Game over för Game?

Medlem

Game här hemma kanske inte har så bra priser men Game i England, där kunde man t.ex. köpa Mass Effect 3: CE för 200 kr (inkl frakt) billigare jämfört med alla butiker i Sverige.

Medlem

Märkligt att ett så pass stort företag inte kan pressa priserna även om det är robotar som arbetar på CDON och Webhallen som ofta nämns här. Dom skall ju inte ha lön, bara lite el vilket har blivit lönsamt att satsa på (robotar). Men där är ingen vinst alls inom den marknaden likt hemelektronik.

Medlem

OMG butikerna måste ju kompenseras, vi får skapa en extra skatt på nerladdning tjänsterna så butikerna kan överleva.
[/sarcasm]

Medlem

Har handlat en del från game.co.uk, ändå mycket vettigare priser, i synnerhet med låg pundkurs.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Så går det om man tar fullpris för Spore, än idag.

Medlem

Webhallen eller digitalt skare va!

Medlem
Skrivet av Araxnoid:
Skrivet av Paddington:

Det är piraternas fel.

Även dom som köper/säljer begagnade spel.
Glöm inte dom.

WHAT?! xD De som köper\säljer begagnade spel ger Game all vinst rakt ner i fickan. Om de säljer de plastade(oöppnade) så går stor del direkt till distributören\utgivarna. xD så om du vill rädda dem så skall du köpa loss allt i begagnat hyllan.

I svar till första citatet;
Det är inte piraternas fel alls, visst de tar mycket pengar. Men all försäljning sker digitalt nu, och jag tror att de flesta håller med om att fysiska butiker kommer att trilla av pinnen ganska snart. Det finns anledningar till att de flesta utgivare har egna digitala plattformar nu för tiden.

Medlem

och sen gnäller folk på att det finns brist på butiker i deras stad... well som man bäddar får man ligga säger dem RIP Game UK.. Handlade där som fan i uk när jag bodde där!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Gött! nu hoppas jag på att allt försvinner, så dom kan satsa helhjärtat på digitalt, med så få mellanhänder som möjligt, dvs dom som gör spelen ska få pengarna, inte nån fet gubbe på ett mojs-företag.
OCH detta gör ju självklart att de kan sänka prisena då, ingen fet gubbe behöver vara där i kakburken \o/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Idioter som säger att det är bra, men var ju knappast oväntat. Precis som Zerox_01 säger är Game's priser i England bra mycket billigare (som mycket annat här). Får se vad som händer.

Medlem
Skrivet av Araxnoid:
Skrivet av Paddington:

Det är piraternas fel.

Även dom som köper/säljer begagnade spel.
Glöm inte dom.

Jag kom att tänka på att det t o m finns de som lånar ut spel till varandra. Oooooh jag blir så arg. Dom jävlarna skulle man vilja möta i en mörk gränd asså.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Inget att sörja över, överpris på spel i butikerna.

Medlem

Aww stackarna. De som hade en så suverän grundidé, sälja fysiskt till överpris. Det borde väl funka alldeles utmärkt år 2012 med digital försäljning och prisjakt/pricerunner?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Long live Steam! Game kan hoppa i havet. Överprisad konsollsmörja.

Medlem

Ni som säger att alla mellanhänder ska dö och att allt ska bli digitalt, fattar ni hur många tusen människor som kommer förlora sina jobb? Det kommer bara leda till att få får det ännu bättre medan dom flesta får det sämre.

Medlem

welcome to a new day and age.

Medlem

Har ingen lokal Game affär och kommer inte åka några mil för att köpa spel, steam är förjäkla smidigt må jag säga.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Glada nyheter är glada

Du borde ju för fan skämmas som sitter och säger att det är glada nyheter för att ett företag har gått i konkurs. I England är det MÅNGA människor som riskerar att förlora sin jobb och du sitter och är glad.

Visst en person som kan spel tycker säkert att det är dyrt men en butik som Game är bra för till exempel en morförälder som ska handla julklapp och behöver extra service och hjälp. Visserligen är det högre priser än på elgiganten som inte behöver ha samma marginaler på spel eller en webbutik som behöver pröjsa för en hemsida, lager och transport. En butik inriktad på spel behöver ha högre priser för att kunna gå runt med att få varor transporterade till butiken, personalkostnader, hyror och en mängd andra utgifter.

Så alla människor som sitter och hurrar för att dom konkar för att ni tycker dom är dumma eller för att ni kan fynda ett spel slutrean om det nu är så att det går illa för svenska game borde som sagt skämmas för det är människors yrken ni snackar om!

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av HataMoto_:

499:- för nya PC-titlar ... 399:- (det högre normalpriset alltså) om du har Games kundkort. De vet hur de ska få stamkunderna att känna sig speciella!

Nya spel kostar 299-449 kr annars. Ungefär lika mycket som alla andra butiker. Detta är dock webbshoppen. De tar kanske ett högre pris i butik då en spelaffär nästan måste göra det för att ens gå med vinst.

hursomhelst så handlar folk sällan nya PC-spel för 499 så det är ju inte alls konstigt att det går som det gör för Game. Zavvi.com i england säljer fysiska exemplar av samma nya spel för 299 inklusive frakt. Spelbutiken är också ett bra alternativ.

Medlem
Skrivet av zingo184:
Skrivet av Vorheece:

Glada nyheter är glada

Du borde ju för fan skämmas som sitter och säger att det är glada nyheter för att ett företag har gått i konkurs. I England är det MÅNGA människor som riskerar att förlora sin jobb och du sitter och är glad.

