Medlem
Medetida spel!

Hej där ute!

jag söker "Medeltida spel" där man slåss med svärd osv, som man gjorde förr i tiden helt enkelt, ett spel som liknar Mount and Blade, men mount and blade var inte riktigt jätte skoj, men söker ett liknande spel iallafall!

tack på förhand

Medlem

Nu utspelar det sig förvisso inte under medeltiden, men i The elder scrolls IV: Oblivion så slåss man med svärd, yxor, pilbågar och dylikt.

Medlem

Nu när det e någon som nämner oblivion kan jag ta och passa på....
Om du gillar mer Roleplaying så borde du ta morrwind istället för oblivion.

Gillar du att ha stora arméer och anfalla slott (eller försvara) köp mount and blade eller varför inte mount and blade warban? ^^

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Nu när det e någon som nämner oblivion kan jag ta och passa på....
Om du gillar mer Roleplaying så borde du ta morrwind istället för oblivion.

Gillar du att ha stora arméer och anfalla slott (eller försvara) köp mount and blade eller varför inte mount and blade warban? ^^

Varför ska man välja Morrowind istället?

Medlem
Skrivet av NoName:
Skrivet av cyberzaikoo:

Nu när det e någon som nämner oblivion kan jag ta och passa på....
Om du gillar mer Roleplaying så borde du ta morrwind istället för oblivion.

Gillar du att ha stora arméer och anfalla slott (eller försvara) köp mount and blade eller varför inte mount and blade warban? ^^

Varför ska man välja Morrowind istället?

För morrowind är snäppet bättre än Oblivion på många punkter, dock är OBlivion riktigt kul och det blir bara bättre med mods så jag rekommenderar båda spelen med glädje

Skaffade Mount and blade warband nyligen och det är grymt kul om du gillar medeltida spel, finns ju trial versioner att tanka ner så det är bara testa!

Inaktiv

Mount and Blade: Warband!

Bland det roligaste spel jag upplevt. Tänk dig Medieval Total War i RTS när du förflyttar din armé, lägg till x100 mer rollspelande, och tänk dig att du spelar som en specifik karaktär i slagen som en ledare med utrustning och hela kittet. Du kan förståss göra mycket mer också.

Medlem
Skrivet av DreadRoze:

Mount and Blade: Warband!

Bland det roligaste spel jag upplevt. Tänk dig Medieval Total War i RTS när du förflyttar din armé, lägg till x100 mer rollspelande, och tänk dig att du spelar som en specifik karaktär i slagen som en ledare med utrustning och hela kittet. Du kan förståss göra mycket mer också.

Håller med Mount & Blade: Warband är kul och väldigt flexibelt för ett Action RPG kombinerat med Real time tactical game play.

Inaktiv

Ska vi se vad jag kan hitta...

Morrowind
Oblivion
Fable 1+2
Torchlight
Kotor 1+2 (framtid men finns metal svärd )
Baldursgate 1+2
Dragon age+Addon och exp
Lands of lore
Witcher
might and magic: Dark messigha (stavning?)
Kings bounty (rpg/strategi)
Bioshock 1+2
Dawn of magic 1+2
Diablo 1+2
Dungeon Siege 1+2
Gothic 1,2,3
Rise of the Argonauts
Risen
Sacred 1+2
Titan Quest
Vampire the Masquerade: Bloodlines
Jade Empire

alla kanske inte är medel tid men aja

Medlem

sacred 1 är bland de bättre diabloklonerna som finns, skulle till och med våga mig på en försiktig liten flamning av diablo då storyn, miljön och lite till är bättre i sacred 1 ;P. enligt mig i alla fall men alla har olika smaker.

Sedan så får jag nog säga att mount and blade är bland de bästa firstperson spel inom "medeltidskategorin" sjukt mycket som man kan göra men dock saknas ju bygga slottfunktion ala stronghold...

Inaktiv

Glöm inte Divine Divinity!

Inaktiv

Vill någon lira pgs multiplayer eller coop å ha trevliga pratstunder över skype hör gärna av er, mina polare spelar alldeles för mycket shooters.
Med vänliga hälsningar


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv

Co-op skulle vara nice, dock har jag ingen mick.

Inaktiv

Åfan, men skaffa en mick, kanske kan adda dig på skype sålänge?


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

1
Skriv svar