Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Baldur's Gate: Enhanced Edition avslöjat*

Medlem

Från Baldursgate sidan (som äntligen verkar funka som den ska

"Baldur’s Gate: Enhanced Edition™ and Baldur’s Gate II: Enhanced Edition™ will feature a re-forged version of the Infinity Engine with a variety of modern improvements."

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Edit: Det verkar som de kommer fortsätta med att bara ha röst för vissa delar av spelet för att "We feel it allows for more in-depth writing." =).

Allt låter nästan för bra för att vara sant


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Från Baldursgate sidan (som äntligen verkar funka som den ska

"Baldur’s Gate: Enhanced Edition™ and Baldur’s Gate II: Enhanced Edition™ will feature a re-forged version of the Infinity Engine with a variety of modern improvements."

Bara de inte förenklar.... mordernisering = bättre pathfinding etc är ju asnajs.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av cutlasskiwi:
Skrivet av PcGamer:

Edit: Det verkar som de kommer fortsätta med att bara ha röst för vissa delar av spelet för att "We feel it allows for more in-depth writing." =).

Allt låter nästan för bra för att vara sant

Ja det gör ju det men då EA lyckats total fördärva det Bioware jag avgudat sedan jag första gången kom i kontakt med detta spel (efter att ha läst om alla lovord från diverse recensenter) så har jag betydligt mer tilltro till dessa killar och Atari än EA ägda Bioware. 2012 har börjat grymt bra, först Kickstarter och nu detta, det finns hopp, det finns hopp=).

Medlem

Tycker serien avslutades på ett aldeles utmärkt sätt. Så en Enhanced Edition eller remake med lite extra material är helt perfekt för mig. På nåt sätt känns det som att det skulle bli svårt att toppa, och att försöken att göra en ny Baldur's Gate skulle falla rätt platt. Däremot önskar jag att det skulle komma en ny spelserie som fängslar och trollbinder så som Baldur's Gate gjorde. För mig den absolut bästa spelserien någonsin.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av PcGamer:

Från Baldursgate sidan (som äntligen verkar funka som den ska

"Baldur’s Gate: Enhanced Edition™ and Baldur’s Gate II: Enhanced Edition™ will feature a re-forged version of the Infinity Engine with a variety of modern improvements."

Bara de inte förenklar.... mordernisering = bättre pathfinding etc är ju asnajs.

Han fick en fråga om vilka regler de tänker använda sig av, svaret han gav tyder på att de inte kommer göra det (de kommer använda 2nd edition D&D precis som originalet)

"1st rule of #bgee Don't break the fun. We're using the 2nd Edition D&D rules."

Medlem

Givet köp, det va tider det o spela Baldur's Gate spelen! Känns som om tiden då spel gjorders av gamers för gamers istället för företag till konsumenter

Medlem

Minecraft Notch vill nog finasiera BG3 ;>

Medlem

Det här är årtiondets absolut största nyhet. Fantastiskt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Från Baldursgate sidan (som äntligen verkar funka som den ska

"Baldur’s Gate: Enhanced Edition™ and Baldur’s Gate II: Enhanced Edition™ will feature a re-forged version of the Infinity Engine with a variety of modern improvements."

Låter najs.

Tror att kommentaren om att vilja göra BG3 och att dessa enhanced versions är en del av den "stora planen" kanske betyder att om det är stort intresse för detta och säljer bra så blir det "gogogo!" på att göra ett BG3 kanske?

Medlem

Förstår inte riktigt meningen. Spelen håller ju fortfarande idag.

Medlem
Skrivet av Keitaro:

Förstår inte riktigt meningen. Spelen håller ju fortfarande idag.

Absolut, men jag tror Atari iom detta försöker få folk sugna på en uppföljare så de kan använda sin IP, till skillnad från EA verkar de dock förstå hur man i så fall gör detta på bästa sätt (fast i EA´s fall rådde de inga som helst tvivel om att de sket fullständigt i alla oss gamla fans, vi användes bara i PR syfte).

Medlem

Detta blir att lira


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nerdgasm! Så förbannat underbart!!!!

...gah, Wehhallen har ännu inte lagt upp det för förbokning!! TA MINA PENGAR!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det där med moddar lät mest intressant - spelet är ju inte direkt modvänligt men det har ändå skapats riktigt fina moddar till det.

Måste dock säga att det är synd att de inte uppdaterar till något senare ruleset av DnD. Jag vet att alla inte tycker om dem, men t.ex. 3.x funkar rätt bra i cRPGS, i mitt tycke. Det fanns ju inte så mycket att ändra på egentligen med sina karaktärer in BG-spelen (speciellt det första), det var ju mest att spelen var helt underbara i sig.

Medlem

Fantastiskt! Detta blir förhoppningsvis så bra som det låter!

Medlem

Först var jag lite besviken, tycker redan att BG2 är ett av de vackraste spelen till dags datum med sitt fantastiska artwork och till BG1 kan man köra med Tutu för att slippa 640x480. Jag hade det vill säga hoppats på något nytt (men inte som i iOS-port-nytt)! Nu verkar det bli en del andra balla grejer med visserligen vilket jag är glad för.

MEN, det mest fantastiska med detta var enligt mig nyheten om att de väckt Infinity Engine till liv igen. Detta och att Wasteland 2 skall bli ett party based 2D top down lir gör mig omåttligt glad inombords och äntligen kanske det blir en comeback för 2D top down/isometriska RPGn!

Medlem

Jaaaaaaaa! Release datum för D3 och remake på BG, det känns som jag är 12 igen! Underbart!


signatur

/Landstream

Medlem

Jag tycker det är bra! Spelade aldrig ettan och tvåan kom jag aldrig igenom helt! Ser fram emot att spela dem nu!

Medlem

Låter grymt. Hoppas de inte förstör det gamla spelet bara. Längtar!

Medlem
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Kingrags:

meh... ett nytt spel hade vart kul... det här... not so much

Tänk ett steg längre, först detta sedan en ny del om detta säljer.

Edit: Det verkar som de kommer fortsätta med att bara ha röst för vissa delar av spelet för att "We feel it allows for more in-depth writing." =).

Så du menar att de lutar sig på att det skall bli en bra försäljning (igen) av ett gamalt spel för att de skall våga sig på att göra ett nytt? Låter lite underligt tycker jag

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Kingrags:

meh... ett nytt spel hade vart kul... det här... not so much

Tänk ett steg längre, först detta sedan en ny del om detta säljer.

Edit: Det verkar som de kommer fortsätta med att bara ha röst för vissa delar av spelet för att "We feel it allows for more in-depth writing." =).

Så du menar att de lutar sig på att det skall bli en bra försäljning (igen) av ett gamalt spel för att de skall våga sig på att göra ett nytt? Låter lite underligt tycker jag

Medlem
Skrivet av Kingrags:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Kingrags:

meh... ett nytt spel hade vart kul... det här... not so much

Tänk ett steg längre, först detta sedan en ny del om detta säljer.

Edit: Det verkar som de kommer fortsätta med att bara ha röst för vissa delar av spelet för att "We feel it allows for more in-depth writing." =).

Så du menar att de lutar sig på att det skall bli en bra försäljning (igen) av ett gamalt spel för att de skall våga sig på att göra ett nytt? Låter lite underligt tycker jag

Inte alls underligt, det är som en mer komplex marknadsundersökning.

Medlem

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

Från Trent Osters twitter: "We're going to stay with the BG model of only voicing some of the content. We feel it allows for more in-depth writing."


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!

Gärna mass effect dialoghjul för min del..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!

Gärna mass effect dialoghjul för min del..

Håll dig då jävligt långt borta från alla RPG som finns för dessa dialoghjul har ingenting i RPG spel att göra.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!

Gärna mass effect dialoghjul för min del..

Day one dlc också?

123
Skriv svar