Spelat samma CIV II spel i 10 år
Helt otroligt skulle jag säga, läs och begrunda.
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/uxpil/ive_been_playin...
Läste om det igår, helt fantastiskt!
Hoppas det löser sig för honom då han just nu sitter fast :/
Det är just sådant här som är så skönt med spel som har viss frihet inbakat, det går att hitta på sina egna små scenarion och helt plötsligt få en ny spelupplevelse
A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche
Det är just sådant här som är så skönt med spel som har viss frihet inbakat, det går att hitta på sina egna små scenarion och helt plötsligt få en ny spelupplevelse
Det är min teori om vad som lockar mest i spel, att bli överraskad, mer så än att bli chockad. Största behållning i MineCraft och DayZ (visade störst på detta nu senast) vet aldrig vad som kommer hända eller vad du kommer att finna. Det gör ett roligare spel då det ligger närmre lek och upptäckarglädje.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Det är just sådant här som är så skönt med spel som har viss frihet inbakat, det går att hitta på sina egna små scenarion och helt plötsligt få en ny spelupplevelse
Det är min teori om vad som lockar mest i spel, att bli överraskad, mer så än att bli chockad. Största behållning i MineCraft och DayZ (visade störst på detta nu senast) vet aldrig vad som kommer hända eller vad du kommer att finna. Det gör ett roligare spel då det ligger närmre lek och upptäckarglädje.
Jepp.. fast det är aningen läskigare i Dayz
1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb
Det är just sådant här som är så skönt med spel som har viss frihet inbakat, det går att hitta på sina egna små scenarion och helt plötsligt få en ny spelupplevelse
Det är min teori om vad som lockar mest i spel, att bli överraskad, mer så än att bli chockad. Största behållning i MineCraft och DayZ (visade störst på detta nu senast) vet aldrig vad som kommer hända eller vad du kommer att finna. Det gör ett roligare spel då det ligger närmre lek och upptäckarglädje.
Jepp.. fast det är aningen läskigare i Dayz
Det är det
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Det är ju det här jag tycker att dagens utvecklare -och- spelare kanske glömmer bort litet grann när det jagas efter omedelbara belöningar och story-qeusts att följa osv. Helt enkelt vikten av att skapa en egen story, istället för att bli handhållen genom en som sedan bara tar slut.