Del av Mass Effect 3-story borta

Medlem

Någon annan som tycker det luktar DLC?

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

Någon annan som tycker det luktar DLC?

Om det är gratis som ursäkt för Day 1-DLC så är det okej, annars inte ):

Medlem

Skulle inte betala ett skit, gillar mass effect serien men så bioware och EA håller på kommer det snart bli skarpt ogillat bland fansen, mjölka ur ett bra spel så mycket som det bara går är som att gräva graven till spelet

Medlem

Kommer nog en hel del DLC till ME3 ska ni se. EA vill ha sin sallad i mängder. Att ha dag 1 DLC ÄR girigt när spelare måste punga ut runt en hundring extra för något som lika gärna kunde finnas på spelet från början. Men så länge spelare köper så kommer det hända, och jag är inte bättre.
Hoppas dessutom det kommer en fortsättning på slutet eller nått motsvarande, jag blev besviken trots att hålla mig öppen för allt som kunde hända. Men nej, det sög.

Medlem

DLC, bioware och EA har verkligen tagit konceptet med att släppa halva spel och pumpa DLC till nya nivåer. Snart har du bara tutorial + eftertexter på skivan, allt annat säljs som DLC

Medlem

Håller med Grumbledock helt och hållet.Sen är det ju tur att alla har olika åsikter om det mesta även spel och tur är att man få tycka olika utan att nån försöker att tala om hur det ska vara.

Medlem
Citat:

Hur mycket skulle du kunna tänka dig att betala för att få återta den laglösa rymdstationen?

Det ska vara helt GRATIS, annars får det vara.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

DLC, bioware och EA har verkligen tagit konceptet med att släppa halva spel och pumpa DLC till nya nivåer. Snart har du bara tutorial + eftertexter på skivan, allt annat säljs som DLC

Fast jag skulle knappast kalla tex ME2 för ett ofullständigt spel. Det BioWare lyckades med tvåan var att släppa nytt material och ge support under en jämn period, och hålla igång spelet inför ME3. För mig var det inte så många andra spel jag spelade under denna period, eftersom det kom något nytt då och då som höll mitt intresse uppe. Ser inget fel i det. (Räkna med oxå att det första bunten DLC som släpptes innan Kasumi var gratis.)

Medlem
Skrivet av benke50:

Håller med raefzm88 till fullo här jag skulle heller inte betala en krona för det,vad som bekymrar mig väldigt mycket med hela denna me3 grejen är att nu är det fritt fram för alla spel tillverkare att göra obegripliga slut och till och med halv taskiga spel och sen är det fritt fram att pumpa ut så mycket dlc s som möjligt,så i slut ändan har man betalat för 2 - 3 spel i stället för ett.

idd. Bra 1st post btw )

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Att det finns tre rader repliker som antyder det innebär inte att det ens är halvfärdigt. Det är fan patetiskt vad folk gnäller, dömer ut och tar ut saker i förväg. Alla verkar veta precis hur det ligger till, och exakt hur spelutveckling fungerar.

Väx upp och sluta gnälla. Om det släpps en DLC med exakt det innehållet, och inget mer, klaga då, inte nu. Ni har ingen aning om varför det är så nu.

Ingen här sitter väl och svär över att den finare stereon i Volvo kostar lite extra, pga att den borde funnits med från början..

Skrivet av PcKaffe:

Fast att delar kapas från spel är väl inget nytt?
Det var väl snarare så att det var en del de inte ville lägga ner mer tid på och lät en bit vara kvar för att skapa djup. Det är lite för mycket spelarmentalitet i att alltid anta att man ska lösa alla problem som existerar i spelvärlden.

Exakt. Vad är det som säger att de ens ville ha med det i spelet till slut? Om Omega redan är förlorat till Reapers/Cerberus, så är det ju vid det laget kanske ganska ovärt att lägga resurser på att ta tillbaka det när man har Reapers att tänka på.
I min mening är det mycket möjligt att det slopades då man ansåg att det hamnade alltför långt ifrån main plot.