Visst en person som kan spel tycker säkert att det är dyrt men en butik som Game är bra för till exempel en morförälder som ska handla julklapp och behöver extra service och hjälp. Visserligen är det högre priser än på elgiganten som inte behöver ha samma marginaler på spel eller en webbutik som behöver pröjsa för en hemsida, lager och transport. En butik inriktad på spel behöver ha högre priser för att kunna gå runt med att få varor transporterade till butiken, personalkostnader, hyror och en mängd andra utgifter.

Så alla människor som sitter och hurrar för att dom konkar för att ni tycker dom är dumma eller för att ni kan fynda ett spel slutrean om det nu är så att det går illa för svenska game borde som sagt skämmas för det är människors yrken ni snackar om!

Du kan säga till mig att jag borde skämmas hur mycket du vill, det lär inte ändra min inställning till detta. Jag har bara negativa erfarenheter från Game, och den involverar just den personalen som du sitter och försvarar. Som sagt, jag är glad om skiten försvinner och jag skämms inte ett skit

Medlem
Skrivet av zn0r:

Har ingen lokal Game affär och kommer inte åka några mil för att köpa spel, steam är förjäkla smidigt må jag säga.

49.99 euro är ju trots allt billigare än Games standardpris 499 sek

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av zingo184:
Skrivet av Vorheece:

Glada nyheter är glada

Du borde ju för fan skämmas som sitter och säger att det är glada nyheter för att ett företag har gått i konkurs. I England är det MÅNGA människor som riskerar att förlora sin jobb och du sitter och är glad.

Visst en person som kan spel tycker säkert att det är dyrt men en butik som Game är bra för till exempel en morförälder som ska handla julklapp och behöver extra service och hjälp. Visserligen är det högre priser än på elgiganten som inte behöver ha samma marginaler på spel eller en webbutik som behöver pröjsa för en hemsida, lager och transport. En butik inriktad på spel behöver ha högre priser för att kunna gå runt med att få varor transporterade till butiken, personalkostnader, hyror och en mängd andra utgifter.

Så alla människor som sitter och hurrar för att dom konkar för att ni tycker dom är dumma eller för att ni kan fynda ett spel slutrean om det nu är så att det går illa för svenska game borde som sagt skämmas för det är människors yrken ni snackar om!

Du kan säga till mig att jag borde skämmas hur mycket du vill, det lär inte ändra min inställning till detta. Jag har bara negativa erfarenheter från Game, och den involverar just den personalen som du sitter och försvarar. Som sagt, jag är glad om skiten försvinner och jag skämms inte ett skit

Okej har du lust att berätta på vilket sätt personalen har förolämpat dig så mycket att du tycker dom och en massa andra människor förtjänar att förlora jobbet?

Medlem

Jag som köpte två spel på game idag, GTA IV och L.A. Noire till PS3 för 198kr/st, rätt bra pris i mina ögon.

Medlem

Jag kollar alltid prisjakt.nu först och GAME brukar aldrig vara billigast exempel på BF3 nu så kan jag köpa den för 229kr på electroworld.se då väljer man väl inte GAME som kostar 399kr plus frakt 29kr Svårt val? KÄLLA: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487330


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

hur blir det för dem med presentkort '? måste man skynda sig och köpa ?

Medlem
Skrivet av zingo184:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av zingo184:
Skrivet av Vorheece:

Glada nyheter är glada

Du borde ju för fan skämmas som sitter och säger att det är glada nyheter för att ett företag har gått i konkurs. I England är det MÅNGA människor som riskerar att förlora sin jobb och du sitter och är glad.

Visst en person som kan spel tycker säkert att det är dyrt men en butik som Game är bra för till exempel en morförälder som ska handla julklapp och behöver extra service och hjälp. Visserligen är det högre priser än på elgiganten som inte behöver ha samma marginaler på spel eller en webbutik som behöver pröjsa för en hemsida, lager och transport. En butik inriktad på spel behöver ha högre priser för att kunna gå runt med att få varor transporterade till butiken, personalkostnader, hyror och en mängd andra utgifter.

Så alla människor som sitter och hurrar för att dom konkar för att ni tycker dom är dumma eller för att ni kan fynda ett spel slutrean om det nu är så att det går illa för svenska game borde som sagt skämmas för det är människors yrken ni snackar om!

Du kan säga till mig att jag borde skämmas hur mycket du vill, det lär inte ändra min inställning till detta. Jag har bara negativa erfarenheter från Game, och den involverar just den personalen som du sitter och försvarar. Som sagt, jag är glad om skiten försvinner och jag skämms inte ett skit

Okej har du lust att berätta på vilket sätt personalen har förolämpat dig så mycket att du tycker dom och en massa andra människor förtjänar att förlora jobbet?

Representant från Game här i tråden? Svara inte, jag bryr mig inte.
Nej, de har inte "förolämpat" mig på något sätt. Jag baserade mitt inlägg på mina upplevelser och jag står för mitt inlägg och känner inget behov av att försvara det. Jag vet inte hur brittiska Game är, men om svenska går under känner jag ingen sorg.

MFC
Medlem
Skrivet av MasterCrazy:

Haha, så går det i marknaden.. inga bailouts för er

Eller så startar Game en bank och får stödpaket från IMF och därmed från svenska skattebetalare.

Nej, det kommer nog inte hända men det är nog det enda som skulle rädda Game, om inte någon finansiär går in och köper upp delar av verksamheten

Ska ju tilläggas att detta (nyheten) än så länge inte gäller Game-butikerna i Sverige...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

...och som vanligt på FZ så är det ett fasligt gnäll från alla hörn och kanter.

Medlem
Skrivet av Araxnoid:
Skrivet av Paddington:

Det är piraternas fel.

Även dom som köper/säljer begagnade spel.
Glöm inte dom.

Instämmer. Detta är största anledningen till varför distributörer kör stenhårt på att marknadsföra digitala marknadsplatser.

Det var visst väntat...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar