Rykte: Battlefield 4 offentliggjort av misstag

Medlem

Låt inte spelet heta Battlefield 4.. snälla.
döp spelet till Battlefield 1944/2143 eller något liknande .. antingen i framtiden eller WW2.

Medlem
Skrivet av Siken:

Kom ihåg: Ni som gillar Battlefield och tycker att de inte släpper spel för ofta, klaga då inte på COD.

Spel från 2008...
Battlefield
Battlefield: Bad Company (2008 )
Battlefield: Heroes (2009)
Battlefield: 1943 (2009)
Battlefield: Bad Company 2 (2010)
Battlefield: Online (2010)
Battlefield: Play 4 free (2011)
Battlefield: 3 (2011)
Dock verkar de inte släppa ett Battlefield under 2012, istället är det DLC som gäller.

Call Of Duty
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Sedan 2008 har alltså det släppts sju Battlefield samtidigt som det släppts fyra Call of Duty under samma period. Tidigare var det bara Call of Duty som anammat svindyra DLC, men numera släpps flera dyra DLC till Battlefield 3 också, blir nog samma sak med BF4!

Menar du inte:
Battlefield 1942 (2002)
Battlefield 2 (2005)
Battlefield 2142 (2006)
Bad Company 2 (2010)
Battlefield 3 (2011)

Call of Duty (2003)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Call of Duty: Black Ops 2 (2012)

För vi räknar väl ändå med fullpristitlar med multiplayer?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Siken:

Kom ihåg: Ni som gillar Battlefield och tycker att de inte släpper spel för ofta, klaga då inte på COD.

Spel från 2008...
Battlefield
Battlefield: Bad Company (2008 )
Battlefield: Heroes (2009)
Battlefield: 1943 (2009)
Battlefield: Bad Company 2 (2010)
Battlefield: Online (2010)
Battlefield: Play 4 free (2011)
Battlefield: 3 (2011)
Dock verkar de inte släppa ett Battlefield under 2012, istället är det DLC som gäller.

Call Of Duty
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Sedan 2008 har alltså det släppts sju Battlefield samtidigt som det släppts fyra Call of Duty under samma period. Tidigare var det bara Call of Duty som anammat svindyra DLC, men numera släpps flera dyra DLC till Battlefield 3 också, blir nog samma sak med BF4!

Menar du inte:
Battlefield 1942 (2002)
Battlefield 2 (2005)
Battlefield 2142 (2006)
Bad Company 2 (2010)
Battlefield 3 (2011)

Call of Duty (2003)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Call of Duty: Black Ops 2 (2012)

För vi räknar väl ändå med fullpristitlar med multiplayer?

BF 1943 tycker jag också är ett spel även om det inte är ett fullprisspel. Även F2P-spel är spel enligt mig, än om en dålig metod. Sedan om vi endast räknar med fullpristitlar har du glömt Battlefield: Bad Company.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av conthox:

Avslutningsvis en liten pik till dom som piratkopierar - om ni slutar pirata och köper de spel som ni tycker om, så kanske glappet mellan casual-spelen som pumpas ut i mängder och de lite mer icke-mainstream som så många vill ha blir mindre. Därmed kan utvecklarna kanske våga sig på att göra något annat än CoD/BF/MW/Sims/etc.

Det har inte med piratkopiering att göra, det har att göra med (precis som du säger) att dessa spel säljer och jag kan tvivlar stort på att de hade utvecklat andra spel om de inte kunde skylla på just denna form av kopiering. Jag anser däremot att det är tack vare denna kopiering som spel har gått från att vara en hobby till att bli en storindustri. Problemet är däremot att den börjar bli för stor och inte går att kontrollera och att bolagen inte verkar fatta att enda sättet att motarbeta den är att sluta se sina kunder som de som laddar ner och istället se till att det är dessa som belönas.

Jag håller med dig om att det är många mindre spelföretag som kommit ut och blivit större tack vare kopieringen, precis som många mindre musiker har blivit mer kända tack vare att folk har spritt deras musik på mer eller mindre lagligt sätt.

Min poäng var att glappet skulle minska i försäljningssiffrorna som kanske kunde påverka vilken typ av spel som görs.

