Mauser SR Airsoft Sniper

Medlem
Mauser SR Airsoft Sniper

Här kommer en kort review av snipergeväret.

Bilder för den som suktar eller vill ha en känsla för hur bygget ser ut.

Först ska jag säga att geväret ur lådan kommer med 1Joule anslagskraft. Med ett enkelt (om man läser instruktionerna) handgrepp och skruvmejsel ordnar man dock den utlovade 2Joule.

Utgångshastigheten med 0.2g ammunition ska vara mellan 135-140m/sek (detta har jag dock inte testat själv). Jag kör med 0.43g ammunition för att få en mer stabil kulbana och hårdare träffkraft. Visst, det drar ner utgångshastigheten en aning och gör säkert att kulorna inte går riktigt lika långt som med lättare ammunition, men det är värt det. Så fort det blåser lite eller om det kommer lite gräs och sly emellan dig och ditt mål så kommer du vara glad att du har tung ammunition som då inte är lika känslig.

Jag använder dessutom svarta kulor för att inte röja varifrån skottet kommer. Återstår att se på första spelet om det har någon faktisk nytta.

Geväret är välbyggt och väger in på knappa 4kg. En rätt stadig pjäs alltså. 114cm i totallängd, exclusive den ljuddämpare som jag ska montera så fort adaptern kommer hem. Då landar allt på ca 125cm.

Magasinen laddas med max 28 kulor och man spänner fjädern manuellt mellan varje skott. Så kallad bolt action. Skönt att slippa elektronik och batteriladdare.

Förutom geväret som kostar runt 2-2500:- så köpte jag till ett Swiss Arms kikarsikte med 3-9x förstoring. Totalsumman blev ca 3000:- då de hade paketpris på geväret och siktet.

Extra magasin är bra att ha, det följer bara med ett till geväret. Dessutom behöver man ammunitionen så räkna med att bränna runt 4000:- för att hamna i den sköna sitsen där jag är

Utan att få någon form av ersättning eller spons så tipsar jag om Cybairgun som leverantör. Det roliga är att de också är en stor postorderfirma gällande kameraprylar. Så det är två hobbies som går att kombinera i sina köp därifrån. Då heter de dock Cyberphoto

Slängde in iPhonen som referenspunkt till storleken.

#blogg

Medlem
Mauser SR Airsoft Sniper

Så du är airsoftare? Eller har du bara köpt hem en som fotoobjekt?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nejdå jag spelar Sålde precis min HK416 och WE1911 GBB. Kände för att testa på sniperpositionen.

Du då? Spelar du också?

Medlem

Undersköna bilder som utlovat
Tack så mycket att en annan får dregla lite över skönheten också. Skulle nästan kunna tänka mig att köpa en och ställa på hyllan ovanför Tv:n bara som prydnad. Om man vore singel då alltså... ^_^

Medlem

Jag är långtida MILSIMare!

Kul att man hittar folk här t.om!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

MILSIM är ju mega-seriöst. Det jag pysslar mer kan på sin höjd kallas hobby-lek. Men jag är ändå förbaskat imponerad av vapnen och deras precision för att vara just leksaker.

Mr:Andersen tack för det! Min fru har väl gett upp en aning... det kommer alltid finnas vapen här hemma, även om de bara skjuter plastkulor.

Medlem

Du var inte på sci-fi, filmmässan i Malmö i början av mars?

Dom har börjat bjuda in airsoftföreningar för att visa upp sig.
Bilder från mässan hittar du här
http://www.filmparadiset.se/blog/2012/03/06/lite-reflektioner...

Nu kommer Västsvenska Airsoft Föreningen till Göteborgsmässan nu i helgen och visar upp sig i Stargateutrustning.

Sista skottet i denna video är rätt nice
http://www.youtube.com/watch?v=kzIdBj_7svo


signatur
Inaktiv

jag har en Ak-47 tactical 8.4v. har använts mycket i 4 år och fungerar perfekt ännu.

Medlem

Youtubeklippet är coolt. Jag längtar till jag kan komma ut och testa min bössa på lite avstånd. Källargången erbjuder knappa 20m och det är ju lite larvigt.

Jag var faktiskt inte på sci-fi-mässan men bor ju precis vägg i vägg med mässhallen så det var kanske snålt

Ak-47 har jag ingen erfarenhet av, men huvudsaken är ju att man hittar en bössa man trivs med och som funkar.

1
Skriv svar