problemet med DLC (i detta fall ME3) är att de gör det på ett så vidrigt sätt. Hade de släppt ett Me3 (med rätt mängd innehåll) och det lyckats, blivit succé och spelarna sedan hade velat ha mera, ja då hade det varit rättfärdigat med ett DLC (även här kan tilläggas att jag avskyr när de släpps tonvis med modelpacks, weaponpacks etc. men det är mer acceptabelt)
ME3 (läs:EA) gör motsatsen. De började med att släppa ett halvfärdigt spel där innehåll som utvecklats samtidigt som 'bas' spelet släpps som DLC på release dagen. Detta är inte försvarbart alls ( http://www.youtube.com/watch?v=zRRpGlmtws8 för att nämna en av många)

för att inte tala om all övriga exklusiva DLCs till Me3, det är ju sinnessjukt!
ja, jag vet att det är hårdvara inräknat i denna lista, men det förändrar inget tbh. Jag säger detta sällan (aldrig) men i detta fall förstår jag verkligen varför folk väljer att piratkopiera Me3. Personligen kommer jag inte göra det, men kommer heller aldrig ge en krona åt EA när de beter sig som sådana as.

MASS EFFECT 3 DLC:

Collector’s Edition (needed to obtain all content):

$80 – N7 Collector’s Edition

Pre-order bonuses:

AT-12 Raider – Origin pre-order bonus
Chakram Launcher – Play the Kingdoms of Alamur demo
M-55 Argus – Pre-order bonus for select retailers
N7 Weapons pack – N7 Edition bonus
N7 Hoodie – N7 Edition bonus
N7 Warfare Gear – Pre-order bonus for select retailers
Reckoner Knight Armor – Play the Kingdoms of Alamur demo
Robotic Dog – N7 Edition bonus
Squad Outfit pack – N7 Edition bonus

Auxiliary purchases:

Unannounced price for the iOS game Mass Effect Infiltrator, which can affect the main game.
$10 day one From Ashes DLC
$44.99 for the Liara figurine - which oddly enough now comes with multiplayer unlock DLC
$24.99 for The Art of Mass Effect Universe - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup
$80 for four Mass Effect 3 toys - “Slightly randomized” multiplayer unlock DLC
$59.99 for the Mass Effect 3 controller - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup
$209.99 for the Chimera 5.1 Headset - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup
$34.99 for the Mousepad - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup
$79.99 for the Messenger Bag - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup
$24.99 for the iPhone case - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup
$79.99 for the Mouse - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup
$139.99 for the Keyboard - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup
$89.99 for the Calibur11 Xbox 360 Vault – Reinforcement DLC [NEW!]

The newest addition is the case vault which we now know comes with a DLC code as well [Click to Enlarge]:

Be sure to check out Razer’s line of ME3 accessories if you’re interested and if you are concerned about all of this, don’t worry, BioWare says their DLC plans are “really good.“ There’s even Day 1 DLC that you can pay extra for if you don’t have the collector’s edition on pre-order!

/thread

Medlem

Ja, och det där inkluderar mängder med prylar såsom möss, tangentbord, headsets, iphone-prylar osv. Knappast något som har med spelet att göra.

Kallar du hela den senare kategorin för DLC så kanske du borde tänka om. Visst, du får med DLC, men de betalar du ju inte heller för, utan för det fysiska objektet du köper.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det här blir ju bättre för var dag som går.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Jomenvisst, tycker också att slutet var en besvikelse.

Ska inte gå in på detaljer, men kan väl hänvisa till den här länken. Huvudet på spiken...

http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Medlem

Njae inte över 100kr skulle jag betala

Medlem

Det är det här som en del av serietidningen man fick med handlar om, dock är den korta serien bara en bit, sedan önskar de att man skall gå in på en hemsida för att köpa/prenumerera på den digitalt om jag förstått det rätt. Så där har vi ETT sätt att tjäna pengar, speciellt då man kan läsa om det, sedan LOVAR jag, sätter fan pengar på, att det kommer som ett DLC. Känns stort nog för att kunna vara det. Kommer säkert vara kort nog att man efteråt kommer känna sig lite lurad på pengarna. Men visst kommer jag att köpa det... jag är svag för Mass Effect

Medlem
Skrivet av ironfredde:

Säger bara GOTY/Full/Mega edition runt jul när jag kanske vaknat upp från min D3 koma. Nu för tiden ska man aldrig köpa spel vid release. Litar dock på att blizzard inte gör ett DLC träsk också.