Om ett spel säljs i två miljoner exemplar och det är två mille som piratkopierar, eller om det är tre mille sålda exemplar och "bara" en miljon piratkopior, så gör det en väldigt stor skillnad. När dom sitter och funderar på om dom skall göra ett nytt spel i samma (udda) stil eller göra ett mainstream som dom vet säljer bättre, så kan den miljonen spela stor roll.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

uppföljare till 1942 vore skoj eller 2142


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Nomz:

Men dom har väl 4 DLC's kvar att släppa? Har dom inte lite brottom...?

Man måste alltid börja planera långt innan produktion.
Dice har säkert jobbat på BF4 minst i ett år redan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Siken:

Kom ihåg: Ni som gillar Battlefield och tycker att de inte släpper spel för ofta, klaga då inte på COD.

Spel från 2008...
Battlefield
Battlefield: Bad Company (2008 )
Battlefield: Heroes (2009)
Battlefield: 1943 (2009)
Battlefield: Bad Company 2 (2010)
Battlefield: Online (2010)
Battlefield: Play 4 free (2011)
Battlefield: 3 (2011)
Dock verkar de inte släppa ett Battlefield under 2012, istället är det DLC som gäller.

Call Of Duty
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Sedan 2008 har alltså det släppts sju Battlefield samtidigt som det släppts fyra Call of Duty under samma period. Tidigare var det bara Call of Duty som anammat svindyra DLC, men numera släpps flera dyra DLC till Battlefield 3 också, blir nog samma sak med BF4!

Menar du inte:
Battlefield 1942 (2002)
Battlefield 2 (2005)
Battlefield 2142 (2006)
Bad Company 2 (2010)
Battlefield 3 (2011)

Call of Duty (2003)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Call of Duty: Black Ops 2 (2012)

För vi räknar väl ändå med fullpristitlar med multiplayer?

BF 1943 tycker jag också är ett spel även om det inte är ett fullprisspel. Även F2P-spel är spel enligt mig, än om en dålig metod. Sedan om vi endast räknar med fullpristitlar har du glömt Battlefield: Bad Company.

Precis som Call of Duty 3, Call of Duty: Finest Hour och Call of Duty 2: Big Red One alltså?

Jämförelsen ovan var bättre då det är alla spel lanserade på PC.

Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Siken:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Siken:

Kom ihåg: Ni som gillar Battlefield och tycker att de inte släpper spel för ofta, klaga då inte på COD.

Spel från 2008...
Battlefield
Battlefield: Bad Company (2008 )
Battlefield: Heroes (2009)
Battlefield: 1943 (2009)
Battlefield: Bad Company 2 (2010)
Battlefield: Online (2010)
Battlefield: Play 4 free (2011)
Battlefield: 3 (2011)
Dock verkar de inte släppa ett Battlefield under 2012, istället är det DLC som gäller.

Call Of Duty
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Sedan 2008 har alltså det släppts sju Battlefield samtidigt som det släppts fyra Call of Duty under samma period. Tidigare var det bara Call of Duty som anammat svindyra DLC, men numera släpps flera dyra DLC till Battlefield 3 också, blir nog samma sak med BF4!

Menar du inte:
Battlefield 1942 (2002)
Battlefield 2 (2005)
Battlefield 2142 (2006)
Bad Company 2 (2010)
Battlefield 3 (2011)

Call of Duty (2003)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Call of Duty: Black Ops 2 (2012)

För vi räknar väl ändå med fullpristitlar med multiplayer?

BF 1943 tycker jag också är ett spel även om det inte är ett fullprisspel. Även F2P-spel är spel enligt mig, än om en dålig metod. Sedan om vi endast räknar med fullpristitlar har du glömt Battlefield: Bad Company.

Precis som Call of Duty 3, Call of Duty: Finest Hour och Call of Duty 2: Big Red One alltså?

Jämförelsen ovan var bättre då det är alla spel lanserade på PC.

Så för att spel ska mjölkas måste det släppas på PC?

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Siken:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Siken:

Kom ihåg: Ni som gillar Battlefield och tycker att de inte släpper spel för ofta, klaga då inte på COD.

