Mafia II-demo släppt

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.

Word

Gillar de att man måste vara lite försiktig i Mafia, som att om du kör på fel sida av vägen så kommer farbror blå och tar dig, eller om du går runt och visar dina bad ass vapen så blir folk rädd. Det blir lite mer realism över de hela. Sen gillar jag att man inte tål 100 skott ala Superman, utan du måste ta de försiktigt och utnyttja varenda skydd du kan hitta för att ta dig framåt.

Mm! Hade dock gärna velat att demot hade varit lite svårare. Man tålde rätt så mycket skott ändå (om man jämför med Mafia 1 där man dog av 1-2 skott).

Jag hade turen (eller oturen) att bli träffad i huvudet av ett skott pang bom så var man knallfall död :). Så man kan tydligen dö av ett skott iallafall.

OK! Härligt. Tror fan att detta kan bli årtiondets spel om storyn är lika bra som känslan i demot


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

Nej där har du verkligen fel. Vad i GTA 4 skulle slå Mafia2 fysikmässigt/motor etc? Förklara nu för alla....för det kan du inte!

Ett ord Euphoria.
Hur folk interagerar med omgivningen i GTA är hur mycket bättre som helst, i Mafia 2 känns det inget vidare, folk reagerar knappast naturligt när dem blir påkörda/skjutna.. vare sig NPCn eller bilen.

Angående fysiken i bilarna med simulation-mode på så är den bättre än GTA ja men i övrigt hehe nej för fan , inte en chans.. känns ju stelt som faun.

Lägg ner fanboyandet nu.

Men dem kan få lite kudos för att dem optimerat det till PC iaf.

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.

Gillar inte ens GTA men ok... berömmer dem bara för deras bra fysik som slår Mafia på fingrarna.

Sen att folk blir rädda, vetifan om ni har en bättre demo version än jag men... står med en Thompson med siktet uppe i skallen på en civil person och han rör inte en fena, samt flera gånger stött på civila som står i en klunga och springer emot en vägg.

Det må vara bättre än GTA på vissa områden men långt ifrån alla.

Medlem

När släpps demot till silver-användare på 360?

Medlem

GTA4 är ju det första spelet i GTA serien sen GT2 som är bra... och det mäks tydligt att de snott både idéer och rena uppdrag från maffia 1. Minst två tre uppdrag kändes mer eller mindre som rip till och med vill jag minnas när jag lirade... men jag tror Mafia 2 har gått ett steg längre och kommer bli bättre än GTA4... demot känns så i alla fall....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Haha, hände en liten rolig grej när jag gled runt.
Jag gick på någon gata, råkade dra upp Shotgun, så kommer det direkt en kille och säger " You think ya gun is bigger than mine homeboy?" Så hör man sirener, jag drar ner vapnet. Så tar polisen killen som drog upp sitt vapen, han flyr och blir skjuten. Så bara för att han skröt var han tvungen att betala med livet.
Livet är hårt i Empire bay.

Medlem
Skrivet av GqchatarN:

Haha, hände en liten rolig grej när jag gled runt.
Jag gick på någon gata, råkade dra upp Shotgun, så kommer det direkt en kille och säger " You think ya gun is bigger than mine homeboy?" Så hör man sirener, jag drar ner vapnet. Så tar polisen killen som drog upp sitt vapen, han flyr och blir skjuten. Så bara för att han skröt var han tvungen att betala med livet.
Livet är hårt i Empire bay.

Haha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Jag får inte igång AA, den vägrar. Behöver man DX11 för det tro?

Spelet behöver verkligen AA, men klarade ju att spela GTA IV utan det så

Om du menar Auto-Aim så får du de automatiskt om du siktar nära en fiende.

Inaktiv
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av United:

jag tog o tittade i playboytidningen som låg i köket i början men nu finns den inte kvar?

Du har plockat upp den.

Har någon hittat alla fem playmates? Jag hittar bara 4 stycken.

Vet inte vilka du plockat, men den sista jag hitta vart när du kommer till översta våningen, de står en snubbe i trappan med Thompson. Sen till höger om honom ligger de en Thompson och en Playboy tidning på ett bord/lådor.