Så du anser inte att det bara är en annan variant utav "DLC" så som de delat upp Star Craft 2 i tre släpp? Eller hur ser du på den saken? Jag är helt övertygad om att de valt att splittra upp SC2 i 3 separat släpp enbart för att kunna mjölka mer pengar på varumärket, som annars skulle haft ETT stort släpp, och sedan hade de fortsatt patcha spelet med mycket mindre inkomst. Nu kan de mer eller mindre säga att de fortfarande utvecklar spelet och fan alla och deras moster kommer köpa alla tre delar, så de har 2 mycket fina inkomstdrivande släpp kvar för spelet. För att sedan kanske göra någon expansion några år efter att tredje delen kommit. Jag älskar blizzard, men inte fasiken är de så mycket "godare" än något annat företag

Medlem

Vad hände med att släppa spel SOM FAKTISKT ÄR FÄRDIGA. Släpp spelet i komplett uttänkt form, och SEN kan man börja PLANERA extra material.

Medlem

Betal DLC inc?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Ja, och det där inkluderar mängder med prylar såsom möss, tangentbord, headsets, iphone-prylar osv. Knappast något som har med spelet att göra.

Kallar du hela den senare kategorin för DLC så kanske du borde tänka om. Visst, du får med DLC, men de betalar du ju inte heller för, utan för det fysiska objektet du köper.

Jo men det är "DLC" som man bara får om man köper sagda saker.
In game DLC dvs.


signatur

// Bacon <3

KoP
Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Spot on KoP!

Va fasen, du är sjukt lik min granne.. Intressant värre.

Tack.. du har äntligen hittat min onda dubbelgångare som rymde ifrån ett mentalsjukhus för 4 år sedan. Be honom kontakta mig omgående.

OT: Jag tror en del av kärnan till "hatet" utav slutet i ME3 kan spåras till att folk helt enkelt inte är redo att acceptera att "nu är det slut på Shepards rännande i galaxen". Oavsett hur dom hade avslutat det hade en eller annan grupp varit kritisk och ställt frågan: Varför hade dom inte kunna gjort så istället? Människors upplevelser med ME upplevs nog som något väldigt personligt och alla har nog sin egna uppfattning om vad som vore det perfekta slutet. Och att generera 100+ olika slut för att pleasa allas spelsätt och förväntningar vore ju inte logististisk möjligt.

Deal with it.

Medlem

Känns lite som att EA är ute efter att på allvar göra DLC Quest.
( http://www.youtube.com/watch?v=_36SSx0inBE )

Medlem

Orka klaga , spelet är skapligt stort i Single Player ändå, klart som fan att utvecklingen av DLC påbörjas innan spelet släppts vore otroligt idiotiskt att ha resurser som bara sitter på arslet utan att göra något, det är dock en annan sak om HELA koden m.m för DLC finns intakt på disken, men att hitta fragment m.m från allt möjlig exempelvis dumpade/testade uppdrag m.m är knappast ovanligt.

Medlem
Skrivet av KoP:

OT: Jag tror en del av kärnan till "hatet" utav slutet i ME3 kan spåras till att folk helt enkelt inte är redo att acceptera att "nu är det slut på Shepards rännande i galaxen". Oavsett hur dom hade avslutat det hade en eller annan grupp varit kritisk och ställt frågan: Varför hade dom inte kunna gjort så istället? Människors upplevelser med ME upplevs nog som något väldigt personligt och alla har nog sin egna uppfattning om vad som vore det perfekta slutet. Och att generera 100+ olika slut för att pleasa allas spelsätt och förväntningar vore ju inte logististisk möjligt.

Deal with it.

Så var det verkligen inte för min del. Tycker det är GRYMT SKÖNT med att serien nu är helt avslutad.

Saknar bara att alla de beslut jag tog under 150+ timmar i ME1-3 inte hade någon som helst påverkan på hur det hela till sist slutade. Visst var det en kul resa, men det ändrar inte faktum - jag hade egentligen inte behövt göra några som helst insatser för Quarians, Geths, Krogans, samla resurser, you name it. Utgången hade blivit densamma oavsett.

Detta var helt tvärtemot vad som utlovats.

Konstnärlig frihet? Tja, visst. Whatever.

En helt fantastisk serie där allt handlat om att ta olika beslut, fram till sista kvarten som var överraskande trist och simpel. De logiska luckorna som lämnades obesvarade ska jag inte ens gå in på.

12
Skriv svar