Spel från 2008...
Battlefield
Battlefield: Bad Company (2008 )
Battlefield: Heroes (2009)
Battlefield: 1943 (2009)
Battlefield: Bad Company 2 (2010)
Battlefield: Online (2010)
Battlefield: Play 4 free (2011)
Battlefield: 3 (2011)
Dock verkar de inte släppa ett Battlefield under 2012, istället är det DLC som gäller.

Call Of Duty
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Sedan 2008 har alltså det släppts sju Battlefield samtidigt som det släppts fyra Call of Duty under samma period. Tidigare var det bara Call of Duty som anammat svindyra DLC, men numera släpps flera dyra DLC till Battlefield 3 också, blir nog samma sak med BF4!

Menar du inte:
Battlefield 1942 (2002)
Battlefield 2 (2005)
Battlefield 2142 (2006)
Bad Company 2 (2010)
Battlefield 3 (2011)

Call of Duty (2003)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Call of Duty: Black Ops 2 (2012)

För vi räknar väl ändå med fullpristitlar med multiplayer?

BF 1943 tycker jag också är ett spel även om det inte är ett fullprisspel. Även F2P-spel är spel enligt mig, än om en dålig metod. Sedan om vi endast räknar med fullpristitlar har du glömt Battlefield: Bad Company.

Precis som Call of Duty 3, Call of Duty: Finest Hour och Call of Duty 2: Big Red One alltså?

Jämförelsen ovan var bättre då det är alla spel lanserade på PC.

Så för att spel ska mjölkas måste det släppas på PC?

Den slutsatsen vet jag inte vart du tog den ifrån.

För jag antar du vet hur pass många konsolspel det finns som är CoD?

Medlem

ingen nyhet imo

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av qun0:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av qun0:

Du är fan korkad eller helt synskadad om du inte ser skillnad på mw1, mw2 och mw3.

Ta och läs den här tråden och ta dig en tankeställare på om det ens är värt att du loggar in på FZ i fall du bara ska hålla på så där.

Jo jag är ju bara sådär konstant, eller inte. ska vi ta fram alla gånger jag varit trevlig med? Men jag börjar bli jävligt less när folk skapar hat och säger något ser likadant ut när det inte gör det.
Varför allt detta fanshit? Alla spel är olika så ingen behöver gnälla för hur ett gameplay är, kolla bara på bf som detta handlade om. det går efter hur cod är men ingen gnäller, du låser upp saker efter en stund med ett vapen, och du gör allt likadant. Men det gnäller ingen över, men så fort det är något med cod ska dom börja behöva gråta så floder med tårar sprutar.

Man blir rätt less och orkar inte med allt detta gnäll. Är detta ett dagis för ungar eller är det äldre människor här? Man börjar ju undra. Sedan är han ju korkad och blind om han inte ser skillnad.

Men det är väl bara att ignorera inlägg som du tycker är struntprat? Sen ser jag personligen heller inte någon större skillnad på MW-spelen faktiskt. Skillnad är det men den är inte lika stor som den borde vara med tanke på hur mycket pengar serien har dragit in.

Det är ungefär lika stor skillnad som det är mellan BF2 och BF2142, möjligtvis BF2 och BF Online. Däremot så har dom lagt ner mer tid på MW2 och 3 när det kommer till level design, vilket får det att verka snyggare. Men kollar man på modeller, texturer, animationer, ljud osv så finns det inga större skillnader, och det är denna marginella skillnad som har fått så många att vara emot både COD och Activision.

Du får det att låta som att grafiken är det viktigaste i ett spel, vilket är jävligt löjligt. Spel blir inte bra för att grafiken skulle bli bättre, utan spel blir bra om man gör gameplayer bra, alltså hur det känns att röra sig i områden. Det ska inte vara som i många spel att det känns som att man vandrar runt i en stor pool av lera. Du är en av alla dessa kräsna jäklar som inte blir nöjd för något allt, utan allt måste väl efterlikna battlefield 3 innan ni blir glad? Sluta gnälla över hur spel ser ut och lev med det, ni kommer inte få något serverat på ett silverfat.

