Steams sommarrea drar igång

Medlem

LOL, spelen är billigare i svenska butiker...

Medlem

Legend of Grimrock, Trine 2, Divine Divinity, Darksiders, Dungeon Defenders DLCs, The Witcher. Bara början... vid slutet av denna rean kommer jag vara fattig! Men glad!

Hoppas på The Witcher 2 och Just Cause 2. Kanske Sins of a Solar Empire Rebellion men tror inte vi kommer får se en price-cut där riktigt än... och ett gäng andra spel.

Medlem
Skrivet av zappmeharder:

tjohoo... precis som min semester är över. hoppas det regnar för er andra också... Rösta nu på Arkham City för Bövelen.

Saints row 3!!

Medlem

jag som älskar total war serien, blir allmänt upphetsad att shogun 2 plus de 2 senaste expansionerna kostar 25 euro

Medlem

Hoppas på ett Dawn of War 2 pack.

Medlem
Skrivet av purjo:

Hoppas på ett Dawn of War 2 pack.

Det var ju ordentlig rea på för någon vecka sen. Missade du det?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Funderar på Ubisoft bundeln. Mycket bra spel som jag inte lirat ett enda utav. Så köpa till Brotherhood i förberedelse till AC3. Fast man har ju så mycket att lira redan :<


signatur

Videomupp

Inaktiv

Vill även tipsa att ni som jobbar under dagarna och inte har möjlighet att kolla rean via datorerna kan faktiskt ladda ner Steam appen direkt i smartphonen och köpa därifrån!

Medlem

Förbokade Legend of Grimrock på GoG för $11,99 (normalpris $14.99 på GoG) för några dagar sedan hade de spelet för $7.49. Steam har nu det spelet ca 5 kr billigare (5,59€). Har inte spelat det själv men baserat på det jag sett och läst om det så verkar det utan tvekan vara en väldigt bra deal. Jag tvivlar på att jag kommer bli missnöjd med mitt köp. Gillar man spel som Dungeon Master, Eye of The Beholder, Black Crypt med flera tror jag inte man kommer bli besviken alls.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Handlade nyss Portal 2-dubbelpacken och skickade en nyckel till en kompis, samt Saints Row The Third-paketet. Min stackars plånbok kommer inte att må bra efter den här rean.

Förresten, Hampus, snyggt försök att maskera Bobby Kotick genom att lägga Steam-logon på hans ansikte.

Haha, well spotted sir, well spotted. Jag tänker att det noterats mer om det inte vart grönt istället för rött i bakgrunden


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Har köpt Trine 1 & 2 för cirkus 40kr.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Köpte LA Noire pc versionen som är 50% nedsatt, 134 kr!
Underbart spel och väldigt skönt att få använda sin hjärna lite, hade nästan glömt bort hur man gjorde

"Legendary" för drygt 20:- Det är det värt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Pjotor:

Handlade nyss Portal 2-dubbelpacken och skickade en nyckel till en kompis, samt Saints Row The Third-paketet. Min stackars plånbok kommer inte att må bra efter den här rean.

Förresten, Hampus, snyggt försök att maskera Bobby Kotick genom att lägga Steam-logon på hans ansikte.

Haha, well spotted sir, well spotted. Jag tänker att det noterats mer om det inte vart grönt istället för rött i bakgrunden

Den där bilden känner man igen oavsett färg, den har använts lite för mycket för att man inte skulle kunna göra det;).

Medlem

Inget som lockade denna dagen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är New Vegas DLC'erna värda pengarna, eller ska man gå utan dem?

Medlem

Köpte "Spellforce2: faith in destiny" på flashdeal idag. Har alla de andra spellforce spelen så det var ju festligt att det kom på rea såhär pass snabbt en knapp månad efter lanseringen. I övrigt har det mest varit grejer som jag har redan. Men det kommer fler dagar, spänningen är olidlig

Medlem

Jodå, givetvis kommer rean första gången jag någonsin övertrasserat mitt konto
Får hoppas bara skit dyker upp fram till måndag, annars blir det problem

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av purjo:

Hoppas på ett Dawn of War 2 pack.

Det var ju ordentlig rea på för någon vecka sen. Missade du det?

Förmodligen var det under min semester.

Medlem

Kan tipsa om GoG rea på Ubisioft spel som verkar vara väldigt prisvärda. Först har vi gamla hederliga Panzer General 2 som tillhör ett av de bästa turbaserade spel jag spelat som handlar om WW2. Sedan har vi Settlers 2 Gold (som jag vill minnas många anser vara en av de bästa i serien) och sist men inte minst har vi Battle Isle Platinum. Finns visserligen ett par titlar till som de nu har 50% rea på men dessa är de jag känner till och som jag tror kan tilltala de som gillar den typen av spel.

När det gäller Steam så kan jag varmt rekommendera Terraria som jag själv lagt ner en hel del tid på men spelet verkar bli bäst om man spelar med andra spelare. Spelet är en mix av Minecraft och Zelda och Metroid och det är väldigt beroendeframkallande.

Warhammer Space Marine verkar lätt vara värt de 4,99€ som de tar för det nu. Kanske slår till på det själv.

Lara Croft and the Guardian of Light äger jag visserligen men jag har endast kört det som trial på Onlive och det lilla jag spelade var iaf i min smak och som jag förstått det så är detta ett av de bästa CO-OP spelen man kan spela. Minns inte vad jag själv gav för det men jag hade tveklöst köpt det för nuvarande 3,74€.

Medlem

Jag har köpt "Legend of Grimrock" och "Warhammer 40,000: Space Marine" hittills, mest varit spel på reorna som jag redan har.

