1,7 miljoner spelar The Old Republic

Medlem

en 2a

Grinding, och riktigt dåligt end game -.-"

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Benreparn:

Respekterar din åsikt om att farming är tråkigt men hade gärna höra ett exempel på ett MMO som fyller din standard.

SWG pre-CU och EVE är väl de som jag anser har erbjudit mig mest i form av "content" och omväxling. SWG är dock nedlagt, men EVE står fortfarande kvar.

Självklart kommer farming alltid att vara en del av MMOG. Det accepterar jag. Men jag tycker inte att det behöver göras till den primära delen av endgame. Våga ge spelarna lite friare händer att skapa sin egen underhållning och samtidigt bli belönad för det.
Som sagt, bara mina åsikter och de delas uppenbart inte av majoriteten. Och tur är väl det, annars hade vi inte haft någon omväxling alls.

Jag är helt på din sida. Alla spel är så fördummade (om man får säga så) nuförtiden. I zelda lyser det runt allt som är viktigt. Så kallade RPG spel är "korridor shooters" med rpg element i. MMOn är farma farma farma. Men det är väl innebörden av casual, du behöver inte tänka själv bara följa med så löser sig allt.

Men vi som gillar spel som ger spelaren lite friare händer, som t.ex. EvE, vi är i minoritet. Folk i allmänhet vill inte spela spel där man straffas för sina misstag och där man får använda hjärnan lite

Hur kan det vara att nästan alla som spelade UO på den tiden det var stort föredrar sandbox? Jag menar att det beror på att det faktiskt är roligare och de som säger annat har inte upplevt något annat än wow-themeparks.

Okej, det är att hårddra men det är ju väldigt märkligt om det inte kunde finnas tillräckligt med spelare för att hålla liv i ett nytt sandbox-mmo om folk gav det en chans. Jag tror folk med endast erfarenhet av themepark har en sned uppfattning om vad mmo's SKA vara.

Medlem

5/5 mellan 1-50. Vid 50 så får det 2/5.

Ganska dåligt end game tyvärr :/

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av 6shooter:

Det har klar potential, som sagt. Mycket nytt content lovas i kommande patchar så att gnälla om dålig end-game nån månad efter release känns fattigt.

Vad har de sagt om "nytt endgame" som inte bara är mer av samma? Jag har bara hört fler flashpoints och en ny planet för level 50 med daily quests.

Det är ett mmo....


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Spelar inte swtor personligen men min flickvän gör det. Jag tycker mest att det är tomt på folk oavsett var hon spelar någonstans i spelvärlden...

Spelade lite i betan och jag var inte direkt imponerad av att detta kallas för ett mmo. Kändes mer som ett singleplayerspel med viss multiplayermöjlighet. Hade nog spelat det om det inte kostat i månaden.
Tror att spelet kommer att gå neråt efter låt oss säga max ett halvår. Känns inte som om det finns något i spelet som är värt att sträva efter, PvPn är ju inte direkt något att hänga i granen ala WoW.

GW2 känns som en mer fulländad idé skapad för att lyfta upp en gemenskap inom spelet mellan spelarna.

Medlem

Skulle tippa på att det här spelet riskerar att tröttnas på fort av veteraner inom gebitet medan det formodligen är oerhört skoj om man är nykomling.

Det är nu bara en gissning - anledningen till den är att vad man än tycker om saken så är spelet givetvis mycket inspirerat utav föregångare utan att egentligen ändrå på alltför mycket av det konceptet.

Smart tänkt för ingångsnivåerna/leveling för att locka fans men frågan är om det är det när det gäller endgame. Samtidigt är spelet nytt fortfarande och det är ju bara att hålla utkik efter vad Bioware har tänkt sig. Hoppas det är bra tillägg för de som spelar, som alltid!

edit: Som ovanstående kommentar vill framlägga så tycker jag det här är det största problemet nuförtiden i MMO's. Det är för mycket spellobby, för lite utforskarglädje. Samtidigt är det inte förvånande då det är mycket lättare att skapa content till det föregående; det skulle vara trevligt om man försökte lösa detta genom att ge spelarna mer kontroll över hur man kan forma världen. Några spel försökte det förr, men hamnade inte direkt i rätt sorts spotlight.