Fanboys till spel är patetiska

Till att börja med så lirar jag inte BF3 längre, utan det slutade jag med runt årsskiftet, och sen så anser jag inte att grafiken är allt, men något jag kräver av en uppföljare är innovation, att man gör något nytt. Call of Duty har känts som samma spel sen dom senaste gångerna, och då ser jag ingen mening att ens släppa en uppföljare. Då kan man gott väl fokusera sin verksamhet på DLCs i stället.

Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Siken:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Siken:

Kom ihåg: Ni som gillar Battlefield och tycker att de inte släpper spel för ofta, klaga då inte på COD.

Spel från 2008...
Battlefield
Battlefield: Bad Company (2008 )
Battlefield: Heroes (2009)
Battlefield: 1943 (2009)
Battlefield: Bad Company 2 (2010)
Battlefield: Online (2010)
Battlefield: Play 4 free (2011)
Battlefield: 3 (2011)
Dock verkar de inte släppa ett Battlefield under 2012, istället är det DLC som gäller.

Call Of Duty
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Sedan 2008 har alltså det släppts sju Battlefield samtidigt som det släppts fyra Call of Duty under samma period. Tidigare var det bara Call of Duty som anammat svindyra DLC, men numera släpps flera dyra DLC till Battlefield 3 också, blir nog samma sak med BF4!

Menar du inte:
Battlefield 1942 (2002)
Battlefield 2 (2005)
Battlefield 2142 (2006)
Bad Company 2 (2010)
Battlefield 3 (2011)

Call of Duty (2003)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Call of Duty: Black Ops 2 (2012)

För vi räknar väl ändå med fullpristitlar med multiplayer?

BF 1943 tycker jag också är ett spel även om det inte är ett fullprisspel. Även F2P-spel är spel enligt mig, än om en dålig metod. Sedan om vi endast räknar med fullpristitlar har du glömt Battlefield: Bad Company.

Precis som Call of Duty 3, Call of Duty: Finest Hour och Call of Duty 2: Big Red One alltså?

Jämförelsen ovan var bättre då det är alla spel lanserade på PC.

Så för att spel ska mjölkas måste det släppas på PC?

Den slutsatsen vet jag inte vart du tog den ifrån.

För jag antar du vet hur pass många konsolspel det finns som är CoD?

Jag förstår inte riktigt varför spel som släppts på PC är de som endast gäller.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Siken:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Siken:

Kom ihåg: Ni som gillar Battlefield och tycker att de inte släpper spel för ofta, klaga då inte på COD.

Spel från 2008...
Battlefield
Battlefield: Bad Company (2008 )
Battlefield: Heroes (2009)
Battlefield: 1943 (2009)
Battlefield: Bad Company 2 (2010)
Battlefield: Online (2010)
Battlefield: Play 4 free (2011)
Battlefield: 3 (2011)
Dock verkar de inte släppa ett Battlefield under 2012, istället är det DLC som gäller.

Call Of Duty
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Sedan 2008 har alltså det släppts sju Battlefield samtidigt som det släppts fyra Call of Duty under samma period. Tidigare var det bara Call of Duty som anammat svindyra DLC, men numera släpps flera dyra DLC till Battlefield 3 också, blir nog samma sak med BF4!

Menar du inte:
Battlefield 1942 (2002)
Battlefield 2 (2005)
Battlefield 2142 (2006)
Bad Company 2 (2010)
Battlefield 3 (2011)

Call of Duty (2003)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Call of Duty: Black Ops 2 (2012)

För vi räknar väl ändå med fullpristitlar med multiplayer?

BF 1943 tycker jag också är ett spel även om det inte är ett fullprisspel. Även F2P-spel är spel enligt mig, än om en dålig metod. Sedan om vi endast räknar med fullpristitlar har du glömt Battlefield: Bad Company.

Precis som Call of Duty 3, Call of Duty: Finest Hour och Call of Duty 2: Big Red One alltså?

Jämförelsen ovan var bättre då det är alla spel lanserade på PC.

Så för att spel ska mjölkas måste det släppas på PC?

Den slutsatsen vet jag inte vart du tog den ifrån.

För jag antar du vet hur pass många konsolspel det finns som är CoD?

Jag förstår inte riktigt varför spel som släppts på PC är de som endast gäller.