Medlem
Skrivet av Tobbehh:
Skrivet av zhrooms:

Jag får inte igång AA, den vägrar. Behöver man DX11 för det tro?

Spelet behöver verkligen AA, men klarade ju att spela GTA IV utan det så

Om du menar Auto-Aim så får du de automatiskt om du siktar nära en fiende.

Han menar Anti Aliasing.

Och nej, spelets "AA" inställning sätter på en form av fejk AA (blur) som bara försöker göra kanter lite suddigare (ingen riktig AA). Det är samma form av AA som finns exempelvis i GRAW 1/2.

Tvingar man AA i drivrutinen så ser man inte texturer ingame.

Medlem

D va ju jääätte lönt att spela.. demo på 10min... suck... grymt besviken, längre demo hade vart roligare....

jag menar göra ett halvt uppdrag... kändes waste of time....

.............


signatur

//Peace out

Medlem

Har testat lite på PS3 nu och måste säga att jag gillar pc versionen bättre. Dock så är min PC av det lite äldre slaget (läs X2 4200+, 4gb ddr2, 8800gt) och har problemet att jag endast får 30fps. Att sänka upplösningen ändrar inget och slår jag på physx så går jag ner till 15fps. Kollade snabbt på performance monitor och såg att cpu-användningen är mellan 93 och 100% ständigt. Är det CPU som är flaskhalsen? Jobbigt att köpa ny CPU för att märka att det är grafikkortet som bråkat :/

Medlem

Fan vad kommentarer, tog ett tag att gå igenom..
Har nu kört igenom det på min HTPC med storbildstv.
Fungera väldigt bra med 8800GT kort sålänge physx var avstängt.

Demot var väldigt kort och enkelt, men det är tillräckligt för att man ska få smak att köpa det...

Ett givet köp.

Medlem
Skrivet av shastar:

Fan vad kommentarer, tog ett tag att gå igenom..
Har nu kört igenom det på min HTPC med storbildskärm.
Fungera väldigt bra med 8800GT kort sålänge physx var avstängt.

Demot var väldigt kort och enkelt, men det är tillräckligt för att man ska få smak att köpa det...

Ett givet köp.

Vad har du för processor om man får fråga?

Medlem
Skrivet av MonsterGuden:
Skrivet av shastar:

Fan vad kommentarer, tog ett tag att gå igenom..
Har nu kört igenom det på min HTPC med storbildskärm.
Fungera väldigt bra med 8800GT kort sålänge physx var avstängt.

Demot var väldigt kort och enkelt, men det är tillräckligt för att man ska få smak att köpa det...

Ett givet köp.

Vad har du för processor om man får fråga?

Det är en gammal AMD Athlon x2 6400+ BE på 3400mhz...125w

Medlem
Skrivet av shastar:
Skrivet av MonsterGuden:
Skrivet av shastar:

Fan vad kommentarer, tog ett tag att gå igenom..
Har nu kört igenom det på min HTPC med storbildskärm.
Fungera väldigt bra med 8800GT kort sålänge physx var avstängt.

Demot var väldigt kort och enkelt, men det är tillräckligt för att man ska få smak att köpa det...

Ett givet köp.

Vad har du för processor om man får fråga?

Det är en gammal AMD Athlon x2 6400+ BE på 3400mhz...125w

Då kanske det blir att köpa spelet till PC tillsamans med en ny processor, tåls att tänka på!
Tack för hjälpen iaf

Medlem

Mmmmhhmmm... 'drägglar'

Vilken plattform ska ni lira på när spelet är släppt?

Blir nog xbox360 för min del. Inte nog med pengar
för att kunna uppgradera datorn och dessutom
blir ljudet grymt bättre med ett hemmabiosystem

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

Nej där har du verkligen fel. Vad i GTA 4 skulle slå Mafia2 fysikmässigt/motor etc? Förklara nu för alla....för det kan du inte!

Ett ord Euphoria.
Hur folk interagerar med omgivningen i GTA är hur mycket bättre som helst, i Mafia 2 känns det inget vidare, folk reagerar knappast naturligt när dem blir påkörda/skjutna.. vare sig NPCn eller bilen.

Angående fysiken i bilarna med simulation-mode på så är den bättre än GTA ja men i övrigt hehe nej för fan , inte en chans.. känns ju stelt som faun.

Lägg ner fanboyandet nu.

Men dem kan få lite kudos för att dem optimerat det till PC iaf.

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.

Gillar inte ens GTA men ok... berömmer dem bara för deras bra fysik som slår Mafia på fingrarna.

Sen att folk blir rädda, vetifan om ni har en bättre demo version än jag men... står med en Thompson med siktet uppe i skallen på en civil person och han rör inte en fena, samt flera gånger stött på civila som står i en klunga och springer emot en vägg.

Det må vara bättre än GTA på vissa områden men långt ifrån alla.

Du verkar inte förstå fysikens lagar
Tyckte demot var riktigt bra! Underbar atmosfär.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av aeqvist:

Har aldrig lyckats få någon att bli rädd när jag har bössan framme, bara när man skjuter men det är ju inte så konstigt Sen verkar man kunna köra vart man vill sålänge man inte krockar i en polisbil.

Vet itne hur ni andra gjort för att få farbror blå efter er men jag måste skjuta lite folk eller köra på saker för att få honom efter mig.

Jag har fått snuten efter mig bland annat genom att köra för fort, gått runt med en pistol i handen, sprungit in ett par personer osv. Det svåra är att inte få polisen efter sig enligt mig

Jag måste ha haft väldigt tur Det svåra är att hålla toppfart över feta bron utan att kvadda sig själv

Gillar att man kan dö av att krocka osv, precis som det ska vara. Hoppas jag får uppleva sakerna du snackar om också. Då kommer jag verkligen njuta av hela spelet. Längtar!

Medlem
Skrivet av Stark:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

Nej där har du verkligen fel. Vad i GTA 4 skulle slå Mafia2 fysikmässigt/motor etc? Förklara nu för alla....för det kan du inte!

Ett ord Euphoria.
Hur folk interagerar med omgivningen i GTA är hur mycket bättre som helst, i Mafia 2 känns det inget vidare, folk reagerar knappast naturligt när dem blir påkörda/skjutna.. vare sig NPCn eller bilen.

Angående fysiken i bilarna med simulation-mode på så är den bättre än GTA ja men i övrigt hehe nej för fan , inte en chans.. känns ju stelt som faun.

Lägg ner fanboyandet nu.

Men dem kan få lite kudos för att dem optimerat det till PC iaf.

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.

Gillar inte ens GTA men ok... berömmer dem bara för deras bra fysik som slår Mafia på fingrarna.

Sen att folk blir rädda, vetifan om ni har en bättre demo version än jag men... står med en Thompson med siktet uppe i skallen på en civil person och han rör inte en fena, samt flera gånger stött på civila som står i en klunga och springer emot en vägg.

Det må vara bättre än GTA på vissa områden men långt ifrån alla.

Du verkar inte förstå fysikens lagar
Tyckte demot var riktigt bra! Underbar atmosfär.

Snarare förundrande hur du kan tycka att Mafias fysik är mer naturlig än GTA, dags för en reality-check?

Inaktiv

Beställt nu.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Inte en chans i helvetet att Mafia 2 är ett bättre spel än GTA IV.. same shit different name

Fysik hit och fysik dit, jävla dumma folk är som säger att Mafia 2 med Physx har "bättre" fysik än GTA IV.. no shit.. GTA IV med Physx skulle vara minst lika bra som Mafia 2 isåfall.. makes sence

Alla har inte datorer/nvidia som klarar av Physx, så att jämföra med det ens är efterblivet

Laddar du ner diverse texture/weather mods till GTA IV, så är det minst lika snyggt som Mafia 2


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Stark:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

Nej där har du verkligen fel. Vad i GTA 4 skulle slå Mafia2 fysikmässigt/motor etc? Förklara nu för alla....för det kan du inte!