Medlem

MEN Herre GUD... Det har gått snart 2 månader och vissa är förskräckt över att SWOTR enbart har 1.7 Miljoner spelare ? ? ? konstigt..

Skrivet av Bannor:

MEN Herre GUD... Det har gått snart 2 månader och vissa är förskräckt över att SWOTR enbart har 1.7 Miljoner spelare ? ? ? konstigt..

Spelet har INTE 1.7 miljoner spelare, rapporten är från över en månad sen, strax efter launchen. Det finns en anledningn till att forumen är fulla av folk som ber om server merges.

Medlem

Är spelet bra, JA upp till en viss förväntningsnivå...
Att spel inte kan innehålla allt det man vill beror oftast på en av flera saker,
1. det går inte att införa all, som alla vill ha det.
2. Det är omöjligt att uppfylla varje människas dröm och fantasier.
3. Rent tekniskt kan det föreligga förhinder.
4. Rent juridiskt, förhinder.
5. Moraliska och Politiska, problem föreligger.
6. Ekonomiska förutsättningar.
7. m.fl.

De flesta vill ha något nytt men inga vet hur detta skall se ut eller vad som man kan/får göra i detta helt nya och outvecklade spel... men ALLA vill ändå se att det produceras fram... problemet är många, för vad är det människor kräver/vill ha ut av ett spel ?
Självklart kan både detta och alla andra spel ha lite till eller helt andra saker med i spelet som sådant !
men vart sätter man gränserna och vart vill man spelet skall utvecklas ?
i STORT så är detta spel bra (utelämnar alla andra mmo's och liknande spel) men saknar många aspekter och bredd... frågan är ifall de går att införa, för Det spel universum som de valt innefattar vissa saker, kan man då ha andra delar inkluderade ? kan man få spelet att utvecklas, kan man införa andra dynamiska händelseutvecklingar och spelförfarande ? inte vet jag, men jag skulle också se ett spel som går att spela efter lvl 50, som har ett eget liv, som innefattar direkt och personlig utmaningar och utveckling, där mitt "LoneWolf" spelande fungerar lika mycket som Instans 'grindandet som andra föredrar.. Jag vill kunna spela och leva utifrån mitt perspektiv, vill jag vara Bounty hunter så skall det vara inriktat mot sådant spel där ORDET betyder vad man är.. inte att man är ännu en annan variant av DPS.. eller Whatever.." i samband med att man hamnar där alla andra hamnar, i en instans... Jag vill med min karaktär skall återspegla mitt beteende och det skall handla om mina val.. inte Titta i Forum, välja de delar, saker som gör att jag blir bäst (lika bra) som alla andra i denna och alla andra instanser som jag nu går i... och allt hamnar och handlar om samma sak, dag ut och dag in... SÅ visst ! spelet kan utvecklas mycket,,, VÄLDIGT mycket om jag får säga det... men många säger då... BUU eller bää.. du kan sticka till second life eller annat liknande spel.. jo visst, MEN om jag fick välja så skulle jag kunna spela SWTOR utifrån min vision och i det dynamiska universum där många andra och komplexa saker skulle inträffa, där du lika gärna kan vara Imperialistisk som Republikansk " Bounty hunter,,,där ett av mina mål kunde vara att finna /spåra och fånga andra spelare.. som gjort något dumt ! eller vara trader.. köpa och sälja, legala som illegala varor.. o.s.v... o.s.v.... eller för den delen faktiskt kriga i rymden mot både en eller flera andra, där man kan borda skepp, kanske kapa dem, få belöningar och skapa sig ett gott som ont rykte ! mer dynamik, mer spännande och oanade effekter... o.s.v. ( såg något positivt i den artikel som visade en för de flesta okänd "vit kristall..." men som senare stoppade, kritiserades och bannlystes av BIOWARE då det låg utanför ramarna.. (ok, det var ett hack, = negativt) men spänningen, jakten och frågorna som uppstod är MYCKET intressant... att köra bilbana kan vara kul, men det är svårt att åka någon annanstans än dit spåret leder... det blir liksom tråkigt i längden... som att köra varje enskild karaktär i spelet, bra gjort och intressant Singelspelar del i detta MMO, men inte faen skulle jag vilja driva upp 8 Jedi´s eller sith's , samma skit varje gång... blir tråkigt i längden ! mer dynamik ! jag vet att det går... handlar bara om att våga Bioware.. ! men men, det är jag det.. ! på återseende alla spelfantaster. T.

