Inferno-läget i Diablo 3 dubbelt så svårt som vid testandet

Medlem
Skrivet av uffhund:
Skrivet av Hanga:

Haha, försöker de övertyga sig själva hur svårt deras spel är eller?

Det handlar nog mer om att det är en fråga som ställs hela tiden. Om och om igen. Det spelar ingen roll hur många gånger Blizzard säger att inferno kommer att vara SVÅRT, för folk tror de ändå inte.

Däremot kom det ju ut lite information häromdagen där det bevisades att inferno åtminstone kommer att vara märkbart svårare än hell. Eller, ganska mycket svårare

Source: http://diablo.incgamers.com/gallery/showphoto.php/photo/8336/...

Damage:
Hell 3075
Inferno 26k

Jäklar Den ökningen blir nog trevlig.

Inaktiv
Skrivet av Loading:

Blizzard kommer nog säkert att nerfa det hela efter 2 veckor när inte alla får vara med o klara det på svåraste. Skulle iaf inte vara första gången.

Haha, det skulle inte förvåna mig det minsta.

Medlem

Bara 8 dagar kvar nu

zsm
Medlem

Inferno är garanterat en enda stor gear check... :/

Medlem

Det ska ju vara svårt, vill inte att när man närmar sig lvl 50 och uppåt och inferno blir aslätt..

Medlem
Skrivet av Pada:
Skrivet av uffhund:
Skrivet av Hanga:

Haha, försöker de övertyga sig själva hur svårt deras spel är eller?

Det handlar nog mer om att det är en fråga som ställs hela tiden. Om och om igen. Det spelar ingen roll hur många gånger Blizzard säger att inferno kommer att vara SVÅRT, för folk tror de ändå inte.

Däremot kom det ju ut lite information häromdagen där det bevisades att inferno åtminstone kommer att vara märkbart svårare än hell. Eller, ganska mycket svårare

Source: http://diablo.incgamers.com/gallery/showphoto.php/photo/8336/...

Damage:
Hell 3075
Inferno 26k

Jäklar Den ökningen blir nog trevlig.

damn.. undrar hur bra en wd summon build klarar sig då, eller om sina pet kommer bli 2 shottade!?!?

Medlem

Tycker det är bra att de har en riktigt svår svårehetsgrad, jag vet inte om jag kommer köra det men det kan vara ett bra alternativ

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Det ska ju vara svårt, vill inte att när man närmar sig lvl 50 och uppåt och inferno blir aslätt..

Tror jag hörde i en intervju att du var tvungen att vara maxlevel för att ens få köra på Inferno. Så det lär nog inte bli några problem.

Medlem

Spelet kommer försenas.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Loading:

Blizzard kommer nog säkert att nerfa det hela efter 2 veckor när inte alla får vara med o klara det på svåraste. Skulle iaf inte vara första gången.

Märkligt ändå, är man så jävla dålig/oerfaren att man inte klarar på utsatt svårighetsgrad så får man spela något annat eller öva.

absolut . Den svåraste svårighetsgraden ska vara riktigt svårt och riktigt belönande att klara av , Om de skulle nerfa svåraste svårighetsgraden så kan man ju fråga vad man ska med dem te


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Loading:

Blizzard kommer nog säkert att nerfa det hela efter 2 veckor när inte alla får vara med o klara det på svåraste. Skulle iaf inte vara första gången.

jag hoppas verkligen inte att de gör en Wow med detta spel.
De säger ju hur som helst att de lagt ner mycket tid på att just få det svårt så vrf förstöra det.

Vad tänker du på?
Smidigaste sjukanmälan och hur tidigt man kan ta sig hem från jobbet efter dagen man vart "sjuk" på.

Medlem
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av Neatherblade:

Undrar hur svårt Hardcore Inferno kommer att bli,

Lika svårt som inferno i non-hardcore mode?

Inte en chans. Hardcore kommer vara betydligt svårare. I softcore kan du döda två monster i ett pack, dö, döda ett monster, dö, börja om, dö, börja om....

kamikaze-hacka ned monsterskaror en fiende i taget. I HC kommer du vara livrädd att ens kliva utanför stadsportarna.

Medlem
Skrivet av highspeed:
Skrivet av Pada:
Skrivet av uffhund:
Skrivet av Hanga:

Haha, försöker de övertyga sig själva hur svårt deras spel är eller?

Det handlar nog mer om att det är en fråga som ställs hela tiden. Om och om igen. Det spelar ingen roll hur många gånger Blizzard säger att inferno kommer att vara SVÅRT, för folk tror de ändå inte.

Däremot kom det ju ut lite information häromdagen där det bevisades att inferno åtminstone kommer att vara märkbart svårare än hell. Eller, ganska mycket svårare

Source: http://diablo.incgamers.com/gallery/showphoto.php/photo/8336/...

Damage:
Hell 3075
Inferno 26k

Jäklar Den ökningen blir nog trevlig.

damn.. undrar hur bra en wd summon build klarar sig då, eller om sina pet kommer bli 2 shottade!?!?

Jag oroar mig mer för den här subben: 170K skada som rare. Det numret är ju fan bara sinnessjukt...

det är nästan 400 gånger mer skada än normal. XD

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av Neatherblade:

Undrar hur svårt Hardcore Inferno kommer att bli,

Lika svårt som inferno i non-hardcore mode?

Inte en chans. Hardcore kommer vara betydligt svårare. I softcore kan du döda två monster i ett pack, dö, döda ett monster, dö, börja om, dö, börja om....

kamikaze-hacka ned monsterskaror en fiende i taget. I HC kommer du vara livrädd att ens kliva utanför stadsportarna.

Hardcore höjer inte svårhetsgraden alls. Jag fattar inte vart folk har fått detta ifrån.
jag ska förklara:
Softcore: Dör du, hämta din kropp o få tillbaka ditt gear
Hardcore: Dör du dör gubben permanent. Alltså kan du aldrig mer spela på den.

Det är enda skillnaden!!

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av S.S. Viator:
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av Neatherblade:

Undrar hur svårt Hardcore Inferno kommer att bli,

Lika svårt som inferno i non-hardcore mode?

Inte en chans. Hardcore kommer vara betydligt svårare. I softcore kan du döda två monster i ett pack, dö, döda ett monster, dö, börja om, dö, börja om....

kamikaze-hacka ned monsterskaror en fiende i taget. I HC kommer du vara livrädd att ens kliva utanför stadsportarna.

Hardcore höjer inte svårhetsgraden alls. Jag fattar inte vart folk har fått detta ifrån.
jag ska förklara:
Softcore: Dör du, hämta din kropp o få tillbaka ditt gear
Hardcore: Dör du dör gubben permanent. Alltså kan du aldrig mer spela på den.

Det är enda skillnaden!!

Du missförstår mig. I vissa situationer där det inte går att kita kan man göra självmordsattacker och ta kål på ett monster i taget fram till actbossen. Den taktiken fungerar inte i HC.

I SC kan du testa monster i grupp genom att skicka fram en spelare som offrar sig för att se om det finns risk för 1-shot-kills, och sedan ressa dina polare. Det kan du inte heller göra i HC.

I SC kan du dessutom bygga glaskanoner och spränga sönder så mycket du kan innan du dör och börja om om du skulle råka falla. I HC måste du prioritera DEF framför DPS, något som gör att det kommer ta längre tid att ta kål på ett monster i HC - värdefull tid som ger fienden möjlighet att zergrusha dig

Så ja. HC är svårare, inte för att fienderna slår hårdare eller har med HP, utan för att vissa fördelaktiga strategier inte fungerar i HC. Dessutom kommer du vara livrädd hela tiden, så inte nog med att fienderna försöker ta kål på dig du måste också brottas med den psykologiska aspekten, den där självbevarelsedriften som säger åt dig att backa när du borde gå framåt.

Medlem

1. Svårt?
Nja, det handlar nog bara om löjligt höga ststs för fienderna, HP och skada. Att se ett riktigt utmanande inferno, som krävde lite skicklighet och taktik från spelaren (tänk Dark/Demon Souls) är otänkbart så klart. Bullet sponges, here we go!
2. Inferno?
Nja, snarast "anledningen till att lilla pelle ka gå till marknaden". Återigen, det handlar inte om att göra spelet bra, svårt på rätt sätt, utan snarast om ett bra skäl att "motivera" spelarna att spendera IRL pengar i marknaden för att få det "epic gear" som behövs. Det, eller hyra in egna team av kinesiska farmare som jobbar åt en.
Pay 2 Win, pay 2 play...
3. Svårt?
Nja, det släpps väl DLC, expansion eller patch som sänker svårighetsgraden efter ett tag så alla kan klara den, eller någon liten "pay 2 win" item som hjälper. Allt för att hålla kvar alla casuals vid spelet, och få dem att betala för att spela.

Tyvärr tror jag inte mer på detta spel än på Angry Birds RPG, tror det är ett spel som ska sälja på nostalgi och känt namn, ett fördummat och förenklat spel vars enda syfte är att få spelare att handla på marknaden så Activision Blizzard tjänar ännu mer.
Blir det ens kul att spela blir jag överraskad, för det känns inte alls som den Diablo serie jag gillade när jag var ung, det känns som om fokus ligger fel. Dock hoppas jag att ni andra kan ha kul när ni lirar, och att ni när ni ser hur rätt detta är, inte blir alltför upprörda...

Inaktiv

Grumbledock: nu är ju Blizzard ett bra exempel på en utgivare som inte massproducerar en mass COD skit eller har med Zynga och *Ville att göra, eller hur? Det är ju inte så att deras spel är fulla med DLC och annat jox.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

1. Svårt?
Nja, det handlar nog bara om löjligt höga ststs för fienderna, HP och skada. Att se ett riktigt utmanande inferno, som krävde lite skicklighet och taktik från spelaren (tänk Dark/Demon Souls) är otänkbart så klart. Bullet sponges, here we go!
2. Inferno?
Nja, snarast "anledningen till att lilla pelle ka gå till marknaden". Återigen, det handlar inte om att göra spelet bra, svårt på rätt sätt, utan snarast om ett bra skäl att "motivera" spelarna att spendera IRL pengar i marknaden för att få det "epic gear" som behövs. Det, eller hyra in egna team av kinesiska farmare som jobbar åt en.
Pay 2 Win, pay 2 play...
3. Svårt?
Nja, det släpps väl DLC, expansion eller patch som sänker svårighetsgraden efter ett tag så alla kan klara den, eller någon liten "pay 2 win" item som hjälper. Allt för att hålla kvar alla casuals vid spelet, och få dem att betala för att spela.

Tyvärr tror jag inte mer på detta spel än på Angry Birds RPG, tror det är ett spel som ska sälja på nostalgi och känt namn, ett fördummat och förenklat spel vars enda syfte är att få spelare att handla på marknaden så Activision Blizzard tjänar ännu mer.
Blir det ens kul att spela blir jag överraskad, för det känns inte alls som den Diablo serie jag gillade när jag var ung, det känns som om fokus ligger fel. Dock hoppas jag att ni andra kan ha kul när ni lirar, och att ni när ni ser hur rätt detta är, inte blir alltför upprörda...

En grinigare jävel än dig får man fan leta efter.

Medlem
Skrivet av Loading:

Blizzard kommer nog säkert att nerfa det hela efter 2 veckor när inte alla får vara med o klara det på svåraste. Skulle iaf inte vara första gången.

Skillnaden här är att i WoW så har du content och lore som svensson vill uppleva. Här kan du fortfarande uppleva allt, så kommer inte finnas någon anledning att dumma ner det. Hoppas jag på.

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Grumbledock:

1. Svårt?
Nja, det handlar nog bara om löjligt höga ststs för fienderna, HP och skada. Att se ett riktigt utmanande inferno, som krävde lite skicklighet och taktik från spelaren (tänk Dark/Demon Souls) är otänkbart så klart. Bullet sponges, here we go!
2. Inferno?
Nja, snarast "anledningen till att lilla pelle ka gå till marknaden". Återigen, det handlar inte om att göra spelet bra, svårt på rätt sätt, utan snarast om ett bra skäl att "motivera" spelarna att spendera IRL pengar i marknaden för att få det "epic gear" som behövs. Det, eller hyra in egna team av kinesiska farmare som jobbar åt en.
Pay 2 Win, pay 2 play...
3. Svårt?
Nja, det släpps väl DLC, expansion eller patch som sänker svårighetsgraden efter ett tag så alla kan klara den, eller någon liten "pay 2 win" item som hjälper. Allt för att hålla kvar alla casuals vid spelet, och få dem att betala för att spela.

Tyvärr tror jag inte mer på detta spel än på Angry Birds RPG, tror det är ett spel som ska sälja på nostalgi och känt namn, ett fördummat och förenklat spel vars enda syfte är att få spelare att handla på marknaden så Activision Blizzard tjänar ännu mer.
Blir det ens kul att spela blir jag överraskad, för det känns inte alls som den Diablo serie jag gillade när jag var ung, det känns som om fokus ligger fel. Dock hoppas jag att ni andra kan ha kul när ni lirar, och att ni när ni ser hur rätt detta är, inte blir alltför upprörda...

En grinigare jävel än dig får man fan leta efter.

Nja inte så svårt, det är bara att nämna konsol, då kommer de riktigt griniga skogstrollen fram.

Blod kommer flyta, saliv kommer spruta, armar kommer viftas.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

1. Svårt?
Nja, det handlar nog bara om löjligt höga ststs för fienderna, HP och skada. Att se ett riktigt utmanande inferno, som krävde lite skicklighet och taktik från spelaren (tänk Dark/Demon Souls) är otänkbart så klart. Bullet sponges, here we go!

Tror dem sa i någon film att mobsen kommer ha annorlunda och fler attacker. Tex ska dem kunna walla in dig så du har svårare att kita. Och en annan ability dem nämde var att dem kommer ha en range attack som gör as mycket skada om du är för långt bort så du måste vara nära. Så det är inte nödvändigtvis bara HP och skada ökning på inferno mobs.

Skrivet av S.S. Viator:
Skrivet av highspeed:
Skrivet av Pada:
Skrivet av uffhund:
Skrivet av Hanga:

Haha, försöker de övertyga sig själva hur svårt deras spel är eller?

Det handlar nog mer om att det är en fråga som ställs hela tiden. Om och om igen. Det spelar ingen roll hur många gånger Blizzard säger att inferno kommer att vara SVÅRT, för folk tror de ändå inte.

Däremot kom det ju ut lite information häromdagen där det bevisades att inferno åtminstone kommer att vara märkbart svårare än hell. Eller, ganska mycket svårare

Source: http://diablo.incgamers.com/gallery/showphoto.php/photo/8336/...

Damage:
Hell 3075
Inferno 26k

Jäklar Den ökningen blir nog trevlig.

damn.. undrar hur bra en wd summon build klarar sig då, eller om sina pet kommer bli 2 shottade!?!?

Jag oroar mig mer för den här subben: 170K skada som rare. Det numret är ju fan bara sinnessjukt...

det är nästan 400 gånger mer skada än normal. XD

O shit !!! Nog meningen man ska kita den? Iförsig WD kan ju dra ner 40% mindre skada på mobsen, kanske gå få ner det ännu mer från andra klasser buffar?

Medlem
Skrivet av Yabba:

En grinigare jävel än dig får man fan leta efter.

Nja, grinig är fel ord, testa cynisk så är det närmare, eller till och med "realist", då kommer vi rätt. Ärligt talat så känner jag som gammal Diablo spelare inte igen mig, jag känner inte att de stora förändringarna som ex. marknaden, inget LAN eller onlinekrav medför något bra. Fördummat gameplay för att sälja Gear, låter som WoW inte Diablo.
Visst, du kan vara av en annan åsikt och får ha så kul, jag bara skrev vad jag kände, hur jag tolkade informationen. Om du vill göra en annan tolkning så är det fritt fram, men att motivera marknaden med annat än ren girighet, samt löjligt "svåra" bullet sponges på annat sätt, är bara långsökt imo ^^

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Du missförstår mig. I vissa situationer där det inte går att kita kan man göra självmordsattacker och ta kål på ett monster i taget fram till actbossen. Den taktiken fungerar inte i HC.

I SC kan du testa monster i grupp genom att skicka fram en spelare som offrar sig för att se om det finns risk för 1-shot-kills, och sedan ressa dina polare. Det kan du inte heller göra i HC.

I SC kan du dessutom bygga glaskanoner och spränga sönder så mycket du kan innan du dör och börja om om du skulle råka falla. I HC måste du prioritera DEF framför DPS, något som gör att det kommer ta längre tid att ta kål på ett monster i HC - värdefull tid som ger fienden möjlighet att zergrusha dig

Så ja. HC är svårare, inte för att fienderna slår hårdare eller har med HP, utan för att vissa fördelaktiga strategier inte fungerar i HC. Dessutom kommer du vara livrädd hela tiden, så inte nog med att fienderna försöker ta kål på dig du måste också brottas med den psykologiska aspekten, den där självbevarelsedriften som säger åt dig att backa när du borde gå framåt.

Du har helt rätt. Sett så många som tror att HC är svårare pga av Hp/Dmg. Men det du säger stämmer.

12
Skriv svar