Nya FZ är här!

Inaktiv
Skrivet av Rooty:

Bara jag som inte se den där saken i mitten med Chrome?
Ser ut såhär: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/FXZZZZZ.jpg

Det är en gigantisk reklampelare du har blockerat. Likadant för mig i Firefox just där. Fast hellre ett tomrum än att sidan ser ut som en dålig SF-reklampelare.

Jee
Medlem

Jag hade tänkt försöka vänja mig i en vecka innan jag klagar allt för mycket men det kom inte som en chock denna gången iallafall.
Är inget fan av sånna där grejer som följer med längst ner på sidan. Hade gärna sett ett alternativ att stänga av den helt.


signatur

Eller inte?

Frilansare

Som John m.fl redan har sagt så kommer det att ta ett tag innan allt är på plats. Vissa saker måste man testa i livemiljö för att få till det.
Vi fixar och trixar, ni fortsätter att kommentera! Tack för all feedback.

Medlem

Måste säga att det inte är någon vidare funktiuonalitet i den nya. Den nya bannern där uppe väldigt pixlig och sidan börjar med ett stort tomt grått utrymme, sen att ni har förstorat alla fonts för nyheter och sånt känns väldigt onödigt då det bara gör att sidan tar mer plats. Den här lilla baren längst ner som alltid ska följa med en överallt känns också som något ni har lagt ner massor med energi på helt i onödan eftersom det oftast är en inte så önskad funktion. Nyhetsinläggen generellt är alldeles för stora, jag sitter med 1222x1119 upplösning på webbläsaren och det känns väldigt trångt på hemsidan.

Medlem

gillar inte att meny-raden har bytt sida, det förvirrar.

Sidan är också väldigt, VÄLDIGT, trög. Men det är väl bara tillfälligt...

i övrigt så föredrog jag nog den förra designen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

Måste säga att det inte är någon vidare funktiuonalitet i den nya. Den nya bannern där uppe väldigt pixlig och sidan börjar med ett stort tomt grått utrymme...

"Det stora gråa" är platsen för bildpuffarna. Funkade alldeles nyss, men som nämnt är sidan fortfarande mitt i övergångsstadiet.

Medlem

För det första så funkade inte snabbsvar för mig då den klagade hela tiden på att jag inte skrev ett inlägg, misstag för mig att inte spara det.
Jag har opera.

För det andra så är sidan förjävligt seg, men det hoppas jag kommer bli bättre.

Sen är sidan för "cool" som man kommer tröttna efter några dagar tittande på sidan.

Vi har även vid nyheterna i opera är det bara som bilder det med tumme upp och kommentarerna, man kan inte klicka på dem där, det är kasst.

Medlem

Lookin' good! Ganska buggigt och mycket funktionalitet som saknas dock. Nu får kodapan jobba övertid!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

allt är så stort, dålig överblick :S

Medlem

Also, söker gärna "paging" för kommentarerna. Svårt att orientera sig utan imo.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

var samma klagomål på förra designen med i början


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag gillar det, tar nog lite tid att vänja sig när man vant sig så vid förra men jag gillar det vid första titten iaf


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Gillade den forna smarta designen, men detta ser lovande ut också. Nog bara en fråga om vana.

Medlem

Vi får se hur denna version sätter sig. Gillade faktiskt inte designen på den gamla.

Medlem

ah det blir väll till att köpa en 90" om man ska ha en chans att se hela sidan på ett naffs.... nee förminska allt med ungefär.......99% så tror jag det blir nice sen


signatur

Godspeed

Inaktiv

Om nu lättanvänd funktionell och ögonvänlig var målen måste jag fråga, har ni testat designen någon gång under utvecklingsarbetet?

Det blir två tummar och mungipor ner i betyg.

Medlem

Liknar mycket på gamespots hemsida tycker jag. FZ gillar nog dom Om de kan få ordning på sidan så kan det nog bli bra, men just nu är allt för stort och ihopatryckt.

Medlem

Första intrycket är inte gott tyvärr, ogillar starkt baren längst ner som följer med överallt. Skulle gärna ha en option att kunna ta bort den helt. Allting känns väldigt ehm.. stort, men inget som inte lite ctrl-scroll fixar. Jag antar att jag kommer vänja mig vid det nya utseendet. Har verkligen inte sågat den än. Det ser ut som ni lagt ner mycket tid på den nya sidan, kudos!

Skägg.
10 Chambers

Överblicken kommer med tiden, gamla sajten satt ju i muskelminnet för oss flesta. Segheten kommer att hålla i sig över natten, sen rivstartar vi igen!


signatur
Inaktiv

Nej! Vad har ni gjort med FZ?!? Den nya designen är rent sagt hemsk. Det värsta jag vet är typiska amrikanska spel siter som verkligen försöker göra navigationen rörig, plottrig och fylld med reklam överallt. Om detta var ert mål är ni på god väg att lyckas.

Stora blaffiga bilder på första sidan. En allt för stor och tom header. Reklam typ överallt. Svår navigerad och rörig design, speciellt högerspalten. Texten till nyheterna på första sidan är storlek superlarge? Orkar inte fortsätta... måsta dock säga, sidan är även grymt ful nu.

En sak till förresten. Det var inte lätt att hitta länken för att kommentera en nyhet. Längst ner på sidan, efter listan på befintliga kommentarer, hittar man den. Och en liten bug tror jag, nyheten säger "1 kommentar" när det igentligen finns för tillfället över 3 sidor fyllda med kommentarer.

Summan av kardemumman, tummen ner. Gör om, gör rätt.

Ps. Nämnde jag att FZ är seeeeeg!1!! Klickade på "svara" knappen, 5 minuter senare...

Medlem

Kommer ta ett tag att vänja sig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kul med uppdatering men tyvärr ser nya hemsidan ut som en blogg...

Medlem
Skrivet av spiken:

Överblicken kommer med tiden

Vilken överblick? Det finns ju ingen! Bara en stor bild och en massa reklam...

Medlem

eeeh kan man få tillbaka den gamla layouten ? snälla ?

Medlem

Det blir till att hårdköra AdBlock Plus i FireFox tills vidare iaf, ber om ursäkt men jag klarar inte av dessa banners.

Annars ser det ok ut förutom tre saker som jag stör mig lite på såhär i första anblicken.

1. Vad i hela helvete använder man popupmenyer i tron att det är ett vettigt alternativ nuförtiden? Det är OTROLIGT störande när man drar musen över och om möjligt ännu mer av ett störningsmoment när man skall navigera menyerna och råkar dra musen lite utanför. Skulle ni lägga på en delay på när menyn kollapsar blir väl inte detta bättre heller då man skulle störa sig på att den täcker andra saker man vill klicka på när den inte försvinner fort nog.

2. Den lilla baren längst ner är bra, det är bara det att det ser ut som skit när den inte täcker hela raden där nere. Vad är det designmässiga valet bakom detta? Det förstör en minimalism som det annars brukar vara bra att sträva mot.

3. Vad har den fula rosa hundflodhästen med FZ att göra som är längst ner på sidan? Känns som att det strävas lite för mycket för att gulla med folk som är fast i olika Lunarstormkopior till communitys.

EDIT: Såhär ser FZ ut i 1680x1050 med AdBlock Plus på: http://img819.imageshack.us/img819/876/98631514.jpg Här ser vi även att klagomålet där folk säger att allt tar för stor plats även stämmer. Stämmer VÄLDIGT bra tillochmed.
Och varför går det inte att klicka sig direkt in på kommentarerna genom att klicka på kommentarsikonen (är funktionen inte på plats än eller har ni inte tänkt på det alls (isf wtf))?

Annars tycker jag att det är super att ni förnyar er! "Yay, progress!"

Ps. Gen. 4 var bäst, den som säger emot får en snyting! ^^

Pps. Jag skriver detta här för att jag får ett felmeddelande när jag skall accessa länken som det stod om i nyheten.

Medlem

För stora bilder på artikelgrejen där uppe, sidan blir alldeles för lång och oläslig. För stort vilket gör det svårt att få snabb information eller komma åt det man vill ha.

Reklamen får gärna placeras bättre också..

Blir att vänja sig

Medlem

rörigt som få!

tidigare en väldigt enkel översikt nu är det som en jekla soppa... jobbigt juh... tror inte det blir mycket fz för mig framöver... =/

Medlem

Hur kommentarer jag nyheter, ja förutom denna då? Finns ju ingen ruta under som på denna nyhet?


signatur

Meep!

Medlem

Kan funka. Men glöm inte funktionaliteten.
Sidan verkar ha lite problem än så länge.

Medlem

Horribelt dåligt. Dåligt överblick, konstiga färgval på en del saker. Men smaken är som baken. Vänjer sig säkert. Men det kan inte ha varit några större talang till designer som spydde ut detta

Sen dom små gula textrutorna med röd text, lmfao, what the fuck? Seriöst ...

Aja, som sagt, man vänjer sig säkert.

Skriv svar