Men det blir nog mycket kul för mig, många vedermödor för min plånbok, framöver.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Lara Croft and the Guardian of Light äger jag visserligen men jag har endast kört det som trial på Onlive och det lilla jag spelade var iaf i min smak och som jag förstått det så är detta ett av de bästa CO-OP spelen man kan spela. Minns inte vad jag själv gav för det men jag hade tveklöst köpt det för nuvarande 3,74€.

Korrekt, väldigt kul i coop. Det funkar väldigt bra om man har en eller två handkontroller i local coop.
Spelade med brorsan (Trynotd[oo] här på forumet) och hade väldigt skoj med det. Vi har spelat alla tombraider spelen tillsammans sedan det allra första spelet kom ut på playstation och coop var ju riktigt kul så vi båda kunde faila de svåra hoppen

Medlem
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av dotque:

Ovanligt att Activision snålar som fan! Försökt norpa åt mig ett par billiga CoD nu i flera år men det blir aldrig så billigt som övriga utvecklares spel.. vill ju inte ge dom allt för mycket pengar de äckliga jävlarna!

Heh, jag plockade upp MW2 för 100Kr på en steamrea. Det tog 4,5 timmar att spela igenom SP varav MER än hälften var "cut scenes". MP är en granat/"kill streak"-fest när man inte har "host migration" alltså.
Nej tack, när dessa spel är nere i 25 kronor är de prisvärda, om man känner för att se en klichéfylld b-film.

Där håller jag inte med riktigt att de inte är prisvärda,, jag har väl lagt ca 3 dygns totalt spelande online på MW3 och det är nog inte jättemycket det heller. Jag har iallfall fått ut mycket speltid per satsad krona om man nu kan uttrycka sig så.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Kan rekommendera Fahrenheit på gog. Bra klikca spel, med riktigt bra stämning. Värt pengarna.

Inaktiv

Har hittat få spel hittills som jag varit intresserad av och inte redan äger/spelat igenom. Hoppas på bra priser på Sniper Elite 2 och Binary Domain.

För övrigt är det otroligt patetiskt med alla pussies som springer och tummar ned inlägg som inte passar in i ert fanboy/hat-universum där Steam är fantastiskt och Call of Duty är skit och alla ska tycka likadant.
Om ni har problem med någons åsikt - klicka på "citera"-knappen ovanför personens inlägg och skriv ihop ett motargument. Alternativt - bit ihop och skit på er. Fjollor.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

För övrigt är det otroligt patetiskt med alla pussies som springer och tummar ned inlägg som inte passar in i ert fanboy/hat-universum där Steam är fantastiskt och Call of Duty är skit och alla ska tycka likadant.
Om ni har problem med någons åsikt - klicka på "citera"-knappen ovanför personens inlägg och skriv ihop ett motargument. Alternativt - bit ihop och skit på er. Fjollor.

Det är de för fega för att göra, hade man inte kunnat vara anonym så tror jag att det varit färre minus. Själv bryr jag mig föga om ifall jag får minus, hade det gått hade jag kunnat sätta minus på mitt egna inlägg bara för att visa hur lite jag bryr mig. Jag är visserligen emot att man inte kan tumma ner saker på FB men det hade nog varit bättre om man endast hade kunnat ge tummen upp på FZ då det åtminstone finns en person här på FZ som verkar tumma ner så många inlägg denne bara kan och sedan så har vi som sagt var de som tummar ner bara för att personen i fråga tycker annorlunda.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mjauv:

För övrigt är det otroligt patetiskt med alla pussies som springer och tummar ned inlägg som inte passar in i ert fanboy/hat-universum där Steam är fantastiskt och Call of Duty är skit och alla ska tycka likadant.
Om ni har problem med någons åsikt - klicka på "citera"-knappen ovanför personens inlägg och skriv ihop ett motargument. Alternativt - bit ihop och skit på er. Fjollor.

Det är de för fega för att göra, hade man inte kunnat vara anonym så tror jag att det varit färre minus. Själv bryr jag mig föga om ifall jag får minus, hade det gått hade jag kunnat sätta minus på mitt egna inlägg bara för att visa hur lite jag bryr mig. Jag är visserligen emot att man inte kan tumma ner saker på FB men det hade nog varit bättre om man endast hade kunnat ge tummen upp på FZ då det åtminstone finns en person här på FZ som verkar tumma ner så många inlägg denne bara kan och sedan så har vi som sagt var de som tummar ner bara för att personen i fråga tycker annorlunda.

Jag är väl egentligen inte heller speciellt brydd men jag irriterar mig på den feghet och flockmentalitet som göds av det här anonyma tyckandet. Dessutom blir det rent absurt när tankar och åsikter ska klämmas in i dikotomin bra/dåligt. Jag fick exempelvis själv flera minus därför att jag påpekade att 007 Legends har en Steamworks-logga på hemsidan och därmed troligen kommer till PC. Jag kan inte för mitt liv begripa varför någon tycker illa om det påpekandet. Är det Steam, PC, eller James Bond de ogillar? Eller förstörde jag en överraskning för någon?

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Har hittat få spel hittills som jag varit intresserad av och inte redan äger/spelat igenom. Hoppas på bra priser på Sniper Elite 2 och Binary Domain.

För övrigt är det otroligt patetiskt med alla pussies som springer och tummar ned inlägg som inte passar in i ert fanboy/hat-universum där Steam är fantastiskt och Call of Duty är skit och alla ska tycka likadant.
Om ni har problem med någons åsikt - klicka på "citera"-knappen ovanför personens inlägg och skriv ihop ett motargument. Alternativt - bit ihop och skit på er. Fjollor.

Har varit trött på det ett bra tag nu. Eran av populistiska åsikter och anti-mainstream fortsätter. Det börjar bli så mainstream att vara anti-mainstream....

12
Skriv svar