Anno 2070 växer i höst

Robot
Anno 2070 växer i höst

Ubisoft presenterar expansionspaketet Deep Ocean.

#ubisoft, #anno-2070, #anno-2070-deep-ocean


Medlem
Anno 2070 växer i höst

Synd bara att Ubisoft fortsätter köra över folk som faktiskt köper deras spel med sina efterblivna DRM...

Avstängd

Diggar anno-serien rejält men vette tusan om jag lägger pengar på expansionen. Ganska coolt med deras "interaktiva" singleplayer men drygt med krav på konstant uppkoppling och updateringsproblem.

Medlem

Föll aldrig för Anno 2070. Det saknade enligt mig helt den charm som man kunde dö för hos Anno 1404. Å andra sidan vägrar jag köpa ett enda spel till från Ubisoft så de kvittar ändå

Medlem

Har inte Ubisoft ekonomiska problem på sistone? Eller kanske det är ett bra tag tillbaka nu... men jag vet att dom förlorar bara mer pengar på sin DRM där pirater får en bättre deal än dom som faktiskt köper spelet, ville verkligen lira det nya HoM&M men pga deras DRM (samt buggar det spelet tydligen har) så kan jag bara inte lägga mina pengar på det... kan bortse från buggar som förhoppningsvis fixas eventuellt men inte deras drm.

Medlem

Har för mig att de har lättat på sitt DRM

Medlem
Skrivet av Wookiee:

Föll aldrig för Anno 2070. Det saknade enligt mig helt den charm som man kunde dö för hos Anno 1404. Å andra sidan vägrar jag köpa ett enda spel till från Ubisoft så de kvittar ändå

Samma här. Jag gillade det där lite gulliga och puttenuttiga som man är van vid från Ceasar och Zeus.


signatur

Have a good time!

Medlem

Åhå! Så underbart. Själv är jag helt fast i 2070. Och som Ztreek säger, de har lättat en del på sitt DRM. Jag har inga problem alls.

Störtskönt med mer under ytan!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Japp är ett stort fan av 2070 men har börjat tröttna nu, så skönt med nya grejer! Ska nog ta en paus från Anno o ta upp det i höst igen

Medlem

Helt underbart och underskattat spel.

Jag satt precis och tänkte idag, efter några timmars Anno 2070-spelande, att "undrar om de kommer att göra en expansion".

Ish
Medlem

Tycker kampanjen var äckligt linjär.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Man spelar ju online! Alla som spelar Anno och är sugna kan adda mig "meior"


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Jag är sugen på online men hur funkar det egentligen, först till nuke vinner eller hur går det till?

Medlem

Spelet går just nu på 179 SEK på webhallen. Inte dåligt pris för det spelet

Medlem

@Aresz; Nja.. De jag spelar med iaf spelar inte mycket på militärt alls. Vi spelar mest efter none-violent win conditions. Samt, nukes kan endast göras med tycoon tech, så de är inte ett enormt hot. Spelets fokus är ju inte att vinna militärt, utan att bygga den bästa staden.

Hostar du kan du ju ställa in win conditions, allt ifrån inga alls (oändligt spel), eller specifika för allt ifrån dominering till en viss mängd pengar eller folk.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar