Över 800 000 Tribes: Ascend-konton

Robot
Över 800 000 Tribes: Ascend-konton

Har du provat den högintensiva F2P-upplevelsen som nya Tribes innebär? Du är i så fall definitivt inte ensam.

#tribes-ascend, #hi-rez-studios


Medlem
Över 800 000 Tribes: Ascend-konton

Har spelat det, och kommer att forstätta: Toppenbra spel!

Medlem

Underbart bra spel. Länge sedan jag haft så skoj online som i detta.

Medlem

Spelar det varje dag och har lyckats få en stor del av min närmsta umgängeskrets att spela det också. Roligt, snabbt, taktiskt, och det får mig att tänka tillbaka på gamla Tribes-tiderna. Det positiva är att det känns som en uppföljare till Dynamix Tribes-spel, men ändå gör bra ifrån sig som ett fristående spel. I like !

Medlem

Spelar det!
Dock gillar jag inte 1klass per update stilen dom kör. Blir bara flavor of the month då. Och oftast OP vapen till de som får update.

Cheers! Gillar spelet skarpt ändå Saknar den gamla snabba FPS tiden ala quake/ut.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Medlem

Gillar det skarpt!

Håller med om att med 1klass per update är lite sådär. ^^

Medlem

Hade nog varit kul om jag inte hade sugit så hårt på det ^^

Ish
Medlem

Hur många aktiva om ett år då? Lite mer intressant.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Mycket stor potential men om inte hirez lägger lite krut på obalanser och brister i spelet istället för att utvecklar nya obalanserade DLC så kommer detta inte att hålla i ens 6 månader.

Den gamla härliga "tribes" känslan finns någonstans djupt in i spelet men som spelet är just nu så märks det inte för idag är det bara en call of duty med jetpacks...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Helt fantastiskt spel!

Medlem

Ja det är ganska kul fast efter en vecka gick jag ändå tillbaks till Quake live

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Ja det är ganska kul fast efter en vecka gick jag ändå tillbaks till Quake live

Quake live suger ju i jämförelse med vanliga Quake 3. Tycker dom dummat ner quake live mycket. Därav jag inte fortsatte spela det

Medlem

Ser otroligt kul ut, kanske man ska testa.

Medlem

Bästa FPS'et på vääääldigt länge.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Inaktiv

Känslan av att ta fiendens flagga i 230km/h och cappa den 10-15 sekunder senare är svår att slå :).

Lätt en av de bästa spel jag lirat, aldrig trott det om ett free2play spel.

Inaktiv
Skrivet av Kharif:

Känslan av att ta fiendens flagga i 230km/h och cappa den 10-15 sekunder senare är svår att slå :).

Lätt en av de bästa spel jag lirat, aldrig trott det om ett free2play spel.

Jo det är jävligt roligt. Är glad att det är inget sånt här pay 2 win lir som många f2p brukar vara.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ahris:

Ja det är ganska kul fast efter en vecka gick jag ändå tillbaks till Quake live

Quake live suger ju i jämförelse med vanliga Quake 3. Tycker dom dummat ner quake live mycket. Därav jag inte fortsatte spela det

Knappast märkbara skillnader i spelkänsla mellan Q3 och QL, bara att det finns fler duktiga spelare och att man suger i jämnförelse.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Mycket stor potential men om inte hirez lägger lite krut på obalanser och brister i spelet istället för att utvecklar nya obalanserade DLC så kommer detta inte att hålla i ens 6 månader.

Den gamla härliga "tribes" känslan finns någonstans djupt in i spelet men som spelet är just nu så märks det inte för idag är det bara en call of duty med jetpacks...

Nej, det är inte CoD med jetpaks. När ska folk sluta jämnföra spel med CoD som ej har något orginellt i sig?

Inaktiv
Skrivet av klarahall:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ahris:

Ja det är ganska kul fast efter en vecka gick jag ändå tillbaks till Quake live

Quake live suger ju i jämförelse med vanliga Quake 3. Tycker dom dummat ner quake live mycket. Därav jag inte fortsatte spela det

Knappast märkbara skillnader i spelkänsla mellan Q3 och QL, bara att det finns fler duktiga spelare och att man suger i jämnförelse.

Jag har märkt av en hel del skillnad. Så därav jag sitter och spelar quake 3 ännu istället för QL.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Mycket stor potential men om inte hirez lägger lite krut på obalanser och brister i spelet istället för att utvecklar nya obalanserade DLC så kommer detta inte att hålla i ens 6 månader.

Den gamla härliga "tribes" känslan finns någonstans djupt in i spelet men som spelet är just nu så märks det inte för idag är det bara en call of duty med jetpacks...

Knappast. Tribes är av oldschool gameplay som kräver erfarenhet och skill. Det är ingen som helst assist som hjälper en ifall man är kassa.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ahris:

Ja det är ganska kul fast efter en vecka gick jag ändå tillbaks till Quake live

Quake live suger ju i jämförelse med vanliga Quake 3. Tycker dom dummat ner quake live mycket. Därav jag inte fortsatte spela det

Vad är det som har dummats ner?

Medlem
Skrivet av klarahall:
Skrivet av Soulless:

Mycket stor potential men om inte hirez lägger lite krut på obalanser och brister i spelet istället för att utvecklar nya obalanserade DLC så kommer detta inte att hålla i ens 6 månader.

Den gamla härliga "tribes" känslan finns någonstans djupt in i spelet men som spelet är just nu så märks det inte för idag är det bara en call of duty med jetpacks...

Nej, det är inte CoD med jetpaks. När ska folk sluta jämnföra spel med CoD som ej har något orginellt i sig?

Det är en dum jämnförelse, jag vet, men Tribes: Ascend är fullt av automatvapen, badges (accolades), unlocks och dessa förbannade callin-strikes som alla såklart inspirerats av den standard som COD satte för ett antal år sedan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ahris:

Ja det är ganska kul fast efter en vecka gick jag ändå tillbaks till Quake live

Quake live suger ju i jämförelse med vanliga Quake 3. Tycker dom dummat ner quake live mycket. Därav jag inte fortsatte spela det

Vad är det som har dummats ner?

Vad jag kände av var att rail och rocket är bra mycket sämre i Ql än i quake 3. När jag lirat quake 3 har jag gjort mer skada med dom vapnen än vad jag lyckats göra i quake live när jag spelat

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Soulless:

Mycket stor potential men om inte hirez lägger lite krut på obalanser och brister i spelet istället för att utvecklar nya obalanserade DLC så kommer detta inte att hålla i ens 6 månader.

Den gamla härliga "tribes" känslan finns någonstans djupt in i spelet men som spelet är just nu så märks det inte för idag är det bara en call of duty med jetpacks...

Knappast. Tribes är av oldschool gameplay som kräver erfarenhet och skill. Det är ingen som helst assist som hjälper en ifall man är kassa.

T:A det mest streamlinade och mest casual tribes som släppts. Det är simpelt och inriktar sig till folk som bara vill "hoppa in" för en runda eller två när de har en halvtimma över.
Detta är bra tycker många, och jag ska inte säga vad som är rätt eller fel, men det är väldigt långt ifrån det spel som T1/T2 var. Och jag saknar den känsla jag fick när jag lirade T2 som mest, där även pubs krävde dedikation för att man skulle kunna uträtta nått alls.

Det är väldigt enkelt att bli hyfsat bra i T:A då allt är mycket simplare än i tidigare spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:
Skrivet av klarahall:
Skrivet av Soulless:

Mycket stor potential men om inte hirez lägger lite krut på obalanser och brister i spelet istället för att utvecklar nya obalanserade DLC så kommer detta inte att hålla i ens 6 månader.

Den gamla härliga "tribes" känslan finns någonstans djupt in i spelet men som spelet är just nu så märks det inte för idag är det bara en call of duty med jetpacks...

Nej, det är inte CoD med jetpaks. När ska folk sluta jämnföra spel med CoD som ej har något orginellt i sig?

Det är en dum jämnförelse, jag vet, men Tribes: Ascend är fullt av automatvapen, badges (accolades), unlocks och dessa förbannade callin-strikes som alla såklart inspirerats av den standard som COD satte för ett antal år sedan.

Du kan fortfarande inte jämföra tribes med cod. Sedan är det inte fullt med automatvapen i tribes. Majoriteten av vapnen har varit bössor med explosiva granater, diskar och dylikt. annars finns det någon enstaka hagelbrakare, maskingevär, smg och sen någon sniper.

Och callstriksen är inte precis många. du har tre styckna och det är oavsett jävligt svårt att få kills med dom. Vad ditt problem med det hela är kan man ju fråga sig kan ju tillägga att ena är för ammo och inte riktat mot död med explosioner

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ahris:

Ja det är ganska kul fast efter en vecka gick jag ändå tillbaks till Quake live

Quake live suger ju i jämförelse med vanliga Quake 3. Tycker dom dummat ner quake live mycket. Därav jag inte fortsatte spela det

Vad är det som har dummats ner?

Vad jag kände av var att rail och rocket är bra mycket sämre i Ql än i quake 3. När jag lirat quake 3 har jag gjort mer skada med dom vapnen än vad jag lyckats göra i quake live när jag spelat

Ja det stämmer. Fast det gör ju inte spelet dummare, bara svårare

Medlem

Ok jag förstår mej inte på detta spel ialla fall, vad är tjusningen med att studsa omkring så här?

Varje bana jag spelat på har vart likadan, några kullar och fiender som studsar omkring tills matchen är slut.

Inaktiv
Skrivet av Ballong:

Ok jag förstår mej inte på detta spel ialla fall, vad är tjusningen med att studsa omkring så här?

Varje bana jag spelat på har vart likadan, några kullar och fiender som studsar omkring tills matchen är slut.

haha kan förstå att du ser det så : ).
Det du bör göra är att kolla in TRIBES 1 + 2 på youtube och kolla killarna som snackar om spelet och lika så KAN spela.

Det du "ser" är igentligen för dom som kan spelet och spelat sen Tribes 1 en evig katt och råtta lek i 300km/h samtidigt som du måste tänka 10 steg framåt hela tiden, PLUS att du måste hela tiden hålla koll på din fart, din omgivning och vart nästa "kulle" att ta fart på är, Om det finns några flykt vägar om någon kommer efter dig, Vart flagg bäraren är och om han behöver hjälp eller om någon har DIN flagga, Vart du på bästa sätt kan stänga av han från sin flykt väg.

Och allt detta medans Discar från Disc lunchern flyger förbi ditt huvud, Andra spelare flyger förbi dig i 300 blås och skjuter gattling guns på dig, eller din "glid väg" som du räknade ut 10 sekunder innan du va där helt stängs av på g av en Tank eller AT strike.

Sen bara för att du ska få en inblick hur svårt det verkligen är så går vissa vapens kulor i samma hastighet som du själv åker i. Dvs, Du kan inte skjuta rakt framför målet och hoppas på du träffar, Du måste tänka på din fart, Hanns fart, Lutning på backen han åker i m.m m.m...

Det här är typiskt ett sånt spel som du aldrig blir 100% bra på, Du kan bara bli "bättre".

Så det du "ser som några som bara hoppar runt :)" Är igentligen taktik på HÖG nivå som skapas.

Dock så önskar jag en sak i spelet: Och det är mera TEAMWORK.

Om någon vill adda på tribes A: Så är mitt nick:
DevilzRightHand


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

Bra spel! Dock så är Raider med plasma OP så in i helvete trots plasma nerfen.

123
Skriv svar