Ett ord Euphoria.
Hur folk interagerar med omgivningen i GTA är hur mycket bättre som helst, i Mafia 2 känns det inget vidare, folk reagerar knappast naturligt när dem blir påkörda/skjutna.. vare sig NPCn eller bilen.

Angående fysiken i bilarna med simulation-mode på så är den bättre än GTA ja men i övrigt hehe nej för fan , inte en chans.. känns ju stelt som faun.

Lägg ner fanboyandet nu.

Men dem kan få lite kudos för att dem optimerat det till PC iaf.

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.

Gillar inte ens GTA men ok... berömmer dem bara för deras bra fysik som slår Mafia på fingrarna.

Sen att folk blir rädda, vetifan om ni har en bättre demo version än jag men... står med en Thompson med siktet uppe i skallen på en civil person och han rör inte en fena, samt flera gånger stött på civila som står i en klunga och springer emot en vägg.

Det må vara bättre än GTA på vissa områden men långt ifrån alla.

Du verkar inte förstå fysikens lagar
Tyckte demot var riktigt bra! Underbar atmosfär.

Snarare förundrande hur du kan tycka att Mafias fysik är mer naturlig än GTA, dags för en reality-check?

Nu är det ju inte bara jag utan väldigt många andra som har kunnat konstatera detta. I Maffia 2 är fysiken betydligt mer verklighetstrogen än vad den är i GTA. Det är någonting man ser ifall man testar båda spelen och kan tänka lite logiskt. Det spelar förvisso ingen roll vad jag säger för du kommer inte ge dig även ifall du förstår att du har fel. I slutändan handlar det ändå bara om vad man föredrar och att ha kul

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Inte en chans i helvetet att Mafia 2 är ett bättre spel än GTA IV.. same shit different name

Fysik hit och fysik dit, jävla dumma folk är som säger att Mafia 2 med Physx har "bättre" fysik än GTA IV.. no shit.. GTA IV med Physx skulle vara minst lika bra som Mafia 2 isåfall.. makes sence

Alla har inte datorer/nvidia som klarar av Physx, så att jämföra med det ens är efterblivet

Laddar du ner diverse texture/weather mods till GTA IV, så är det minst lika snyggt som Mafia 2

Ungefär samma intelligens på det inlägget som en murken kotte.

Medlem

Har precis provspelat lite på PS3, känslan är riktigt skön! Men jag tycker nog GTAIV är snyggare, lite mer detaljerat. PC-versionen har jag inte testat än, vet inte ens om det är någon idé då min burk börjar bli gammal.

Medlem

Älskar detaljerna i detta spelet. Till exempel när jag kom förbikörandes med mitt trimmade svartlackade vrålåk, sparkar upp dörren till vapenbutiken och skjuter ägaren i huvudet, snor snabbt med mig vapen och drar innan polisen hunnit dit. När jag återvänder lite senare är det polisavspärrningar för dörren och stället är stängt.

Eller när jag bara rånade en bensinmack under pistolhot, så ser jag genom rutan när jag gått ut hur kassören kastar sig på telefonen och ringer polisen.

Underbart, detta spelet kan nog bli det bästa liret på flera år.

Medlem

grafiken på ps3an var hemsk, allt är så jävla kantigt, 50 m framför en likanar de ju "wolfenstein 3d" om äns så fint......


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

Spelet ser fruktansvärt lågupplöst ut på xboxen. Visst vattnet var snyggt men i övrig, naah. Grymt besviken på spelet. Liten stad. kör till andra sidan kartan på 30-40 sek. Tror det här spelet kommer floppa rätt hårt.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Är ledsen för er som måste spela spelet på Konsol om det är så hemskt, för på PC är det en gudomlighet..

Medlem

Vill jag ha dålig fps spelar jag på min PC. När jag köpte PS3an var inte tanken att jag skulle spela spel och få ont i ögonen för det är dålig framerate. Är lite samma som med Assassins Creed, tack men nej tack.

Medlem

har inte testat demot än men blir nog inget köp. känns mer som ett spel för gangster/50-tals frälsta än för casuals. Come on Saints Row 3!!


signatur

Where are we runnin'?

Skriv svar