Som du vill. Det är till CoD's nackdel.

Battlefield 1942 (2002)
Battlefield 2 (2005)
Battlefield 2142 (2006)
Battlefield: Bad Company (2008 )
Battlefield: Heroes (2009)
Battlefield: 1943 (2009)
Battlefield: Bad Company 2 (2010)
Battlefield: Play 4 free (2011)
Battlefield 3 (2011)

Call of Duty (2003)
Call of Duty: Finest Hour (2004)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty 2: Big Red One (2005)
Call of Duty: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008 )
Call of Duty: World at War – Final Fronts (2008 )
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Call of Duty: Black Ops 2 (2012)

Hur ska vi då inte klaga på CoD med 11(!) spel på samma period.
Jag försökte ge det en rättvisare jämförelse med vad som släppts på PC. Men skyll dig själv.

Medlem

Låt mjölkandet börja!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Idono:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Neoxus299:

Jävla EA games som ska punga ut pengar hela tiden, fattar de inte att spelen blir inte lika bra om det ska komma ut spel varje år!

Men varför köper folk spelen då?

För casual spelare som inte sätter sig in i att läsa om spelen faller för EAs förföriska marknadsföring. Om formulerat. Idioter som inte fattar att EA kör med falsk marknadsföring och lovar mer än vad som egentligen levererar. Alla deras spel dem 3-4 senaste åren har aldrig varit i närheten av vad dem marknadsfört och lovat.

Det är inte så då att det (tyvärr för oss andra) finns en större grupp spelare som av någon anledning tycker de spelen är är värt de dom kostar, spelar dom och sedan köper nytt bara för att ha det senaste och spela med de nyaste banorna/vapnen osv?

Det vill säga, det är de spel som säljer och därför gör dom fler spel i samma stil.

Avslutningsvis en liten pik till dom som piratkopierar - om ni slutar pirata och köper de spel som ni tycker om, så kanske glappet mellan casual-spelen som pumpas ut i mängder och de lite mer icke-mainstream som så många vill ha blir mindre. Därmed kan utvecklarna kanske våga sig på att göra något annat än CoD/BF/MW/Sims/etc.

Bästa spelet jag köpte var R6 Raven shield vilket var helt annorlunda än föregågnarna, det är fan det bästa köp jag gjorde på den tiden, om du kollar så ser ju nästan BF BC1,BC2 och BF3 nästan likadana ut, samma motor, nästan samma vapen, mycket är likt, medans R6 RS Gjorde helt nya saker från föregångarna. Alla cod är ju nästan likadana, sure gillar man spela mp och story men då kan de lika gärna göra expansion packs eller liknande om man vill utöka storyn istället för att betala för ett nytt spel som är likt det förra med bara lite nyare/mer innehåll.

Medlem

jag tror inte det är något misstag för origin har fortfarande annonser om MOH +Battlefield 4 beta

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Idono:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Neoxus299:

Jävla EA games som ska punga ut pengar hela tiden, fattar de inte att spelen blir inte lika bra om det ska komma ut spel varje år!

Men varför köper folk spelen då?

För casual spelare som inte sätter sig in i att läsa om spelen faller för EAs förföriska marknadsföring. Om formulerat. Idioter som inte fattar att EA kör med falsk marknadsföring och lovar mer än vad som egentligen levererar. Alla deras spel dem 3-4 senaste åren har aldrig varit i närheten av vad dem marknadsfört och lovat.

Det är inte så då att det (tyvärr för oss andra) finns en större grupp spelare som av någon anledning tycker de spelen är är värt de dom kostar, spelar dom och sedan köper nytt bara för att ha det senaste och spela med de nyaste banorna/vapnen osv?

Det vill säga, det är de spel som säljer och därför gör dom fler spel i samma stil.

Avslutningsvis en liten pik till dom som piratkopierar - om ni slutar pirata och köper de spel som ni tycker om, så kanske glappet mellan casual-spelen som pumpas ut i mängder och de lite mer icke-mainstream som så många vill ha blir mindre. Därmed kan utvecklarna kanske våga sig på att göra något annat än CoD/BF/MW/Sims/etc.

