måste väl ändå vara rekord?


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

även om det gällde fps spel så låter 499 lågt. Rätt säker på att planetside hade 900 personer på samma continent(zon). Då om jag inte minns fel poplock för en sida kom vid 300 spelare, och det fanns 3 sidor.

Medlem
Skrivet av AHTF:

även om det gällde fps spel så låter 499 lågt. Rätt säker på att planetside hade 900 personer på samma continent(zon). Då om jag inte minns fel poplock för en sida kom vid 300 spelare, och det fanns 3 sidor.

Nu var det ju 999 pers då, och tänk det som om det hade varit 999 st vid en bas i Planetside samtidigt. Tror jag inte PS hade klarat.

Medlem
Skrivet av TomTrick:
Skrivet av AHTF:

även om det gällde fps spel så låter 499 lågt. Rätt säker på att planetside hade 900 personer på samma continent(zon). Då om jag inte minns fel poplock för en sida kom vid 300 spelare, och det fanns 3 sidor.

Nu var det ju 999 pers då, och tänk det som om det hade varit 999 st vid en bas i Planetside samtidigt. Tror jag inte PS hade klarat.

Nu pratade jag då om att jag tyckte det gamla rekordet så lågt ut.

Sen tror jag nog att planetside i flera fall var nära 900 vid en bas. Särskilt under det event de hade för att bevisa att de var det största fpset. Uppdraget alla hade var att ta ena huvudbasen för en kontinent. Var helt smockat med folk runt basen och kontinenten var poplockad för evigt.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av TomTrick:
Skrivet av AHTF:

även om det gällde fps spel så låter 499 lågt. Rätt säker på att planetside hade 900 personer på samma continent(zon). Då om jag inte minns fel poplock för en sida kom vid 300 spelare, och det fanns 3 sidor.

Nu var det ju 999 pers då, och tänk det som om det hade varit 999 st vid en bas i Planetside samtidigt. Tror jag inte PS hade klarat.

Nu pratade jag då om att jag tyckte det gamla rekordet så lågt ut.

Sen tror jag nog att planetside i flera fall var nära 900 vid en bas. Särskilt under det event de hade för att bevisa att de var det största fpset. Uppdraget alla hade var att ta ena huvudbasen för en kontinent. Var helt smockat med folk runt basen och kontinenten var poplockad för evigt.

OK, sorry, missuppfattade.

Och jag håller med, Planetside funkade riktigt bra med många spelare, man kan ju undra varför ingen har lyckats med samma sak i ett MMOFPS sen dess? Man har ju förhoppningar PS2 skall ta upp stafettpinnen igen.

Medlem

Project reality som är en bf2 mod kör väl med 60+ spelare på varje sida om jag inte minns fel så har man gjort försök på 100-vs-100 också.

Medlem
Skrivet av TomTrick:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av TomTrick:
Skrivet av AHTF:

även om det gällde fps spel så låter 499 lågt. Rätt säker på att planetside hade 900 personer på samma continent(zon). Då om jag inte minns fel poplock för en sida kom vid 300 spelare, och det fanns 3 sidor.

Nu var det ju 999 pers då, och tänk det som om det hade varit 999 st vid en bas i Planetside samtidigt. Tror jag inte PS hade klarat.

Nu pratade jag då om att jag tyckte det gamla rekordet så lågt ut.

Sen tror jag nog att planetside i flera fall var nära 900 vid en bas. Särskilt under det event de hade för att bevisa att de var det största fpset. Uppdraget alla hade var att ta ena huvudbasen för en kontinent. Var helt smockat med folk runt basen och kontinenten var poplockad för evigt.

OK, sorry, missuppfattade.

Och jag håller med, Planetside funkade riktigt bra med många spelare, man kan ju undra varför ingen har lyckats med samma sak i ett MMOFPS sen dess? Man har ju förhoppningar PS2 skall ta upp stafettpinnen igen.

Ingen fara..

Vi är många som har stora förhoppningar på ps 2. Jag hoppas bara de inte lägger in alla jävla AoE vapen de la till i 1an.

1
Skriv svar