Dark Souls: Prepare to Die Edition

Robot
Dark Souls: Prepare to Die Edition

Kultförklarade Dark Souls är efter ihärdiga påtryckningar på väg till pc. Det ser ut att bli en diamant som är mer oslipad än någonsin.

#dark-souls, #demons-souls, #from-software, #namco-bandai


Medlem
Dark Souls: Prepare to Die Edition

Låter bra, hoppas det blir en spelbar konsolport denna gång och att den säljer nog för en dedikerad PC utgåva till nästa spel istället

Medlem

hoppas det inte blir ospelbart bara har väntat på detta sen demons souls utanoserades :/


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Falcon 4 var en oslipad diamant när den släpptes men efter diverse buggfixar kom den att bli måttstocken för moderna flygsim och än idag är det inte många som överträffat den.

Medlem

Kommer att bli svårt att vänja sig vid 30 FPS.

Medlem

Står ju att det kommer 24 augusti. Var kommer 7 oktober ifrån?

http://store.steampowered.com/app/211420/

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Kommer att bli svårt att vänja sig vid 30 FPS.

Är det låst till 30 fps? Har tänkt köpa detta men med tanke på att ögonen börjar blöda vid 30 fps så blir det svårt.

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Kommer att bli svårt att vänja sig vid 30 FPS.

Det är bara ett rykte. Läste en preview och den snubben sa att spelet gick i 60 FPS för det mesta; "We have a build and I played it today. FPS wasn't locked on it as it went to 60fps without problems. Was running it on a 5800 series ATI card and it was doing 1080P 60fps most of the time."


signatur
Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av Xrick6:

Kommer att bli svårt att vänja sig vid 30 FPS.

Är det låst till 30 fps? Har tänkt köpa detta men med tanke på att ögonen börjar blöda vid 30 fps så blir det svårt.

Det är ingen som har sagt att det är låst till 30 FPS. Jag TROR att Xbox/PS3 versionen är det, men jag kan inte lova det heller.

Personligen kommer jag köpa det på release. Igen. Så jävla taggad är jag.

Redaktör
Skrivet av Mabec:

Står ju att det kommer 24 augusti. Var kommer 7 oktober ifrån?

http://store.steampowered.com/app/211420/

7 oktober (2011) är PS3- och Xbox 360-versionerna, välj pc-versionen så står det rätt releasedatum.


signatur
Medlem

xbox versionen går inte ens i 30 FPS.. 20-25 c:a... i vissa fall neråt 8-10 FPS men det är under några sekunder vid några få ställen..

hittade även detta

"Saguchi suggests that the severity of the port problems will vary depending on the power of the player’s machine. “While the game hasn’t been tweaked itself, because it’s very difficult to tweak, but for people who play on the PC, which is arguably a lot more stronger format to work off of, it does improve the framerate issues,” he said."

direkt från hästens mun


signatur
Medlem
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av Xrick6:

Kommer att bli svårt att vänja sig vid 30 FPS.

Är det låst till 30 fps? Har tänkt köpa detta men med tanke på att ögonen börjar blöda vid 30 fps så blir det svårt.

Det är ingen som har sagt att det är låst till 30 FPS. Jag TROR att Xbox/PS3 versionen är det, men jag kan inte lova det heller.

Personligen kommer jag köpa det på release. Igen. Så jävla taggad är jag.

Dark Souls optimeras inte för pc

Med tanke på det där så antar jag att det blir 30 fps.

Medlem

Igen, det är inte optimerat men som Namco Bandai personen säger, PC är mer kraftfull och kommer göra att spelet kan köras i högre FPS än på konsol, om man har hårdvaran för det..


signatur

Kanske köper det i en REA-back på Coop inom en snar framtid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hatar konsolportar av hela mitt hjärta, men i det här fallet har jag faktiskt lite förståelse för det hela. Blir ett dag 1-köp oavsett om det har nån 30 fps cap & GFWL eller ej.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Köper det. Visst är det dåligt portat men utvecklarna har förklarat varför och förvarnat oss om det. De är nya till PC marknaden, helt enkelt. Och de var ärliga!

Främst kommer jag köpa det för att stödja både utvecklarna och PC-marknaden. Visar vi att PC är större än vad dom tror så kanske framtida titlar får lite mer uppmärksamhet också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av vurt:

xbox versionen går inte ens i 30 FPS.. 20-25 c:a... i vissa fall neråt 8-10 FPS men det är under några sekunder vid några få ställen..

hittade även detta

"Saguchi suggests that the severity of the port problems will vary depending on the power of the player’s machine. “While the game hasn’t been tweaked itself, because it’s very difficult to tweak, but for people who play on the PC, which is arguably a lot more stronger format to work off of, it does improve the framerate issues,” he said."

direkt från hästens mun

enda gången det går ner så mycket är nere i det där grottona (minns inte vad det heter just nu) annars är FPSn på konsol väldigt stabil.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av Xrick6:

Kommer att bli svårt att vänja sig vid 30 FPS.

Är det låst till 30 fps? Har tänkt köpa detta men med tanke på att ögonen börjar blöda vid 30 fps så blir det svårt.

Det är ingen som har sagt att det är låst till 30 FPS. Jag TROR att Xbox/PS3 versionen är det, men jag kan inte lova det heller.

Personligen kommer jag köpa det på release. Igen. Så jävla taggad är jag.

Dark Souls optimeras inte för pc

Med tanke på det där så antar jag att det blir 30 fps.

Bara för det inte optimeras betyder det inte att spelet låses till 30 FPS. Dessutom, om spelet spelas oc h är identisk med konsolversionen så kommer detta bli bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av vurt:

xbox versionen går inte ens i 30 FPS.. 20-25 c:a... i vissa fall neråt 8-10 FPS men det är under några sekunder vid några få ställen..

hittade även detta

"Saguchi suggests that the severity of the port problems will vary depending on the power of the player’s machine. “While the game hasn’t been tweaked itself, because it’s very difficult to tweak, but for people who play on the PC, which is arguably a lot more stronger format to work off of, it does improve the framerate issues,” he said."

direkt från hästens mun

enda gången det går ner så mycket är nere i det där grottona (minns inte vad det heter just nu) annars är FPSn på konsol väldigt stabil.

Blighttown. Får jag bara 5-10 mer FPS i den grottan så är jag nöjd.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av vurt:

xbox versionen går inte ens i 30 FPS.. 20-25 c:a... i vissa fall neråt 8-10 FPS men det är under några sekunder vid några få ställen..

hittade även detta

"Saguchi suggests that the severity of the port problems will vary depending on the power of the player’s machine. “While the game hasn’t been tweaked itself, because it’s very difficult to tweak, but for people who play on the PC, which is arguably a lot more stronger format to work off of, it does improve the framerate issues,” he said."

direkt från hästens mun

enda gången det går ner så mycket är nere i det där grottona (minns inte vad det heter just nu) annars är FPSn på konsol väldigt stabil.

Blighttown. Får jag bara 5-10 mer FPS i den grottan så är jag nöjd.

Ja usch vilket hemskt ställe. Tur att inte det var sådan FPS på bossen där bara XD


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av AshTray:

Jag hatar konsolportar av hela mitt hjärta, men i det här fallet har jag faktiskt lite förståelse för det hela. Blir ett dag 1-köp oavsett om det har nån 30 fps cap & GFWL eller ej.

nää.. Är det verkligen GFWL? säg att det inte är så :'(

Medlem

Jag är stolt över min PC! Fantastiskt att Dark Souls släpps på den mest överlägsna spelmaskinen PC.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mabec:

Står ju att det kommer 24 augusti. Var kommer 7 oktober ifrån?

http://store.steampowered.com/app/211420/

7 oktober (2011) är PS3- och Xbox 360-versionerna, välj pc-versionen så står det rätt releasedatum.

Wut? Står det inte längst ner i förhandstitten "Dark Souls: Prepare to Die Edition släpps till Windows den 7 oktober."?

Jag försöker välja pc-versionen men jag kan för bövelen inte hitta hur.

Medlem

Skulle inte säga att Dark souls är balanserat, men om dem gör MM för Co-op och PVP (och jag tolakr det rätt) så är jag mycket nöjd.
Edit: Stryk det, kom på vad dem menar.


signatur

Rwa?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Annanaz:

Skulle inte säga att Dark souls är balanserat, men om dem gör MM för Co-op och PVP (och jag tolakr det rätt) så är jag mycket nöjd.

Håller med, det enda synda med spelet är att det inte går att spela med varandra överallt. T ex om vi tar Diablo som exempel och man skapar sin egen värld så vem som helst kan hoppa in sedan springa lite var fan man vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är det inte de oslipade som är mest värda?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

matchmaking till coop! vilken lycka! Dark Souls är ett så magiskt och fantastiskt spel. DLCn är ett givet dag 1köp till min xbox. PC-versionen kommer säkerligen införskaffas under någon steam rea. From Software är verkligen ett gäng att kasta pengar på

Medlem

Släpp någon form av SDK pack så att fansen kan hjälpa till och plåstra om spelet.

Ta Vampires: Bloodlines som ett exempel. Helt ospelbart vid släpp men efter en hel del support av fansen lyckades dem slippa hela spelet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Annanaz:

Skulle inte säga att Dark souls är balanserat, men om dem gör MM för Co-op och PVP (och jag tolakr det rätt) så är jag mycket nöjd.

Håller med, det enda synda med spelet är att det inte går att spela med varandra överallt. T ex om vi tar Diablo som exempel och man skapar sin egen värld så vem som helst kan hoppa in sedan springa lite var fan man vill.

Personligen kan jag leva med om det skulle funka som Demon's souls Co-op. Problemet är att dark souls har Match making, vilket gör att spela med polare lr organiserad pvp är näst intill omöjligt. (om jag förstått det rätt) Sen att spelet är så löjligt obalanserat och att dem pajade uppgraderings systemet gjorde att jag bara spelade igenom det ett par gånger.

Däremot kan jag leva med obalanseringen och uppgraderings systemet, så länge jag får lira med polare och strukturerad pvp (Dem två sakerna gav Demon's souls ett par 100h extra liv)


signatur

Rwa?

Redaktör
Skrivet av Ankan:

Wut? Står det inte längst ner i förhandstitten "Dark Souls: Prepare to Die Edition släpps till Windows den 7 oktober."?

Jag försöker välja pc-versionen men jag kan för bövelen inte hitta hur.

My bad! Ska stå 24 augusti där också, förstås, vilket det nu gör.

Du väljer version på #spelets sida i speldatabasen.


signatur
12
Skriv svar