Tech-porr – Unreal Engine 4 mot Cryengine 3
Framtidens grafik visades under E3-mässan – vilken är din favorit?
#epic, #crytek, #crysis-2, #crysis, #gears-of-war-judgement
UE4 för hela slanten om motorn blir lika optimerad som UE3.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
måste säga att jag är aningen besviken på UE4.
efter uttalanden som detta
But what is Unreal Engine 4? And how does it compare to Samaritan, the high-powered Unreal Engine 3 demo that's been shown off for years? "If Samaritan looked like a piece of crap, that's what Unreal Engine 4 would look like," Rein told us.
nu finns ju elemental demot endast som en crappig youtube länk, vilket antagligen gör att vi går miste om mycket av detaljrikedomen i demot.
men jag kan ändå inte påstå att samaritan demot (länk), ser ut som bajs i jämförelse.
måste säga att jag är aningen besviken på UE4.
efter uttalanden som detta
But what is Unreal Engine 4? And how does it compare to Samaritan, the high-powered Unreal Engine 3 demo that's been shown off for years? "If Samaritan looked like a piece of crap, that's what Unreal Engine 4 would look like," Rein told us.
nu finns ju elemental demot endast som en crappig youtube länk, vilket antagligen gör att vi går miste om mycket av detaljrikedomen i demot.
men jag kan ändå inte påstå att samaritan demot (länk), ser ut som bajs i jämförelse.
Problemet med UE4 verkar vara att man måste bli underättad av EPIC varför UE4 gör så att Samaritan "looks like CRAP" i jämförelse, dvs vad hände bakom kulliserna är det som är det intressanta i UE4 och ingenting man "SER" på skärmen.
| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Jag skulle velat se en människa så man ser vilken nivå geomatrin ligger på. Det här monstret såg väldigt snygg ut men hade en displacement-mappig stil, dvs. väldigt gropig och inga distinkta runda kanter eller linjer. Statyerna visade lite grann. Omgivningen ser helt otrolig ut dock, det är så det ska se ut. Partiklarna ser magnefika ut.
Det är alltid mörkast strax före gryningen & Epic är det ljus jag väntat på...
De implementerar saker som visserligen funnits ett bra tag men som tidigare inte vart möjliga på grund utav det icke existerande fokus som rått över optimering för kraftfull hårdvara. Unreal Engine 4 visar både tekniska & grafiska framsteg som verkligen kommer imponera långt in i framtiden, den här motorn kommer möjliggöra helt nya sätt att bygga, uppleva & förstöra våra spelvärldar på.
Crytek visar stolt upp samma gamla beef jerkey i ett annorlunda färgtema, som de alltid gjort med den motorn ^^
Nu får vi bara hoppas att utvecklare inte förundras för mycket av motorns bekvämligheter utan vågar bryta egen mark med UE4 redan ifrån start
Enligt, slashgear skall elemental demot ha körts på ett ensamt GFX 680..Sedan finns en 1080P version av klippet att ladda hem om man vill, bara 900mb men men
http://international.download.nvidia.com/geforce-com/internat...
Grejjen med UE4 är att nu blir det möjligt med rörlig fysik igen när ljuset körs i realtid. Man körde mycket prerendrerade ljussättningar den här generationen, för att få den looken som UE4 har, men det är fusk, ett kluster sitter och förberäknar en massa skit, i princip har du ljussättningen förbyggd som texturer.
Tror vi kommer se mycket stora förbättring när det kommer till människorna med tanke på realtids-SSS'en, det kan göra riktigt mycket!
Och allt detta kan komma att förändras i ett nafs om följande teknik fungerar väl och slår igenom:
Euclideon & Unlimited Detail - Bruce Dell Interview
Det är mycket "så här fungerar det i princip" snack i början av videon, skippa till ca 22 minuter in för er som vill gå direkt till själva realtidsdemot.
Onekligen en uppsjö av frågetecken som kvarstår: Hur väl kommer detta funka med animationer, olika effekter, interaktiva objekt, lokaliserad hitdetection, dynamisk belysning, förstörbar omgivning, fysiksimulering osv?
Med andra ord, kommer det ens att lämpa sig för spel eller blir det mest en fantastisk men tämligen statisk "fly-by" motor?
SE
Båda är ju ruskigt snygga, med fint flytande fysik och ljussättning. Kan dock inte hjälpa för att CE3 känns snäppet mer vass, kanske att den bara appellerar lite mer till mig.
UE4 kommer utan tvekan bli en standard inom spelvärlden, men den har fortfarande en lite plastig/polerad/konstgjord yta som jag inte ser i CE3.
Nog smak och behag, båda kommer bli snuskiga. Dax att uppgradera burken. Igen...
Båda var fina, men var är dinosaurierna?