Skrivet av altair4:

De skriver att de sålt mer än 2 miljoner. Enligt VGACHARTZ har de sålt 2 miljoner fysiska kopior och EA säger att 40% av deras försäljning varit digital. Så de har gissningsvis sålt runt 2.5 miljoner kopior i alla fall. Av dessa har de för närvarande 1.7 miljoner subs varav mer än hälften har betalat för för minst en extra månad utöver de 30 gratisdagarna.

De skriver 2mil+ för att de 1.7mil spelare, som kan logga in och spela oavsett om de har cancellat eller inte, ska se ut som en väldigt hög rentention rate och låta mycket bättre än det mest troligt är. Man måste läsa mellan raderna på företags uttalanden, de gör allt för att låta så bra som möjligt till aktieägarna.

Sajten du refererar till består utav oseriösa bluffmakare vars försäljningsstatistik inte går att lita på överhuvudtaget. Jag förstår att det kan finnas intresse för en sajt som listar försäljnings-data, men det finns en anledning till att Vgchartz är svartlistade som källa i stort sett överallt. Du kan inte bygga ett argument på data ifrån Vgchartz om du vill bli tagen seriöst.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Bannor:

MEN Herre GUD... Det har gått snart 2 månader och vissa är förskräckt över att SWOTR enbart har 1.7 Miljoner spelare ? ? ? konstigt..

Spelet har INTE 1.7 miljoner spelare, rapporten är från över en månad sen, strax efter launchen. Det finns en anledningn till att forumen är fulla av folk som ber om server merges.

Nja som en del säger på forumet du referar till. Siffran angavs under ett "investors call". Om de där säger "nu/has" så måste det vara aktuella siffror.

Medlem
Skrivet av 6shooter:

Det har klar potential, som sagt. Mycket nytt content lovas i kommande patchar så att gnälla om dålig end-game nån månad efter release känns fattigt.

haha eh va? , det verkar ju mera fattigt av spelet att många redan klagar på end-gamet, speciellt ett MMO en månad efter release... och spelet är riktigt fattigt, iaf på PVP sidan tycker jag .

Skrivet av AHTF:

Nja som en del säger på forumet du referar till. Siffran angavs under ett "investors call". Om de där säger "nu/has" så måste det vara aktuella siffror.

Oh ja visst var de aktuella, DEN 31 DECEMBR 2011!

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av AHTF:

Nja som en del säger på forumet du referar till. Siffran angavs under ett "investors call". Om de där säger "nu/has" så måste det vara aktuella siffror.

Oh ja visst var de aktuella, DEN 31 DECEMBR 2011!

Om du faktist går till ea och läser anteckningarna från samtalet kommer du se att han till och med säger att siffrorna gäller dagen för investors call. Alltså 1 februari, eller kanske var det 31 januari, orkar inte räkna in tidskillnaden.

Medlem

Gav spelet en 4 av 5. Som många andra här tycker jag att end-game är riktigt tråkigt men levlandet var grymt... Bättre än WoW om jag ska vara helt ärlig.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fick en 3:a... Hade inte PvP varit helt förstört så hade det fått ett bättre betyg, men när det enda som spelar någon roll inte fungerar så går det inte att ge ett högre betyg.

This

Medlem

Jag spelade cirka 1 halv månad sen gav jag upp. De för likt WoW, de står jag inte ut med att spela en gång till.

SWTOR kommer floppa, de jag helt övertygad om. För lite end content, och för mycket buggar de kommer kosta dem kunder vilket dem inte verkar förstå.

SWTOR kommer hålla till sommaren. men mycket mer så kommer tyvärr inte göra.

12
Skriv svar