Japp grundlurade idioter. Dem inser inte att dem betalar överpris för spel som innehåller drygt 1/4 content av forna spel och där med betalar fyrdubbla priset av vad det egentligen borde kosta.

Tyvärr är piratkopiering ett för brett ämne. Det finns så många olika delar av det. Det kommer alltid finnas folk som piratkopierar för att dem är för snåla för att köpa ett spel. Men det finns också dem som piratkopierar för att dem har fått nog och vägrar köpa spel blint utan att få prova dem. Det va definitivt bättre för 10 år sen då jag prenumererade på PC-Gamer och demon fanns till så gott som alla spel.Nu är det så att utvecklare får skylla sig själva att dem inte tar hänsyn till demon när dem utvecklar sitt spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Tyvärr är piratkopiering ett för brett ämne. Det finns så många olika delar av det. Det kommer alltid finnas folk som piratkopierar för att dem är för snåla för att köpa ett spel. Men det finns också dem som piratkopierar för att dem har fått nog och vägrar köpa spel blint utan att få prova dem.

Jag undrar hur många det är som verkligen köper ett spel efter att ha laddat ned det "bara för att prova". Jag tror de flesta som laddat ned ett spel för att testa det, inte köper spelet efteråt oavsett om det var bra eller inte då dom tänker "varför köpa ett spel som man redan har spelat?".

Oavsett anledning till att folk piratkopierar, så återstår dett otvivelaktigt faktum som alla måste inse: generellt sett gör utvecklare bara spel som dom vet säljer och helst säljer mycket, detta gör att ökat piratkopiering leder till en ökad andel av mainstream-spel på grund av att det är mainstream-spelen som är de spel som säljer mest.

Så det spelar med andra ord ingen roll om man piratkopierar för att "man är less på marknaden", "vill testa spelet först", "tycker utvecklarna lyssnar för lite" eller vad det kan vara för något. Piratkopierar man skjuter man sig själv i foten då man minskar andelen utvecklare som vågar göra något annat än säkra kort som dom vet genererar pengar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Idono:

Tyvärr är piratkopiering ett för brett ämne. Det finns så många olika delar av det. Det kommer alltid finnas folk som piratkopierar för att dem är för snåla för att köpa ett spel. Men det finns också dem som piratkopierar för att dem har fått nog och vägrar köpa spel blint utan att få prova dem.

Jag undrar hur många det är som verkligen köper ett spel efter att ha laddat ned det "bara för att prova". Jag tror de flesta som laddat ned ett spel för att testa det, inte köper spelet efteråt oavsett om det var bra eller inte då dom tänker "varför köpa ett spel som man redan har spelat?".

Oavsett anledning till att folk piratkopierar, så återstår dett otvivelaktigt faktum som alla måste inse: generellt sett gör utvecklare bara spel som dom vet säljer och helst säljer mycket, detta gör att ökat piratkopiering leder till en ökad andel av mainstream-spel på grund av att det är mainstream-spelen som är de spel som säljer mest.

Så det spelar med andra ord ingen roll om man piratkopierar för att "man är less på marknaden", "vill testa spelet först", "tycker utvecklarna lyssnar för lite" eller vad det kan vara för något. Piratkopierar man skjuter man sig själv i foten då man minskar andelen utvecklare som vågar göra något annat än säkra kort som dom vet genererar pengar.

Det är ju ditt tycke. Men tyvärr är det så att DRM, dåliga produkter och annat skräp får mer folk att piratkopiera. Jag känner en hel del som piratkopierar för att dem vägrar köpa spel blint längre. Jag är ett mitten fall då jag vill prova vissa spel innan jag köper dem. Ta Rage som exempel. Inget demo. Klart jag tar o laddar hem det för att prova det. Kommer sisådär en timme in i spelet sen lägger jag ner för spelet är tråkigt. Tar bort det och slänger allt som har med spelet att göra. Borderlands. Laddade hem det provade det, tycket om det och köpte det.

Faktum är att antalet som pirakopierar och sedan köper spelen är mer än vad industrin vill erkänna. Det är deras egna fel att dem inte designar spelmotorerna för enkelt demo stöd och därför förlorar stort pga. det.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Var är Call of Heroes: Battlefield Warfare?

Skriv svar